Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Syyskuu TP:t!***

03.09.2007 |

Tämä pino on kaikille kahden lapsen äideille!

Aloitimme pinoutumisen aikanaan vauvakuumepuolella

joskus vuonna 2004 ja nyt pikkukakkosemme ovat jo taapero-iässä!

Uudetkin kirjoitteijat ovat tervetulleita!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vaan, et äityliini löytää tän tuoreemman pinon. =)

Tänään oltiin sitten keilaamassa ja oli kivaa! Tein jopa pari täyskaatoa, tuurilla varmaankin.. =D Ei tänne muuta..Mites Joeela..Saitteko meiän tekstarin pk:sta?!

Äityliinille hauskaa biletystä!!!!!

Vierailija
2/32 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaisesti kertomaan vauvauutiset!

Tultiin just kotiin sairaalasta ihanan rauhalliseen kotiin, tytöt ovat olleet anopilla yökylässä ja hetkenä minä hyvänsä täällä...

Mitat olivat 53cm/3850g. Kaikki meni hyvin ja nopeasti ekasta supistuksesta 3h 10min ja söpö tummatukkainen tyttö oli maailmassa.

Tulen kertomaan tarkemman selostuksen myöhemmin.

Onnellinen prinsessa kolmikon äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kivoja uutisia! Olikohan keskiviikkona vai torstaina, kun yritin soitella teille (työasioissa..), mutta puhelin oli suljettu. Mietin silloin, että jokohan.. =) Miten isommat siskot on ottaneet vauvan vastaan? Isompi varmaan tykkääkin, mutta miten kuopus? Voih, melkeen meinaa iskeä vauvakuume, kun ajattelee miten söpöjä ne vastasyntyneet on. Keskiviikkona kävin vielä katsomassa sitä 4 viikon ikäistä poikavauvaa, oli tosi suloinen!!!! Ja niiiiin pieni, juuri samana päivänä punnittu, 3300g. =) Heh, on ne ihania!! =)

Noh, menee ihan hempeilyksi koko juttu, mutta sallittakoon se nyt näin vauva-uutisten lomassa.. =D

Vierailija
4/32 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Joeela oikein kovasti :) Myös koko perheelle onnittelut!

Tulehan sitten kertomaan lisää, kun ehdit :)

Minsku

Vierailija
5/32 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kaikki tytöt nukkumassa joten tulin kertomaan vähän tarkemmin miten kaikki meni.

Herättiin torstaiaamuna tyttöjen kanssa kahdeksan jälkeen kun mies oli lähtenyt jo aikaisemmin töihin ja hänellä oli vielä hammaslääkäri klo10-11. Syötiin aamupala ja aika nopeasti mulle tuli vähän huono olo, menkkamaisia kipuja ja vatsa meni ihan sekaisin. Oltiin sovittu puistotreffit siskon ja lasten kanssa, mutta soitin, että tulkaa mielummin meille leikkimään. Pakkasin " varmuudeksi" sairaalakassin (joka oli täynnä suklaata ja limua...). Sisko tuli meille puoli yksitoista ja lisäoireena mulla oli kamala selkäsärky. Sanoin, että saattaa tulla lähtö sairaalaan ja soitin kättärille, kerroin oireet ja pyysivät tulemaan heti, koska mulla jo kolmas synnytys.

Naapuri heitti mut sairaalaan ja sisko jäi neljän lapsen kanssa meille. Eka oikea supistus tuli vasta siinä automatkalla ja siitä lähtivät 3-5min välein tulemaan. Laitoin automatkalla miehelle tekstarin, että tule kättärille... kun oli just siellä hammaslääkärissä porauksessa joten ei olisi kuitenkaan pystynyt vastaamaan. Salissa kätilö kysyi tuleeko mulle joku tukihenkilö ja vähän hymyilytti, sanoin vaan että kyllä se mies on sieltä tulossa ja tulikin n. 25 min mun jälkeen.

Sain epiduraalin, mutta sen teho ja vaikutus olivat paljon huonommat kuin aikaisemmilla kerroilla. Kun sen vaikutus loppui enkä tuntenut mitään ponnistustarvetta meinasi usko loppua ja aika pysähtyä. Supistukset oli tosi kovia, pitkiä ja supistusten välissä oli vain n. 10s. Todellisuudessa tämä tän kerran kauhein vaihe kesti 30 min ja sitten kun sain ponnistaa, vauva syntyi toisen supistuksen ja neljännen ponnistuksen jälkeen :) Loppu hyvin, kaikki hyvin! Lyhyen (3min) ja onnistuneen ponnistusvaiheen kaikesta jäi loppujen lopuksi tosi hyvä mieli!

