Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ikinä huomanneet vitamiinien tai luontaistuotteiden vaikuttaneen mihinkään itsessänne?

Vierailija
27.10.2012 |

Siis tuli mieleen, kun joka paikka pursuaa vitamiineja siihen ja luontaistuotteita tähän ja ota tätä niin saat kiiltävät hiukset ja tämä parantaa suorituskykyä ja tuo vähentää kipuja ja parantaa suorituskykyä, ym. ym. ym, lista on loputon.

Itse olen yleensä parantumaton skeptikko, mutta tottakai joitain luontaistuotteita ja vitamiinja on tullut kokeiltua. Luontaistuotteista en ole ikinä huomannut MINKÄÄNLAISIA vaikutuksia missään asiassa, en oikeastaan vitamiineistakaan. Ainoa, jolla on mielestäni ollut minkäänlaista vaikutusta on sinkki, jota anopin vinkistä kokeilin epäpuhtaaseen ihoon. Yksilöllisiä juttuja varmaan, ja varmasti johtuu paljon siitä, miten muuten päiväittäin syö ja millainen ruokavalio. Itse olen aina syönyt paljon kasviksia ja hedelmiä, ehken sitten sen takia ole koskaan huomannut mitään vaikutuksia mistään. Mutta miten te muut?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Pitkällinen astaksantiinin syönti (2v) poisti kaikki maksaläiskät.

Vierailija
82/87 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elin terveellistä ja liikunnallista elämää kunnes eräänä päivänä kaikki muuttui. Yllättäen en jaksanut yhtään mitään. Väsytti ja oli huono olo. Toivoin sen olevan ohimenevää. Tilanne paheni. Myöhemmin tehtiin testit, joissa näkyi kova d-vitamiinin puutos ja anemia. Rautavarastot olivat melkein nollassa. Minulle määrättiin satanen d:tä ympäri vuoden ja sain rautainfuusion. Tämä ei loppunut tähän, vaan sitten löytyi jotakin, josta kärsin nyt lopun ikääni. Kuulemma d-vitamiinin puutos ja geeniperimä olivat pistäneet alulle autoimmuunisairaudet. No tästä on jotain opittu, vaikka se on jo liian myöhäistä. Mistä kummasta olisin voinut tietää, että minulla on kovat puutokset. Söin monipuolisesti, liikuin aktiivisesti enkä ollut mitenkään väsynyt. Olin aina ollut täynnä energiaa jo heti aamusta, mutta kroppa sitten romahti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elin terveellistä ja liikunnallista elämää kunnes eräänä päivänä kaikki muuttui. Yllättäen en jaksanut yhtään mitään. Väsytti ja oli huono olo. Toivoin sen olevan ohimenevää. Tilanne paheni. Myöhemmin tehtiin testit, joissa näkyi kova d-vitamiinin puutos ja anemia. Rautavarastot olivat melkein nollassa. Minulle määrättiin satanen d:tä ympäri vuoden ja sain rautainfuusion. Tämä ei loppunut tähän, vaan sitten löytyi jotakin, josta kärsin nyt lopun ikääni. Kuulemma d-vitamiinin puutos ja geeniperimä olivat pistäneet alulle autoimmuunisairaudet. No tästä on jotain opittu, vaikka se on jo liian myöhäistä. Mistä kummasta olisin voinut tietää, että minulla on kovat puutokset. Söin monipuolisesti, liikuin aktiivisesti enkä ollut mitenkään väsynyt. Olin aina ollut täynnä energiaa jo heti aamusta, mutta kroppa sitten romahti. 

Joten ehkä se d-vitamiinin ottaminen kannattaa! 

Vierailija
84/87 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo  vuosikymmeniä syönyt yhden  moninivitamiinipillerin päivässä. Ja piimaxia/biotiinia tabletin per päivä. 

En tiedä onko onko niistä apua ollut, hiukset ja kynnet on aina olleet heikot ja huonot minulla. Mutta ilman noita, olisko mulla tukkaa tätäkään vähää ? Monivitamiininipillerin otan varmuuden vuoksi, se on vähän niin kuin vakuutus.

Minulla on edelleen todella runsaat kuukautiset, pillerissä on rautaakin niin saan sen samalla. Syön muutenkin aika yksipuolisesti, lihasta en välitä ollenkaan ja vihanneksia ja hedelmiä pitäisi syödä enemmän. Mutta kun en syö, niin korvaan edes pillerillä puutteet. 

Vierailija
85/87 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan järkyttävän suurta bisnestä. Lääkäreillä ja ravintoterapeuteilla on selkeä kanta asiaan. Vain harva niitä tarvitsee ja suurin osa syö turhaan ilman todellisia hyötyjä. Vitamiinit ja ravintoaineet tulisi saada ruuasta. 

Vierailija
86/87 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ne vaikuttavat, mutta niiden vaikutus on marginaalinen verrattuna tärkeämpiin asioihin kuten, liikunta tai muu aktiivisuus, hyvä ravinto ja riittävä lepo, joten ne vaikutukset on vaikea erottaa kokonaisuudesta. Lapsellista ajatella, että joku pilleri yksin ratkoo ongelmat. Lääkkeilläkin hoidetaan oireita, ei ratkaista ongelmia. Sama pätee vitamiineihin ja muihin lisäravinteisiin.

Vierailija
87/87 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

B1 benfotiamiini auttaa neuropatioihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi