Ostaisitko rantatontin, jolle saisi rakentaa ok-talon?
Tilanne on se, että äitini on yllättäen halukas luopumaan suvun rantatontista, jolla on tällä hetkellä heikkokuntoinen möksä. Kaavamuutos on tehty ja tontille saa piakkoin luvan rakentaa ok-talon. Järvi on Keitele, alue haluttua ja hinnat nousussa.
Mutta: itsellä on lainaa jo ihan kivasti. Ranta houkuttaa, mutta tulisko siellä sitten oltua..? Oma talo, josta tykätään kamalasti, sijaitsee n. 20 km:n päässä. Sijoitusmielessä sitten.. tuntuu hassulta, en ole mielestäni tällainen sijoittajatyyppi. Voishan sen sitten myydä hyvään hintaan myöhemmin, ostaja löytyy varmasti..
Lainaa tarttis varmaan 20 000 e ainakin, riippuu siitä millä hinnalla äiti sen möisi. Lahjoittamaan tai perinnöksi antamaan ei kuulemma ala, tarvii rahat.
Pulma tämäkin..
Kommentit (8)
Lasten vahtiminen minuakin stressaisi.
Itse en asumis mielessä eää rumbaan lähtis. Asuttiin merenrannassa 3 vuotta, ja oli lasten kanssa sellasta showta että oli pakko pistää talo myyntiin ja ostaa talo muualta. Jos lapset olisivat isoja, tai niitä ei olis ollenkaan niin ilman muuta heti.
Nykyään uusia rantatontteja tulee myyntiin ani harvoin, koska niitä ei juuri missään enää kaavoiteta lisää.
Mutta jos haluaisin asua jossain muualla, niin voisin hyvinkin ostaa rantatontin ja rakentaa talon. Riippuu ihan tontin sijainnista.
Vierailija:
Nykyään uusia rantatontteja tulee myyntiin ani harvoin, koska niitä ei juuri missään enää kaavoiteta lisää.
Mutta siinä on nyt vaan tällä hetkellä se finanssipuoli, mikä vaivaa. Itsellä uudehko talo ja lainan maksu vasta alkuvaiheessa. Parikyt tonttua lisää lainaa, tuntuu kamalalta.. Mutta rahaahan tuntuu saavan, kun käy pyytämässä. Ja saahan tontin kiinnityksiin helpostikin!
Tunnepuolella vaivaa se, että " meidän" ranta menis vieraille.
Niin, emme asuisi siellä rannalla ainakan vakituiseen, vaan ihan tässä kuivan maan talossamme edelleen.
ap
Vuokratkaa se möksä, joku hullu voi jopa maksaa siitä vuokraa.
Itse en kyllä rakentaisi näinä aikoina kun kaikki rakennuskustannukset ovat ihan tapissa ja koko ala ylikuumentunut. Tietysti jos on ihan pakko, niin sitten, mutta teillä ei vissiin ole?
Vai unohtuiko yksi nolla...?
Rantatontit on kiven alla ainakin jos rak oik. Toi on naurettavan pieni summa.
Sanoin että muistakaahan vahtia lapsia, varmaan vahtivatkin!!
Minä en tällä iällä enää jaksaisi pienten lasten kanssa!