Sairaalassa olin kaksi yötä ja nyt kotona harjoitellaan kolmilapsisen perheen arkea... ja täytyy sanoa, että hommaa riittää molemmille vanhemmille! Isosiskot ovat ottaneet vauvan hyvin vastaan, esikoinen on superkiinnostunut ja haluaisi hoitaa vauvaa koko ajan. Pienempi taas vähän hämillään siitä kun minä olen aika kiinni vauvassa imetyksen takia eikä huomiota riitä enää entiseen malliin, mutta muuten vauvaa paijailee ja ihmettelee.

Pitkä ja sekava tarina taisi tulla... mutta nyt iltapalaa syömään :)

j

ps. kiitos onnitteluista :)

Vierailija
6/32 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rauhallinen hetki, kaikki tytöt nukkuvat ja mies on kaupassa.

Pientä säätämistähän tämä elämä on, kun yrittää löytää kaikelle ja kaikille oman aikansa. Näin viikon kokemuksella kolmen lapsen äitinä täytyy myöntää, että pieni riittämättömyyden tunne vaivaa aina välillä.

Kaikki ruoka-, vaate- ym. huolto pelaa entiseen malliin, mutta henkisesti tuntuu, että aikaa ei riitä tarpeeksi varsinkaan isosiskoille. Olen aika kiinni vauvassa, joka osoittautunut pieneksi " tissitakiaiseksi" , mutta muuten tyytyväiseksi ja ihanaksi tummatukaksi :)

Mies hoitaa isot lähes yksin tämän viikon ja ensi viikolla palaa töihin ja sitä odotankin innolla miten saan kolme lasta ulkovarusteisiin...! Meillä suunnitelmat vähän muuttui, miehen piti ensin olla heti 3vkoa isyyslomalla, mutta nyt tulikin pieni mahdollisuus, että muutetaan... joten loma pitikin säästää mahdollista remonttia varten.

Nyt meen keittämään päiväkahvit ja syömään suklaata :)

Eikös se ollut niin, että kun imettää ei liho ollenkaan...

t. prinsessatrion mama

Vierailija
7/32 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mä täällä käynyt lueskelemassa, mutta olen ollut laiska kirjoittamaan..Meillä oli tällä viikolla jotenkin tosi hulinaa töissä. Oli vanhempainilta, niin siihen liittyen haluttiin saada lasten töitä valmiiksi vanhemmille esiteltäviksi. =) Muutenkin tuntuu, että on tehny töitä " tukka putkella" , ku kaks päivää oltiin vajaalla miehityksellä...Ei ehitty edes vanhempainiltaa suunnittelemaan yhdessä, mutta se meni miten meni. Tapasinpas ainakin jo Joeelan miehen. =) No, ens viikolla pystyy taas ottaa rauhallisemmin. =) Ja ens viikolla on meidän lasten päiväkodissa vanhempainilta ja on ihanaa mennä sinne asiakkaana!! =D

Meillä on tainnu poika yht´äkkiä kasvaa " isoksi" . Ei ole ennen kiinnostanut yhtään mitkään rajummat jutut, on kelvannut noi hieman " lapsellisemmat" piirretyt. Nyt pitää nähdä pokemonit ja Turtlesit sun muut viikonlopun piirretyistä?! Oli kivaa (ainakin äidin mielestä), kun Himpulatkin vielä kelpasivat.. =D

Mitäs Minskulle ja Äityliinille kuuluu? Ja kiitos Joeelalle, kun jaksoit kirjoittaa synnytyskertomuksen, oli ilmeisesti ihan positiivinen kokemus.

=)

Meillä on neidin 2v synttärit jo 1,5kk:n päästä. Onhan siihen vielä aikaa, mutta olen jo alkanut miettimään millaisen kakun tekisin. Nyt vaihtoehtoina on Muumin tai Nasun muotoinen kakku. Molemmista tyttö tykkää, mutta enemmän ehkä muumista.. Poika sitten jo tässä tilasi omille syntäreille (jotka uudenvuodenaatona) Autot- elokuvan Jasu Juntti- kakun..Saa nähdä miten sen toteutan.. =)

No, menen laittamaan Pokemon- kanavan valmiiksi.. =)

Vierailija
8/32 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joeela,suuret onnittelut,pieni rinsessa,ihanaa!

