Kun tytär 8v. jää kolmenneksi osapyöräksi
Tiedän että tällainen on yleistä tyttöjenkin keskuudessa. Itse en muista sellaista lapsuudestani.
Tyttärelläni oli hyvin tiivis kolmen tytön tyttöporukka 1. luokalta lähtien.
Tytöt ovat vierailleet toisillaan mökeillä kesäisin yms. eli yhteys on ollut aika tiivis.
Nyt tyttäreni on suljettu täysin pois ja ovat kuulemma tehneet "pesäeron"
Tyttäreni on osan aikaa isänsä luona, joten ihan tarkkaan pysy ajan tasalla.
Tyttäreni tuli tänään aamulla hakemaan joitakin tavaroitaan ja alkoi kertoa tilanteestaan itkien. Vannotti minua, etten kertoisi kellekkään. Isälleen ei voi puhua. Isä ei ymmärrä näistä asioista tuon taivaallista.
Miten te olette suoriutuneet vastaavista "pesäeroista"?
Kommentit (25)
ja samat kuviot senkun jatkuu.
mä haluaisin herättää keskustelua tästä
miksi ei voi kolme /TAI USEAMPI tyttö leikkiä yhdessä ?
mutta pojat voi kyllä...
onko äidit opettaneet tyttärensä tähän?
kuka tietää?
kutsunut/käskenyt lasta kutsumaan muita lapsia kylään (myös poikia). Pojat tykkäävät leikkiä enemmän porukassa ja ovat reilumpia. Meillä tyttö ainakin pärjää hyvin poikien kanssa.
Ja olen ottanut yhteyttä vanhempiin, jos lapseni on joutunut kokemaan huonoa kohtelua ja toinen on sanonut päin naamaa että olet vain "varakaveri".
Opetettu ja opittu käytösmalli, mitä useat vanhemmat suosivat tyttöjen keskuudessa.
että lapseni ei ole kenenkään tai keidenkään "armoilla". Siis naimisissa yhden tai kahden kaverin kanssa - ja näiden vanhempien.
Nyt 3-luokkalaisella lapsellani on 5 - 6 tytön ydinporukka, johon pääsee aina mukaan muitakin, miten milloinkin. Sillä lailla ei kukaan pääse kiristämään, eikä komentelemaan.
Viime vuonna yksi äiti rupesi tilaamaan tätä minun lastani päivystysluonteisesti aina heille, kun hän halusi joogaan jne. Sitten taas kun perhe lomaili, ei ketään kiinnostanut, kenen kanssa minun lapseni pyörii. Sitten taas olisi pitänyt tipauttaa kaikki käsistä, kun käsky kävi. Tyyliin 22.30 lauantai-iltana komennettiin lapsi heille, kun äiti halusi taidenäyttelyyn...
ja lapset vaihtaneet koulua. Olen aina opettanut, että ei kannata yrittää mennä kahden bestiksen väliin. Siitä ei koskaan seuraa mitään hyvää vaan pitää etsiä kaveri "vapaana olevista" vaikka haluaisikin juuri sen luokan cooleimman kaveriksi. Lisäksi nämä vähän hiljaisemmat ovat pitkässä juoksussa niitä kaikkein kivoimpia ja reiluimpia.Näin ovat toimineet ja mitään ongelmia ei ole koskaan ollut.