Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä käytätte iltapukua?

Vierailija
03.09.2007 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta taas on puvun hankinta/teettäminen taas ajankohtaistakin =)

Eli omaksi ilokseni kyselin.

Ap

Vierailija
2/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me kuulutaan pariin sellaiseen hömppäritariseuraan, jotka järjestävät tanssiaisia ja niissä käytän iltapukua, kun sellainen on kutsun mukaan vaatimuksena. Yksi kokopuku on ja pari hametoppiyhdistelmää. Iltapukujuhlat on musta ihania. Yleensä tilaan silloin myös meikin ja kampauksen. Iltapukuhäitäkin on muutamat ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niissäkäymisen kanssa sinänsä akateemisella loppututkinnolla (=maisterilla) ole mitään tekemistä. VÄliä on sillä, väitteleekö moni kavereista että saa kutsuja. jos on itse tutkija, tämä on todennäköistä.

Ylioiston vuosijuhlien illallisia sanotaan kyllä joskus myös karonkoiksi. Mutta minä en niissä käy.

Ja 14 ei ole yli- eikä allipukeutunut, vaan käy monissa sellaisissa illalliskutsuissa, joissa EI OLE VARSINAISTA PUKUKOODIA. VIrkaanastujaisten illalliset, pikkujoulut, ja rahastojen vuosijuhlat ja vastaavat. Ei ole väärin kumpikaan

Vierailija:

karonkoista ja muista akateemisista vuosijuhlista, silloin näillä muilla tarkoitetaan kyllä käsittääkseni juuri yliopiston vuosijuhlia. En ainakaan keksi, mitä muita niillä tässä yhteydessä tarkoitettaisiin. 13 ei näin sanonut, mutta joku muu kyllä.

Kuinka usein muuten 13 käy karonkoissa ja tietysti kiinnostaa myös, että miksi?

Vierailija
4/17 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä, karonkassa, joskus jopa kotijuhlissa.

Vierailija
5/17 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/17 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tyypillisimpiä esimerkkejä missä tarvitsen iltapuvun. Illallisilla tietenkin vain jos koodi sitä edellyttää

Vierailija
7/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vastaantulee hyvä valmispuku niin mikä jottei sitä ostaisi.

Olen myös teettänyt kaksi pukua.

Vierailija
8/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa olen käyttänyt iltapukuja aika harvoin, muutamassa karonkassa, vuosituhannen vaihteen juhlissa jne

ulkomailla muutamissa tanssiaisissa, oopperan ym ensi- illoissa.

Vierailija
9/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita tilaisuuksia aina muutama vuodessa.

Olen sekä teettänyt että ostanut valmiina iltapukuja. Yleensä valmispukuihin on kyllä joutunut teettämään jotakin korjauksia, koska iltapuvun on istuttava niin täydellisesti.

Miksi tämmöistä kyselet ap? :)

Vierailija
10/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joillain muilla juhlaillallisilla, sillä vaikka yleensä kotelomekko onkin ihan tarpeeksi, iltapuku ei ole koskaan väärin ja mun jaloilla se on parempi kuin joku minimekko.

Olen teettänyt tai tehnyt itse iltapukuni.

Vierailija
11/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista kaksi ns. kaksiosaista eli toppi ja hame. Kaksi olen ostanut valmiina ja kolme teettänyt ompelijalla. Yksi on ihan uusi (keväällä ostettu) kun taas vanhin jo 10v vanha. Onneksi olen pysynyt samankokoisena joten pystyn käyttämään niitä kaikkia. Käytän niitä karonkoissa ja muissa akateemisissa iltajuhlissa kuten vuosijuhlat tms, iltahäissä sekä joskus työhöni liittyvissä iltapukujuhlissa, ensi-illoissa tms.

Iltapuku kannattaa mielestäni teettää itselle sopivaksi ompelijalla, sellainen ajaton malli ja siten siitä on vuosien ilo!

Vierailija
12/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaksi akateemista loppututkintoa, enkä koskaan ole ollut;)

Vierailija
13/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on upseeri, ja aina kadettikoulusta lähtien on noita iltapukujuhlia riittänyt. Riippuu palveluspaikasta, mutta niitä on 1-3 kertaa vuodessa. Ne on sellaisia vanhoja perinteitä. Ihania vanhoja perinteitä.

Minä olen ommellut suurimman osan puvuistani itse. (Siis muutenkin osaan ommella lähes mitä vain - en miesten pukua kuitenkaan). Jossain vaiheessa satsasin hyvään tuettuun, luiseen, mustaan yläosaan ilman olkaimia, ja siihen yhdistelin uusia alaosia tai laitoin pitsiä päälle summuuta.

Pukuja siis on useita, koska samaan porukkaan en mene samassa puvussa kahta kertaa. Tai ensi kuussa on iltapukujuhlat ja ajattelin laittaa ajattoman puvun vuodelta 1997. Sitä olen käyttänyt ulkomailla kolme kertaa, ja yhden kerran täällä Suomessakin. Kukapa sitä enää muistaisi..

Vierailija
14/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vuosijuhlatkin vähän ihmetyttää, itse ainakin kävin niissä n. 20-vuotiaana pari kertaa, eikä siellä paljon " aikuisia" näkynyt... Nyt kuulostaa siltä kuin joku ravaisi näissä vähän väliä. Sanonpa että mielikuvitus lentää!

Vierailija
15/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan samojen illallisten pukukoodissa voi olla hyväksyttävää kotelomekko ja iltapuku. Joko olet ollu ali- tai ylipukeutunut etkä vaan ole tajunnut sitä.

Vierailija
16/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 13

Vierailija
17/17 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

karonkoista ja muista akateemisista vuosijuhlista, silloin näillä muilla tarkoitetaan kyllä käsittääkseni juuri yliopiston vuosijuhlia. En ainakaan keksi, mitä muita niillä tässä yhteydessä tarkoitettaisiin. 13 ei näin sanonut, mutta joku muu kyllä.

Kuinka usein muuten 13 käy karonkoissa ja tietysti kiinnostaa myös, että miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä