Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko eleet " periytyä" lapsille?

Vierailija
04.09.2007 |

Katselin vanhoja valokuvia omasta lapsuudenkodistani ja hämmästyin sydänjuuria myöten. Olin itse tosi ujo lapsena ja nyt mulla on itselläni ujo poika. Pojalla on tapana laittaa sormet suuhun tietyllä tavalla kun häntä jännittää. En ole kenenkään muun tuon ikäisen tekevän samaa. Nyt sitten kun katselin kuvia löysin aivan hämmästyttävän kuvan, jossa teen itse _tismalleen_ samalla lailla kuin poika suurin piirten samanikäisenä. Muistan vielä kun se kuva otettiin ja kuinka mua jännitti!

Tuntui tosi hurjalta katsella sitä kuvaa! Tuli mieleen että onkohan genetiikan merkitystä vielä edes kokonaan ymmärretty....?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika tekee samanlaisia liikkeitä käsillään kuin isänsä. Voihan olla opittuakin, mutta tehnyt vuoden vanhasta.

Samoin tuttuni mies ja poika istuivat samalla tavalla jalat ristissä jo, kun poika oli vuoden.

Voihan se tulla tietysti oppimallakin.

Ehkä itse käytät vielä samaa tapaa huomaamattasi.

Vierailija
2/4 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännittää :D. Ja vielä laita niitä käsiä sinne niiiiin samalla tavalla. Oppimalla toi ei ole voinut tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asento ei sinänsä ole niin miellyttävä, että sitä kukaan haluaisi ehdoin tahdoin opetella, joten tekisi mieleni sanoa, että olen perinyt tavan äidiltäni.

Omat lapseni elehtivät samoin, kuin minä, mutta ne ovat selvästi opittuja, eli matkittuja liikkeitä.

Vierailija
4/4 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen havainnut samaa vieraissa ihmisissä. Tunsin aikanaan erään naisen ja näin vuotta myöhemmin tämän isän. Oli hauska seurata miestä, kun eleet olivat niin tuttuja. En edes ollut tiedostanut niitä, mutta kun näin ne vuoden kuluttua uudestaan toisella ihmisellä tajusin yhtäkkiä mikä niissä oli niin tuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän