*HEINIKSET-06* Syyskuun turinoita :-))
no niin...olipa tuo meidän entinen pino tippunut alas...mutta aloitan nyt tälle kuulle uuden pinon ja lisään tuon edellisen tänne :-)
T:tupuhupuna
Kommentit (38)
no niin, meilläkin neiti aloitti nyt kerhotaipaleen ja kivaa oli kuulema ollut siellä, viime yön nukkui oman uuden eväsrasiansa kanssa :-)) ja esikoinen kun kulkee eskariin taksilla ja aloitti sen tällä viikolla, niin herra on herännyt joka aamu kuudelta odottamaan taksia ettei vaan myöhästy :-) taitaa pikkasen vielä olla alkujännitystä.
Olipa mukava tai voisiko sanoa että lohdullista lukea milla-mea sinun tuosta appiukosta ja kyllä minä ainakin tajusin mitä tarkoitit tuolla tekstillä....
Meillä kanssa Mikko haluaisi syödä kaikki itse ja osaa mennä keittiöön yhdelle kaapille missä muroja on rasioissa, niin näyttää yhtä niistä sormella jossa on sellaisia täysjyvämuroja (renkaita) niin niitä tykkää popsia ja ennemmin ei lähde kaapilta pois kun saa niitä :-) Nyt vain taas ollut hiukan kiukkuinen eilisen iltaa ja tämän päivää...epäilen että hampaita tulee nyt muutama taas yhdellä rytinällä.
Mikko kyllä nukkuu vielä aika monena päivänä kahdet unet, mutta menee useita päiviä että nukkuu yhdet unet (1-3 tuntia) ja sitten illalla simahtaa yhdeksän aikoihin untenmaille.
nyt ulos hetkeksi kun ei sada vettä...ainakaan vielä :-)
Esikoisella takana eka eskariviikko joka sujui kaikin puolin hyvin, tänä aamuna nautti kun ei tarvinnut kiirehtiä aamulla ja joutua eskaritaksiin...
Nyt ollaan koko poppoo tehty hiukan viikonloppusiivousta ja iltapäivällä olisi tarkoitus lähteä miehen siskon luo syömään, saunomaan ja iltaa istumaan, odotan kyllä että pääsee vähän muualle ja saa muuta ajateltavaa hetkeksi, ettei koko ajan pyöri mielessä tietyt asiat kuten isäni..
Mikko oli vielä eilisen päivää kiukkunen kun niitä hampaita tulee, ei taas anna suuhun katsoa, mutta tänään oli jo pirteänä heti aamusta ja ulkona nauttii kun saa kävellä joka paikkaan ja pienet vesilammikot kiinnostaa kovasti :-))
mutta nyt hommia jatkamaan!
Tupuhupuna
Missä kaikki " vanhat tutut" on? Odotus puolella meitä oli iso pino. Olisi ihana kuulla mitä muille kuuluu? Ja ihana että milla ja tupu käy laittamassa viestiä niin ei ihan heti hautauduta alimmaiseksi.
Arkea, arkea: eskaria, kerhoa, jumppaa, töitä satunnaisesti sekä mammojen kanssa kahvin ryystämistä ;)
Onko taas veteen laitettu jotakin ainetta kun tuntuu että joka toinen tuttava on pieniin päin. Huhtikuu on oikein pikkupupujen putkahtelu aikaa. Ja toinen huippu on tässä vuodenvaihteessa. Ihanaa kun pääsee sylittelemään ja nuuhkimaan pikku kääröjä. Ja omat sen kun kasvaa ja alkaa nukkumaan, syömään ja touhuumaan itsekseen päivä päivältä paremmin. Olisi aika villi ajatus lähteä samaan rumbaan neljättä kertaa. Ihailen äitejä ketkä jaksaa!
Ja muutama pakollinen sana pikkuhirviöstämme ;) Sama touhu jatkuu, kiipeillään, syödään tavaroita, roikutaan huutaen puntissa kiinni, mutta leikki on alkanut sujumaan sisaruksien kanssa ihanasti. Jahtaavat toisiaan, ovat piilosilla, jne. Nuhakin alkaa olemaan ohi. Elämä siis voittaa. Meillä on edelleen 6 hammasta. Ja poika kohta 1v3kk. Pitänee lähteä ostamaan sille proteesit.
