Selkeästi traumatisoituneet ja persoonallisuushäiriöiset yksilöt viihtyvät täällä.
Joulukorttiketju sen todistaa. teitä on paljon, mikään terapia ei näin syvällä olevia vaurioita paranna. Olen ammattilainen ja ......eipä sitä koulutustakaan tarvitse huomatakseen, miten kovin sairaita ihmisiä täällä kirjoittelee. Toivottavasti teillä ei ole omia lapsia, ihan eettisistä syistä. Jos ihminen vihaa noin paljon jo lapsen kuvan katsomista (haukutaan apinanaamoiksi ja tuodaan esille ihan vastenmielisyyttä), hän ei voi olla psyykeltään terveesti rakentunut. Huolestuttavaa on se, että teitä on paljon.
Kommentit (59)
tunteiden projisointi tietysti tuttu psyykenilmiö ja defenssi.
Jos luit viestini, halusin vain tuoda esille, että täällä on näitä dg-ihmisiä (joiden aggressio "on olemassa" monistakin syistä)?? siis mikä meni ohi?
mutta siitä eri mieltä ettei mikään terapia niitä parantaisi. Mistä sen tietää, kun ei ole edes yritetty?
Sen sijaan tämä palsta on todella vahva todiste subjektiivisen päivähoidon puolesta. Maailma olisi varmasti parempi, niin äitien kuin lastenkin osalta, jos nämä katkeroituneet ja kieroutuneet mammat saataisiin psykiatriseen hoitoon ja niiden lapset normaalin varhaiskasvatuksen pariin.
enkä ole kyseistä ketjua avannutkaan. Samaa mieltä olen kuin Xandris että vähän epäilyttää tuon ap:n ammattitaito. Mulla on esim. tapana puolustaa kaikenlaista erilaisuutta, ei haukkua. Toki haukunkin joskus, pakko se on myöntää! Mutten ikinä ketään joka ei provosoi ja joka oikeasti tarvitsee lohduttavaa olkapäätä.
että se aggressio liittyy lapsiin ja on merkki pahasta traumasta.
Minä sanoin, että et voi olla noin jyrkkä. Että se aggressio ei välttämättä liity lainkaan lapsiin, eikä ole edes sen kummempaa kuin väsymystä tai kiukkua siipan aikaansaamattomuuteen tai vaikkapa ruuan pohjaanpalamiseen.
Sanoin, että on parempi, että tuollaiset kiukut puretaan joulukorttikeskusteluissa. Sellaiset eivät kohdistu kovinkaan suoraan kehenkään täällä.
Ikävämpää on, jos sellaiset kiukut puretaan henkilökohtaisuuksiin ja oikeasti apua pyytäviin, heikoilla oleviin ihmisiin. Sellaistakin sattuu ja se on oikeasti kamalaa.
tunteiden projisointi tietysti tuttu psyykenilmiö ja defenssi.
Jos luit viestini, halusin vain tuoda esille, että täällä on näitä dg-ihmisiä (joiden aggressio "on olemassa" monistakin syistä)?? siis mikä meni ohi?
Hyytävää todeta nykyäitien sieluntila. Kerta toisensa jälkeen.
Olen samaa mieltä, että vaikka onkin helppoa tyhjentää laskiämpäriään täällä anonyymisti, ei ole tervettä että ihmisessä on niin paljon suvaitsemattomuutta, vihaa, halveksuntaa kuin täällä on. Toinen lukunsa on myötätunnon täydellinen puute ja sen ymmärtämättömyys että vastapuolella voi olla vilpittömästi apua ja tukea hakeva, ihmisiin luottava henkilö. Ei ole ymmä'rräystä että sanat satuttavat, ei ole ymmärrystä siitä, että on vastuussa siitä mitä suustaan päästää tai koneella kirjoittaa, että ne sanatkin oikeesti AIHEUTTAA jotakin.
Mun ihmiskäsitykseni on saanut kyllä aimo annoksen kyynisyyttä täältä. Onneksi on vielä olemassa aitoja, oikeita ihmissuhteitakin!
Tällä palstalla moni lisää tahtomattaan tai ehkäpä ilkeytttään toisten pahaa oloa huomattavasti. JOkaisesta aiheesta saadaan fanaattinen syyllistämis- ja häpeäketju. En yhtään ihmettele että masennus, viha, tuhoaminen on ihan päivittäistä tässä maassa. Joka viikko on joku perhe, nuori tyttö, joukkomurha:(
Ja tämä on sentäs VAUVA-palsta. Mitähän ne muut palstat mahtaakaan olla:(((
Tällä palstalla moni lisää tahtomattaan tai ehkäpä ilkeytttään toisten pahaa oloa huomattavasti.
