Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* Kesäheinät viikkoon 36 *~*

03.09.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]15.7.

[color=CD2990]Monument, (41+3); tyttö 3560 kg

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE] 7.8.

[color=CD2990]kissantassut (42+3) klo 13.28; poika 4404 g, 55 cm

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kiireistä tämä meitsin elo, kun ei tosiaan tännekään kerkee... sori!

Piti jo kirjoitella kaksi omaa kyskää (laihoin tuloksin), kun en tossa viikolla saanut pinoamme millään silmiini. Nyt on poijaat iltalenkillä ja ajattelin lukea niin pitkälle kun tarpeen, että teidän tavoitan.

Joo, keskiviikkona oli se kauan odoteltu kahden kuukauden neuvola. Sain vapauttavan " tuomion" : oma maito riittää!!! Jee, jee - viimeksi ristiäisissä sain kuulla, kuinka lapsiressu on niin nälkäinen. Samu on nälkäinen ja ärhäkkä, kun se nälkä yllättää, muttei häntä nälässä pidetä! Anoppi on jo moneen otteeseen kehottanut siirtymään pulloruokintaan, mutta nytpä ainakin vielä SAAMME jatkaa omin maidoin.

Hienosti on poitsu kirinyt kiinni ikätovereitaan. Kuinka moni muu on kaksinkertaistanut lähtöpainonsa kahdessa kuukaudessa? Paino siis 4945 g ja pituus 56,2 cm - ja aivan saman kokoinen kuin isoveikkansa saman ikäisenä (no, viisi grammaa isompi, mutta kuitenkin), mulle ylläri!

Vielä oli yllättynyt neuvolan tätsy, kun kerron meidän yöt, että harvoin on rintaruokittu lapsi niin pitkään tyytyväinen... Ilmeisesti osaa päivällä tankkailla tarpeeksi ja käyttää sitten yöt lepäämiseen, toivottavasti jatkuukin niin!

Kestoihin en osaa ottaa kantaa ja muutoinkin tuntui edelliset aiheenne vierailta. Senniinalle, että meillä on ollut alusta saakka pelkkä tisuttelija, ei kelpaa tutit, eikä pullot. Nyt kummitätinsä osti pojalle sellaisen pehmeänokkaisen mukin, josta on pakko imeä (oikeesti isommille), mutta ajattelin kokeilla, kun siinä on lituskainen imuosa, että jos kelpaisi siitä...

Eipä muuta syämmellä tässä vaiheessa, kuin viikonloppuja vain kaikille kesiksille - mä meen syömään jätskiä, nam =D

Vierailija
22/47 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdin välillä tännekin tekstejä lueskelemaan. Pihahommat vieny viikonlopusta suurimman osan aikaa. Vaikken mikään puutarhaihminen olekaan,ni kyllä haravoiminen on rentouttavaa!:) Meille ei mitään uutta. Päivät menee samaan tahtiin,samoin yöt. Nyt oon Vilille syöttäny semperiä ja on sopinu hyvin. Tosin eilen ei poika kakannu ollenkaan,( tähän mennessä joka päivä) ja aattelin et vaihdettava takas nanniin,mut tänään tulikin sitte eilisen edestä vaippaan tavaraa,et semperillä jatketaan. Täällä ollu kestovaipoista juttua paljon.Ite käytän pojalla kertiksiä ja todennu Lidlin vaipat hyviksi. Toimii ainakin meillä. Kertaakaan ei oo falskannu eikä peppu punoita. Edullisiakin ovat vielä. Onko muut kokeilleet? Mitä ootte olleet mieltä niistä? Nyt lähdettävä kahvin keittoon. Sunnuntain jatkoja kaikille!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoinen oppi juomaan siitä nokkapullosta, kun tutit eivät kelvanneet (ei huvi- eikä syöttömielessä). Oli kyllä ikää pojalla paljon enemmän kuin näillä kesäheinillä nyt, mutta kuitenkin. Siitä oli hyvä siirtyä mam-taikamukiin ja sitten tavallisen nokkamukiin ja lopulta mukiin. Pulloa eikä korviketta ei esikoisen kanssa tarvittu sit ollenkaan ja olishan se kiva jos tämänkin kanssa menis niin.

Musta tuntuu, että tuo meidän emäntä syö aika usein päiväsaikaan. Varmaan syöttövälit max 2h. No, joutaahan tässä imettämään;-)

Vierailija
24/47 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että Samun paino on noussut niin hyvin! Aika vauhtia on tosiaan lisääntynyt. Alli, ei ole kokemusta Liiterin vaipoista (Lidl = Liideli [jos muistatte sen mainoksen] = Liiteri tieteskin), pitää joskus testata. Eivät liene niin kalliitakaan? Meral syö ahkerasti, niin kyllä tehdään täälläkin, olisipa vain omaa maitoa antaa... huoh. Ei auta itku markkinoilla, vaikka vieläkin harmittaa (en osaa näköjään lakata toistelemasta tätä, anteeksi).

Käytiin tänään isäni luona päivällisellä, meillä oli vähän niin kuin kolmet synttärit yhtaikaa (siskoni, Onni sekä isän avovaimo, kaikki syntyneet lyhyen ajan sisään elokuussa). Onni oli selvästi hämillään oudosta paikasta ja oudoista äänistä, koska ei nälästä huolimatta oikein tahtonut syödä eikä väsymyksestä huolimatta nukkua (no, se nyt ei ole mitään uutta...) mutta käyttäytyi varsin mallikkaasti, melko vähillä huudoilla jaksettiin olla 3 tuntia. Autossakaan ei enää paluumatkalla malttanut uinahtaa, ja nyt itketään ilmeisesti pieruvaivoja tuolla miehen sylissä. En tarinoi nyt pidemmästi, iltaunille pitäisi mennä, jos vaikka onnistuisin nukahtamaan tässä vielä nyt kun mies vahtii vauvaa. Huomiseen ja uuteen viikkoon siis.

Vierailija
25/47 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pyörähdän palstalla. Minä sitten innostuin kokeilemaan kestovaippoja ja ihastuin :D Aikoinaan tuli niiden sideharsojen kanssa pelattua, mutta silloin oli vain niitä muoviliinoja ja ne oli aikamoinen viritys, nämä nykyiset kestovaipathan ovat ihania ja ihan eri luokkaa.

Meillä muuten tänään sellainen päivä ettei ole meinannut korvikekkaanmaistua neidille :( huutaa kun yritän syöttää ja uni maittaisi koko ajan, saa nähdä miten yö menee ja aamulla pitäisi lähteä ekaa kertaa muskariin. Terkkuja kaikille !

Ja oli muuten hyvä linkki se kestovaippalinkki...osittain siellä piipahtaminen sai mut innostumaan hommasta ja kun mulla oli valmiina parit kestikset pestyinä " varalta" niin mehän otimme ne käyttöön tänään, hetihän ne meni mutta pääsimme kokeilemaan ja ihan hyvin pitivät ja mukavalta tuntuivat.

Vierailija
26/47 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan aamusen hammaslääkärireissun jälkeen. Huh kammotus,et osaankin inhota moista mestaa ylikaiken. Mutta nytpä saan taas olla rauhassa ainakin vuoden,kun kävin.:) Viime yö meni loistavasti. Vili nukahti illalla kympin korvilla ja heräs 6.30 syömään. Eli itelläkin oikein levänny ja pirteä olo. Toivottavasti jatkuis samanlaisena pojan rytmi. Tassut,ei ne " Liiterin" vaipat mun mielestä kalliita oo,päälle 7 euroo paketti. Et hintaansa nähden ihan hyviä ja käyttökelpoisia.:) Nyt pitäis alkaa hinnottelee kirpparikamaa. Varattiin systerin kaa pöydät viikoks. Jospa kokeilis sitä myymistä siellä. Yleensä ollut vain maksava asiakas.:) Palailemisiin!

Vierailija
27/47 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutur:

Meillä kanssa syödään enimmäkseen pulloa, imetän enään ehkä kerran tai pari päivässä. Viime yön herätykseen riitti vain toisen rinnan imeminen ja jatkoi sitten uniaan. Niin meillä typsy herää yleensä vain kerran yössä. Tosin poikkeuksiakin on kuten kaikki tiedätte....

Tyttö imee pullomaitoa kerralla noin 100ml ja minulla on ollut kanssa käytössä ne MAM/ainu ultivent pullot jo jonkun aikaa.

Pesen pullot joka käytön jälkeen harjalla ja huuhdon ja puran osiin ja keitän eli olen vissiin ainoa joka tekee niin, mutta ei ole tullut mieleenkään tavasta poiketa ennen kuin sitten parin kuukauden päästä kun saa jo kiinteää ruveta antaan.

Samanlailla tein esikoisellakin. Ja molemmilla tytöillä on ollu aivan hermeettiset vatsavaivat. Tällä vauvalla on vielä lisäks iho-oireita, joten en aio luopua keittelystä. Olen kanssa nyt jättänyt taas Relaa antamatta, ja vaihdoin just NAN:n Tutteliin, että josko toimis tällä typyllä paremmin/ vähemmällä tuskalla. Toivottavasti.

Niin ajattelin jos ne Relat aiheuttaa sitä ummetusta, kun kakkaamisongelmaakin on tullut, alun joka päivästä on siirrytty kolmen päivän töräytyksiin. No eilen oli siihenkin poikkeus, kun teki kahtena peräkkäisenä päivänä, mutta se ei sitten jatkunut eli tänään ei ole kakkaa näkynyt. Jekovittia olen kuitenkin yrittänyt nyt paremmin antaa eli 3 tippaa, kun syö alle litran päivässä pullomaitoa. Niin en havainnut mitään eroa kun olin antamatta d-vitamiinia, mutta ei sen vissiin pitäs vaikuttaakaan kun on vesitippa...

Nyt typsy veti maraatooni päikkärit eli semmoset 6 tuntia ja heräs eli täytyy antaa maitoa. Toivottavasti nukkuu vielä yölläkin jonkin verran.

- Joutur ja typsy huomenna 8 vkoa.

Vierailija
28/47 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihara-74:

En osaa tuota aloitusta tehdä, niin kirjoittelen vielä tähän vanhaan pinkkaan. Joku viisaampi koneen kanssa jos laittais uuden pinkan.

Kiva kuulla pals sustakin! Mukavaa kun palailet palstailemaan.

Hyvin taas nukuttiin. 22-05 täydet unet ja sit vasta ekalle yösyötölle. Meillä ongelmana on noi iltahuudot, vaan taitavat olla kai aika yleisiä. Neiti karjuu useimmiten tossa kahdeksan ja yhdeksän välillä illalla, ei kelpaa ruoka ei sänky ei tutti ei syli ei siis mikään. Luulisin, että on vaan jo niin väsynyt, mutta ei osaa rauhoittua nukkumaan.

Tänään olis ikää 10 viikkoa ja iltapäivällä neuvola. Palailen kertomaan strategisia mittoja illalla. Tuttelia kuluu täällä aika isoja määriä. 160-200ml kerralla ja ainakin 7 kertaa vuorokaudessa. Eli odottelen täällä, josko vois kohta perunaa antaa, kun tuntuis, että tyttö tarvis jo vähän tuhdimpaa sapuskaa. Mut kai sitä muutaman viikon joutuis vielä odotteleen.

Vierailija
29/47 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alli-75:

Meillä alkaa jonkinlainen rytmi jo löytyä. Päivällä Vili valvoo aika paljon,nukkuu sellasia puolen tunnin pätkiä ruokailujen välissä ja yöunille menee siinä 22 korvilla.Herää 4-5 aikaa syömään ja sit nukkuu 8 asti. Muutamana yönä nukkunu jo heräämättäkin 7 asti. Ei poika kyllä oo varsinaisesti valvottanu vielä kertaakaan,mut alussa yöt oli paljon rikkinäisempiä kun heräs kolmestikin syömään.Sympatiani ja myötätuntoni ovat teidän yövalvojien puolella. Jaksamista teille! Nyt kotihommia tekemään,poika nukahti just.;)

Vierailija
30/47 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukkaa, tein aloituksen kun ei vielä kukaan muu ollut ehtinyt, ja minulla kerrankin hetki aikaa (ilman, että mies vahtii vauvaa - olen tänään jo jopa saanut syötyä aamiaisenkin, ja äsken hoidettua vähän asioita koneella, sekä yöllä nukuttua pätkissä 6 tuntia!!!).

En osaa siirtää täällä viestejä, en tiedä onko mahdollistakaan, joten kopioin tänne viime viikon pinosta maanantain viestit. Tässä linkki ko. pinoon, niin kukin voi halutessaan lukea viestit alkuperäisessä asussaan + näkee viikonlopun turinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11125793&p=1&mpage=5&tmod…

Ei mitään uutta auringon alla meillä, paitsi poikkeuksellisen hyvin nukuttu yö (ja silti väsyttää). Palsille jaksamista häävalmisteluihin. Kerro sitten, miten juhlat sujuivat! Anjuusalle oikein kovasti voimia yövalvomisiin! Tässä sinulla toinen kohtalotoveri, meillä on tietysti ikääkin vasta 4 vkoa, joten yöt ovat varsin repaleisia. Tosiaan viime yönä sain nukkua 6 tuntia pätkissä, mutta heräsi syömään klo 1-2 ja 4-5 ja sitten taas kuuden jälkeen, tosin silloin mies oli lähtenyt töihin ja saatoin ottaa vauvan viereen. Heräähän siinäkin koko ajan, mutta helpompaa on, kun voi työntää tissiä suuhun ja kun tissi lentää suusta, äkkiä silmät kiinni.