No niin,arki taas alkanut ja kyläilyreissukin sujui ihan mukavasti.
Minäkin olen miettinyt että missä ovat kaikki muut mammat jotka kirjoitteli odotuspuolella, olisi mukavaa lukea muidenkin kuulumisia, mutta pidetään me nyt ainakin tätä meitin pinoa elossa :-)))
Olen kanssa saanut kuulla muutamilta tutuilta että vauva tulossa keväällä...mutta nyt on kyllä itsellä olo että mukava seurata näiden kolmen kasvua ja nauttia enempi omasta ajasta kun lapsetkin nukkuu yöt läpeensä eli siis niiden kanssa on helppo olla, jos ei ota huomioon kiukkupuuskia tms :-). Tosin ei vauva-aikanakaan vaikeuksia ollut, mutta kuitenkin...
Nyt meidänkin herra on taas oma itsensä kun pari hammasta puhkesi alas.
mutta nyt päiväkahvin keittoon...palataan taas!
muutama päivä vierähtänyt niin ettei ole koneelle ehtinyt. sen verran nuo kersat hommaa järjestävät :)
lauantaina oli Millan ringetteturnaus jossa oltiin koko päivä. tytöllä riitti energiaa vaikka oli neljä peliä. illalla kyllä sammahti kuin saunalyhty kunhan vaan sänkyynsä ehti :) Mea nautti kun sai olla hallilla (viihtyy näköjään jäähalleilla loistavasti) ja ulkona paljon. onneksi ei satanut niin pystyi ulkona olemaan. :) minä ja isäntä oltiin aivan raatoja kun kotiin päästiin. nukahdettiin sohvalle molemmat kun odoteltiin BB:n alkua :DD hirmuisessa solmussa oltiin ja BB:kin tuli kyllä katsottua.
Milla alottaa uimakoulun lokakuun loppupuolella. isäni on jo tovin puhunut että haluaisi Millan sellaiseen viedä ja minulle se toki sopii. saa nähdä miten sujuu kun neiti on vieläkin korvistaan niin arka. vettä ei saisi mennä lähellekkään korvia vaikka putkiakaan ei enää ole.
sunnuntaina raahasin tytöt mukaani kirpputorille. sai isäntä olla hetken ihan rauhassa kotona. tehtiin loistava löytö Millan synttäreitä ajatellen: säkillinen " ei niin pelottavaa mutta jännittävää" halloween rekvisiittaa. neiti nimittäin haluaa halloween syntymäpäivät. pidetään sitten samalla iltapuolella aikuisten naamiaiset. minun pitäisi löytää ruutuhousut itselleni kun ollaan isännän kanssa Viivi ja Wagner :)
jaahas, Mea heräsi. täytyy taas sinkoilla :) loistavaa alkuviikkoa kaikille!
Joo kyllä sitä täällä ollaan, välillä käyn lukemassa, mutta jotenkin tää kirjoittelu aina jää... Nyt kun poika on päiväunilla, niin jotenkin sitä vaan seilaa paikasta toiseen, eikä jaksa tehdä mitään järkevää... Tosin meillä on pieni asunto ja nukutaan siis sisällä, joten ei voi mitään suuriäänistä tehdä, kun herää heti. Poika on aika huono nukkuja, päiväunillakin heräilee kerran tai pari kesken ja yöllä edelleen sen 3-15 kertaa... Hampaita on tulossa lisää, nyt on saldo 8 + 2 pikkuisen näkyy.
Vielä meillä ei kävellä, taaperokärrylläkään ei mitään innostusta. Seiniä " pitkin" menee kyllä lujaa ja joskus saattaa vahingossa mennä pikkumatkan pöydän ja sohvan välillä. Nyt on alkanut leikkiä itekseen vähän enemmän, autoilla siis huristellaan lattialla, sohvilla, pöydillä ja kun vanhempien silmä välttää niin myös peilissä, telkkariruudulla ym. kivoissa paikoissa!
Kivaa on myös sulkea ja avata kaapin ovia, sammuttaa valoja (kivaa varsinkin kun on itse vessassa), rynkyttää uuninluukkua ja painaa tiski- ja pesukoneen nappuloita varsinkin kun on kone päällä... Ihmeellisesti vaan ylettyy joka paikkaan! Nyt on pallo kanssa kova sana, aikaisemmin ei kauheaa intoa siihen ollutkaan.
Tajuttavia sanoja on ehkä kolme, muuten muristaan ja heilutetaan käsiä kun yritetään sanoa jotain. Ja voi sitä riemua jos äiti ei tajua...!! Kirjoja jaksaa nyt pikkuisen paremmin, ikinä ei ole mikään sylissäistuja ollut. Uskallanko nyt kirjoittaa, että nuo pahimmat raivarit on hiukan loppuneet, enää ei suututa niin verisesti ja heti. Ehkä tuo asioiden ymmärtäminen on auttanut, tajuaa että nyt täytyy pukea että päästään pihalle ym.
Tälläistä meille...
mukava lukea Mimonkin kuulumisia :-) taitaa aika lailla kaikilla perusjutut lapsukaisten kanssa mennä samalla muotilla :-)
meillä Mikolla kanssa meinaa mennä " hermot" kun ulos pitää päästä mutta kun sitä ennen pitää kuitenkin pukea, mutta ihme kyllä herrakin tajuaa sen homman ja rauhoittuu siksi aikaa että vaatteet on päällä, sitten mennään niin lujaa ulos kun pikku jaloillaan pääsee.
mutta nyt iltapalaa laittamaan ja lapset untenmaille!
Minä täällä koulunpenkillä :( Tylsää, tylsää ja tylsää..Mitenkä sitä osaisi taas motivoitua tähänkin hommaan?!
Kohta toinen viikko takana ja mä en voi käsittää miten ihmistä voi väsyttää niin paljon! Kotona ollessa ei väsyttänyt näin, kun meni paikasta toiseen päiväunien aikaan ja yöunien alettu ja silti sai tehtyä vaikka ja mitä päivän aikana! Nyt hyvä että tiskikoneen jaksaa tyhjätä ja täyttää lasten nukahdettua ja eläimet hoidettua?! No, ehkä se tästä, kun pääsee rytmiin kunnolla!
Tytöllä alkoi eskari jo 13.8. Eli nyt on ollut jo kuukauden siellä. Hyvin se alkoi ja taitaapi mennä vieläkin, ei ainakaan mitään kummallista ole kuulunut. Tyttö kulkee itse eskariin, kun se on siinä meidän kyläkoululla, jonne on matkaa suoraan n. 500 m..Eikä tartte mennä kuin sen isomman tien yli, muuten pääsee menemään polkua ja pihateitä pitkin :) Ison tien yli on menossa muitakin ja meidän tyttö on yleensä ainakin ollut todella varovainen! Onhan se välillä kiukkuinen kuin ampiainen illalla, kun on tosi väsy..Kahtena aamuna alkaa klo 8 ja maanantaisin on kerho..Onhan siinä ohjelmaa! Keskiviikkoiltaisin on vielä muskari, jossa aletaan soittamaan kanteletta :) Olipa hirmuisen kallis sellainen lasten 5-kielinen kantele, uutena n. 200e! Me saatiin onneksi käytetty, mutta tosi hyväkuntoinen halvemmalla. Piti siltikin soittaa äitille sponsoroinnista ;) Ei näillä opiskelijan tuloilla paljoa kanteleita ostella!
Poitsun hoito alkoi 20. elokuuta eli onhan sekin ollut kohta kk:n siellä :o ! Todella hyvin alkoi, ei yhtään vierastusta tai itkuja, se meni sinne " tutustumispäivänä" jo leikkimään niinkuin olisi aina ollut siellä :) Sitten seuraavana päivänä se jo olikin siellä muutaman tunnin ilman mua ja sitten seuraavana jo päikkäritkin..Isi vie aamulla ja minä haen illalla :) Nyt on ollut meillä pieni känkkäränkkä-aika..Taitaa tehdä hampaita, kun räkä on valunut juoksemalla :( Massukin on ollut siihen tyyliin hiukan sekaisin..Ja on se oppinut äkkäilemäänkin! Heittäytyy mahalleen ja kätisee ;) Hehe! Kamala täystuho se on, kaapeissa olevat tavarat saa kyytiä, jos ei ole niitä millään sitonut kiinni tai laittanut tuoleja eteen ;) Yhden kaapin löin naulalla kiinni, kun meni hermot siihen, kun pakastusrasiat oli muutaman kerran hujan hajan ympäri taloa! No, ehkä se tästä joskus..Poitsu lähti n. kk sitten kävelemään eikä se ole ollut koko aikan mitenkään haparoivaa, nyt jo juoksee :D Välillä sillä on todella hauskaa, kun väsyksissä juoksee muka mua karkuun ja nauraa räkättää kun mahoton :D Potallakin oli käynyt eilen hoidossa ja olihan sinne pissatkin tullut! Pitäisi alkaa kotonakin opettamaan, niin saisi sen vaippojen kulutuksen minimiin! Hoidossa kun vaihtavat joka välissä ja kuivaakin vaippaa! Hampaita oli viimeksi katsottuna sen 8 kipaletta, nyt en ole kattonut onko tullut lisää.
