Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~~MARRASMASUJEN TIISTAI~~~~

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten eka mun avaama pino :)

En oo kyllä taas toviin käyny ilmottautumassa, mutta nyt taas kunnostauduin :)

Oikku: noista sokereista piti sanoa et mulla kun ekasta oli toi kotimittailu ni huomasin et omena oli semmonen mikä nosti ne sokerit ylös.. esim jos iltapalaks söi omenan ni ilta ja aamu arvo oli usein koholla.. en sit tiiä mistä johtuu, liekö omenassa hedelmäsokeria sit niin paljon vai mikä..

Täälläkin nyt tänää täynnä rv 30 :) eli uusi viikko uudet kujeet taas :)

Käytiin viime viikolla ylim ultrassa ko mulla se sf mitta on ollu niin iso ja kohtu muutenkin iso, siis tunnustelemalla on tosi ylhäällä ni laitto sitte ultraan et onko vauvasta tulossa jättiläinen, mut kaikki oli normaalisti ja kokoarvio oli 1250g eli ihan keskikäyrällä mennää. Ja tyttöhän se kuulemma on :) Kyllä se mulle passaa, mutta ukko taitaa jossain välissä tehä vakituisen sopparin lähimpään hotelliin ku täällä 5 naista kiukkuaa menkkakiukkuja samaan aikaan :D ei oo meihenkään elämä helppoa :D

Eilen oli myös neuvola ja kaikki oli normaalisti, hemppa oli noussu 113->115 vaikka en rautaa oo muistanu ottaa ollenkaan.. mut ruokavalio näköjään jonninverran sitä nostanu. Ja paino oli tippunu 100g josta sanottii myös että vois alkaa pikkuhiljaa nousemaan. Kokonaisnousu nyt siis 1.9kg, mutta mulla kun noita talvirasvavarastoja on ennestää ni uskon että se vauva siellä kyllä kaiken tarvittavan saa ja kulutan vaan vanhoja pois.. Ja kohdun kokoa täti kummasteli edelleen ja sano että lopussa varmaan vielä yks ultra jos vielä tuntuu isolta, mutta ääneen ajatteli siinä että mun kohtu voi olla jotenki erimallinen et siks se nousee niin ylös.. mä kun en leviä nyt ko suoraan eteenpäin..

Onko täällä muuten nyt kukaan jo ottanu varaslähtöä ja saanu kääröä kainaloon? Tuolla toisessa marraskuisten pinossa on jo kolme saanu.. Toivottavasti pienet rääpäleet jaksaa ja voi hyvin!

Meillä alkaa olemaaan jo kaikki tarvittava hankittu, paitsi ihan tuttipullot ja vaipat ja nää tämmöset pienet puuttuu, mutta vaatteet ja kaikki isommat hankinnat on nyt tehty. Vaunutki tossa olkkarissa kököttää :) on ne kyllä komiat :D

Mutta nyt lähen lapsia herättelee kouluun ja eskariin että saa tän aamun käyntiin :)

Oikein ihanaa tiistaita kaikille!

Serena ja tyllerö rv30

Vierailija
2/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös tänään viikot paukkuu ja pyörähtää uudelle kymmenluvulle, eli rv 30 täynnä!

Ei oo meidän pinossa tainut kukaan vielä nyyttiä saada ja hyvä niin. Antaa lapsosten kasvaa vielä kohdun turvassa joitakin viikkoja.

Mä tajusin eilen että mies ei vieläkään uskalla täysin luottaa siihen että meillä varmasti on vauva marraskuussa. Siis tietenkin kaikki on mahdollista ja sattua voi vielä vaikka mitä, mutta kyllähän ainakin prosentuaalisesti ajatellen mahdollisuudet on tällä hetkellä enemmän ku hyvät. En minä ainakaan anna mahdollisuutta itselleni miettiä mitään muuta. Hulluksi tulis jos tässä vaiheessa rupeis sitä miettimään, vaikka tietenkin se pelottaa että mitä voi sattua ja mennä synnytyksessä pieleen. Ehkä se johtuu just noista miehen siskojen vaikeista synnytyksistä. Toisen vauva meinas kuolla hapenpuutteen takia ja saikin sitten elinikäisen cp-vamman ja toinen sisko sitten synnytti yli 6kg vauvan alateitse ja omat ongelmansa luonnollisesti oli siinäkin.