Onneksi edes unenpöpperössä meillä syödään rintaa, virkumpana päivällä ei juuri enää onnistu. Pumppailen sitten päivisin ja iltaisin, että pysyisi edes jonkinlainen maidontuotanto yllä. Vähenee kyllä kuin pyy maailmanlopun edellä tämä maidon tulo, vaikka edelleen pidän oikein kirjaa että tulee ne 8 imetystä tai pumppausta päivässä. Että se tosiaan siitä tiheän imetyksen vaikutuksesta, kerro vaan Peetta sille ilkeälle sukulaiselle terveisiä!

Anjuusalle vielä, että meillä nukutaan yleensä öisin 1 - 2,5 tunnin pätkiä, päivällä 20-45 min pätkiä (joskus jopa tunti tai puolitoista, mutta ei usein). Ovat siis kortilla paitsi omat unet myös syöminen ja kaikenlainen kodinhoito ym. toiminta. Moneen kertaan olen täälläkin päivitellyt, etten voi edes kuvitella toista lasta tähän jalkoihin pyörimään kun tämä yksi maitotoukka :) vie kaiken ajan 24/7! No, eiköhän siitäkin tietysti selviäisi, hätä keinot keksii ja niin pois päin.

Joutur jaksaa keitellä pulloja, niin taisi Kiharakin! Meillä on vain kaksi pulloa (optimistisena ei tullut ennen syntymää hankittua, ja nyt en ole ehtinyt hankkia lisää, olen jo niin tottunut hinkkaamaan näitä alvariinsa) jotka pesen aina tiskiaineella ja huuhdon hyvin käytön jälkeen. Nyt olen ruvennut keittämään 2 kertaa viikossa :). Ei ole kyllä toistaiseksi ollut ongelmiakaan. Välillä putkertaa vatsaansa, mutta pieruja ja kakkaa myös tulee, eikä meillä ainakaan vielä huudeta vatsaa. Toivottavasti teillä helpottavat masuvaivat pian!

Ja toivon mukaan myös Jiipin esikoisella elämä helpottaa, ei kuulosta kivalta että pienellä on noin voimakkaita pelkoja, ressukalla. Äidillekin kovaa, tietysti. Kiva, että Kiharalla ollut kunnon yöunet, ja toivottavasti ne iltahuudotkin jossain vaiheessa laantuvat. Kerro sitten neuvolakuulumiset! Ja Allille samat sanat, aina kovin lohdullista kuulla, kuinka porukoilla alkavat yöunet pidentyä. Perässä tullaan...

Nyt meillä herättiin, joten lopetan maratonviestini. Viikon alkuja kaikille!

Vierailija
31/47 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne myös nopeasti, että ristiäiset on ohi ja poitsusta siis tuli Justus Cristian Sakari.

Onnea tassuille 6n tunnin unista. Mulla on oma rytmi nyt aika hyvin tasaantunut siihen, että nukahdan poitsun kanssa kympin maissa ja heräilen seiskan-kasin syötön jälkeen ylös, jolloin ehdin hyvin suihkuun, aamupalalle ja lukea Hesarin ennen poitsun heräämistä. Tänään kyllä on selkeä unipäivä kun nytkin nukkuu herra taas, vaikka klo 11 heräsi yöunilta vasta. Taitaa eilinen rankka päivä vaikuttaa vielä.

Mullakaan ei tassut ole noita " hyviä" pulloja kun 2, kyllä niillä on pärjätty se mitä meillä pullosta juodaan. Keittelen kerta viikkoon (ei niitä kyllä käytetäkään kun pari kertaa viikossa).

Tosi huonosti olen antanut d-vitamiinia viimepäivinä (viimeksi annettu lauantaina) ja kyllä sen huomaa, kun maha on tosi hyvässä kunnossa ollut. Meillä on nyt kokeiltu kaikki merkit ja sama mahavaiva kaikista. =(

Kiharalle sen verran, että meillä on myös iltahuudot samoihin aikoihin. Ilmiselvästi menee yliväsymyksen puolelle, mutta ennenkään ei saa miestä nukkumaan. Muutenkin nukahtaa vain syliin nykyään (ikävä juttu kyllä), pitää alkaa kohta totuttamaan yksinkin nukkumaan. Ikävä kyllä kehto jää ihan just pieneksi, joten siitäkin tulee haasteita.