Autot, traktorit ja kaikki muut sellaiset on IN! Kaikelle pitää päristää :D Paljon mitään se ei vielä puhele, mitä nyt äiti, mitä, pappa, paputi =traktori..Isin kanssa on huippua kattoa netistä traktorien kuvia! Ostettiin me sille sellainen " Koneiden voimaa" -kuvakirja, joka on kyllä kohta kulutettu ihan loppuun vaikka siitä ei ole kuin parisen viikkoa aikaa...Siinä on isoja traktoreita, paloautoja, kuorma-autoja..ym..
Omat opinnot kestää tähän tietoon kevääseen, opinnäytetyön olen nyt aloittanut oikein täysillä. Onneksi siitä on jo yksi versio valmiina! Kirjallisen työstämisen aloitin tiistai-iltana sellaisella kirjoitusiltakurssilla, jossa kerrataan niitä tärkeimpiä asioita..Tänään on yksi iltakurssi, joten mulla on tänään koulua klo 21.00 asti, onneksi anoppi lupasi hoitaa eläimet valmiiksi ettei enää sinne tartte illalla raahautua :) Pääsee suoraan sänkyyn! Lapsetkin taitaa olla jo silloin unten mailla..Ehkä tämä tästä!
Meillä alkaa ensi keväänä lampolan rakentaminen ja vuoden vaihteessa tila siirtyy mun miehelle. Minä en tilalle varsinaisesti töihin mene vaan olen vieraalla, jos vain saisi keväällä jostain töitä ;) Kohta pitää alkaa jo alustavasti etsiskelemään!
Nyt taidan jatkaa tätä tunnin seuraamista ja kohta vaihdan luokkaa :)
Tupulle jaksamista! Mä ymmärrä sua! Mä toivoin viime syksynä hiljaa mielessäni mieheni mummon poismenoa, kun kaatui suorilta jaloilta sairaalakuntoon saatuaan aivoverenvuoden 92-vuoden ikäisenä. Sen jälkeen muisteli asioita anoppini lapsuusajoilta ja oli pääasiassa sairaalassa. Keuhkokuume jylläsi vaikka kuinka kauan..Oli niin hirveän näköistä katsoa toista huonossa kunnossa kuumeessa eikä enää ymmärtänyt tätä päivää vaan eli jotain vanhoja asioita. Onneksi ei kuitenkaan joutunut olemaan sairaalassa kuin parisen kuukautta, kunnes pääsi pois tästä maailmasta. Toivoi sitä kovasti itsekin viimeisinä aikoinaan :' (
Mutta yritän kirjoitella kuulumisia useammin!
~suviande, tyttö 05/01 ja poika 07/06~
Täytyy kyllä myöntää etten ole ehtinyt tänne heinäkuisiin kirjoitella, vauvat-puolella kylläkin aikoinaan kirjoittelin.
Olen edelleen kotona hoitovapaalla typyn kanssa ja tyttö on niin kova kävelemään ja kiipeilemään ettei oikein muuta ehdi päivässä kuin hänen touhujansa seurata. Lisäksi meille on tulossa uusi vauva helmikuussa, joten lähinnä taas tuolla odotus-palstalla nykyään käyn.
Meidän typyn kuulumiset: oppi kävelemään 11,5 kk ikäisenä, sai tuolloin myös ekat hampaansa vasta! Nyt siis 3 hammasta suussa, 2 alhaalla ja 1 ylhäällä. Kovasti tykkää auttaa äitiä kotitöissä, varsinkin tiskikoneen ja pesukoneen tyhjennys on pop! Taputtelee käsiään, tykkää musiikista ihan hirveästi ja tanssii =) Puhetta ei vielä tule, muuta kuin mamma, pappa, kakka ja nenä sanoo. Lisäksi osaa matkia esim. miten eläimet " puhuvat" ; koira - vuh vuh, lammas - päää, ankka - kaa kaa, possu - öh öh jne... =) Ruuasta tykkää tällä hetkellä tosi paljon ja varsinkin kaikki sormin syötävä on hänestä kivaa! Suurinta herkkua rusinat ja viinirypäleet! Lusikkaa ei äiti vielä ole oikein tahtonut antaa, kun tyttö vain tahkoo sitä pöytään ja sotkee, joskus vahingossa eksyy suuhun. Tavallisesta mukista juo ruokajuomansa, mutta tuttipullon on saanut vielä päikkäreille ja yöunille mennessään. Yhdet päikkärit nukkuu 12-14 ja yöunet läpi yön heräämättä 21.30-9.00. Tuttia käyttää vielä unillaan.
Nyt on alkanut tulla tytölle enemmän omaa tahtoa jo peliin. Kaikki kielletty olisi mukavaa ja kielloille joko nauretaan tai sitten nostetaan kauheat raivarit päälle, heittäydytään lattialle ja huudetaan pää punaisena, syylin ei halua! Joskus pukeminen ulos on yhtä tuskaa, kun ei millään tahtoisi malttaa että kengän nauhoja sidotaan. Vauvajumpassa käydään kerran viikossa ja tykkää hirveästi pienemmistä! Myös saunominen on typystä niiiin kivaa, ettei millään saisi saunasta viedä pois.
Tällaiset kuulumiset meillä! Mukavaa viikonloppua kaikille!
T: äityli ja typy 1v 2kk
Ja kiitoksia Suviande :-) ja olipa mukava lukea pitkästä aikaa sinunkin kuulumisia. Muistan että ei tuo opiskelu, kotityöt ja lapset -yhdistelmä ole mikään helppo-juttu, mutta tsemppiä sulle opiskeluihin!!!
Meillä sitten ollaan nyt ekaa kertaa kunnolla sairaana, Mikolla on korvatulehdus, yskä, nuha ja silmät rähmii, neitillä sitten on kanssa korvatulehdus, molemmat sai antibioottikuurin...mies lupasi olla huomenna pois töistä ja olla lasten kanssa, kun minulla itselläni on työvuoro. Viime yö meni melkein kokonaan valvoessa, toivottavasti saisi jossain vaiheessa pienet torkut otettua niin jaksaisi. Neiti saanu viimeksi vuonna 2004 lääkekuurin, joten ei meillä hirveän usein sairastella.
mutta nyt menen kahvin keittoon ja niistämään räkänokilta nenät :-)
Mukava lukea kirjoituksianne.
Suvi, mitä opiskelet? Itsellä tekisi mieli kuluttaa taas koulun penkkiä, mutta talous pelottaa ;) Onko paljon kamalampi tilanne kuin kodinhoidontuki ilman kuntalisää?
Tässä taas notkun vaikka nukkumaan pitäisi mennä. Ihana, suloinen oma aika ;) Kirjoitellaan!
kovasti tuntuu nykyään kiireitä olevan :)
meillä on toinen lenssukierros alussa. Milla alkoi tiistaina aivastella ja nenä valui 3 päivää kuin seula. nyt enää yskä. piti lääkärissäkin käydä että saatiin sopivaa yskänlääkettä kun ke allergiakokeet ja meillä oli vain yskänlääkettä jota ei saa niiden kokeiden takia nyt käyttää...
