Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCO ja odotuksen odotus

02.09.2007 |

Löytyykö ketään muuta, jolla ollut PCO-diagnoosi jo kauan ennen vauvan ajankohtaisuutta? Itselläni ollut teinistä alkaen tauti tiedossa ja nyt yrityksen alettua tuntuu vähän pinnallisilta jotkut " normaalikuumeilu" -puolen jutut. Itse olen niin varautunut että lapsen saanti voi olla vaikeeta, että haluaisin keskusteluseuraa kaltaisistani. Vai otanko liian varman päälle ja vakavasti nämäkin jutut ja voisin ryhtyä kuumeilemaan " normaalisti" , suunnittelemaan iloisesti että nyt kun polkastaan niin se syntyy silloin ja silloin... :)

Minulla on siis lapsettoman identiteetti, vaikka hedelmällisyyttäni ei ole koskaan koetettu ennen. Kuukautisia kehoni ei ole koskaan itse tuottanut, nyt Diane Novan jälkeen ekoja " oikeita" /tärppiä miehekkeen kanssa odotellaan. Itsestäni sen verran, että olen kohta 20-vuotias ja mies 32 ja elämäntilanne haastava: minä opiskelen eri kaupungissa viikot kuin missä mieheni asuu. Kuume miehen iän takia jo kova. Juttuseuraa kaivataan! :)

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NELLE: Kuulostaa tutulta tuo ehkäisyangsti. Itelläni oli kanssa parisuhteen alkuvaiheessa PCO tiedossa ja mies halusi varmistaa ettei vauvaa tule ja tuntu niin hölmölle kun ei sitä uskonu muutenkaan tulevan... Mulla siihen liittyi myös sellainen toive, että ois voinu siirtyä hormonittomaan ehkäisyyn ja " kokeilla" miten hyvin menkat tulee=miten hedelmällinen oon mut mies vähän jarrutteli sitäkin...

Mutta ehkä se miesväki siitä pehmenee uusille ajatuksille kun saatte rauhassa sulatella uutista. Ja komppaan Raitista (en missään nimessä tyrkytä tai painosta, elämäntilanne on omanne), ei se ihan äärimmäisen mahdoton ajatus ole ennen sitä papereiden ulos saamista alkaa vauvaprojektin. Mä vasta -06 syksyllä aloitin viisivuotisen koulutuksen ja nyt jo vauva saa tulla. Olemme ajatelleet järjestää mahdollisen vauvanhoidon miehen opintovapailla ja miehen hoitovapaalla kun taas minä opiskelisin vauvajuttujen lomassa niin paljon kuin mahdollista.

EVE: Kannattaa hyödyntää kaikki sen tutkimuksen tarjoama palvelu, itsekin olen gynepalveluja tarjoavassa tutkimuksessa mukana. Sen lääkäri ainakin ilmeisesti ultraa tarvittaessa (en tiedä ultraako pyynnöstä) ja varmaan kaikenlaista ravitsemus- jne. oheissälää sais helpommin kuin jonottamalla kunnalliselle ravitsemusterapeutille tai vastaavalle. En siis tiedä laihdutatko, tuli vaan mieleen kun täällä päässä ainakin kovasti yritetään... :) Mulla ylipainoa tällä hetkellä just semmonen ärsyttävä kymppi jälellä. Ja kun ei kerkee jumpata niin millään ja kipeeksikin tulin just!

Mun historialliset ekat menkat loppu, mutta siitä pari päivää olin yhdynnässä ja sen jälkeen tuli 1 vrk verta kuin menkoissa. (Ei siis kipuja tai nirhaumia tms.) Onkohan toi vaarallista? Voiko menkat " uudelleenaktivoitua" vai onko toi ollut jotakin muuta?

Täällä ei olla saatu ovistestejä aikaiseksi, ei ehkä hommatakaan niitä. Meillä on kuitenkin vaan ne viikonloput millon voi sekstailla niin kyllä silloin voi varmuuden vuoksi joka päivä ;) Harmi tietty vaan jos osuu ovis arkipäivälle.

Eve Hietamiehen toistuviin keskenmenoihin liittyvä romaani " Puolinainen" on muuten ainakin tähän asti ollut hyvää lohtukirjallisuutta.

Kertokaahan uuden viikon uutisia!

Ainokki

Vierailija
102/102 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVE: Onko teillä pitkään ollut yritys päällä? Toivottavasti pääset metformiini-ryhmään!

AINOKKI: Enpä oo ikinä kuullut tollaisesta menkkojen uudelleen aktivoitumisesta, mut tuskin se mitään vakavaa on, jos itestään loppui, etkä oo kipee.

Mä aloin mittaamaan aamulämpöjä, jospa vaikka niistä näkis ovulaation. Ongelmana on vaan, että pari viikkoa on ollut hirvee flunssa ja viikonlopun oon kuumeillut, joten eipä noilla lukemilla mitään tee :(. Poskiontelontulehdukseen on nyt kuitenkin antibiootit saatu, jospa tää olo alkais pikkuhiljaa tästä normalisoitumaan.

Mä voisin ihan hyvin tehdä lapsen opiskeluaikana, meidänkin kurssilla on muutama tehnyt lapsen kesken koulun ja ihan onnellisia vaikuttavat olevan. Mies kuitenkin tarvii vielä paaaljon aikaa, ennen kuin vauvoista voidaan alkaa ihan tosissaan puhumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä