Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua lonkkakipuun?

04.09.2007 |

Mulla on ollut toista viikkoa kovia lonkkakipuja öisin ja pari päivää ne ovat vaivanneet istuessakin. Mikä avuksi?

Neuvolasta sain seuraavanlaisia vinkkejä:

- tyyny jalkojen välissä makuuasennossa (ei auta)

- särkylääke (aina en lääkkeitäkään haluaisi ottaa)

- tukivyö yöllä (käytän vyötä päivisin, mutta yöllä en ole vielä kokeillut; epäilen auttaisiko)

- Kauratyynyllä lämmitys ennen nukkumaanmenoa (auttaa hetkeksi, mutta vaikutusaika on lyhyt)a

Entä pystyttekö käyttämään tukivyötä myös istuessa? Mun ei tarvii istua kuin heti tukivyöpäällä, kun alkaa tuntumaan epämukavalta. Tuntuu kuitenkin siltä, että tukivyö voisi olla ainoa keino tähän lonkkasärkyyn

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota lonkka särkyä. En tiedä mikä siihen auttaa, mutta oon huomannu tuon saman että tukivyö istuessa on tosi kurja. Hyvin äkkiä alkaa tuntua tosi pahalle ja jotenkin ahistavan puristavalta. Seistessä, kävellessä kuitenkin ihan hyvä apu.

Vierailija
2/3 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suorina vaan koukussa, esimerkiksi tuolia vasten. Jalkapohjat tuolin selkänojaa vasten, peppu tuolin jalkoja vasten. Tämä toimi minulla ainakin esikoista odottaessa.. Tosin tuo selinmakuulla oleminen on vähän niin ja näin, varsinkin jos mahaa on jo enemmän. Hetken ainakin pystyy siinä olemaan- lonkat rentoutuu kivasti.

Yaz rv 28+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain aikoinaan avun Luontaistuotekaupan Fortodol-nimisistä kapseleista kun lonkkani olivat tosi kipeät jo ennen raskautta. Ne ovat kurkumiinia, siis jotain kurkuman johdannaista..? Kuitenkin vanha ja tunnettu luonnonlääkeaine Intiassa, jotain Ayerveda-lääketiedettä.. En tiedä tarkkaan, mutta googlettamalla fortodolin löytyy kyllä tarkempaa tietoa kuin tämä!

Mutta joka tapauksessa ovat erittäin paljon vatsa ystävällisempiä kuin särkylääkkeet (joita ei nyt raskaana ollessa tee muutenkaan mieli syödä).

Meillä tällä hetkellä mies syö sitä selkäsärkyynsä. Häneltä on kulunut välilevy pois nikamien välistä ja kipu on siis välillä tosi kova. Nämä kapselit auttavat jopa siihen. Itsekin syön niitä aina kuurina (aamuin illoin) jos lonkkani vihoittelevat. Buranat ovat meillä jo vanhentuneet kaappiin.