Allin pojan rytmi kuulostaa kanssa hyvältä. Meillä tohon tulee väliin ainakin yksi syöttö vielä, yleensä siinä 00-01 välillä. Usein kyllä niin, että 22-00-03-05-07 on noi välit. Eiköhän ne siitä helpota ajan kanssa. Äitini oli kyllä sitä mieltä, että jos antaisin illalla pullosta lisämaitoa niin nukkuisi pidempään, mutta en kyllä ole ihan vakuuttunut siitäkään vielä. Antaa nyt mennä täysimetyksellä tonne neljään kuukauteen asti, jos ei mitään suurempaa käy. Mulle kuitenkin noi unet riittää vielä ihan hyvin.

Jaahas, nyt heräilee herra päikkäreiltään, joten hyviä päivänjatkoja kaikille.

-E-

Vierailija
32/47 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä alkoi arki eli mies meni tänään ekaa päivää töihin uuteen duunipaikkaansa. Oikein kiva muutos on siinä mielessä että vaihtoi yrittäjän duunistaan sellaiseen säännölliseen 8-16 virkamiesduuniin ja on paljon lähempänäkin duunissa. Eli oikein sopiva työ pienen lapsen isälle eikä sellainen " hyvä liksa, mut liksa maksetaan siitä, että hommat hoituu" .

Mä olen itse vähän flunssassa ja samoin esikoinen edelleen. Pikkupoika on ihan hyvässä vireessä onneksi.

Vanhaan tuttuun harrastukseen eli kokkailuun olen päässyt taas paneutumaan, kerrassaan ihanaa. Tässä on tullut ostettua leipäkone ja tehtyä sillä leipää, jogurttikoneella olen tehnyt jogurttia, lauantaina tein lohta sinihomejuustolla (ne ristiäisten jämäjuustot on hyvää raaka-ainetta, olen tehnyt jo hawaijinpataa ja sinihomejuustoperunoita aikaisemmin) ja uusia perunoita ja eilen broileripyöryköitä ja kasviscouscousia.

Ja kestoiluunkin olen päässyt nyt sisään, vaippoja taitaa kiertää tuossa nyt olisiko kahdeksan ja lähes kaikki erilaisia. Olen kyllä iloinen, että olen saanut otettua käyttöön.

Vierailija
33/47 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun iltaunille olen matkalla, Melballe vain, että mekin saatiin viime viikonloppuna viimein kestot käyttöön. Vielä ei mennä vain niillä, kertikset on edelleen yövaippoina ja satunnaisesti muulloinkin (esim. kun lähdetään vaunuilemaan), koska tuntuvat vaativan kovin tiheän vaihtovälin (tai sitten mä en vain osaa). En ymmärrä, miten ne lisäimut pitäisi saada sinne mahtumaan... ja veijarimme pissaa todella paljon, tänään tuli ohivuoto yhdestä pul-kuoresta (jossa ei olekaan kovin hyvät vuotosuojat siinä jalan ympärillä, myyjä kyllä varoitteli mutta ostin kun oli niin ihqu mansikkakuosi, omaa tyhmyyttä). No, harjoitus tekee mestarin!'

Ellu: Justus on aivan loistava nimi! Ja koko nimiyhdistelmä tietysti. Meille on tulossa Onni-poika, toiseksi nimeksi miehen isän mukaan Jussi. Kolmannesta nimestä vielä hieman " keskustellaan" , kun mies ei haluaisi kolmea nimeä ja minusta Onni Jussi on jotenkin " keskeneräinen" , loppuu kesken jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Nyt pois täältä, voi minua nettiaddiktia! Valitan väsymystä ja sen sijaan että nukkuisin, roikun koneella... höh.

Vierailija
34/47 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset systeemit Tassuilla ja Melballa on käytössä? Minä kestotan nyt kahta lasta yhtä aikaa, kun esikoisen (2v2kk) kuivaksi oppiminen ei vielä oikein ole edistynyt. Molemmilla lapsosilla on käytössä taskuvaipat, esikoisella Fuzzi Bunzit ja kuopuksella samanlaiset mutta itse ommellut halpikset. Jos siis Tassut tarviit neuvoja, mihin väliin niitä imuja pitäisi tunkea, saattaisin osata auttaa, jos kerrot, minkälaisia vaipattimia teiltä löytyy : ) Yöllä meillä käytetään kertakäyttövaippoja, kun molemmat ovat alkaneet pissata kaikista viritelmistä muuten läpi.

Nyt lähden yksin ruokakauppaan - mitä LUKSUSTA! Ja minä kun luulin, että päivän kohokohta oli iltapäivällä Kelalla käynti (vitsivitsi...) : D

Vierailija
35/47 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taas lukasemassa viime viikon tekstit, kun kiirettä on tas niin että oikein...

Ellun lailla meilläkin oli ristiäiset eilen ja yörytmikin melkein samanlainen, mutta yhdellä väliherätyksellä vaan näyttipä pojilla olevankin sama synttäripäivä.

Neuvola meillä onkin vasta tulevana keskiviikkona, joten silloin tarkempaa tietoa poitsusta. Kovasti kuitenkin kertoivat ristiäisvieraat hänen kasvaneen sitten edellisten tapaamisten.

Yöheräilyt ei ole meillä ongelma, koska esikoisesta viisastuneena, nukumme kylkikyljessä, eikä mun edes tarvii kunnolla herätä. Muutenkin mennään kovin pienillä kitinöillä ja huudoilla - tietty eilen oli huono päivä (meille erakoille!). Mä olen ollut itseeni niin tyytyväinen, koska olen uni-itkun jo oppinut tunnistamaan. Esikoisen itkuja en milloinkaan oppinut erottamaan toisistaan...

Poitsu osaa nukahtaa omaan tuoliinsa ja keikuttelee sätkimällä siitä unet itselleen (tämä tosin edellyttää, että on muuten tyytyväinen) ja kärryihinsä nukkuu myös alta aikayksikön, kun saatetaan ja haetaan isoveikkaa koulusta. Mä en ole kauheesti katsellut kelloja, joten kestoista en pysty kertomaan, mutta vaihtelevia meidän päivät on vielä, vaikka yöhön tuntuu jo jonkinlaista rytmiä löytyneen...

Mutta nyt on taas hartiavoimat lopussa, joten paras lopettaa tää yksikätisyys ja antaa vuoro toisille.

Auvoisaa alkanutta viikkoa

toivoo: Samun äippä

Vierailija
36/47 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anjuusalle kestoista, että meillä on sekä fuzzeja, että Lillamamman taskuja käytössä. Lillamammat kyllä vuotaa reunoista ihan järjestään jos ei vaihda tarpeeksi usein. Eli kun M-kokoon kohta pitää alkaa siirtymään niin Fuzzeja tulee jatkossa olemaan kaikki. Imut on sitten TSItä tai Lillamamman omia.

Nikin Samulle onnea nimestä myös. Meillä poitsu ei sitteriin jostain syystä osaa nukahtaa.

Ja vielä noista kestoiluista, että meillä on myös kertikset öisin (painaa yleensä noin kilon kun aamulla vaihdan pois) ja jos reissataan pidemmällä. Tämä ihan käyttöhelppouden takia ja myös siksi, että kestoja ei ole mulla kun noin 15kpl enkä jaksa olla aina pesemässä niitä.

Nyt herra heräs parin tunnin päikkäreiltään (jep, tule levoton yö kun nyt nukkuu noin pitkään), joten pitää lähteä tissiä tarjoamaan.

-E-

Vierailija
37/47 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää meidän kestoilu on kans osakestoilua eikä mulla edes tavoitteena olekaan ollut täyskestoilu. Ihan huoletta sekakäyttöä harrastetaan.

Mulla on käytössä ainakin seuraavia:

Fuzzi Bunzit, imuina anopin tekemät tämmöisten kopiot

http://dreamnappy.com/index.php?cPath=24_59

imuosana käytetty erilaisia bambuja ja hamppuja, trikoona raitaa ja palloa ja sydäntrikoota

Vekkuleiden kuoret + luomusideharso imuna + imse vimsen tai moen kuivaliina

kushies aio

myllymuksujen tasku ja täytteenä joko sideharso tai anopin tekemä

popolinon aio

popolinon kuori + täytteenä ronjan tasku + tiimaimu (anopin tekemä tämäkin)

popoliinon kuori + täytteenä swaddlebees sisävaippa

Ihan kivasti on tuo meidän miehekäs mieskin suhtautunut kestovaippoihin ja niitä kätevästi askartelee.

Seuraavaa kokoa on odottamassa ainakin Fuzzeja, Popoliinon kuoria ja imse vimsen kuoria.

Vierailija
38/47 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiä olette kertoilleet. Meillä oli ristiäiset jo 5.8 ja tytöstä tuli Salme Siiri Ilona. Toiset nimet on meidän molempien äitien äitien nimet ja Salme -nimeä taas ei suvuissa ole lainkaan.

Eilen siis oltiin neuvolassa. 10 viikkoa ikää tasan, paino 6600g ja pituus 62,5cm. Ollaan molemmat pitkiä hujoppeja, joten Salmen pituus menee ihan kakkoskäyrän ylärajalla. Jos alkais vaikka korkeushyppääjäksi, kun ovat pitkiä ja hoikkia ;)

Ja se siitä rauhasta, tyttö herää, moron taas....

Vierailija
39/47 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nimiä ovat vauvat saaneet. Meillä naapurissa tosi suloinen Selma-tyttö 2vuotta. Minun esikoululainen on Elma, tosin kutsutaan toisella nimellä häntä. Ja laitoinpa merkille että teidän vauvanne ovat kasvaneet hyvin ! Ei meidän neitin paino ole noussut noin hyvin, vaikka aloitin tosiaan korvikkeen antamisenkin jokin aika sitten :(

ja kun vertailin muihin lapsiini, niin hitaammin nousee tuo paino.

Ei kyllä lääkäri sanonut mitään kun viime viikolla käytiin ja kyselin siitä.

Tosta pulloilusta senverran vielä että en pode huono omaatuntuoa siitä, mutta mulle imetys on ollut aina niin helppoa ja vaivatonta, tosin aina tämä alku olllut pientä hakemista joka lapsen kanssa ja nyt tosiaan kun kyse viimeisestä vauvastani, olisin tahtonut tuon imetyksen jatkuvan. Tosin tämän neidin kanssa se on ollut hieman taistelua joten näin nyt mennään. Kiva vaan kun yöt ovat alkaneet mennä nyt sillai että nukkumaan 21-22 ja eka herätys 4-6 aikaan, mahtavaa !

Silti olen väsynyt :/ huoh

Eivaan laitoin kahvit tulille ja painun hörppimään ja lukaiseen postia.

En jaksa sinne yhteisöön nyt kirjoitella, kuten ennenkin...tunnen itseni aikalailla ulkopuoliseksi :)

Aurinkoista tiistai-päivää kaikille !

Vierailija
40/47 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän nopeasti jotakin, vähän tuntuu hauraalta tuo uni tuolla sängyssä. (Menin muuten tilaamaan sellaisen pyörillä kulkevan Vaavi-sängyn, samanlaisen kuin sairaalassa, koska vaunuja oli niin kömpelö siirrellä ympäri kämppää + niistä vauva ei näe ulos; täytyy sanoa että tyytyväinen olen keksintöön ollut! Tietenkään vauva ei ole sängyssä kuin vain nukkuessaan, hereillä kyllä syödään ja/tai seurustellaan sylissä, mutta nyt on kätevää kun voin ottaa nukkuvan mukaani vaikka vessaan tai tähän koneen vierelle. Meillä kun saatetaan herätä ja laittaa nälkäitku päälle noin nanosekunnissa. Ja nyt sulut kiinni.)

Anjuusa, mulla on ä-pakkauksessa tullut Imse Vimse sisävaippa + kuori ja samanlaisia sisävaippoja myös Disanalta (ohut, ei taida käydä ilman lisäimua), bambuvaippoja (en ole vielä kokeillut) ja Petit Toudou (tai jotain sellaista) -merkkisiä ranskalaisia vähän paksumpia, nepparikiinnitteisiä vaippoja (eka on nyt just kokeilussa, kerron myöhemmin miten se pelitti). Sitten on eri valmistajien pul-kuoria. Näitä sisävaippa + pul-kuori -yhdistelmiä olen toistaiseksi kokeillut, ilman mitään lisäimuja.

Minulla on myös kolmet villahousut, mutta niitä en ole vielä uskaltanut kokeilla, harsoja kasa mutta niitä en osaa taitella (minä olen

täysin kädetän

ihminen, uskokaa pois!) ja lisäimuja on erilaisia. On sellaisia kankaisen terveyssiteen näköisiä (en muista merkkiä, vähän saman näköisiä kuin nuo Melban DN tiimaimut) ja sitten sellaisia taiteltavia liinoja, tiiviimpiä kuin harsot siis.

Olen toistaiseksi mennyt vain ainoalla Imse Vimselläni ja niillä Disanoilla, kun niistä saa tarpeeksi ohuen paketin. Tänään ensi kertaa kokeilin siis paksumpaa sisävaippaa. Hurja paketti tulikin, tuntuu että vauva nukkuu ihan pää alaspäin :-O. Ongelma on, että nuo ohuet eivät ime tarpeeksi, meidän sankari kun pissaa kamalasti. Pallit on raukalla ihan kamalan näköiset vaikka vaihdan 2 tunnin välein jos on kesto käytössä (miten joku selviää niillä yöllä? minen tajuu) ja nyt olen laittanut talkkiakin.

En vaan ymmärrä, miten saisin vielä jonkun lisäimun tuonne mahtumaan, ehkä minulla on liian pienet vaipat? Vai pitäisikö vaan tunkea? Minulla on kaikki ykköskokoa, kun ajattelin heti vastasyntyneestä aloittaa kestoilun (heh, enpä todella jaksanut). Meillä on tosiaan iso mutta ei lihava poika, jalatkin esim. vielä sellaiset riu' ut että ne vuotosuojat ovat turhan löysästi koiven ympärillä vaikka muuten vaippa tuntuu naftilta (pituussuunnassa). Kertiksissäkin jouduttiin siirtymään newborneista mini-kokoon (puhun nyt Liberoista) jotain alle 2 viikon iässä ja nyt ne minitkin ovat kai jo liian pieniä, niistäkin tulee ohivuotoja vaikka miten napakasti laittaa.

Kiitos Anjuusa jos ehdit auttaa, ja toki kaikki muutkin joilla kestoja on käytössä. Kysyisin myös miten säilytätte likaisia vaippoja. Minulla ei mitenkään tule 2 päivässä kuudenkympin pyykkiä koneellista, joten olen nyt sitten pessyt vaippoja neljässäkympissä muun pyykin joukossa, mutta eiväthän ne lähde puhtaaksi.

Nikillekin kasteonnittelut, Samu on tosi hauska nimi! Mun suuren ihastukseni nimi joskus ala-asteikäisenä oli muuten Samu :D :D. Kiva, että teillä jo yöt sujuvat. Ja Kiharalla myös aivan ihastuttava nimivalinta, Salmeja ei myöskään taatusti tule joka kulmalla vastaan! Hyviä neuvolakuulumisia myös, hienoa. Meilläkin on tällainen " korispelaaja" tämä meidän vauva, vaikka ikää meillä tietysti vähemmän ja sukupuolikin eri, mutta ruumiinrakenne näemmä samansuuntainen :).

S@ri@, nouseehan teillä paino kuitenkin vaikkei kauhean vauhdikkaasti? Jos kuitenkin on noususuuntainen, niin ei varmaan hätää, siksi kai ei lääkärikään sanonut mitään. Jokainen vauva kasvaa omaan tahtiinsa :). Meillä on aika pitkä aika seuraavaan punnitukseen, mutta siellä Lastenpolilla onneksi punnasivat, ja silloin oli 4885 eli viikossa ja päivässä tullut 220 gr lisää. Ihan hyvä kasvuvauhti kai siis, näillä ruokamäärillä olisin kyllä melkein odottanut enemmänkin, mutta eikös tuo ole aika keskimääräistä painonnousua? Minä kun en näistä asioista mitään ymmärrä.

Vielä kestokysymysten :D lisäksi pulloilijoille kysymys, että muistatteko yhtään minkälaisia dl-määriä korviketta teillä meni 1 kk iässä? Yritän vaan vähän vertailla meidän tilanteeseen. Meillä menee nyt jopa 5 dl päivässä, vielä viime viikon alussa 4 dl tai allekin, kyllä huomaa että maidontulo vähenee :(. (Ja edelleen sitkeästi imetän tai " imetän" monta kertaa päivässä.)

Ohhoh, antaapas vauva kauan olla koneella! Nyt just kun odottelen, että heräisi, jotta pääsisi vaihtamaan pelottavan kauan olleen keston pois. Täytyy kai vaan kohta herättää, ehkä haluaisi sitten ruokaakin niin päästäisiin ulkoilemaan. Ajattelin uhkaavista pilvistä huolimatta (tuli muuten tänään aikaisemmin todella kovaa vettä) yrittää edes pienen lenkin, mökkihöperöksi tulen muuten.

Varmaan jo kaikki muutkin toivovat, että jälkikasvuni heräisi, niin maratoonia on taas tämä viesti :). Lopetankin siis, mutta Ison-Arskan sanoin, " I' ll be back!" :D.