Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Helmet uuteen viikkoon***

03.09.2007 |

Alotanpa uuden viikon.

Tänään kätilö sit soittaa mulle ja toivottavasti ne tulokset olis nyt sitten tulleet että pääsis tästä jännityksestä ohi.Kiva vaan ku niillä on kahen jälkeen soitto ajat ja mulla alkaa työt vartin yli kaksi.Mutta sanoin jo eilen työkaverille niin hän sanoi et oottele rauhassa kätilön soitto ja aloitat sitten työt.

käyn illalla kirjotteleen sit mitä kätilö sanoi.

anna_liisa 17+5

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna_liisa: Mä täällä jännitän mukana minkälaisia tuloksia tulee.. Toivon todella niiden olevan hyviä.

Mä olen nyt koko raskaudenajan taistellut hiivan kanssa kun tulehdus ei millään tunnu antavan periksi. Kaikki kotikonstit on melkeinpä käytetty, välillä helpottaa ehkä päiväksi, mutta sitten se taas palaa kuvioihin mukaan. Eilen sitten hain apteekista kuurin ja käytin sen. Nyt mulle kuitenkin on tullut tosi huono omatunto siitä. Pelkään että se jollain tavalla vaikuttaa pikkuseen. Paketissa kuitenkin sanottiin että sitä voi ihan huoletta käyttää, mutta raskauden ensimmäisellä kolmanneksella pitää keskustella lääkärin kanssa. Ajattelin sitten että nyt ollaan jo yli tuon kolmanneksen ja raskaus on ihan normaali ollut tähän saakka niin eiköhän tuon sitten voi käyttää. Pelkään että siitä kuitenkin on jotain haittaa. Kyseessä on siis canesten niminen lääke. Pakko kai se on luottaa siihen että se ei vaikuta. Olen ymmärtänyt että noi paikallisesti käytettävät lääkkeet eivät haittaisi, mutta esim. syötävä hiivakuuri ei olisi huono koska se kulkisi sitten sikiöönkin asti.. Äääää! En mä tiedä. Oon lohduttautunut sillä että siinä paketissa sanottiin sen olevan ihan turvallista, joten eiköhän se sitten ole. 1,5 viikon päästä on neuvola, pitää siellä sitten kysyä. Osaisko joku kuitenkin sanoa jotain tähän asiaan?? *epätoivo*

Mutta joo, nyt vähän aamupalaa syömään ja sitten töihin.

Suan

16+5

Vierailija
2/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten alkaa arki kunnolla, sillä esikoisen kerho pyörähtää käyntiin huomenna ja samaten oma mammajumppani torstaina ;-). Ilman suhteenkin näyttää syksy todella tulleen. Ei enää ulkoilukaan niin paljon houkuttele, mutta on sitä pihalle lähdettävä kuitenkin nyt ihan heti, vaikka vähän vettä näyttää satavan.

[b]Anna_Liisalle[/b] kovasti tsemppiä tuloksien kuulemiseen. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat huokaista helpotuksesta. On se jännä, miten tän palstan kautta elää niin kovasti muiden tilanteissa mukana.

[b]Suanin[/b] hiivaongelmat eivät kyllä kuulosta houkuttelevilta :(. Mun yhdellä kaverilla oli esikoisen raskaudessa lähes taukoamatta hiiva ja muistan kuinka kypsänä se oli. Mullekin sanottiin nyt ekassa lääkärineuvolassa, että on hiukan hiivan oloista ja sanoi sitten, että kannattaa käydä hakemassa apteekista paikallishoitoa, jos oireet ilmaantuvat. Tosiaan paikalliset lääkkeet ovat ok, mutta mitään suun kautta otettavia kuureja ei saa raskausaikana syödä. Muistaakseni Canestanilla on lisäksi joku asetin siinä yhden tabletin satsissa ja sellainen käsitys mulla olisi, että asetinta ei saisi käyttää. En ole kylläkään ihan varma.

[b](.)[/b]: Ihan hyvin täällä tuntuu olevan asiat. Viikonloppuvapaa helpotti oloa selvästi ja eilen nukuinkin tosi pitkään. Luksusta, kun talo oli ihan hiljainen! Viime yönä jouduin sitten hiukan valvomaan, sillä otettiin kuopuksen (1v10kk) tutti myös unikäytöstä pois. Likka on tosi vahva luonteeltaan ja kyllä se nosti metelin asiasta. Illalla oli onneksi niin väsynyt, että uni tuli puolen tunnin jälkeen, mutta yöllä sitten itki sydäntä raastavasti tutin perään. Nyt vaan pitää yrittää sinnikkäästi pärjätä tämä viikko, niin sitten pitäisi ruveta helpottamaan.

Pistäkäähän linjat kuumiksi - mä lähden leikkipuistoon!

t. Jogu (16+5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogu: Näin minäkin olen ymmärtänyt ettei asetinta saa käyttää ja niin sanottiin pakkausselosteessakin, joten en sitä sitten käyttänyt. Mä niin toivon että saisi sen nyt hoidettua pois. Ja voimia sulle nyt siihen tutittomuustaistoon =) Kyllä se siitä jossain vaiheessa sitten rauhoittuu ja tasoittuu. :)

Suan

16+5

Vierailija
4/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö soitti äsken ja tulokset ei ollut vielä tullut.Loppu viikosta soittelee uudestaan.Tympiä ku ei ollu tullut.

anna_liisa 17+5

Vierailija
5/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna_liisa: tosi kurjaa kun joudutte vielä odottamaan niin tärkeätä tietoa. Toivottavasti uutiset ovat hyvät kun ne vihdoin saapuvat.

Mäkin olisin kiinnostunut tietämään millaisia on Zaran mammavaatteet. Joku niistä mainitsi. Ovatko hirveän pientä kokoa, kannattaako edes lähteä tutustumaan kauppaan asti?Hinta voisi olla kohtuullinen niinkuin Zarassa lastenvaatteet.

Toisessa ketjussa kyselin namitutkimuksesta. Onko kukaan menossa tai käynyt edellisessä raskaudessa? Siinä tutkitaan maitohappobakteereiden vaikutusta sikiön allergian kehittymiseen.

Olisi kiva kuulla kommentteja.

Juuri kun kehuin, että yölliset pissareissut on häipyneet niin johan se rumba taas alkoi ja pahinta ettei uni tule silmään heti vaan jään hereille killumaan tunniksi joskus aamuviideltä-neljältä. Kun muutenkin väsyttää aamuisin. Kaheksasta kymmeneen olisin oikein sikiunessa, jos se vaan olisi mahdollista. No, ehkä eläkkeellä....

Vierailija
6/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin osastolle lauantaina runsaan verenvudon takia. Kotiin pääsin su iltana. Vauvalla kaikesta huolimatta kaikki hyvin. Mut määrättiin totaali vuodelepoon ja ainut mahis et se onnistuu ton 2v esikoisen kans on se et me pojan kans muutettiin toistaiseks mun vanhemmille asumaan. Täällä vuodelepo onnistuu parhaiten.

t:sininenkirsikka ja sisukas kuopus 18+3

Vierailija
7/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan kaikille taas piiiitkästä aikaa! Miehellä loppui kesäloma viime viikolla enkä ole lomalla paljon täällä piipahdellut, mutta nyt kun toista viikkoa elellään taas normiarkea niin ajattelin zekata mikä täällä on tilanne!

Meillä on tänään esikoisen 1 v synttärit, mutta niitä juhlittiin eilen ja sitten taas huomenna! Porukkaa ei sinänsä ole paljon, mutta kahdet sukulaiset niin on mukavampi vietellä tälleen erikseen kun ne yhteiset tilanteet tuntuu aina olevan jotenkin niin vaikeita! Eikä tämä kämppäkään niin iso ole... Kiireisenä bileet pitää, mutta ihana juhlia 1-vuotissynttäreitä!!!

Mulla huomenna viikkoja tasan 18 ja perjantaina mennään hemoon 4 d-ultraan. Alunperin aika oli jo viime viikolla, mutta siirsin viikolla eteenpäin kun tuntui että 17 viikolla olis ollut niin aikaista. Masussa on hurjasti liikettä ja alkuraskauden vaivat (väsymys ja kuvotus) on nyt täysin hellitänyt! Onko kukaan kärsinyt raskautensa aikana pääkivusta? Mulla on tänään neuvola ja kerron siellä asiasta, mutta en usko että viittaisi mihinkään raskausmyrkytykseen tms kun on niin satunnaista. Normaalisti en kärsi pääkivusta ollenkaan!

Toivon kaikille mukavaa alkanutta viikkoa! Nautitaan syksystä!

-Suko 17+6

Vierailija
8/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja kuulla vuodoista, mutta hyvä että pienellä kaikki ok! Sanottiinko sulle mitään aikaa että kuinka kauan oltava vuodelevossa? Vai seurataanko tilannetta ja katsotaan aina sen mukaan? Toivottavasti ei koko loppuraskautta! Zemppiä odotukseen ja esikoisen kanssa olemiseen!

Vierailija
9/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininenkirsikka: Inhottavaa, että aloit taas vuotaa ja joudut vuodelepoon, mutta hyvä, että pikkuisella kaikki hyvin! Yritähän jaksaa levätä, tsemppiä!

Anna_liisalle: tsemppiä tulosten odotteluun! Toivottavasti saat hyviä uutisia sitten loppuviikosta!

Suko81: Onnea pienelle päivänsankarille!

Omaan napaan: Liikkeet alkaneet vihdoinkin tuntua! Ehdin jo huolestua, kun edellisiltä kahdelta on liikkeet tuntuneet jo 15+rv. Perjantaina tunsin jo jotain ja tänään aamulla vauva potkaisi jo niin lujaa, että tunsin sen jopa käteen. Ihanaa tuo pienen morsetus :)

Pahoinvointikin tuntuu loppuneen...kop kop (koputtaa puuta).

Olsku rv17+6

Vierailija
10/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suko81:mulla on ollut sitä päänsärky vaivaa.Nyt ei oo joka päivä ollut kummiskaan.

Niin se kätilö sanoi et voi ne tulokset tulla aiemminkin ku loppuviikosta mutta perjantaina soittaa joka tapauksessa oli tullut tai ei.

Onnex on töitä nyt alkuviikko niin ei mieti tuota tulosta liikaa.Itellä on vaan sellanen tunne et kaikki päättyy vielä hyvin.

anna_liisa 17+5

Vierailija
11/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun voimia Anna-Liisalle odotteluun ja Sinisellekirsikalle lepäilyyn. Varmasti säikäytti tuo vuoto, mutta jospa tilanne menisi kunnon levolla ohi, ja pääsisit vielä loppuraskaudesta elelemään suht normaalisti. Onneksi pienokainen on kunnossa! Iituliille myös edelleen jaksamista raskaan tilanteen kanssa!

Kaikille uusille kovasti tervetuloa!

Vessassa käynti: Kerran yössä yleensä herään käymään vessassa. Nyt on mennyt välillä öitä jo ilman yhtään käyntiä, mutta sit on kyllä aamulla jo tosi kova hätä! Loppuvaiheessahan nuo käynnit taas varmaan tiehenvät ihan jatkuvaksi ramppaamiseksi.

Mantelipulla: Minä olen kanssa joutunut virittelemään paljon tyynyjä, että olisi hyvä nukkua. Yksi on jalkojen välissä ja toinen sylissä. Mies nauroi viime raskauden aikanakin, että mulla vaan tyynyt lisääntyivät, kun raskaus eteni.;) Mä olen kanssa aina tykännyt nukkua mahallani ja vieläkin yritän jotenkin vääntäytyä edes puoliksi vatsalleni. Mutta kyllähän se nukkuminen jo nyt melkoista pyörimistä on. Ison mahan kanssa oli ainakin viimeksi sitten lopussa tosi työlästä, kun yhdellä kyljellä ei voinut nukkua kovin pitkään, mutta se kääntyminenkin oli aina kamala voimainponnistus.

Sarandiina: Täällä kanssa vähän samanlainen tilanne: töissä aloitellaan kovasti uusia projekteja, mutta itse mietin jatkuvasti, että minkä verran voin niissä olla mukana ja mitä tohdin lupautua tekemään. Mulle ei ole vielä edes seuraajaa tiedossa, joten joidenkin omien juttujen puolesta vähän hirvittääkin, että kuinka niille käy.

Jogu: Mulla oli myös ihan vapaa lauantaipäivä, ja olipas se ihanaa! Moinen joutilaisuus on harvinaista herkkua nykyään. Kävin aamulla pitkän kaavan mukaan jumpassa, sitten luuhasin monta tuntia kaupungilla ja kahviloissa ihan vain itsekseni. Illalla menin vielä leffaan. Mä ylipäänsä olen tarvinnut aina aika paljon omaa aikaa ja tilaa, ja kun ne ovat nykyään kovasti kortilla, niin nautin ihan hirveästi yksinolosta aina kun siihen tarjoutuu tilaisuus. Mr Strongbow kuulostaa tutustumisen arvoiselta, kuivan siiderin ystävä kun olen.:)