Joo mutta jos lähtis pullan leivontaan kun on vapaa päivä. Vois alkaa pikku hiljaa tuota pakastinta täyttelemään, että on sitten vieraita millä kestitä vauvan syntymän jälkeen. Toisn voi olla että jos nyt tekee pullat niin ne on jo moneen kertaan syöty ennen marraskuuta. No mut sitten ei auta tehdä kuin uusi satsi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just viemässä kävellen koirulin kanssa kuopukset skoleen ja oli ihana hiljakseen kävellä ja nuuskia syksyn tuoksuja.

Heräsin jo neljän aikaan kun isännän herätyskello soi enkä sen jälkeen saanut unta joten eiköhän kohta ole aika mennä päikkäreille :-)

Vaatekaapit odottais siivousta ja minä odotan inspistä että saan sen tehdyksi..yöllä valvoessani olis varmaan ollut virtaakin mutta enään ei k.o toiuhu yhtään innosta.. eikä kyllä mikään muukaan touhu ;-(

Asioille pitäis mennä mutta en uskalla tuolla isännän autolla lähteä kun siinä on joku vika jonka takia voi jättää tielle tai sitten toimii?? ja isäntä on mun autolla töissä ja odotan että tulee töistä ja menen sitten..

Taidan mennä pötköttää ja lukemaan anttilan kuvastoa...mulla ei ole kohta jalkaan sopivia housuja ...

Isotikru+tikrunpentu 28+5

Vierailija
4/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten paljon te kaikki olette saaneet aikaan! Meille tulee makkariin remontti ensi viikolla ja odotan, että sitten pääsisin laittamaan hoitopöydän ja muuta vauvalle valmiiksi. Vesivahinkoremontin jäljiltä on vielä kaikki vauvanvaatepahvilaatikotkin maailmalla säilytyksessä. No pari viikkoa vielä ja sitten saan alkaa puuhastella.

Töitä on vielä 5 viikkoa ja sijaista ei näy ei kuulu. Tuntuu, etten enää jaksa edes kysellä moista saapuvaksi. Eihän se minun vastuullani ole, mutta tietysti mielummin opettaisin ajan kanssa kuin stressin kourissa vikana työviikkona. Ties mitä oireita sellaisestakin tulee.

ON: Hippuli potkii välillä kovasti ja välillä on tosi rauhallinen. Esikoinen oli paljon vilkkaampi tapaus. Tai sitten aika kuultaa muistoja (siitä on pian 6 vuotta). Supisteluja tuntuu jonkin verran, mutta ne eivät ole kipeitä. Seuraava neuvola on vasta 3 viikon päästä ja äitiyspolille menen lokakuun alussa keskustelemaan edellisestä rankasta synnytyksestä. Keskustelusta on 6 viikkoa laskettuun aikaan, joten en tiedä, tekevätkö synnytystapa-arvion jo silloin. Aikoinaan mulle luvattiin leikkaus, mutta keskustelussa asiaa kai punnitaan uudestaan. Voi kun itse tietäisin, kumpi on parempi ja osaisin luottaa omiin tuntemuksiini.

T: Rila ja Hippu 29+4

Vierailija
5/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen ollut jo tovin ja kun aikaa kerran on niin voisi vaikka pinoutua pikaisesti.

Töitä jäljellä kolmisen viikkoa ja sijainen aloittaa ensi viikolla opettelun puolipäiväisenä. Tulee talon sisältä niin pystyy tulemaan aina hetkeksi kerrallaan. Sinänsä tuossa opetuksessa ei ole mitään paniikkia, koska meitä samoja töitä tekeviä on täällä useampia niin tukea kyllä saa. Kunhan nyt peruskuviot saisi kuitenkin hallintaan kauttani.