isäntä ollut tiistaista lähtien sairaslomalla kun selkä on kipeänä. ja saa hakea lisää saikkua kun ei selkä parane :/ yritti tänään olla jäällä valmentamassa tyttöjen ringetteä mutta ei pystynyt. huomenna saa pysyä kokonaan jäältä pois. miehellä taas ongelmana löytää hyvä lääkitys kun sillä astma estää monien lääkkeiden ottamisen... liikkua pitää ukon jatkuvasti kun paikallaan olo vain pahentaa selkää. nyt illalla lähti poikien kanssa pelailemaan pleikkarilla :) saas nähdä kuinka kipeä on huomenna herran pää... itse karkaan aamulla markkinoille ja kirpparille. saa ukko hoitaa lapset vaikka kuolemaa tekisi ;)
Mea yllätti eilen kun kaverini oli käymässä ja lähtiessään huikkasi ovelta HEIPPA! Mea tomerana seisoi edessä ja tokaisi HEIPPA ja vilkutti kuin vimmattu :DD tänään on sitten heipateltu jokaiselle ja joka asiasta :D metka tyttö. muutenkin on sanoja tullut ihan muutamassa päivässä lisää ja neiti jopa viitsii käyttää niitä. Millalle on sanottu sata kertaa ettei tulkkaa Mean haluamisia jne että oppii tuokin puhumaan.
ja kohta alkaa BB jota saan nyt siis (toivottavasti) rauhassa katsoa :)
karkasi tuo äskeinen viesti. Ai sinäkin Milla-mea katselet BB:tä :-) minäkin olen katsellut sitä iltaisin, hetki omaa aikaa aina iltaisin ja nyt olen neulonnut samaan aikaan kun on taito että pystyn katsomaan telkkaria ja neulomaan yht' aikaa, mikolle piti lapaset neuloa ja itselleni ajattelin tehdä uuden ponchon, kun viime vuonna tehdyn kulutin aika loppuun...
joo, takana taas muutama päivä töitä, kiirusta oli ja eilen illallakin uni tuli yllättävän aikaisin, nyt sitten on muutama vapaa...meillä on vielä lapsukaisissa sitä flunssaa ja nyt on vanhinkin poika ruvennut niiskuttamaan ja yskimään, hänellä on vielä astma niin aina pahempi, ei hyvä juttu ollenkaan.
Pitää lähteä jatkamaan ruuan laittoa, meinattiin herkutella...tehdä muussia, lihapullia aurajuustotäytteellä sekä kanttarellikastiketta + vihanneksia, eiköhän noilla nälkä lähde :-)
palataan taas!!
Mukavaa uutta syksyistä viikkoa kaikille!
hiiaan ylös :)
Meallakin alkanut nyt nenä vuotaa ja kovin tukossa on pimu nyt päiväunilla. mälsää mutta minkäs teet. ukko lähti juuri näyttämään selkäänsä uudemman kerran jos vaikka paremmat lääkkeet saisi. ulkona sataa ja muksut ehtivät aamulla kinastella sen sata kertaa... mrr! askarella pitäisi mutta se jääköön vaikka huomiseen...
tupu: juu BB:tä pitää seurailla joka päivä (paitsi tänään kun tulee hyvä leffa) minunkin sormeni syyhyävät käsitöihin :-o koskaan niitä en ole harrastanut mutta nyt olisi pakko saada jotain tehdä. ukko sanoikin että alan mummoutua jo nyt kun tuo 30v rajapyykki lähenee... muina oireina on kuulemma selkeä halu muuttaa pois pääkaupungista vähän syrjemmälle ja tuon pihan kuokkiminen... :)
Niin, kyllä se 30 rajapyykki lähenee, mutta eipä vielä oma isäntä ole sanonut että tässä olisi mummoutumassa :-), eihän me nyt vielä mummouduta, vaikka pihoja kuopsutetaan ym. mukavaa tehdään. Isäntä naureskeli että milloinhan oma emäntä osallistuu BB:hen kun on katsonut kaikki tuotannot.... Me asutaan tällä hetkellä aivan ihanan sopivan kokoisessa kunnassa eli siis maalla :-D ja kaupungiin on matkaa vain 30 kilsaa, joten sinne pääsee milloin tahansa.
Minä olen ikäni harrastanut käsitöitä, ja nyt olen jokusen vuoden tehnyt paljon erilaisia tilaustöitä, mukavaa puuhaa. Tänään tein aamulla kun lapset leikkivät nätisti niin kaksi syksyistä ovikranssia, tuli oikein kauniit niistä. toinen käytiin viemässä naapurin pariskunnalle, kun heistä tuli mummi ja ukki tänä aamuna.
Nyt likaset/hiekkaset vaatteet taas pesukoneeseen...
vaikka käsitöihin on nyt ryhdyttävä. isäntä sai käskyn joko ostaa tai valmistaa itse (lue: vaimo valmistaa) jonkinsorttisen selänlämmittimen. ilman sitä ei kuulemma ole asiaa jäälle ollenkaan. todennäjköisesti selästä on joku nivel tulehtunut/rikki :( eli ei se nyt sitten ihan " normaalia" selän jumitusta ollutkaan. huomenna isäntä menee fysioterapiaan jossa saadaan vähän katsottua selän kuntoa. saas nyt siis nähdä millainen soppa tästä vielä syntyy.
isäntä lähti lasten kanssa puistoon ja minun pitäisi nyt siis lähteä lankoja ostamaan. muutaman päivän päästä pitäisi olla lämmitin valmiina kun jäälle pitäisi mennä... saan siis pistää puikot kilisemään vauhdilla :) hyvä olisi jos jäisikin päälle käsityövimma niin voisi kaikkea tarpeellista itse tehdä. lapasia ja sukkia en kyllä tee kun niitä tulee kahdelta isomummolta säkkikaupalla joka vuosi. onneksi niitä myös kuluu paljon meillä :)
nyt siis kauppaan lankoja tiirailemaan :)
no niin, pääsin minäkin nyt koneella käymään, kun on taas tuntunut että aika menee siivillä ja tässä on taas tapahnut vaikka mitä...no ensinnäkin Mikolle nousi kuume toissailtana 38.6 ja eilen oli aamulla 39,4 ja tänään on ollut 38,5 , antibioottikuuri loppui tänään, että en tiedä sitten onko korvatulehdus uusiutunut kun rupee itkemään jos meinaan laittaa mittaria korvaan, no, mies menee pojan kanssa lääkäriin huomenna (HUOM!!! ensimmäistä kertaa elämässään hoitaa tällaisia asioita, kun minä olen töissä huomenna) :-) no, parempi oppia näitäkin juttuja miehenkin.
No, sitten sain kuulla eilen että isä on huonompana, lähden kotopuolessa käymään pe-iltana, samalla sitten teen äitilleni suursiivouksen ja annan hänen nukkua, kun äitillä on ollut taas rankkaa, kun on valvonut isän takia :-( eilen oli taas itsellä niin ahdistava olo, että en tiennyt mitä olisin tehnyt, mutta sitten itkin jonkun aikaa niin hiukan helpotti. itse en ole nyt kyllä pariin yöhön kunnolla nukkunut johtuen tästä kaikesta, joten olo on vähän tööt...mutta töihin ajattelin huomenna mennä. Sitten vielä pitäisi käydä ostamassa sukulaislapselle ristiäislahja :-) jotakin positiivista.
että tällaista, menen juomaan kupin kahvia kun mikko torkahti äsken, onneksi, niin sai tehtyä ruuan valmiiksi.
tupuhupuna: no on teillä taas ohjelmaa. ja voimia viikonloppuun sinulle oikein roppakaupalla
Millalla oli tänään allergiatestit. koira oli ainoa johon reagoi prickissä mikä oli yllätys ainakin minulle kun ottaa huomioon mitkä oireet kesällä olivat neidillä. astmatesti on ensi viikolla. siiloin tehdään rasitustesti. infektioastma nyt 99% varmuudella on kun kuulemma neidin keuhkot vinkuu selkeästi. itse en sitä ole huomannut eikä lääkärikään huomannut sitä paljain korvin. avaavaa lääkettä määräsi ja tarvittaessa sitä sitten annellaan. Milla ei siis sittenkään pääse " lempiserkkunsa" synttäreille lauantaina kun siellä on koira ja sitä varten/vastaan pitäisi ottaa allergialääkettä ja se taas ei käy kun on se astmatesti ensi viikolla. saa nähdä millaisen sätkyn neiti asiasta ottaa...
isännän selässä on nyt sitten niveltulehdus. sai jumppaohjeita ja se selänlämmitin on saatava valmiiksi ennen viikonloppua tai ei isännällä ole mitään asiaa jäähallille.
Mea on kovin nuhainen. ihmeen hyvin saa kuitenkin neiti nukuttua vaikka aivan tukossa onkin. mikään konsti ei pidä nenää auki kuin hetkellisesti.
ja siinä se juoruhetki sitten olikin. ruuanlaittoon on riennettävä nopsaan.
ja huomenta. meillä hulinayö takana ja väsyttää...