Kultapossu: Tsemppiä gradun kanssa! Minä tein omani suunnilleen puoleen väliin esikoisen odotusaikana ja sit loput parissa erässä, kun tyttö oli pieni. Kyllähän tuo keskittymistä vaati, ja oma projektini sujui niinkin hyvin pääasiassa siksi, että mies pystyi välillä olemaan päiviä tai puolikkaita päiviä kotona vauvan kanssa, jolloin minä pääsin yliopistolle kirjoittamaan. Kotona en oikein pystynyt keskittymään.;) Mutta kuten Sarandiinakin sanoi, gradu on lopulta paljon helpompi nakki kuin miltä se etukäteen tai keskellä jotain kiperää työvaihetta tuntuu.

Äitiysvaatteista: Heh, täällä on ollut mammahousut käytössä jo muutaman viikon. Varmaan tuo väljemmät tavallisetkin housut olisivat vielä menneet, mutta en oo jaksanut pukea päälleni yhtään kiristäviä vaatteita, vaan olen halunnut tuntea oloni mukavaksi. Ja toisaalta tykkään pukeutua " sopivan kokoisiin" vaatteisiin, eli en siis ole halunnut käyttää mitään liian isoja vaatteita (tyyliin miehen collegehousuja) mahan kasvua odotellessa.

Tyttötiimi: Kuulostaa kiinnostavalta tuo tutkimus. Meillä on esikoinen ollut pahasti allerginen pitkästä täysimetyksestä huolimatta. Esikon odotusaikana en syönyt maitohappobakteereita, mutta nyt olen syönyt. Olisi kiva kuulla tutkimustietoa siitä, onko niillä oikeasti vaikutusta. Hyvin monet tekijäthän noihin allergioihin toki vaikuttavat, eikä täydellistä keinoa niiden torjumiseen taida olla olemassakaan.

(Edelliseen liittyen, vedin vähän herneen nenääni, kun luin Hesarin Kuukausiliitteestä, miten J-P Roos pokkana kertoi, että hänen (nyt jo aikuisen) poikansa lapsuusajan pahat allergiat johtuivat lyhyeksi jääneestä imetyksestä. Toki pitkä imetys VOI ehkäistä allergioita, mutta oma esikkoni on elävä esimerkki siitä, ettei syy-seuraussuhde todellakaan ole ihan niin yksinkertainen. Tunnen paljon muitakin pitkään täysimetettyjä moniallergikkoja. No, Roosilla on omanlaisensa tapa ilmaista näkemyksiään muutenkin. Sori paasaus.;)

ON: En ole enää herännyt öisin suppareihin - mikä helpotus! Jos ne nyt supistuksia sitten olivatkaan. Kohtu kyllä meni ihan kovaksi, mutta kuten aikaisemmin kirjoitinkin, mulla ei ole esikoisen odotusajalta juuri minkäänlaisia kokemuksia kohdun kasvukivuista, joten saattoivathan nuo olla sellaisiakin...

Muuten on ollut vähän alakuloinen olo, sillä noin viikko sitten tunsin mielestäni jo muutamaan otteeseen vauvan liikkeitä, mutta nyt en ole tuntenut pitkään aikaan mitään. Toki tiedän, että edessä oleva istukka noita tuntemuksia vaimentaa, mutta silti olo on vähän surkea ja epävarma. Esikoisesta tunsin liikkeet jo aika hyvin tässä vaiheessa, nyt taitaa mennä pidempään. En tosin ole vieläkään vakuuttunut siitä, että nuo raskausviikkoni pitävät paikkansa - tai siis eivät voi pitää, koska tiedän ettei hedelmöitys ole voinut tapahtua aikaisemmin kuin kp 18.

No, ehkä noihin viikkoihinkin saadaan selvyys seuraavassa ultrassa. Eipä sillä lasketulla ajalla varsinaisesti ole suurta väliä, mutta haluaisin silti, että sitä olisi korjattu eteenpäin noiden muutaman päivä verran, mm. sen vuoksi, että jos tämä raskaus menee yhtä pahasti yliajalle kuin esikoisen kanssa, niin en haluaisi joutua turhaan käynnistykseen ennen aikojani vain sen vuoksi, että la on merkitty liian aikaiseksi.

Noh, näitä ehtii vielä miettiä tässä monta kuukautta...;)

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Lumileopardi ja beibi rv 17+2

Vierailija
12/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisellekirsikalle ja anna_liisalle voimia ja tsemppiä. Epävarmuus ja vähän väliä " hälyytystilaan" joutuminen ovat varmasti todella stressaavia tekijöitä raskauden aikana, kun kyky muutenkin " kontrolloida" omaa vointiaan tuntuu olevan jonkun " ulkopuolisen voiman" hallussa... Tai ainakin minusta itsestä tuntuu siltä vaikka en ainakaan aikaisemmin ole itseäni minään kontrollifriikkinä pitänyt... :)

Jonttu82: Joo, kyllä tuo paperi tulee joka kerta tarkastettua vessassa käydessä... Lisäksi tämä hermoilu (eli pelko keskenmenosta) on vaikuttanut siihen, että mun verenpaineeni on aina neuvolassa mitatessa aikaisempiin arvoihin verrattuna korkealla. Ennen sydänäänien kuuntelua hermostuttaa aina niin vietävästi ja sitten kun ne on kuuluneet, on ollut niin ilahtunut, ettei paineet ole rauhoittuneet silloinkaan.

Vessakäynneistä, itse päätin edellisyönä alkaa kouluttamaan kroppaani siihen, ettei vessaan tarvitsisi mennä joka yö. No siinä kävi juuri niin kuin saattoi arvata... Aamuyöllä heräsin janoon ja vessahätään... Kovapäisenä päätin jatkaa nukkumista, jonka tuloksena nukuin todella huonosti koko loppuyön ja olin kuin nukkuneen rukous koko seuraavan päivän. Viime yönä tästä oppineena join illalla kun janotti ja menin kiltisti vessaan kun " luonto kutsui" ...

Tyttötiimi ja Lumi_Leopardi: Olisiko maitohappobakteeria ollut hyvä syödä heti alkuraskaudesta lähtien? Mahtaakohan auttaa enää, mikäli syömisen aloittaa näin toisella kolmanneksella? Miehelläni nimittäin on allergioita ja enpä niitä toivoisi seuraavalle sukupolvelle siirtäväni, mikäli vain omalla toiminnallani voisin siihen tässä vaiheessa vaikuttaa.

Liikeistä, itse kuvittelin tunteneeni ensimmäisen potkun viikolla 16+4, mutta näin esikkoa odottaessani olin hyvin skeptinen sen suhteen. Nyt tunnen vähän väliä pientä " tökkimistä" ja toisaalta sellaista " myllerrystä" , jota voisin lähinnä kuvailla samanlaiseksi kun miltä takapuolessa tuntuu kun vatsa on kipeä ja vessaan on aikaa mennä tasan 2 sekuntia... anteeksi tämä hyvin maanläheinen kuvaukseni... Ehkäpä uskaltaisin näitä tuntemuksia jo vauvan liikkeiksi kutsua...?

Huomenna olisi neuvola... toivottavasti en saa kauheasti toruja painon noususta. Kiloja on tullut nyt jo 7 kiloa eli n. 13% lähtöpainosta... Ei kiva, varsinkin kun olen tosissaan yrittänyt katsoa mitä syön eikä herkuteltua ole tullut paljoakaan. Serkulla paino nousi nesteen keräämisen myötä ensimmäisen raskauden aikana 33 kiloa, eli yli 50% alkupainosta, vaikka hän oli koko raskauden ajan varsinainen terveysintoilija! Lääkärini mukaan jotkut naiset vain ovat tyypiltään sellaisia, että keräävät nestettä... :( Tietäkö muuten kukaan, voiko lymfahierontaan mennä jo raskauden aikana? Serkku uskaltautui sinne vasta synnytyksen jälkeen ja sitten ne nesteet vasta alkoivat poistua niin että vakalukemat vähenivät kilo per päivä vauhtia. Olisi vain kiva, mikäli nesteen kertymistä voisi jo raskauden aikana hieman hillitä... :)

Vierailija
13/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annaliisalle sekä Siniselle kirsikalle voimia!

Itseäni vain vaivaa tuo päänsärky, tänäänkin heti herätessä jomotti. Tylsää! Muuten kyllä kaikki hyvin, joten kaipa tuo on pientä.

Odottelen esikoista, joten en oikein tiedä tunnenko liikkeitä vai en... Osaako kukaan kuvailla miltä tuntuvat? Välillä kuvittelen tuntevani jotain, mutta saattaa olla suolen kurinaakin... :)

Neuvola ylihuomenna, ihan kiva, eipä mulla mitään erikoista kysyttävää ole, mutta saan varmaan rakenneultran ajan. Onko neuvolassa muuten tapana kuunnella sydänääniä?

Joku puhui painosta... Itselleni tullut n. 5-6kg lisää, suurin osa jo ihan alkuraskaudessa. Syön terveellisesti ja liikuntaa jaksan harrastaa 1-3krt/vk, mutta silti vain paino lisääntyy. Olin kyllä tosi hoikassa kunnossa sitä ennen, joten ei kai haittaa? Meillä vain on suvun naisilla tapana lihoa aika reilusti raskauden aikana, joten yritän välttää turhaa painonnousua.

Ai niin, olen ihan pihalla noiden äitiys- ja vanhempainrahojen kanssa... Käsittääkseni työnantajani maksaa palkan ekoilta 72 päivältä, ja sitten työsuhteeni jo päättyykin samoihin aikoihin.

Laitanko hakemukset kuitenkin heti kuin mahd. menemään vaikka ta maksaakin palkan?

Laitetaanko liiton kassaan sama hakemuslomake kuin Kelaankin laitettaisiin?

Teen päivätyön lisäksi osa-aikatöitä 2-5h/viikko, periaatteessa ta maksaa palkan myös ekoilta 72 päivältä, mutta koskeekohan se osa-aikaisia? Jos ei koske, niin mistähän sitten haen tuon korvaavia rahoja...

En nyt oikeastaan odota, että kukaan näihin vastaisi, kunhan pohdin... Toki saa vastata jos sattuu tietämään! =)

täysikuu, ihan pihalla, 16+1

Vierailija
14/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-liisa : Kurjaa, kun ei tietoa vielä tänäänkään tullut.Mut toisaalta perjantai tulee nopeasti, ja kun ei tiedä soitto voi tulla jo huomenna :).

Todennäkösyyshän on suuri, että kaikki on Ok, mutta kyllä toi niin jännittävää aikaa on odotella tulosta. Millon sä muuten oot ekat liikkeet jo tuntenut? sit kun tulos tulee, niin lasketko mulle päivät näytteenotosta tulosten tuloon? Mulla itselläni tämän ainokaisen sikiöni lapsivesitutkimus tänä keskiviikkona. Mua jännittää kyllä ihan hirveästi ja tiedän että tulosten odotteluaika menee hitaasti, johtuen myös siitä, kun oon lasten kans päivät kotona. Ehtii niin paljon kaikkee ajatteleen.

Sininen kirsikka: Tsemppiä ja yritä lukea lehtiä/kirjoja sängyssä, niin toi tilanne rauhottuisi. Toivottavasti saisit kuitenkin loppuraskaudesta vähän normaaliakin elämää elää. Mulla on ton osakeskeytyksen jälkeen sanottiin kans, et levätä pitäs vieläkin pitkään. Sairaslomalla olisin, mut kun oon kotona lasten, niin en saikkaria tarvinnut! sanoin just miehelleni, et kyllä mä töissäkin pystyisin paremmin lepään kuin kotona (oon ope). tääl tulee kokoajan jotain tehtyä, kun aikakin tulee pitkäks, jos vaan makaa.

Liikkeitä en vielä tunne, vaiks kakkosesta tunsin jo näillä viikoilla. Kyllä tää raskaus on vieny niin uskoa tähän kaikkeen, et en osaa vielä yhtään huokaista helpotuksesta. Vielä ei olla kerrottu edes vanhemmille, ainoastaan mun paras kaveri ja te kaikki tiedätte, että oon raskaana. Kaipa me pikku hiljaa uskalletaan kertoa. En oo halunnu sisaruksia ja vanhempia murehduttaa, kun täs on vielä jännät paikat.(eli toivotaan et toinen kuivuis pois ja antaisi toiselle mahdollisuuden). Pian kerrotaan koko stoori. eipä sitä ois uskonut, et oon pystynyt oleen kertomatta, koska mulla erittäin läheiset välit vanhempiin ja sisaruksiin. Meidän lapset on niin toivonut pitkään vauvaa, joten siksikin ollaan haluttu vielä olla asiasta hiljaa, ettei tulisi suurta pettymystä. Musta tuntuu, että jos kaikki päättyy honosti, mä en enää uskalla lahteä uutta yrittään.