Tällä viikolla ajattelin " siivoilla" vanhat työjutut pois ja viimeiset kaksi viikkoa sitten työllistää sen sijaisen ja lorvia itse mikäli mahdollista :-)

Vauvaa varten ei ole mitään valmiina. Ajattelin suosista jättää äitiyslomaan kaiken uhallakin. Loppujen lopuksi siinä ei mene kauan, kun vaatteet on pesty, sänky ja muut vermeet laitettu. Kunnon suursiivouskin olisi tarkoitus tehdä. Aion kuitenkin ajoittaa nämä heti äitiysloman alkuun, jos vaikka sattuisi ylläri tulemaan ja pieni tulemaan maailmaan jo aikaisemmin. Siskonsa meni kyllä viikon yli ja samoin ajattelen tämän uudenkin tulokkaan odotuttavan itseään. Eihän sitä kuitenkaan koskaan tiedä ja liitoskivut alkavat olemaan aika reippaita, esikoisella ei ollut. Samoin kohdun suulla tuntuu ikäänkuin menkkamaista kipuilua, ei kuitenkaan supistelua. Odotellaan....

En kyllä pistäisi yhtään vastaan, vaikka hiukan siskoaan aikaisemmin syntyisikin.

Oli muuten viikonloppuna miehen kanssa keskustelua siitä läheisyyden- ja hellyydenkaipuusta tai lähinnä sen puutteesta ja myös siitä vähäisestä seksistä... Muutos on totaalinen. Kyllä on tullut hellyyttä ja silittelyjä ihan ohikulkiessa. Toivottavasti jatkuu, tuntuu meinaan kivalta. Ei kai tuo ole vain tajunnut noiden asioiden tärkeyttä.

Leipomiset ajattelin jättää myös äitiyslomalle. Esikoinenhan jää myös hoidosta kotiin ja ajattelin, että voitaisiin sitten yhdessä leipoa vähän pullaa yms pakkaseen. Neiti on varmaan 2,5 -vuotiaan innokkuudella mukana. Ruokaa pakkaseen ei tarvitse tehdä, mies kyllä hallitsee ruuan laiton ja myös tekee sitä melkein enemmän kuin minä. Noita leipomuksia ajattelin kuitenkin tehdä, ettei tarvisi kaupasta ostaa.

Syksy on tullut tännekin ja nautin. En tosin tästä sateesta, mutta kiva, kun ilma on kirpeä ja raikas. Toivottavasti kelit suosivat vielä raskauden loppuvaiheessakin ja viiitsisi lähteä lenkille, jos vaikka saisi sitä synnytystä edes muutaman päivän nopeutettua. Synnytyksestä muuten puheenollen, en näköjään ole ainoa, jota asia on alkanut mietityttämään aika reippaassa määrin. Esikoista kun menin synnyttämään en ajatellut juuri mitään, ei oikeastaan edes jännittänyt, mies oli lähtiessä kuin tulisilla hiilillä. Nyt taas pelottaa kaikki mahdollinen ja ennen kaikkea, että vauvalle sattuu jotain synnytyksessä tai vielä ennen sitä. Jotenkin edelleen on niin uskomatonta, että meille toinen lapsi on tulossa. Pitäisi vain toivoa parasta eikä ajatella kaikkea mahdollista.

Tuleepas tästä taas romaani. Ai niin, mutta nyt tulikin mieleen, oletteko te, joilla jo lapsia ennestään, ajatelleet hankkia tuleville isosisaruksille ns isosiskon/-veljen lahjan? Tuli tämä pari päivää sitten mieleen ja miehen kanssa puhuttiin, että oikea vauvanukke voisi olla tytölle hyvä. Nukkeja ei muutenkaan paljon ole ja olisihan se baby born varmasti kiva. Varsinkin nyt, kun nuken syöttämiset, pissatukset, pesemiset jne ovat in. Saisi sitten hoitaa omaa vauvaansa kun äiti hoitaa omaa ja saisi vauvan siis vasta sitten, kun oikeakin vauva syntyy. On vaan törkeän hintaisia ne baby bornit, mutta harkinnassa on.

Se hoitajan lahjakin on edelleen mietintämyssyssä. Jonkun ehdottama muumimuki-idea oli tosi hyvä, mutta tällä hoitajalla on aika paljon muumimukeja enkä sitten tiedä mitä jo on ja mitä ei. Lisää ehdotuksia siis otetaan vastaan.

Ei mutta nyt tulee se romaani, pakko lopettaa.

Hauskaa päivänjatkoa!

Harmon rv 32 täynnä tänään....

Vierailija
6/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerimittaukset on tältä erää saatu loppuun. Kohtuullisia arvoja sain, joten ehkä saan olla ilman insuliineja lopuun asti. Vähän piti sen kunniaks karkkia mussuttaa illalla - ´ja aamulla oli kyllä sen verran morkkis, että söin vaan puuroo.

