** Maalismussukat viikolla 36 **
En huomannut vielä tämän viikon ketjua, joten aloitan sen tässä. Linkkiä en osaa edelliseen kyllä laittaa...
Luin illalla ennen nukkumaan menoa edellistä ketjua ja Naksun keskenmeno jäi mieltä painamaan. Vielä aamullakin ajattelin sitä. Voimia koko perheelle!
Itse jäin tänään poikien kanssa kotiin, kun esikoisella oli viikonloppuna kuumetta enkä raaskinut vielä tänään laittaa kouluun. Ihanaa olla kotona, töissä tahti on niin kova, ettei tahdo näin väsyneenä pysyä millään mukana. Tää väsymys todellakin on kovaa! Tänään kävin varaamassa pyykkituvan ja ajattelin selvittää tuon kauheen pyykkivuoren kylppäristä, mut tuntuu, että urakka on liian iso. Puhuin lääkärille väsymyksestä, muttei se siihen ottanut kantaa. Autolla ajaminenkin on välillä hankalaa, niin kuin olis nauttinut jotain vettä vahvempaa. No, tää työviikko on nyt onneksi päivää lyhyempi.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
t. maalis08
rv 11+4
Kommentit (32)
Sulla oli siinä pari tavuviivaa tuossa nikissä!
Muistuiko mieleen tällä vinkillä?
Käynpäs kokeilemassa, suunnilleen sen muistankin, mutta nuo merkit olivat tosiaan hukassa.
Aatuska 13+2
Minulla on huomenna ensimmäinen neuvolalääkäri käynti. Kertoisitteko mitä siellä tehdään/mitataan?? Ultrataanko? Ehkä hölmö kysymys, mutta sain ensimmäisen lapseni ulkomailla joten tämä suomen systeemi on " uusi" minulle.
Kiitos:)
rv 10+6 (?)
ultraus riippuu paikkakunnasta. Meidän neuvolassamme ei ole ultralaitetta, joten neuvolalääkäri teki gynekologisen tutkimuksen ja kuunteli sitten sydänäänet vatsan päältä. Ultra tehdään eri paikassa mutta siihen saa neuvolasta lähetteen. Ihan ensimmäinen neuvolakäynti ei ollut kyllä lääkärin vastaanotto vaan terveydenhoitajan. Silloin hoitaja kartoitti vanhempien elämäntapoja, sairauksia ym. lapsen terveyteen vaikuttavaa, antoi oppaita luettavaksi ja kertoi näistä kaikista palveluista eli kuinka usein hoitajan ja lääkärin vastaanottoja on, milloin ultrataan yms. Tällä käynnillä varmaan olet sinäkin jo käynyt.
Mulle tuli yhtäkkiä loppuviikosta sellainen olo, että onkohan vauvalla kaikki kunnossa. En tiedä, miksi. Siitä on nyt kaksi viikkoa, kun kuulin viimeksi sydänäänet ja kun ei liikkeetkään vielä tunnu, niin mistäs sen tietää.. No, ei nyt pidä panikoida. Jospa ne liikkeet jo ens viikolla alkais tuntua, kun huomenna on jo 15+0 eli 16. viikko alkaa, jännää!
Mulla on pahoinvointi nyt jo onneksi loppunut sinällään kokonaan paitsi aina kun täytyy muksuille puuroa tehä niin sitten tekee pahaa..
Mä oon tässä myös miettinyt että kannattaisko hankkia vanhimmalle tytölle seisomalauta vaunuihin kun tää vauva syntyy??sillon meijän vanhin on 3v3kk,keskimmäinen 2v3kk ja nuorin 1v2kk ja tuo keskimmäinen ja nuorin kulkevat tuplissa ja tulevalla vauvalla on vaunut jo valmiina..
Tässä oon tänään tehnyt pientä invertaariota tyttöjen vaatekaappiin ja laitoin myyntiin pieniä vähän käytettyjä vauvan vaatteita..
tytöt040507 ja masuvauva rv 13+6
mä alotan kanssa nyt uutena tulokkaana maalismussukoiden sivustoilla.
Raskausoireita on ollut mm.väsymystä 9vk eteenpäin, parisen kertaa olen meinannut tyystin nukahtaa erikoisimpiin paikkoihin... kerran kitketessäni kukkapenkkiä meinasin nukahtaa pystyyn, autolla ajaessani meinannut nukahtaa vastaantulijoiden kaistalle ja töissä nukahdin yhtäkkiä keskelle pukuhuoneen lattiaa..
On tässä suurimmat väsymykset mennyt ohi..
lisäksi on aamupahoinvointia, joka päivä oksentelen ekat jutut mitä suuhuni laitan,sen jälkeen pystyn ihan hyvin syömään.
Rinnat ovat olleet kipeät 8vk-10vk....
muita suurempia oireita ei ole ilmennyt..
Kävin ultrassa 11vk:lla.. Kun menin sinne jännitin sitä ,että mitä jos ne hoitjat katsoo mahaa ja toteaa ettei siellä mitään vauvaa ole, että oonko luulosairas kun menen sellaseen..