Ei tää mun raskaus paljoa näy, vähän näyttää siltä, et oon liikaa syönyt makeata. Mä oon aika hoikka ja pitkä, ja edellinen masu oli kyllä tosi pieni. ekassa asu oli toista suurempi.

iitulii 15+5

Vierailija
15/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna_liisa: Olipas kurjaa, kyllä se soitto oli jo niin odotettu, tuntuu tosi tylsältä kun tietojen saanti vaan venyy ja venyy. Tsemppiä sinulle, toivotaan että kätilö soittaa pian uudestaan.

Sininenkirsikka: onneksi sait apua vanhemmilta, vaikka onhan tuo valtavan raskas tilanne henkisesti. Vaatii kärsivällisyyttä pysyä makuullaan. Pitkää pinnaa ja iloista odotusta..

Jogua taisi syyssäät vähän harmittaa, itse taas olen niiiii-iii-iiin iloinen syyspimeistä, tihkusateesta, viimastakin..Olin niin koomahuonona tuon kesän ajan, että nyt en osaa kuin nauttia oikein kunnon syksystä. Pystyn olla ulkona, käydä lenkillä, haistelemaan märkää metsää..Ai että! :) Jostain syystä ajattelin jo tuossa yksi päivä jouluakin :) :)

Hyvää alkanutta viikkoa jälleen kaikille ja hyviä vointeja :)

Saran

16+6

Vierailija
16/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena tulin lukemaan kuulumisianne. Tuolla toisella kotimaisella lehdellä olen poikkeillut, mutta siellä ilmapiiri tuntuu paikoin hyvinkin kireälle, enkä viitsi lukea, saati osallistua, kitkeriä keskusteluja. Täällä näin lennosta mukaan koittavalle kuulostaa keskustelunne huomattavasti leppoisammalle.

Olen 27-vuotias ensiodottaja (la 13.2.) Satakunnasta. Viikkoja nyt on 16+5, ensimmäiset kutinat tunsin muutama päivä takaisin. Välillä on ihan hiljaisia päiviä, mutta niin sen kai kuuluukin. Tänään pieni töissä ilmoitti, ettei hän tykkää äitin vatsaa päin juoksevista lapsista tai pikaspurteista ukkoskuurolta suojaan. Joku toinen ensikertalainen kyselikin, miltä liikkeet tuntuu. Minä miellän liikkeeksi suunnilleen kuvatut akuuttia suolentyhjennystä ennakoivat muljahdukset, mutta vaan keskellä mahaa ja edessä ja kivutta, sekä sen kun tuntuu, että joku juuri ja juuri sormenpäillä kutittaisi ihoa, mutta sisältä. Ensimmäiset kuvittelen käännöksiksi (pää tai vartalo), jälkimmäiset lie raajoja. Niin, ja ne kutinat muistuttavat aika tavalla myös niitä hienon-hienoja elohiiriä, joita ainakin minun vatsallani on, mutta ovat lyhyempiä ja epäsäännöllisempiä.

Olen voinut melko hyvin koko ajan. Pientä kuvotusta ja rankkaa väsymystä oli ekalla 10 viikolla, mutta ne ovat jo ohi komeasti. Nyt keskityn vatsan kasvatukseen, joka sukuni perinteisillä geeneillä alkoikin aikaisin. Painoa kun on tullut vasta kilo, ei sekään selitä tuota etureppua. Mitkään vanhat housut eivät sovi jalkaan ja harvaa paitaakaan voi töissä käyttää navan vilkkumatta. Äitiysvaatteet alaosassa ovat olleet kohta kuukauden välttämättömät.

Tulen olemaan varmaan hyvin epäsäännöllinen kirjoittelija, mutta seuraan kiinnostuksella muita. Kaikkea hyvää teidän odotuksiinne!

Väiskin emo

Vierailija
17/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarandiina: Mäkin ajattelin muutama päivä sitten joulua ja tänään tuli kans päivällä vähän joulua mietiskeltyä ja joululaulujakin pamahti päähän. Mä olen 100% jouluihminen joten odotan taas kovasti että joulu tulisi ja saisi alkaa sen jouluhössötyksen ja kaiken muun mitä se nyt sisällään pitää. Ja muutenkin olis kiva että olis jo joulu niin alkais viikot vähenemään helmikuuta ajatellen. =) Voi. Jään tänne haaveilemaan..

Vannus (? menikö oikein?): Tervetuloa mukaan! Joo, mä olen ainakin aistinut täällä sellaisen ilmapiirin että ihan leppoisissa tunnelmissa kaikki tuntuu olevan (tietenkin ottaen jokaisen tilanteen huomioon, joillain ei niin leppoisat ajat ole kyseessä) ja olen ainakin itse saanut kokea asian niin, että täältä kyllä saa apua ja tukea. Olen itse ainakin ihan koukussa tähän palstaan! Ja kiva kuulla että joukkoon tulee taas mukaan joku jolla LA 13.2 . Mulla myös tuolloin!

Tuli muutenkin mieleen että helmillä on aikalailla koko helmikuulle jakautunut noi LA:t. Siellä on vissiin pari päivää jolloin kellään ei olis LA:ta ja sit muutamia päiviä jolloin on monella tuo odotettu päivä. =D

Mulla on tänään ollut ihan tajuton päänsärky! Yritin pitkään odotella että se helpottaisi ilman että tarttis ottaa lääke, mut se vaan paheni. Tuskaa oli, mutta lääke sitten vei senkin pois ja nyt on hyvä olla.

On se vaan niin kiva kun ulkona tarvii jo takkia, en ole oikein helleihmisiä muutenkaan niin on kiva kun ilmat viilenee.

Nyt Big Brotheria odottelemaan ja tv:n ääreen. =) Kuulemisiin!!

Suan

16+5

Vierailija
18/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että pomppaan pinoonne, mutta haluaisin kommentoida suanille hiivasta.

Täälläkin tuo rietas vaiva piinaa, piinaa ja piinaa!!! Pian on raskauden puoliväli meneillään ja JO 6 hiivakuuria takana (canestenia ja pevaryl). Tänään vaihteeksi kävin taas näytteen antamassa. Kyllä niin v***ttaa ko. ongelma, mutta minkäs teet. Luulen, että loppuviikosta aloitan 7. kuurin ;-(.

Olen tosi tarkkaan eliminionut ruokavaliosta pois sokerit ja valkoisen jauhon, mutta ei auta ei. Sairaanhoitaja sanoi tänään, että ei ruokavaliollakaan välttämättä apuja saa, hormoniperäistä tämä osaltaan on. Että ensi vuoden alku korjaa tilanteen, kun vauva syntyy.

Kannattee todellakin hoitaa vaiva pois, kun kutina alkaa. Minä pitkitin heinäkuussa hoidon aloittamista (tämän raskauden aikana) ja niinhän sieltä löytyi myös emätintulehduskin :(. Sain antibioottikapselit, jossa hoidettiin hiiva samalla. Emätintulehdus ei onneksi ollut vielä kovin pitkällä, lääkäri ei sitä silmämääräisesti huomannut, vaan epäili vaivan olevan pelkkää hiivaa. Lääkärin pakeille menin, kun olin alkuraskauden aikana hoitanut itsenäisesti vaivaani kolmella canesten -kuurilla.

Huoh!!!!!! Voimia sulle, toivottavasti säästyt vaivan kroonistumiselta. Mulla se näyttää kroonistuneen, että tämän kanssa sitten taistellaan varmaan koko raskaus, eli seuraavat parikytä viikkoo...

Kutinan lisäksi on vielä koko ajan surku vauvan puolesta, että mitenhän tämä häneen vaikuttaa... Ei pitäisi, muttako huolettaa siltiki! nyyh!

Vierailija
19/53 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vannus: tervetuloa ja kivaa että saatiin lisäväriä Satakunnasta (myös minä asun täällä.. mut oli meitä jokunen muukin.. ) =]

Yritin äsken huilata, kun olen menossa yöksi töihin, ja ihan kuin oisin taas tuntenut vähän liikkeitä.. Viime tunnoista on silti reilu viikko aikaa, jos ne edes liikkeitä olivat.. =] En tiedä olivatko nämäkään, mut siltä ne tuntuivat.

Mut nyt pitää kiirehtii yöksi valvomaan! Hyvää yötä!

Jonttu rv 17+6

Vierailija
20/53 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:minä tunsin liikkeet 15+1 viikolla nyt vauva potkii jo kovasti.Viime yönä ku kävin wc:ssä niin en meinannut untakaan saada ku vauva liikku niin paljon.

Voi ku se kätilö tänään soittaisi jo,niin ei tarvis tosiaan ootella sitä tulosta enään.Minä lasken sulle ne päivät sitten.

Sininenkirsikka:toivottavasti vuoto loppuisi sinulta.Koitahan levähtää nyt.Ja toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin.

anna_liisa 17+6