Tänään taas supistelee ja selkää juilii. Ei siis niin loistavaa oloa kuin eilen. Ja lisäksi vielä aamulla vasta kuulin, että iltapäivästä on edessä< pitkä kokous. Ei huvita yhtään.

Ja äitiyslomapäätöksen päiviäkin oli laskettu väärin..........

Valivali siis tänään. Viikkoja 30+3.

Vierailija
7/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyistä alkuviikkoa täältäkin!

Viikonloppu meni wc:ssä ravaten sillä neuvolasta annettu Spartocine ei sopinut mun kropalleni ollenkaan. Täytynee kokeilla Obsidania...

Synnytysarviosta: Itsellä lääkärinla tossa kuun lopussa jolloin lähete SatKs:aan synn. arvioon. Muppelo tuntuu edelleen olevan perätilassa joten (JESS!!) yksi syy sektioon lisää. Olen varmaan vähän itsekäs, mutta toivon että selviän synnytyksestä terveenä. Toki toivon enemmän kuin mitään muuta että vauva on täysin terve, mutta kun itselläkin on riski sairastua niin huoli on kova että kuka huolehtii lapsesta jos minä en pystykkään... ja esikoisesta... Onneksi tämä raskausaika on ollut täysin oireeton, mutta mietityttää mitä tapahtuu kun hormoonit alkavat taas jyllätä normaaliin tapaansa....

No ei kai auta elää kuin hetkessä. Ja todella toivon että kun ei tarvitse ponnistaa sitä selviäisi terveenä kotiin =)

Viikonloppuna koottiin pinnasänky. Vaatteet on jo pesty ja silitetty ja tavarat vintillä siistissä kasassa. Liitoskivut ovat alkaneet vaivata joten tuo kävely ja kurottelu ei ihan niin hyvin luonnistu kuin ennen =(.

Jaha, esikoinen täytyy viedä kerhoon. Onkin odottanut sitä kuin kuuta nousevaa koko kesän. Hyvää päivän jatkoa kaikille!!!

Eppuliina ja tyllerö 30+4

Vierailija
8/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, kaunis päivä ainakin täällä Pirkanmaalla! Minäkin tykkään hirveesti kun on jo vähän viileempi. Ja mikäs sen ihanampaa kun illan hämärtyessä poltella tuikkuja =) Kävelyllä ollaan paljon käyty perheen kanssa ja kyllä on huomattavasti mukavampi nyt kun on viileempi!

Ai niin. Onnea vaan teille Serenah ja sanle! Niin sitä vaan on 30 viikkoa täynnä!!! Täältä sitä tullaan perässä =)

Ihana lukea kuinka täällä muillakin on jo pesänsiivousvimmaa ja leivontavimmaa ja mitä kaikkea =) Minäkään en meinais paikalla pysyä kun kaikki pitäs siivota ja laittaa! Toissapäivänä leivottiin meidän 2- vuotiaan pojan kanssa sämpylöitä ja ihania palleroita se osas jo tommonen nappulakin pyöritellä =) Mulla on kans haaveena tehdä pakkaseen valmiiksi ruokia ja leivonnaisia. Kunhan nyt sais ensin ne kaikki keskeneräiset asiat laitettua.

Minkälaisia ruokia aiotte muuten pakastaa? Varmaan vois tehdä makaronilaatikkoa, jotain kastikkeita... Niin ja sämpylöitä ja pullia. Mitä muuta?

Harmon kyselit lahjan ostamisesta isommille sisaruksille. Mulla on käynyt myös tuo babyborn- nukke mielessä, mutta toisaalta siinä on joulukin niin lähellä, että tiedä vaikka se olisi isovanhempien pukinkontissa jo odottamassa. Täytyykin neuvotella asiasta. Samoin tulevalle isoveljelle olis kiva kans jotain ostaa, mutta se onkin jo sitten vaikeampi keksiä. Tulevalla isoveljellä on oma nukke ja sateenvarjorattaat, uskon että ne on kova sana sitten kun vauveli syntyy =)

Täällä näyttää monella muullakin pyörivän jo synnytys mielessä. Varmaan ihan luonnollista, että se alkaa tuolla alitajunnassa kytemään.. Minäkin sitä mietin harva se päivä. Tosin kun vauveli syntyy suunnitellulla sectiolla, josta mulla on jo kokemusta, se ei niin kauheesti jännitä, koska suurinpiirtein tietää mitä on tulossa. Eikä tarvitse miettiä isompien lasten hoitoja taikka meneekö yliajalle, kun päivä löydään jo sillon 36 viikolla lukkoon.

Kohta lähden ystävän kanssa kiertelemään kirppareita. Jospa sieltä vaikka tartuis mukaan jotain kivaa vauvalle =) 50-56 senttisiä vaatteita aion muutamat hankkia, jos tosi halvalla löydän. On ne vaan niin käteviä alussa, vaikka vaan hetken mahtuvat.

Jospa välillä lähtis vähän lepäilemään. Jaksaa sitten tallustaa kaupoilla..

Yazmin rv 28+4 sekä vauveli

Vierailija
9/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolalääkäristä tulin äsken.

Kaikki oli ok.

Hb oli noussut 133 eli raudan syönnistä on ollut apua.

Kanavaa oli jäljellä 2,5cm eli pikkasen on lyhentynyt.

Pähkinä oli poikittain eli ei ole vielä ainakaan suostunut menemään pää alaspäin.

Lähetteen sain Taysiin diabeteshoitajalle noitten mun sokeriarvojen takia. Ja saan edelleen kiltisti jatkaa itseni pistelyä neljä kertaa päivässä.

Mulla oli lähinnä paastoarvoissa häikkää.

Pyysin lääkäriltä lähetteen hierojalle ku hartiat ja selkä on jumissa.

Tarald: Mun on tosiaan pakko tehdä ruokaa pakkaseen ku mun mies ei tee ruokaa. Hyvä ku osaa perunat keittää =)

Taidan ottaa nyt pienet torkut ennenkuin täällä hulina alkaa.

Oikku ja pähkinä 30+4

Vierailija
10/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kotona on niin ihanaa;) Mulla loppui siis työt ja nyt olen lomalla sekä äitiysloma alkaa suoraan sen jälkeen. On niin ihana tunne, kun saa vaan olla! Tosin olen huono laiskottelemaan, olen laatinut " työlistan" äitiysloman ajaksi. Tänään kirjoitin kaikki reseptit uuteen vihkoon ja suunnittelin leipomisia pakkaseen. Lisäksi tietenkin olen siivonnut ja pyykännyt... Huomenna mulla onkin parturi ja meinaan leikata vielä uuden tyylin ennen synnytystä! Tämän viikon aion ottaa hiukan rennommin, mutta ensi viikolla koittaa ikkunoiden pesut ja leipomiset sun muut. Kaikki kaapit olen jo onneksi sanut siivottua ja tarpeettoman hävittänyt, sillä inhoan sekamelskaa... Kun avaan kaapin, mun pitää nähdä se kaikki tavara mitä siellä on. En ymmärrä, miksi jotkut säästävät vaatteita ja tavaroita, joita ei ole tarvinnut moniin vuosiin... Ehkä olen oppinut tämän kotoa, sillä vanhempani ovat kovia säästämään tavaraa!

Vauvaa varten hankinnat alkaa olla tehtynä. Sitteri pitäisi vielä hankkia tulevana viikonloppuna sekä tietenkin kaikki pikkusälä... Vaatteet on vielä pesemättä ja silittämättä, mutta tuokin on piakkoin tehtävä! Että ihan hyvässä mallissa siis!

Ai niin, mies keksi nimen mein prinsessalle viikonloppuna, se oli tosi ihana ehdotus. Olen ihan täpinöissä! Alunperin ajattelemamme nimi vaan ei mielestäni sopinut suuhun, joten nyt on sekin asia kunnossa!

Mutta nyt taidan lähteä tekemään ruokaa, kun mies tulee kohta kotiin töistä! Sitten taidankin lähteä siivoamaan vanhempien luokse, kun äiti tulee töistä...

Rv 31+1 (virallisesti 32 tasan)

Vierailija
11/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Serenalle ja Sanlelle[/b] onnittelut raskausviikon 30 täyttymisestä! Ja Serenalle vielä erityiset [color=pink]tyttöonnittelut![/color]

Noista [b]Yasminin[/b] suunnittelemista minihankinnoista kirppikseltä tuli mieleeni, että löysin viikonloppuna aivan hurmaavan toppahaalarin kirpputorilta, kokoa 50. En ikinä ostaisi tuon kokoista uutena kaupasta! Mutta ihana pukea vastasyntynyt haalariin, jonne koko vauva ei samantien huku (jos se vauva edes mahtuu noin pieneen...) Muutenkin olen ostanut muutaman 50-56 senttisen asun kirppikseltä ensimmäisiä viikkoja varten. Ovat yleensä tosi siistissä kunnossa, kun käyttöaika on niin minimaalinen. Ja täällä meilläpäin tekee kirppikseltä löytöjä yleensä alle eurolla.

[b]Ainolle lomaonnittelut![/b] Älä nyt sitten liikaa äidy rehkimään, vaan nautiskele lomastasi!

(.) Olo on yhä tosi hyvä. Magnesium on auttanut levottomiin jalkoihin kiitettävästi, samoin suonenvedot ovat pysyneet poissa. Teitä muitakin vaivannut unettomuus on tosin riesanani harva se yö. Yleensä valvon ensimmäisen yön, nukun tosi huonosti seuraavan ja kolmantena yönä nukun sitten kuin tukki, kun olen jo niin tolkuttoman väsynyt. Ihan pelottava tämä unikierto! Eikä syynä voi olla liika nukkuminen, sillä en nuku lainkaan päiväunia ja muutenkin yöunille varaamani aika on aikaisempaa lyhyempi.

RvaRuljanssi ja Nuu rv 28

Vierailija
12/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vastailen omasta puolestani pariin kysymykseen/pohdintaan.

Eli itse olen miettinyt, että kyllä esikoiselle olisi jokin lahja kiva ostaa, kun tulee isosiskoksi. Ajattelin puhua, josko mies menisi sitten tytön kanssa ostoksille. Vauvanukke on jo olemassa. Saavat vaikka isä ja tytär yhdessä miettiä mitä se voisi olla. Olen myös ajatellut, että isosisko saisi ostaa tulevalle sisarelleen jonkin lelun tms.

Sitten tuohon hoitajan lahjaan. Ed. päiväkotiin vein hoitajille, kaikille kolmelle, kynttilät. Nyt ainakin on tuo kynttiläkausi tulossa. Ja taisi mukana olla kortit, jotka tyttö oli itse tehnyt (piirtänyt).

Nyt en jaksa enempää rustailla

Rv 31 ja rapiat

Vierailija
13/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli jälleen neuvolalääkäri ja nyt sairaslomaa kirjoitettiin äitiysloman alkuun asti eli vielä 3½ viikkoa. Huomenna labrakokeisiin ja torstaina sitten taas äitipolille käymään. Sairaslomaa tuli verenpaineen kohoamisen takia. Todennäköisesti joudutaan aloittamaan lääkitys.

Tekemistä olisi vielä vaikka mitä vauvaa varten ja muutenkin. Mutta kovasti ei voi nyt itse rehkiä, joten täytyy turvautua apuun. Parin viikon päästä meille pitäisi tulla maalari/tapetoija vaihtamaan muutamaan huoneeseen tapetit. Sen jälkeen sitten mukavampi laittaa vauvan pinnasähky ja muut vermeet kuntoon. Ikkunanpesijät sain tulemaan vasta lokakuussa (meillä on hirveästi ikkunoita ja siihen menisi useampi päivä, jos yksin alkaisin niitä pesemään eikä se homma oikein sovi sairaslomalaiselle). Toisaalta hyvä, niin tapetoija on saanut hommansa tehtyä ennen sitä, kun siitä kuitenkin tulee sotkua.

Vaatteet ja kaikki muut on onneksi jo olemassa, kun tämä on jo neljäs vauva taloon. Nimikin on jo valittu, kun sukupuoli tiedetään varmuudella.