Juuh,anteeksi mun hiljaisuus,niin,näin siinä vaan kävi vaikken uskonut mutta kyllä tuo töissäkäynti verottaa sekä aikaa että jaksamista.

Nytkin oon sammuttamassa konetta,oltiin aamusta iltaan anopilla mutta aivan pakko oli tulla teitä ees pikana moikkaan,on mulla ollut myös kaikenlaista muutakin.

olipa täällä ihania uutisia,toivottavasti ja luultavasti huomenna ehtisin tulla kunnolla tänne,

kiva kun ootte mua muistaneet silti=)ajatuksissa olette kuitenkin olleet,tietysti=)

äityliini ja Juho

Vierailija
9/32 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan tulla toteamaan, että äityliinin kanssa samaa mieltä olen..Työssäkäynti verottaa voimia ja paljon..Se on tullut tässä jo huomattua kuuden viikon aikana..Meillä lapset on ollut aika kärttyisiä, kun ollaan tultu tarhasta kotiin, molemmat huutaa ja kiukkuu ekan tunnin. Purkavat päivän " paineet" , kun ovat tarhassa niin kiltisti. =) Eiköhän se tästä vielä helpota.. =D

Vierailija
10/32 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joeela, tosi nopsa synnytys! Kiva että kaikki meni ihan hyvin. Mä ainakin olen kovin kiinnostunut kuulemaan jatkossakin miten arki kolmen lapsen kanssa sujuu :)

Äitiliini ja Hopoliini, kovasti jaksamisia työntekoon ja lapsiarkeen!

Meillä ei arkeeni mitään ihmeellistä. Mulla pahaa oloa edelleen etenkin aamuisin, mutta kovasti muuten on jo helpottanut. Lapset ne vaan kasvaa ja ite ihmettelee mihin se aika oikein menee.

Hopoliinille olin unohtanut ihan sanoa (edelliseen ketjuun viitaten), että tosi hienosti teillä käydään potalla! Meillä ei tehdä MITÄÄN. Tai oikeastaan ei suostu edes potalla istumaan, vaan pöntöllä ollaan yritetty pissatella. Kakka tuli vahingossa yksi päivä, muuten ei mitään. En oo vielä kauheen huolestunut. Esikoinenkin ymmärsin jutun vasta 2-vuotiaana. Mutta kyllä tässä vähän alkaa miettiin mitä pitäis tehdä.

Mitenkäs muiden kakkoset käy potalla?

Minsku rv 15+1 ja pojat 3v4kk ja 1v10kk

Vierailija
11/32 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me lähdetään formulakisaa karkuun=) leikkipuistoon ja syömään " ulos" .

ei jaksa kuunnella ukon napinaa kun me ei olla tarpeeksi hiljaa.

illalla sitten kaikki suihkuun,Juho ei enää pelkää suihkua,paitsi tukan pesu ei helppoa!

Juho käy potalla hoidossa hyvin,kotona joskus,mut ei osaa ilmaista hätäänsä.

palaan!!

BB:tä odotellessa,kattooko kukaan teistä?Henri on aika ärsyttävä mut luulen että Satu putoaa...

äityliini ja Juhis

Vierailija
12/32 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kuopuksella hiusten pesu aika hankalaa..Ei tykkää, ku vettä menee kasvoille -> alkaa huutamaan..Tänään käytiin pitkästä aikaa aamulla uimahallissa, ja jätin suosiolla tytön hiusten pesut väliin, kastelin vaan nopsaan..ei kestänyt huudot niin pitkään.. =) Neiti ilmoitti muuten altaassakin, että pissahätä, ja kävi uintireissun aikana kaksi kertaa potalla! Ihan kiva, inhottavaa vaan se uimapuvun edestakaisin vetäminen..Pitää ostaa varmaan bikinit. =)

Huomenna mun pitäisi selvitä ilman autoa töihin, on vielä " iltavuoro" (9.00->), niin mun on vietävä lapsetkin..auto hinattiin eilen korjaamolle, meni jarrut. Onneksi katsastuksen yhteydessä, eikä liikenteessä..Mutta pitää sovittaa juna ja bussi yhteen ja ehtiä vielä ajoissa töihinkin. Onneksi matkaan ei mene kuitenkaan kuin 45min kaikkinensa. Eikä työkaveritkaan heti tulistu, jos vähän myöhästyn.. =D

Vierailija
13/32 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän rauhallisempi viikonloppu kun esikoinen lähti perjantaina mummin ja vaarin mukana lappiin. Nyt on tulossa yksin lentokoneella takaisin ja mua jännittää miten matka on mennyt... oli tullut pieni itku kun joutui yksin menemään koneeseen.

Vaikka esikoinen kiltti ja omatoiminen ja " helpoin" lapsista niin volyymitasolla huomasi suuren eron kun hän oli poissa, mutta nyt mulla jo kauhea ikävä!

Keskimmäisen pottaharjoittelu jäänyt ihan hunningolle, en ole oikein itse muistanut harjoituttaa eikä neiti itse ole yhtään kiinnostunut tai ei vaan malta istua siinä. Välillä istuu pöntöllä hetken ja pinnistää, mutta mitään ei ole koskaan tullut. Tajuaa kyllä jo vähän, sillä ilmoittaa aina heti, että kakka tuli ja vaippa pois... mutta jos satutaan huomaamaan kakkaaminen ajoissa ja passitetaan potalle tai pöntölle niin mitään ei tule.

Vauva on taas tosi rauhallinen, nukkuu ja syö. Tällä viikolla olisi tarkoitus lähteä puistoon koko konkkaronkan kanssa. Tänään satoi ja kun esikoinen oli vielä pois niin nautittiin vaan kotona olosta.

Hopoliini: mies kehuikin vanhempainiltaa, sanoi että teidän toiminta organisoidumpaa kuin siinä vanhassa pk:ssa. Kohtahan mekin nähdään kun tytöt aloittaa hoidon ja esikoinen odottaa jo ihan hirveesti ikäistään leikkiseuraa.

Ja tuli mieleen autot-synttäreistä... (esikoinen oli elokuussa kolmissa autot -teema synttäreillä), petikossa on se ilmapallokeskus, jossa suuret valikoimat kaikkea rekvisiittaa kaikenlaisiin juhliin ja paljon mm.autot tavaraa!

Nyt syöttöpuuhiin, j

Vierailija
14/32 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin käydä tuolla ilmapallokeskuksessa lähempänä pojan synttäreitä! Nalle Puhiakin sieltä löytyisi, mutta kuopukselle olis muumi-aihe ehkä kuitenkin kivempi..Niiden kahden välillä pohdin.. =)

Miten teidän neidin lento oli mennyt? Kestikö kauan? Meidän esikko ei kyllä suostuisi varmaan yksin lentämään..on sen verran arka.

Joeela:

Ja tuli mieleen autot-synttäreistä... (esikoinen oli elokuussa kolmissa autot -teema synttäreillä), petikossa on se ilmapallokeskus, jossa suuret valikoimat kaikkea rekvisiittaa kaikenlaisiin juhliin ja paljon mm.autot tavaraa!

Vierailija
15/32 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lento oli mennyt ihan hyvin, vaikka kestikin melkein kolme tuntia (!!!!). Tuli siis ivalosta kittilän kautta helsinkiin ja lento oli vielä myöhässä... naureskelin miehelle, että samassa ajassa olisi ehtinyt vaikka lontooseen tai pariisiin :)

Pari kertaa matkan aikana oli tullut itku, mutta vieressä oli istunut joku kiva täti ja jutellut koko matkan. Kun mies haki neidin niin oli halunnut vaihtaa puhelinnumeroita tämän tädin kanssa, että voivat soitella myöhemminkin...! Yksinmatkustavan lapsen ikäraja 5vuotta ja taas huomasi, että kyllä 5vuotias on vielä aika pieni.

Nyt masu täynnä mäkkärin ruokaa, kun " juhlittiin" esikoisen paluuta!

j

Vierailija
16/32 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän esikoinen on Joeela ollut silti tosi reipas! Aika pitkä aika kuitenkin tuo 3 tuntia.

Noista pottajutusta juuri kun sanoin että meillä ei mitään, niin sen lisäksi että silloin yksi päivä tuli kakka pönttöön, niin tänään tuli jo pissat ja toisella kertaa kakat! Ehkä se siitä pikkuhiljaa... Vaikka en mä sitä mitenkään hoputa, mutta ajattelin kyllä jo että ymmärtääkö koskaan sitä miten potalla/pöntöllä käydään :)

Vierailija
17/32 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tunnin reissu yksin on aika " saavutus" tuon ikäiseltä!

Ei muuta näin aamutuimaan..Menen töihin vasta 9.30, ja joudun ihan kunnolla totuttelemaan julkisen liikenteen käyttöön..saadaan auto vasta melkeen neljän viikon päästä korjaamolta! Siellä on vähän ruuhkaa..Joten täytyy töihin mennessä käydä ostamassa bussilippu sille ajalle. Ei siinä muuten mitään, mutta lasten hoitopäivät pitenee keskimäärin tunnilla. =( Jos autolla matkaan menee 15min päiväkodilta töihin, ja julkisilla n. 45min. Eilen kyllä osu juna ja bussi niin hyvin, että pääsin puolessa tunnissa..No, mut nyt lopetan tän jaarittelun ja lähen suihkuun.. =D

Vierailija
18/32 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänään jo seiskalta ja laitoin itseni valmiiksi kun tytöt nukkui niin tuntuupa aamu pitkältä! Ehdin lukea puolet hesarista ja juoda aamukahvin ennenkuin kakkonen heräsi kahdeksalta, esikoinen puoli yhdeksältä ja bebe nukkuu vieläkin!

Puistoon olis tarkoitus lähteä pikku hiljaa. Matkaa on noin 1 km, jonka esikoinen ajaa pyörällä, kakkonen on seisomalaudalla ja vauva nukkuu vaunuissa eli ainakaan vielä ei tunnu olevan tarvetta kaksostenrattaille.

Eipä meille nyt muuta!

j

ps. hopoliini: voiko pk:hon tulla harjoittelemaan jo ennenkuin se virallisesti (eli maksut) alkaa? esikoisen aikaan ei voinut vaan harjoittelu tapahtui sen jälkeen kun maksukausi oli alkanut, nyt taas kuulin että viikko ennen aloitusta saa tulla harjoittelemaan...? onko asiantuntijan tietoa?

Vierailija
19/32 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää syksyn alkua kaikille:)

Aloitin pinon, kun en nähnyt vielä uutta.

Onkohan Joeela lähtenyt vauvanhakureissulle, kun ei ole pariin päivään käynyt ;)

Kuinkas työssäkäyvät jakselee?

Mulla onkin nyt rauhallinen hetki, kun esikoinen on kerhossa ja pienempi nukkuu. Esikoinen on kovasti tykännyt kerhosta, mutta pari ekaa viikkoa jäi aina itkien, kun olis halunnut että äiti jää kanssa kerhoon. Viime torstain jäi ilman itkua, ja nyt kun mies vei sen, sanoi, että poika oli juossut kerhoon eikä hän ollut ehtinyt edes heitä sanoa :D

Huomenna mennään ultraan kontrolliin. Vuotoa ei ole enää tullut, ainoastaan paperiin jää rusehtavaa vuotoa vessakäynnillä. Taidettiin siis säikähdyksellä päästä. Mutta huomenna selviää asiat varmaan paremmin. Toivoisin vaan, että olis joku yhtä ihana kätilö kuin viime torstainakin.

Minsku ja pojat ja masuasukki

Vierailija
20/32 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA siis tänään, mutta mitään tuntemuksia ei ole vielä ollut.

Vauvakin liikkuu masussa edelleen tosi paljon... että ensi viikkoon menee ihan varmasti. Helpompi itselle kuin ei koko ajan odota vaan yrittää elää ihan normaalia arkea.

Ja arkihan se todella alkoi eilen kun mies palasi töihin ja ollaan tyttöjen kanssa kotona. Oltiin puistossa ja olikin kiva nähdä puistotuttuja pitkästä aikaa (ei ehditty lomalla puistoon kertaakaan...).

Minsku: tosi ikävä toi vuotojuttu, mutta onneksi vauvalla kaikki hyvin :)

Laita tietoa miten ultrassa meni.

Mutta nyt lepäilemään kun tytötkin päikkäreillä!

j rv 41...