Ja tämä on sentäs VAUVA-palsta. Mitähän ne muut palstat mahtaakaan olla:(((
Ja lisäksi täysin vapaaehtoinen. Sen joka näitä viestejä lukee tai haluaa kommentteja omaansa on otettava huomioon se seikka, että täällä kirjoitellaan nimettömästi... niskaan voi tulla mitä tahansa.
Olen ammattilainen ja ...... Huolestuttavaa on se, että teitä on paljon.
Ammattilainen osaa tuoda ammattitaitonsa esiin muutenkin. Huolestuttavan paljon teitä ammattilaisiakin täällä pyörii. Eikö sinulla ammattilainen riitä omassa ammatissasi riittävästi haastetta? Vai oletko vain utelias ja haluat provosoitua?
Että mielenterveysongelmista kärsivänä mua henk. koht. hytää eniten ns. normaalit, joilla on ihan kamalan vihamielinen suhtautuminen kaikkeen heikkouden osoitukseen ihmisessä. Nämä superpärjääjät ja ryhdistäytymisen toitottajat ja ne joitten mielestä sossusta ei kenenkään saisi saada mitään. Ja niin edelleen. Aika moni mielenterveyspotilas on oikeasti paljon vähemmän tuomitseva kuin mieleltään terveemmät. Että ehkä sitä kaikkea kamaluutta ei ole syytä kaataa mielenterveyspotilaiden päälle. He jos ketkä tietävät ettei maailma ole mustavalkoinen.
Ja noi joulukorttien vihaamiset mä luulen menee eniten lapsellisuuden piikkiin. En kyllä jaksa lukea ko. ketjua, joten.
Että mielenterveysongelmista kärsivänä mua henk. koht. hytää eniten ns. normaalit, joilla on ihan kamalan vihamielinen suhtautuminen kaikkeen heikkouden osoitukseen ihmisessä. Nämä superpärjääjät ja ryhdistäytymisen toitottajat ja ne joitten mielestä sossusta ei kenenkään saisi saada mitään. Ja niin edelleen. Aika moni mielenterveyspotilas on oikeasti paljon vähemmän tuomitseva kuin mieleltään terveemmät. Että ehkä sitä kaikkea kamaluutta ei ole syytä kaataa mielenterveyspotilaiden päälle. He jos ketkä tietävät ettei maailma ole mustavalkoinen.
Ja noi joulukorttien vihaamiset mä luulen menee eniten lapsellisuuden piikkiin. En kyllä jaksa lukea ko. ketjua, joten.
Tosin ap tuskin luokittelikaan mielenterveyspotilaita aggressiivisiksi av-mammoiksi. Mielenterveyspotilaista kun suurin osa lienee jossain aivan muualla kuin notkumassa vauva-palstalla...
Mutta korttikeuhkoilu on lapsellista potutuksen purkua, olen samaa mieltä. Samaa kategoriaa kuin moni muukin ikuisuuskiistely täällä.
kai sen nyt saa ammattinsa mainita jos se aihetta koskee (tyyliin pistä kodin putkimiestä viemäriin, olen muuten asentaja)...
MInä olen nyt ä-vapaalla joten on aikaa pyöriä täällä ihmettelemässä psyykkisten ilmiöiden moninaisuutta.
ja tässä sitten jatkoa tuohon projisointiteemaan: jos olet itse hiukkaakaan alaan perehtynyt, myös projektion kohde, teema ei ole täysin merkityksistä vapaa. Tai minä en ainakaan jättäisi aggression sisällöllistä puolta, kohdetta, huomiotta diagnoosia tehdessäni. Tottakai ihminen joka tarttuu täkyyn tekee sen aiemman elämänhistoriansa ymmärtämisuyhteyksien kautta, siinä on vaan jokin joka "kolahtaa" kun saa kiusata tämän lapsiteeman kautta.
En nyt arvuuttele enempää. Mutta pers.häiriöt, narsismi ovat niin varhaisen tason kiintymyssuhdeproblematiikkaa, että sulaa hulluutta on kieltää näiden joulukorttiprovoilijoiden omaan lapsuuteen liittyvä traumatisoiva aines (esim. hyväksikäyttö, suurimmalla osalla mitätöinti, tunnekylmyys) joka sitten rehottaa näillä palstoilla kun revitellään. se että tuollainen jäisi pelkästään av-purkaukseksi, en usko. Kortit on paljastettu kun viesti lähtee; läheiset ihmiset voisivat kertoa näistä hlöistä karua kiletä. Muuta kysyttävää?
Täällä pyörii äidit kakkapyllyjen pyyhkimisen, siivoamisen, ruoanlaiton ja kakaroiden komentamisen välillä. Lisäksi voi vielä olla kaikki raskauden vaivat...
Alkaa ottaa päähän tämä "ihanuus" ja sitten siten puretaan kiukkuamalla. Suomalaiset on vielä perinteisesti kateellista ja pahansuopaa kansaa.
Jos kaikki ärsyttää niin silloin erityisesti myös toisten pyntätyt vekarat joulukorteissa.
Itsekin lähetän enemmän noita tiimari-kortteja niin ei tule "elvisteltyä" lapsilla.
keskustelunavaukset liittyvät tavalla tai toisella lapsiin. Jos haluaa haastaa riitaa ja järkyttää muita, helpointa se on juuri tehdä siten, että haukkuu lapsia. Välttämättä ei siis aiheella ole paljoakaan - jos yhtään - tekemistä riidankylväjän henkilöhistorian kanssa.
Joten siinä taitaa olla se pääsyy sille, miksi joku puhuu ilkeästi lapsiaiheisista joulukorteista. Se on syystä tai toisesta pottuuntuneen äiti-ihmisen riidanhaastamista.
Älä siis ala pliis jakaa diagnooseja tuollaisten perusteella. VOIT olla jonkun kirjoittajan kohdalla oikeassakin, mutta tuollainen luokittelu on ihan yhtä hmmmmmmmmm .... epäilyttävää kuin se, mistä joitain provoilijoita haukut.
ja tässä sitten jatkoa tuohon projisointiteemaan: jos olet itse hiukkaakaan alaan perehtynyt, myös projektion kohde, teema ei ole täysin merkityksistä vapaa. Tai minä en ainakaan jättäisi aggression sisällöllistä puolta, kohdetta, huomiotta diagnoosia tehdessäni. Tottakai ihminen joka tarttuu täkyyn tekee sen aiemman elämänhistoriansa ymmärtämisuyhteyksien kautta, siinä on vaan jokin joka "kolahtaa" kun saa kiusata tämän lapsiteeman kautta.
En nyt arvuuttele enempää. Mutta pers.häiriöt, narsismi ovat niin varhaisen tason kiintymyssuhdeproblematiikkaa, että sulaa hulluutta on kieltää näiden joulukorttiprovoilijoiden omaan lapsuuteen liittyvä traumatisoiva aines (esim. hyväksikäyttö, suurimmalla osalla mitätöinti, tunnekylmyys) joka sitten rehottaa näillä palstoilla kun revitellään. se että tuollainen jäisi pelkästään av-purkaukseksi, en usko. Kortit on paljastettu kun viesti lähtee; läheiset ihmiset voisivat kertoa näistä hlöistä karua kiletä. Muuta kysyttävää?
ei ymmärrä että kaikki ei tykkää kaikista/kaikesta. Ja mielipiteen saa ilmaista vapaasti. Mielummin täällä kuin suoraan päin naamaa.
ei ymmärrä että kaikki ei tykkää kaikista/kaikesta. Ja mielipiteen saa ilmaista vapaasti. Mielummin täällä kuin suoraan päin naamaa.
Mun mielestä suurin osa niistä lapsikorteista vaan on yksinkertaisesti rumia, siksi en niistä tykkää. Joulutervehdys on kyllä kiva saada, joten kyllä ne lapsikortitikin on siinä mielessä ihan tervetulleita. Mieluummin kuitenkin ottaisin jonkun hyvän kuvan jos joku lapsistaan haluaa otoksia lähettää.
Mutta en nyt viitsi loukata ketään sanomalla että, "sulla on oikeesti niin tyhmän näköinen kakara että en mä halua siitä mitään joulukortteja itselleni".
Mulla ei ole mitään hinkua loukata ketään tahallaan. Mielummin olen hiljaa, ja heitän kortin vaan roskiin.
Mutta sä taas olet tietysti niitä ihmisiä jotka päin naamaan lausuu mitä törkeimpiä kommentteja, ja sitten verhoaa sen sillä että on vaan rehellinen.
Ja aina toimin altavastaajana noissa haukkumisketjuissa!
POINTTINI OLI SE, ETTÄ NÄMÄ SAIRAAT, ONGELMAISET IHMISET etsiytyvät juuri tänne vauva-palstalle ilkeilemään...tämä aihepiiri vaan vetää puoleensa kun yhä uudestaan käydään läpi omia traumoja.
Lapsi on sinänsä puhdas, myyttisen pyhä.
itse aion ainakin jatkaa täällä käymistä---
---
käypä ap kaks plussalla...
tämä on mielestäni kuitenkin modernimpi...