Viikkoja 31+2

Vierailija
14/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin nuutunut olo ettei ole jaksanut viimepäivinä edes kirjoitella... Perjantaina olin nkl:lla kontrollissa tämän virtsarakon sairauteni ja käyttämieni lääkkeiden vuoksi. Kaikki vauvalla oli ok. Painoarvio 1,2 kg ja enemmän tytöltä näytti, tosin varmaa vastausta en saanut eli uskoako nyt sitten tuohon vai ei... Kovasti on supistuksia ollut ja ne olivatkin jo lyhentäneet kohdunkaulan 2 cm:n ja ulkosuu oli auki. Sanoi lääkäri tosin että on ihan normaalia uudelleensynnyttäjälle. Käynnistysaikaa ei päätetty, vaan mennään nyt vaan päivä kerrallaan ja seurataan josko ei tarvitsisikaan käynnistää. Kyllä tuo vauva vaan runnoo niin mojovasti tuota kipeää rakkoa, ettei tiedä mitenpäin olisi. Oikeaan tuloasentoon oli pikkuinen jo asettunut. Päivät menee niin hitaasti. Hermo palaa lasten kanssa, mikähän niitäkin riivaa kun pitää tapella aamusta iltaan. Oma olo on niin väsynyt ja voimaton, mutta hetkeksikään ei ole mahdollista heittäytyä pitkäkseen kun tenavat heti vaatimassa jotain. Muutenkin olo on kuin valaalla. Vaikka masu on muiden mielestä pieni, niin itse tunnen kyllä sen olevan kaikkea muuta. Henkeä ahdistaa, kylkiluut meinaa hajota, liitoskivut vaivaa...

Tulipa valitettua. Mukavaa iltaa vaan kaikille! Koettakaahan jaksella masujenne kanssa. t.Rypäle ja pikkuihme rv 28+4

Vierailija
15/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tullu käveltyä sen verran paljon et tuntuu et jalat on turvoksissa ja ihan pökkelönä ku kävelee (enemmänki näin iltasella löntystää). Olo on tosiaan ihan ku viimisillään olevalla ja välillä on alkanu tympäsee ku tutut/tuntemattomatki totee et hui kamalaa vieläkö on pari kuukautta: näyttää siltä et vauva syntyy ihan kohta! Näyttäköön vaan ja toisinaan tuntuuki siltä mut ärsyttää ku ihmiset on kovia kommentoimaan jos on liian pieni masu tai sit tosi iso niin ku mulla. Mä ainaki tykkään tästä mun masusta ja vaikka iso onki ni on sen verran alhaalla ettei närästäkään pahemmin.

Supistella on alkanu nyt lähes aina ku kävelen kovempaa vähänki pidemmän matkan ku vaan 50 metrii. Tänäänki tuli vähän kiirus kerhoon ku kuopus sai raivarin ja bussipysäkille ravatessa alko supistelee. Vielä ei onneks oo kivuliaita mut tuntuu tosissaan jo ikävältä. Pitää ottaa rennommin ja missata vaikka bussi ens kerran...

Onnea kaikille joilla on jo 30 viikkoa täynnä :) Perässä tullaan ja ihan pian...

Serenah: Onnea masussa kasvavan tyttövauvan äidille!Missä marraskuisten pinossa jotkut on jo synnyttäny?

Harmon: Meillä esikoinen sai lahjan (kirjan) ku kuopus tuli kotiin sairaalasta. Nytkin oon aatellu et ostetaan tytöille jotain kivaa pientä minkä ne sit saa ku tullaan vauvan kaa kotiin. Ehkä tällä kertaa jotain herkkuaki ku tytöt on jo isompia. Sillon ku kuopus synty ni ei meijän 2v esikoinen vielä herkkuja vaatinu. Riitti äidin kainalo ja hyvä kirja tai kiva pieni video.

Yazmin: Mä ajattelin pakastaa makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta ja ehkä jotain kastiketta (jauheliha tai nakki varmaan).

Aino07: Mukavaa lomaa ennen äitiysloman alkua! On se kiva ku voi keskittyä ihan itteensä ja vauvaan masussa.

Nyt nostamaan jalat ylös ja rentoutumaan sohvalle :)

Tarald ja tiitiäinen 29+3

Vierailija
16/16 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä nyt ihan OT, mutta...

Puhetta oli siitä mitä ruokia aiotte pakastaa. Kun ainakin mulla on huonoja kokemuksia keitetyn perunan pakastamisesta, just esim. joku kiusaus taikka keitto.. Onko olemassa joku vippaskonsti millä peruna pysyy hyvänä eikä mene semmoseks ihme rakeiseks?

Tämmösiä pähkäilee tällä kertaa

Yazmin kera vatsansisäisen vauvelin =)