Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*3-kuumeilijat viikolla 36*~*~*

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesi sitten vajaan viikon olla vuotamatta, kun taas jotain vuotoa on. Eipä tarvitse edes kuvitella yrittävänsä nro kolmosta, kun tosiaan kierukka poistettiin 8.8. ja tästä ajasta n. 2 viikkoa ollut vuodotonta. Kroppa siis edelleen " käkenä" .

No, kuopus sairastelee korviaan ja putkitusta pukkaa, niin ehkä parempi, ettei tässä vielä raskaana olekaan. Mielenkiintoista muuten, että joku terkka ylipäänsä yrittää ottaa kierukkaa pois? Minusta on ihan gynehommaa ja ainakin minulla kuulemma langan päät olivat siten, että niitä joutui ihan etsimään.

Vierailija
22/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on juuri poistettu hormonikiertukka tai on lopettanut vasta pillerit, niin minun kokemuksieni mukaan, on parempi ettei tulisi heti raskaaksi - oma hormonitoiminta on vielä liian sekaisin; ja vauvan " kasvatus" on kuitenkin iso prosessi; kroppa on muutenkin (normaalistikin) kovilla.

Oma kokemukseni tosiaan oli se, että maaliskuussa lopetimme pillerit ja toukokuussa plussasin; rv:llä 7+4 meni kesken =o(. Gynekologi tuumasi, että oli ns. hormonaalinen keskenmeno - kroppa ei ehtinyt mukaan tilanteeseen.

Meillä alkoi ONNELLISESTI vuoto (kunnolla) tänä aamuna =oD - ja olen niin nyt niin tyytyväinen; pelkäsin jo vaikka mitä, kun km:sta on kuitenkin aikaa jo 11 viikkoa (!). Nyt vain ootellaan, että pääsee kunnolla normalisoitumaan, ja aletaan yrittämään meille loppukesän / alkusyksyn vauvaa ;o)..!

TärppiONNEA kaikille sitä tarvitseville, jaksamista tähän odotteluun kaikille sitä tarvitseville =o)!

Uppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painovirhepaholainen pääsi iskemään.

Vierailija
24/41 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas jotenkin kevyt olo, nyt kun kierukka läks=) Eli kävin tosiaan gynellä poistattamassa. Koko lysti oli noin neljässä minuutissa ohi.

En maininnut alussa että terkka ei ollut löytänyt lankoja ja kun luulin että lääkäri alkaa vasta kaivelemaan niin kierukka oli jo roskissa....

Uskomatonta kuinka ammattitaitoista porukkaa, tai sit ne on yksityisellä urakkapalkalla;)

Päätin myös et jos vielä joskus kierukan laitatan niin pois ottaa ainakin heti lääkäri!!!

Kiitos UPPIS että olet tiputtelemassa maan pinnalle. Itsekin tiedän kyllä että olisi terveellistä odotella ainakin se yksi kierto, mutta kun on niin kärsimätön...

No ne viisaathan sanoo että hätäilemällä tulee ###-lapsia

Mutta nyt on kuitenkin iso kivi pois harteilta. Joten hitaasti ja varmasti " projekti" alkuun!!

Vierailija
25/41 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olin aikasemmin hermona niin nyt on jo totaalisen hankala

olotila. Nega testattu aamuvirtsasta, aconin apteekista saatavalla

liukatestillä herkkyys 25mIU/ml. Plääh. Edelleen kyllä haaveilen

että tuo plussaksi muuttuisi...

Mistähän sitä saisi kykyä keskittyä johonkin muuhun kuin

oman olotilan tutkailuun?

72mama, kp30/28

Vierailija
26/41 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on itketty silmät punaisena ja kirottu julmaa ja kohtuutonta maailmaa. Ystävältäni kuoli eilen illalla vauva, hätäsektiolla yritettiin pelastaa, mutta ei ollut pientä prinsessaa tähän maailmaan luotu. Ihan hirveää, miksi annetaan mennä yliaikaiseksi (42+1), vaikka äiti itse tuntee, että kaikki ei ole hyvin. Hoetaan, vain, että luonto hoitaa kyllä ulos ajallaa, ja pötyä. Eikö äidin vaiston pitäisi olla sellainen asia, jota kaiken tietävät lääkäritkin voisi hieman kunnioittaa. Vihaksi pistää.

Ehkä mun nega testi 29pv kierukan poiston jälkeen ei todellakaan ole vielä aihe suruun, onhan meille siunaantunut jo kaksi ihanaa poikaa, joista voi iloita.

Anteeksi, varmaan sekavaa teksitä, itkettää ja vapisuttaa.

Vierailija
27/41 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne kurvasi sitten täti käymään =/...voi että kun taas harmitti,ei tullut toukovauvaakaan..no ei auta lannistua uutta yritystä vaan sitten..

peetu kp1 yk 5

Vierailija
28/41 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mietiskelin jo tulevaa.. Jos meidän kolmonen syntyy ensi vuonna, on esikoinen 7v, kun kolmas täyttää kolme. Kotona on tarkoitus olla 3v myös tulevan kuopuksen kanssa. Esikoinen aloittaa elokuussa 2011 koulunsa. Ei olisi paha jos vauva syntyisi syys tai peräti lokakuussa, näin olisi äiti kotona, kun kouluun lähtö olisi. kamalaa miettiä näin pitkälle, mutta minkäs sitä ajatuksilleen aina voi.

Täällä ei kuulu tätiä, kiitos kierukan poiston, ihan sekaisin ollaan;-)

Vierailija
29/41 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan intoilin. Mies on sitä mieltä, ettei vauva ole missään nimessä tervetullut, joten nyt vaan täytyy sitten yrittää unohtaa koko juttu ja miettiä ihan muita kuvioita.

En sitten tiedä, pitäisikö oikein aloittaa pillerit. En ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä viiteen vuoteen, joten vähän se aloittaminen hirvittääkin. Kunpa nyt vain tietäisi, miten pitkästä ajasta on kyse. Jos menee vuosi pari, olisi pillerien aloitus toki järkevää, tai vaikka kierukka. Mutta entä jos mies muuttaakin mielensä vaikka puolen vuoden sisään? Ainakin viimeksi mulla meni monta kuukautta hormonimyrskyissä.

No, tällaisissa masentuneissa tunnelmissa täällä. Mutta ehkä se tästä.

Vierailija
30/41 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, täti tuli, josko alkaisi keho tottumaan kierukkattomaan elämään. No ei nuolasita, voihan se vielä olla sekaisin kuin seinäkellä. Olo on aivan hirveä, ihan, kuin teininä, kun oli " luomu" kuukautisia. Mahaa ja selkää koskee ja päätä kivistää.

Aika skitsofreenistä tämän mun teksti, ensin vannoo, että ei haittaa, vaikka menisi kauemminkin odottelussa ja nyt taas toivoo mahd. nopeaa tärppiä, varsinaista vuoristorataa. Tänään tasan kuukausi,kun hormonikierukka lähti.

Vierailija
31/41 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on tädin yllättämiä ja negoja testattu täällä :(

Voi kun toivoisin että tulisitte tuonne kotiloihin, siellä on suurin osa porukasta loppusuoralla ja muutenkin hiljaisempaa kirjoittelu kun tällä puolella.

Minulla on tänään ekaa kertaa oikea megaluokan väsymys. Mies on reissussa taas ollu koko viikon ja tuleekin vasta lauantai-iltana myöhään. Tuntuu että voimat loppuu kesken. Pitäisi varmaan nukkua päikkärit.

Paljon plussatuulia +++++

Toivottaa Viola rv 5 +3 (yk 7 tärppäsi)

Vierailija
32/41 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkku ei sitten osaa nukkua vapaapäivänäkään pitkään..

Pyykkikone jo laulaa ja aamupalakin on syöty.

Pahoittelut tädin yllättämille! Negan testanneille pidän vielä peukkuja..

Saa nähdä miten mulle käy, ensi viikolla piinataan. Eilen illalla oli vähän kuvottava olo, mutta ei kai se nyt noin aikaisessa vaiheessa voi tulla? Uskosin, että jos alkio kiinnittyi, se tapahtui torstaina, kun nipisteli vatsaa aikalailla, ja vielä eilenkin.

Plussatuulia! Nyt siivoamaan..

vuma yk 2, kp 21/24

Vierailija
33/41 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas =)

Vuma: Ollaanko me ainoat pitkään olleet täällä? Kyllä aika on menny nopeesti... mullakin tulee tän kuun lopussa vuosi täyteen kun lopetin pillerit. Toisilla tärppää heti ja toisilla näköjään mennee ikä ja terveys tähän odottelemiseen ja piinailuun. No, josko me saatas sit kesäkuun vauva syliin molemmat....

Täällä on niin hurjasti uusia, etten ole yhtään perillä... Kiva kyllä että pino pysyy ahkerasti voimissaan! Niin ja olen kyllä aika laiskasti ehtinyt kirjoittelemaan tänne, kun mulla alko se uus työ elokuun alussa, että kaikki voimat on menny siihen. Eilen oli sit taas työpaikkahaastattelu, ens viikolla saa tietää siitä.

On: Vauvakuume on ja pysyy =) välillä on kyl fiiliksiä että kannattaako sittenkään enään yrittää ku on toi uus työ ja lapset on jo niin isoja (16 ja 13v) en tiedä sekavat fiilikset. Mies on kyllä sitä mieltä että vauvan pitäs tulla, ja jos ei kuulu loppuvuonna niin sit tutkittas että mistä johtuu. Ihanaa kyllä että mies on niin ihkuihana!

No, tsemppiä kaikille ja piinailuja ja plussaonnea!!!!

mp73, yk 10, kp 9/n.30

Vierailija
34/41 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aika menee nopeasti. Nyt kun oikein laskeskelin, et yli vuosi sitten olisin voinut jo raskautua. Mulla voisi olla jo 4 kuukautinen vauva..

Mut ainakin mun kohdalla vauvakuume on muuttanut muotoaan. Enää mä en jaksa höyrytä joka kuukausi niin kuin vuosi sitten. Eikä se stressaaminenkaan tee hyvää. Tietysti keskenmenostakin johtuen tuntuu, et jos, ja kun, raskaudun, tähän kolmoseen suhde on ihan toisenlainen. Tietää miten toivottu hän olisi, kun on joutunut odottamaan niiiiin kauan. Tuleekohan hemmoteltu

Tsemppiä sulle! Toivottavasti kiertosi tasoittuu hyvin ja vaikuttaisi positiivisesti...+++

vuma

Vierailija
35/41 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kauhea vauvakuume, mutta on ihan hyvä, että mies pistää vastaan, sillä en tahdo kesävauvaa (talvivauva haaveissa :)) mutta silti vauvakuume vaan ja pysyy vaikka nyt on aikakin huono sen kannalta. Sitten kun tietää, että ensi vuonna täytyy ottaa lisää asuntolainaa niin ei tiedä, miten sitä sitten taloudellisestikaan pärjäisi jne.

Välillä on hetkiä, että olen 100% vakuuttunut, etten tee ikinä enää yhtäkään lasta, kuopus on nyt niin raivostuttava, mitään se ei usko ja huutaa riehuu ja esikoisella on " ei" kausi, oikeasti, kaikki on ei ei ei. Töissä olisi tosi huono hetki jäädä äitiyslomalle jnejne.

Sitten toisella hetkellä olen vakuuttunut, että tahdon kolmannen, syli kaipaa sitä tuhisevaa nyyttiä ja kyllä mä kaipaan sitä ihanaa vauvamasuakin :) huuto.netissä katselin äippävaatteita ja melkein jo tilasinkin, vaikka tiedän, ettei mies siihen suostu.

Mä luulen, etten ikinä saa sitä kolmatta vauvaa, mies on niin ehdoton sen kanssa ja toisaalta, minulla on 2tervettä ja ihanaa lasta, mihin tarvitsisin vielä kolmatta? Miksei voi tyytyä näihin kahteen ja lopettaa se haikailu kolmannesta? Miksi se on niin vaikeaa.

oikea verbaalioksennus :D äskön puunasin keittiötä 3.5tuntia niin piti keksiä jotain muuta tekemistä :) ja siinä siivouksen ohessa pohdin, että mä tahdon vauvan...

Vierailija
36/41 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille taas pitkästä aikaa! Kovin ahkerasti en ole tänne ehtinyt kirjottelemaankaan kuulumisia, vaikka pinoja suht ahkerasti olenkin käynyt lukemassa... Nyt mies lähti vielä poikien kanssa vähäksi aikaa ulos ja saan hetken nauttia tästä ihanasta hiljaisuudesta. ; )

Meillä tosiaan on noi pojat (3v. ja 5v.) varsin vilkkaita ja äänekkäitä tapauksia, eikä taideta miehenkään kanssa ihan hiljaisimmasta päästä olla, joten ääntä ja elämää meidän perheestä löytyy. Taidetaan olla varsinainen kiljusen herrasväki.

Mulla on joku ihmeellinen väsymyskausi menossa. Voisin vaan nukkua, jos siihen vaan olis mahdollisuus. Kävin jo tossa otattaa kilpirauhaskokeetkin kun hiuksiakin tippuu kasapäin. Ihme, että on karvoja vielä päässäkin kuitenkin jäljellä. Voihan se olla, että on vielä jotain keskenmenon jälkimaininkeja... Tai sitten olen uudelleen raskaana...? Pienoinen mahdollisuus siihenkin jo olisi, vaikkei varsinaisesti vielä yritystä ole aloitettukaan... Olisipa kyllä ihana yllätys! Vaikka toisaalta kyllä pelottaakin uusi odotus... No, pakko se vaan on kuitenkin luottaa tulevaan ja toivoa, että kaikki menee hyvin. Kova on vauvankaipuu...

Että tämmöistä tänne... Nautin vielä hetken, ennenkuin älämölö taas alkaa. ; )

Mukavaa lauantai-iltaa toivotellen, tiittis

Vierailija
37/41 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (hölmö) ostin tänään kahdet uudet äitiyshousut kaupungilta, kun satuin löytämään (kerrankin) hyvän malliset ;oD.. nyt vaan sit " täytettä" niihin KIITOS ;o)!

Vielä tuosta hormonin määrästä kropassa e-pillereiden / hormonikierukan jälkeen ja sen yhteydestä raskautumiseen - mietin sitä, että onhan niitä sellaisiakin tapauksia, että on heti esim. pillereiden jälkeen raskautunut ja kaikki on mennyt hienosti loppuun saakka; eihän sitä koskaan voi tietää miten käy. Ajattelin vain, että kerron omasta kokemuksestani, jos siitä vaikka olisi jollekulle apua =o).

Tärppionnea kaikille, täti hus pois loitommalle ;o)!

t. Uppis kera tyttärien

Vierailija
38/41 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen loppuivat kuukautiset, sitten vaan yrittämään. Aavistustakaan ei ole nyt oikeasta kierrosta, täytyy nyt mennä vaan tuurilla. :) Vaikka eikös sitä onnea aina näissä vauvan yrityksissä tarvita... :) Mä olen alkanut kuumeilla jo neljännestä lapsesta vaikka ei vielä sitä kolmattakaan kuulu, hullua. Miehelle kyllä ajattelin ehdottaa että annettaisiin neljännen tulla sitten heti perään kun on tullakseen. Mutta eihän sitä tiedä saako sitä kolmattakaan, ei pitäisi varmaan ajatella vielä liian pitkälle. Ja voihan se oma mielikin tässä vielä muuttua moneen kertaan. Ystäväni odottaa vauvaa ja tätä vauvan kaipuuta ei meinaa kestää kun katsoo ystävän kasvavaa vauvamahaa. :) Olen alkanut nyt hössöttää tästä ystävän vauvasta kun omaa ei vielä kuulu. Kovasti toivon että teillä muillakin tärppäisi pian. :)

Vierailija
39/41 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis: Sua jäi selvästi vaivaamaan kun kerroit oman kokemuksesi kierukan jälkeen:) Ensinnäkin oli hyvä että kerroit, koska tässä on itse kukin niin fiiliksissä ja täpinöissään että on hyvä kun joku välillä kopauttelee maan pinnalle!! KIIITOS siitä.

Nyt on siis kokonaiset kolme päivää ollut kierukka pois ja on jollain lailla hyvä olo, kun voi asioiden antaa mennä omalla painollaan. MUTTA kuten jo sanoin, enkä ole varmasti ainoa joka on täpinöissään tästä odotuksen odottamisesta. Torstaina kun tulin pois gyneltä mulle tuli _ihan vain hetkeksi_ sellainen paniiikki. Ei siksi että en haluaisi alkaa yrittämään, vaan just siksi että mitäs jos tuleekin juuri näitä vastoinkäymisiä... Niitä kun ei aikaisemmin ole ollut ja molemmat tytöt on tulleet sen suurempia yrittämättä. Eli tämä kolmonen olis niinkun ensimmäinen " tosissaan tehty" , jos ymmärrätte. Olen silti sitä mieltä että lapset on siunaus, vaikka en ole uskossa sen kummemmin=)

No seuraava ahdistus tuli kun en voi kenellekään ystävälle vielä kertoa asiasta. Tai voisin mutta en halua, ettei tule kiusallisia tilanteita kun ihmiset alkaa kyselemään koko ajan. Onneksi mies oli ihana ja kuunteli. Ja sanoi että älähän ressaa, kaikki menee niin kun on mennäkseen. No tottahan se on!!

Sai mut niin hyvälle tuulelle et mietittiin nimiäkin jo.Toivottais molemmat poikaa tyttöjen seuraksi, Pojan nimi on pysynyt aina samana, muttei ole päässyt vielä käyttöön asti:) Sit keksittin NIIN hyvä nimi tytöllekin että mies vaan totesi että jos se nyt oliskin poika niin sit pitää tehdä vielä ainakin yksi tyttö et saadaan tämä loistava nimi yhdistelmä omaan käyttöön!!!Mikäs siinä:)

Ja sitten fyysiseen puoleen; tänään alkoi menkat/tyhjennysvuoto ja siis kolme päivää kierukan poistosta. Eli totuuden hetket, nyt alkaa sitten oikeesti. Ajattelin etten vielä rupea mittailemaan ovulaatioita tikuilla, kokeillaan nyt ainakin pari kiertoa ja jos ei ala kuulua niin sit apuvälineet käyttöön;)

Mutta olipas pitkä loru, nyt taitaa äippä mennä muiden sekaan veteleen hirsiä..

Kiitos teille kun " kuuntelette"

ÖITÄ, TÄRPPIONNEA ja PLUSSIA<3 <3 <3

Ruuteli

Vierailija
40/41 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti on mennyt päivät poikien kanssa, kun isä on ollut reissun päällä. Kamalaa sanoa, mutta on ollut aivan ihanaa, kun on saanut olla itsekseen lasten kanssa. Ja täti kyläilee aivan hullun lailla. Eipä tälläistä runsautta muistu ihan äkkiä olleenkaan. Tosin onneksi täällä olikin varoiteltu, että ekat kierukan poiston jälkeen saattapi olla enemmän kuin runsaat.

Ajattelin, että tarttee varmaan ovulaatiotestejä ostaa, niin saa vähän selvyyttä tähän sekavaan " kiertoon" . Tai eihän tässä mitään kiertoa oikeastaan vielä edes ole. Toivottavasti ei ehtisi tullakaan, vaan tärppäisi pian.

Mullakin on ajatukset lähtenyt vähän turhan pitkälle, oon itsekin ajatellut, että neljäs sais tulla siinä heti perään " puoli vahingossa" .. Miehelle en ole uskaltanut vielä puhua. Kun ehdotti kolmosta käski mun samalla valmistautua henkisesti siihen, että meidän lapsiluku on täynnä. No pitihän sen olla miehen mielestä täynnä jo esikoisenkin jälkeen;-) Että ei masennuta vielä..

Toivotaan oiekin plussaisia tuulia kaikille...