Mutta ei siellä se pikkutaapero heräili päiväunilta,potkiskeli mahaa ja käänsi kylkeä..pylly kohti kuvaruutua päin.. =)
kaikki oli vauvelilla hyvin.. pituutta 55mm.. lapsivettä kuulemma limpsapullon verran (varmaan pikkupullon verran)
Kun näin vauvelin ensimmäistä kertaa niin kyyneleet meinasi tulla silmille kun tajusin että mun rakas lapseni on siellä..
ultrasta sain 3 pikkukuvaa mukaani.. seuraava ultra onkin sitten 20vk:lla.
nyt meneillään on 12vk+risat olo on hieman väsynyt, mutta olen nukkunut tänään kyllä päikkärit..
rankalta tuntuu kun koulussa on raskaat näyttöviikot meneillään ja täällä kotona on kaikkea kiirusta ja paineita niin kyllä on rankka lo aina välillä odottavaisella...
Olen muuten ostanut jo söpöjä vauvan vaatteita kirppikseltä, ei ole malttanut olla ostamati kun ne on niin suloisia.. lisäksi sain hoitopöydän, äitiyspaitoja ja yhdet rattaat jotka on käytännölliset ,mutta vanhan ja kuluneen näköset.. en varmaan kehtaa käyttää nitä rattaita ollenkaan.
laskettu aika vauvelilla n 15.3.08
lintsu ja pikkunen 12+risat vk
hei. nyt sain vihdoinkin aikaiseksi ilmoittautua tanne. kolmas raskaus minulla meneillaan, laskettu aika olisi 3.3.2008. minulla on kaksi poikaa, syntyneet 2001 ja 2004. ensimmainen syntyin 34 raskausvkolla ja toinen raskaus oli muuten vaikea, mutta meni lopulta levolla loppuun saakka. Nyt tassa kolmanessa raskaudessa ollut selan kanssa ongelmia, varsinkin alaselan ja hantaluun alueen alueelta. kyselinkin tossa yleisesti, etta onko teidan kohdunkaulaa tutkittu ja mita pituuksia laakari saanut. mulla kahden viikon sisalla kaksi mittausta, halusivat katsoa,etta selkakivut eivat ole aiheuttaneet sinne mitaan. ensimmaisella kerralla 3 cm ja toisella kerralla 2 cm, mutta eri laakatrit. Ja tuosta 2 cm.sta laakari sanoi, etta ok. ei ole siis selkakivut supistuksia, vaan jotain muuta. no ei pitais jaada nain jalkikateen miettimaan..mut kun noita vaikeuksia takana, niin jotenkin helposti huolestuu. jos siis teilla on omia tietoja, niin kertokaa!!
Ps. mun koneeseen tuli joku vika ja aakkoset ei toimi, jos joku ihmettelee
Heippa hei pitkästä aikaa! Tosi hiljaista täällä meidän pinossa, missähän kaikki ovat? No, en itsekään tällä viikolla ole juurikaan edes ehtinyt lukemaan kirjoituksia, olin kuitenkin huomaavinani, että meillä oli jo loppuviikoksi omakin pino. Se on tainnut kadota, jos ei kukaan ole kirjoitellut...
No, tällä suunnalla hyviä uutisia: Maanantaina oli ultra ja siellä oli äärimmäisen vilkas vauva, josta saatiin paljon kuvia. Vauva oli kasvanut aivan oikeassa tahdissa ja päivät vastasivat tismalleen samaa, kun alkuraskauden ultrassa. Niskaturvotus oli 0,9mm eri aivan normaali.
Kait se on nyt alettava uskoa, että tämä raskaus on totta! Maha on tosiaan ponnahtanut viimeisen kahden viikon aikana ulos. Olimme päättäneet ultran jälkeen kertoa ihmisille, onneksi, koska enää asiaa ei edes voisi peitellä. Maha on TODELLA suuri, ihan kuin olisi suuremmillakin viikoilla.
Olikos sillä PIIPAAllakin mies merillä? Kerrohan, onko mies ollut synnytyksissä mukana?
kukkalii: Mulla on kohdunkaula mitattu viime viikolla ja oli 4 cm.
Muuten ei mitään uutta. Pahoinvointia ja väsyä edelleen. Oottelen jo kovasti että maha alkais kasvamaan :)
Välillä tulee kauheita " onnellisuuskohtauksia" kun ajattelen että jos/kun saan joskus oman vauvan :)
En ikinä muista laittaa viikkoja.. Onko muutki horopäitä? Mä unohtelen mitä ihmeellisimpiä asioita kokoajan.. Välillä töissä oikeen hävettää kuin puupää sitä on.. :)
Elluz 13
ja päätäsärkee kokoajan.Pahoinvointiakin ollut muutaman päivän ajan. Onko kenelläkään muulla alkanut pahaolo vasta rv 15.Kävin tänään ylimääräisellä neuvola käynnillä kun tuo päänsärky ei hellitä mutta verenpaineet oli hyvät ja kaikki muutkin testit.Sydänäänet kuului vahvasti ja sehän onkin pääasia :) Pakko jäädä sairaslomalle jos olo ei helpota...
nyt rv15
Olen unohtanut totaalisesti sen msn:n sähköpostiosoitteeni! Näkisiköhän sen sieltä joku? Olen sieläkin mielestäni _Aatuskan_ nimimerkillä. Jospas sitten sen kirjoittaisin itselleni johonkin ylös...
Aatuska 13+