Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BB: muuttuiko suhtautumisesi Einariin kuultuasi hänen surullisesta lapsuudestaan?

Vierailija
05.09.2007 |

Kyllä se mua ravisteli. Tuntui, että pitää olla suvaitsevaisempi erilaisuutta kohtaan.

Eli ei saisi " tuomita" toista vain siksi, että tämä hlö minua ärsyttää, etenkään jos hlö tarkoittaa kuitenkin hyvää, ts. ei ole ilkeä tms. Pitäisi siis pyrkiä näkemään hyvä huonojen ominaisuuksien yli. Siitähän kiusaamisessa on yleensä kyse, että jonkun erilaisuus nostetaan syyksi syrjiä tätä hlöä vähän kaikessa. Vastenmielistä.

Einari on mielestäni ansainnut voiton, hänenkaltaiselleen soisi elämässä nyt hyvää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä minua säälittää tuo eksynyt, aikuisuuttaan hakeva poika. Viihteen kautta pistää itsensä ja persoonansa avoimeksi kaikelle kansalle, vaikka tarvitsee henkilökohtaista prosessia löytääkseen minuutensa.

Vierailija
2/7 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mulle tarvitse perustella ihmisen erikoisuutta. :) Ap:n kannattaa muistaa tosin myös se, ettei kaikki surullisia asioita kokeneet ihmiset ole symppiksiä, kuten eivät myöskään kaikki erikoiset tyypit. Jotkut on ihan mahdottomia paskiaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmasti traumansa jättää, epävarmaksikin, kenet tahansa. Tuskin kukaan pääsee kokonaan omien traumojensa yli. Sallitaan se epävarmuuskin hänelle. Ei kaikki voi olla itsevarmojakaan. Ja usein ne itsevarmatkin vaan näyttelee, mutta paremmin.

Vierailija
4/7 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksi minua ravisteli ja pisti miettimään, tarvitseeko sitä minunkaan niin herkästi ärsyyntyä. Sillä rehellisesti Einarin jotkut piirteet oli mua alkanut ärsyttää. Ei minusta tähän asti nähdyn perusteella voi kuitenkaan sanoa, että Einari olisi paskiainenkaan, ts. paha ja ilkeä ihminen (minusta ainoa paskiaisen merkitys ihmisessä), päinvastoin.

Vierailija
5/7 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sun kirjoituksestasi saa sen kuvan, että olet ennakkoluuloinen erilaisuutta kohtaan, kunnes joku kertoo sulle sopivan nyyhkytarinan, jolloin muurisi murtuvat, ja ymmärrät, kuinka kaltoin ko. henkilöä on kohdeltu.

Tän tyyppinen ajattelu altistaa sut myös hyväksikäytölle, sillä myös kamalilta kakkiaisilta voi löytyä tosi surullisia juttuja menneisyydestä, mutta ne eivät ole siitä herkistyneet, vaan oppineet käyttämään niitä saadakseen sympatiaa silloin, kun huomaavat, etteivät muuten sitä herätä.

Tarkoitan tällä vain sitä, että erikoisia ihmisiäkin kannattaa tarkastella yksilöinä. Siinä missä toinen rikastuttaa sun elämääsi freesillä ajattelulla, toinen vetää sut lokaan mukanaan. Kärjistetysti ilmaistuna.

3

Vierailija
6/7 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmiset on erilaisia, ja " erikoisissa" ihmisissä (erikoinen lainausmerkeissä, koska eikös me kaikki olla aika erikoisia, ainakin toivottavasti!) paskiaisia ja symppiksiä siinä, missä " muissakin" (sairaan ärsyttävä käsite tuo " erikoinen ihminen" ).

En mä Einaria nyt edes kovin " erikoisena" pitänyt, olen elämäni varrella nähnyt sen verran elämää, että Einari on aika tavis (" erikoisempia" nuo sadut ja timot on ekksentristisyydessään mielestäni), mutta sen vähän teennäisen oloinen " pyristely" mua ärsytti - kunnes sain taustatietoa, mitä vasten tuota " pyristelyä" on helpompi ymmärtää.

Vierailija
7/7 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme