Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCO ja odotuksen odotus

02.09.2007 |

Löytyykö ketään muuta, jolla ollut PCO-diagnoosi jo kauan ennen vauvan ajankohtaisuutta? Itselläni ollut teinistä alkaen tauti tiedossa ja nyt yrityksen alettua tuntuu vähän pinnallisilta jotkut " normaalikuumeilu" -puolen jutut. Itse olen niin varautunut että lapsen saanti voi olla vaikeeta, että haluaisin keskusteluseuraa kaltaisistani. Vai otanko liian varman päälle ja vakavasti nämäkin jutut ja voisin ryhtyä kuumeilemaan " normaalisti" , suunnittelemaan iloisesti että nyt kun polkastaan niin se syntyy silloin ja silloin... :)

Minulla on siis lapsettoman identiteetti, vaikka hedelmällisyyttäni ei ole koskaan koetettu ennen. Kuukautisia kehoni ei ole koskaan itse tuottanut, nyt Diane Novan jälkeen ekoja " oikeita" /tärppiä miehekkeen kanssa odotellaan. Itsestäni sen verran, että olen kohta 20-vuotias ja mies 32 ja elämäntilanne haastava: minä opiskelen eri kaupungissa viikot kuin missä mieheni asuu. Kuume miehen iän takia jo kova. Juttuseuraa kaivataan! :)

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis: Ei ole Tommi, vaan yksi naislääkäri itäisestä Suomesta. Ikävä jos oot kohdannu mälsän lääkärin, niissäkin on eroja! Jotkut natkuttaa pelkästä painosta eikä kuuntele mitään... :/

Mukavaa kuulla noin monien muidenkin tarinoita! Mitä muuten ootte mieltä (te muutkin joiden kouluajoista ei ole vielä niin hirveän kauan) kouluterveydenhuollon/terveyskasvatustuntien/yleisten valistuskanavien tarjoamasta infosta? Tarkoitan lähinnä että itse en ainakaan nuorena saanu PCO:sta tai muista häiriöistä juurikaan tietoa tai tukea. Kaikkialta kuuli kyllä ehkäisyasiaa ja infoa siitä milloin kehon toiminta on normaalia. Ahdistuin kun en tarvinnut ehkäisyä tai kokenut noita " naiseuden ihan normaaleja ja hienoja" juttuja... Kun PCO:kin kumminkin on useilla PROSENTEILLA ikäluokasta eli joka koululuokassa saattais vaikka se 1-3 PCOlaista olla, niin miksei asiasta vois mainita missään? Ootteko törmänny esitteisiin tms.?

Huomenna tai ihan lähipäivinä pitäisi alkaa ekojen menkkojeni. Aika jännät paikat menossa...mutta silti jäitä hatussa.

Ainokki

Vierailija
62/102 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vähän omaa napaa.. Tänään kp 38/39-ikuisuus. En ole edes ovista bongannut koko kierrossa mutta niin vain aloin tänä aamuna tekemään innoissani tekemään raskaustestiä, että josko sittenkin.. No negahan se tietenkin oli. Ei pitäisi aina ajatella yltiöpositiivisesti ja herätellä itsessään turhia toiveita vaan pitää jalat tiukasti maassa!!

Torstaina pääsee onneksi lääkärin juttusille (väestöliittoon) juttelemaan jatkoista. Toiveena tietenkin inssi tai jotain mutta perus clomikiertoa radikaalimpaa yritystä.

Tänään tuli Taysista lappu, että " Kutsumme Teidät 17.1.2008 mennessä hormoni- ja lapsettomuuspoliklinikalle" . JEEEE!!

Tässä ehtisi siis sopivasti n. kahden-kolmen kierron verran kokeilla jotain yksityisellä puolella ja sitten voisi siirtyä julkiselle.

Kirjeessä oli maininta, että " Tavoiteaikanne on asetettu hoidon tarpeen ja ajanvaraustilanteen mukaan" . No minä sitten mielenkiinnosta menin Sosiaali- ja terveysministeriön sivuille katsomaan, että mikähän mahtaa olla " hoitoonpääsysuositus" tälläisissä tapauksissa..

http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/tervh/thpal/hoitoonpaasy/perusteet… (kolmas sivu)

Ja.. Jäin miettimään, että onkohan meidät luokiteltu naisen hedelmättömyys-luokkaan vai onkohan siellä huomioitu, että vikaa on molemmissa?

Ei sillä, että minulle tuo aikataulu sopii oikein mainosti eikä jonotusaika ole mielestäni liian pitkä.

Meillä on onneksi nuo kaikki perusterveydenhuollon lähetteessä suositellut kokeet jo otettuna.

Mimskeli keksi mielestäni oikein osuvan nimityksen " Valmiiksi lapsettomat" !! Sopii hyvin pco:sta kärsiville!

Ainokki: Ei se lääkäri koskaan mulle painosta valittanut, päin vastoin kun olin juuri reilusti laihduttanut. Mutta jotenkin tuo " katsotaan nyt sitten mitä tehdään, ehkä clomeja jne" ja sitten ei loputa tehtykään mitään, kuulosti niin turhauttavan tutulta.

Olen kokenut nuorena ihan samalla tavoin kuin Ainokki.. Oli kurjaa kun yläasteella terkka kertoi, että miten kuukautiskierto lasketaan ja sitten piti keksiä jotain päivämääriä kun ei ollut koko kuukautisia! Liikuntatunneilla neljän viikon uintijaksoista piti aina muodon vuoksi olla yksi kerta pois niin kuin muutkin ettei näyttäisi poikkeavalta.. Kaikillahan nyt kuukautiset on..! Joopa..

Ei vaan.. Nyt jatkan hommia.. Yritän keskittyä johonkin muuhun kuin odottamaan torstain lääkärikäyntiä!

Raitis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Valmiiksi lapsettomat" kuulostaa kyllä tosi osuvalta... :D Tietyllä tapaa mä kyllä koen olevani onnekas, ei sillä että diagnoosi olisi ollut hieno juttu, mutta osataanpa nyt jo etukäteen varautua hankaluuksiin ja sitä myötä sitten hakea apua heti jos alkaa näyttää että niitä hankaluuksia tulee. Ja niitähän tulee...

Mä kuulin ensimmäistä kertaa PCO:sta vasta ammattikorkeassa gynen luennoilla. Ja tajusin samantien että " mulla on toi!" Sen verran tutuilta kuulosti oireet... Joskin kun asiaan tarkemmin perehdyin, huomasin että luennoitsijan tiedot oli ihan pikkusen vanhentuneet, hoidosta se kerto vaan että hoito on hankalaa ja tarvittaessa tehdään munasarjojen kiilaresekstio, siis poistetaan munasarjasta palanen... Vähänkö ehdin panikoida ennen kun sain tietää miten nykyään hoidot tapahtuu... :/ Joka tapauksessa sitten kun gyne sano mulle, että mulla on PCO, sanoin vaan että " arvasin" . Olin jo ennen tuota luentoakin miettiny että varmasti jotain on oikeesti pielessä... Pillereillä kyllä menkat tuli ihan säännöllisesti mutta söin jo 14-vuotiaana ekan kerran jotain hormonia että kuukautiset ylipäätään tuli. Mutta ei koululääkäri sillon asiaan kiinnitäny huomiota niin paljoa että olis viittiny tutkia, miksi kuukautiset ei enää tule...

Mun mielestä kyllä jo ainakin yläasteella pitäis puhua myös kuukautishäiriöistä, koska todennäköistä on, että sen ikäsillä niitä häiriöitä jo on. Mullakin oli, mutta en osannut asiasta vielä huolestua... Ajattelin vaan että kyllä ne ajastaan sitten säännöllistyy. Vaikka toisaalta, eihän kaikilla yläasteikäsillä ole välttämättä menkat tule muutenkaan säännöllisesti, vaikka mitään häikkää ei oliskaan... Että oliskohan se sittenkään oikea aika, ehkä lukio olis parempi. Mutta mites sitten ne jotka ei mene lukioon...? Puolensa ja puolensa. ;)

-S-

Vierailija
64/102 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toi on leidit niin mahtava otsikko toi valmiiksi lapsettomat että tehdäänkö tollanen lista??? Vai miksikä noita kutsutaan noita missä kuukausittain tehdään uusi katsaus... Jos löytyis muitakin joilla on jotakin löydetty jo ennen vauvapuuhia, saatais uusia näkökulmia... *innostuu* Mä en kyllä osaa ainakaan perustaa tommoista listaa. Anyone else? :)

Ja oman navan alle ei kuulu oikeastaan mitään, vaikka normaalisti ennen vuotoja tunsi kyllä että kohta se tulva tulee. En kyllä nyt sen lääkärin jälkeen uskokaan raskauden alkamista. Mutta se jo kyrsis vähän jos ei ees menkkoja tule! 1,5 viikkoa nyt pitää ainakin odottaa ja sitten saa edes sen raskaustestin tehdä jos ei mitään ala tapahtua.

Ootteko muut muuten kokenu pillerien lopettamisen jälkeen psyyken jotenkin erilaiseksi? Mulla on jotenkin niin kevyt ja hyvä olo ollut henkisesti että ihan ihmetyttää, mä oon kumminkin ollut ammattiangstaaja ennen. Tuntuu koko ajan kun ois... En mä osaa edes kuvailla tai erotella hyvän olon tunteita, kun on mennyt monta vuotta niin vakavissa merkeissä. Tai sit mulla vaan on vauvakuume ;)

Vierailija
65/102 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa muuten viidakko toi julkisen puolen hoitoedellytyslista, josta oli linkki. Mitenkähän kauan noita verikoe- ja muita " pieniä" juttuja saa odottaa terveyskeskuksessa? Ite olin silloin diagnoosin aikoihin yksityisellä tutkimuksissa ja se oli nopeeta mutta niin myös äitini kukkaron laihtuminen. Sen jälkeen oon ollut semmosessa tutkimuksessa mukana mistä saan gynepalvelut. Ei nekään kyllä turhia testaile, tokkopa edes pyynnöstä kun ei se mikään lapsettomuushoitopaikka taida olla. Mutta nyt mulle vasta avautuu miten monta porrasta ja pykälää ja ehtoa ja sääntöä ja rajausta tossa lapsettomuusprosessissa onkaan.

Ja joku gyne pitää piakkoin ruveta löytymään kun tutkimuksen kylkiäispalveluita en kauaa enää saa. Ja julkinen/YTHS ois ainut vaihtoehto. Saako YTHS:ltä mitään muuta gynepalvelua kun ehkäisyneuvontaa? Onko siellä lapsettomuushoitojuttuja vai onko ne isojen sairaaloiden heiniä yksinomaan? Kellään kokemuksia?

Ja kaikki tämä tulee pariskunnille juuri siinä vaiheessa kun lapsettomuus on juuri valjennut itselle, voimat vähimmillään pitkästä tuloksettomuudesta... Voin vaan kuvitella. Aika julmaa toi " tulostehokkuus" -ajattelu jotenkin. Esimerkiksi lapsiluku jää kahteen.

Vierailija
66/102 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin joskus osasin... Voisin vähän yrittää verestää muistoja siitä, miten voita värejä ja fontteja ja kuvia sai tehtyä ja sit voisin yrittää väsätä meille jonkinlaisen oman pinkan. Odottakaa vaan kärsivällisesti. ;) Halutaanko me myös sellanen esittelypino? Ja olisko jollain ideoita semmoseks alustustekstiks? Siis kun monilla on siinä pinon alussa aina se semmonen sepostus siitä, millasta jengiä siinä pinossa höpisee...? Voin hoitaa teknisen toteutuksen jos joku vähän jeesii.

Mä en kauheen tarkkaan jaksanu siihen linkkiin perehtyä, mutta eikö se siis meekkään niin että pitää vaan hankkia lähete gynen polille ja hoidot alotellaan sitte siellä? Mä oon ollu siinä uskossa... Hitsi, mun sisko on ollu Jorvissa gynen polilla töissä, miksen mä oo tienny että se ei ookkaan niin yksinkertaista? Aiemmin asuin Lappeenrannassa ja mun mielestä siellä ainakin voi julkisella puolella saada kolme lasta IVF:llä ja sen jälkeen on sitten siirryttävä yksityiselle puolelle jos enempi haluaa... Tiedän sieltä yhden perheen jolla on kaksi IVF:llä alkunsa saanutta muksua ja niillä on ikäeroa vain vajaat 2 vuotta eli ilmeisesti jossakin systeemi toimii hyvin. Mitenköhän pääkaupunkiseudulla?

Sain vuosi sitten yksityiseltä puolelta lähetteen naikkarille hormonipolille ja se meni ainakin tosi kivuttomasti sillon... Sillon tosin oltiin oltu vasta puoli vuotta ilman ehkäsyä niin se lääkäri ei ehkä olis alottanu vielä varsinaisia lapsettomuushoitoja vaan yrittäny ensin saada mun kierron suunnilleen kuriin... Mutta meidän vauvahanke tosiaan tyssäskin sitten siihen kun ihan kertakaikkisesti oltiin eron partaalla. Ehkäpä mä yritän hoitaa asian tälläkin kertaa samalla tavalla, ei meillä ehkä talous anna myöten jatkuvia käyntejä yksityisellä... Tai no antaahan se kun järjestää. :)

-S-

Vierailija
67/102 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi sielunsisko myös murheissaan. Kävin tänään gynellä, kohtu oli ihan hyvä, mutta molemmat munasarjat olivat pco-tyyppiset. Sitä kuitenkin ihmeteltiin,että kiertoni on säännöllinen ja ovulaatiokin tikkujen mukaan tapahtuu.. Joten en nyt sitten tiedä kuinka paljon tuo munisten tilanne vaikuttaa tällä hetkellä siihen lasten saantiin? Painoahan tässä pitäisi ruveta rutkasti tiputtamaan, mutta sekin kun on helpommin sanottu kun tehty.

Vierailija
68/102 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljimme tämän ja aloitimme sen.

Vierailija
69/102 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin auttaa! Laita Sonnai mailia mulle niinmietitään yhdessä ;o). mimskeli@suomi24.fi

Vierailija
70/102 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs meillä lähdetään nyt kokeilemaan clomeilla+pistoshoidoilla inssiä!! =D

Pitää vaan toivoa ettei kasva liikaa munasoluja. Olisi harmillista jos inssin sijaan joutuiskin ivf:n. Tulee ihan mieleen se bensamainos " Ja hintahan pompsahti.." Ivf:n hinta inssiin verrattuna kun on kymmenkertainen..

Kaikesta huolimatta, olen ihan onnesta sekaisin. On se vaan niin ihanaa kun asiat etenee johonkin suuntaan vakka ei ole edes mitään varmaa tulosta tiedossa. Onneksi meillä on NIIN ihana lääkäri.

Raitis

Vierailija
71/102 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi on n. 175-205euroa ja ivf n. 980-1100euroa, joten eihän hinta olekaan kymmenkertainen. No, on siinä silti aika huima ero. Ja kun tuo hintahan ei ole pelkästään yksittäinen toimenpide vaan päälle esim. yhden tai kahden ihmisen hiv/hepatiitti/kuppa-testit á n. 60e, Clomipaketti 20tbl, joka tosin riittää neljäksi kuukaudeksi 59e ja mitähän mahtavat kustantaa injektiot, seuranta-ultra(t), pari käyntiä, ovistestit.. Hups.. Mutta toisaalta, jos lopputulos on toivottu niin onhan se moninverroin kaiken tuon rahan arvoista. =)

Raitis

Vierailija
72/102 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Raitis! Peukut ja kaikki muutkin ulokkeet pystyssä!!! :) Hienoa myös jos hoitoihin pääsisi helpommin kuin mun ennakkoluuloinen persoonani pelkäilee. (Siis kommenttina siihen että esim. jossain saakin 3 lapsukaista julkisella puolella.) Ja fantsua, että meidän pino etenee.

Mulla on vähän sekalaiset tuntemukset. Ne mun ekat menkat meinas alkaa: kaks päivää oli tihkua kuten aina ennen vuotojani on ollut. Sit se tihkukaan ei enää tänään tullut. (Tihku on kestänyt milloin 0 vrk ja milloin 4 vrk.) Odotetaan nyt vielä reipas viikko ennen varmistustestiä mut tais lääkäri olla oikeessa, mä en oo ihan niin hedelmällinen kuin olin kuvitellut. En usko edes koko ovulaation saati raskautumisen tapahtuneen sittenkään.

Toissapäivänä kun tiputtelu alkoi ja kerroin miesystävälleni, niin alkoi itkettää. Muuten oon ollu aika turta. Tuntuu vähän siltä, että no tämä on nyt sit sitä mihin tässä ollaan muutama vuosi jo varauduttu; tästä se alkaa. Onneksi pääsen hänen luokseen huomenna jo. Liikunnallista viikonloppua kaikille!

Vierailija
73/102 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutusteltiin miehen kanssa äsken mahdollisesta tulevasta synnytyksestä (taas kerran):

Minä: Aiotko sitten kans tulla sinne synnytykseen?

Mies: Tottakai. Saahan sieltä Taysin kahviosta varmasti pehmistä?

Joo-o.. Ja mikähän siellä olossa olikaan tärkeintä?? =D

Onneksi tiedän " totuuden" asiasta eli tietenkin häntä kiinnostaa enemmän lapsi ja minä kuin se pehmis!

Raitis

Vierailija
74/102 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimskeli ja Sonnai: Miten pinon teko edistyy? =)

Raitis

Vierailija
75/102 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita kaikkia tulevia tilanteita hyvä pohtia monelta kannalta... ;)

Meillä ei valitettavasti ainakaan yhdeksään kuukauteen päästä vielä tutkimaan KYSin kahvion à la cartea... Testasin yksiä tupareita ja niiden nestetarjoilua silmälläpitäen B-Sure raskaustestin (herkkä eli 25 yksikköä) ja se oli kyl joku oppikirjan malliesimerkkinega. Siis nada, ei MITÄÄN hailakkaa/roskishaamuviivaa/YHTÄÄN mitään ilmestynyt testin ikkunaan johon ois pitäny. Siinä ei ilmainen viinakaan paljoa lohduttanu.

Todettiin sitten siinä miehen kanssa että eiköhän kohta soitella lääkäriin päin kun menkkoja ei oo eikä oo raskauskaan kyseessä. Mä olen siis edelleen ihan hedelmätön. Toki kiertopäivät on vasta jotain 40 kieppeillä, mutta eihän nytkään alkava vuoto ois mikään ovulatorinen... Vai onko toivoa siitä? Voiko tää olla jotain pillereiden jälkeistä käynnistymisvaikeutta mikä yhtäkkiä johtais ovulatorisiin vuotoihin?

No, ainakin mun mies on optimisti: ostettiin tupariperheen pojalle jalkkismaalit lahjaksi ja mies osti itse samanlaisen paketin! " No kun näitä kohta tarviaa ja on ale-korista!" :DDD Ja tämä negan jälkeen ;) Huomas muuten että vaikka ensin kyrsi se oma maanantaikappaleus, niin nyt tositoimissa tähän on kuitenkin osaanut niin hyvin valmistautua, että kohta jo suru muuttui semmoiseen käytännölliseen keskusteluun, että nyt hakeudutaan lääkäriin ja tietää vähän mitä on tulossa.

Maanisen toiminnallista maanantaita kaikille!

Vierailija
76/102 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Ensin vinkki pinon perustajalle: tuolta saitista sanottua.. palstalta löytyy hyviä vinkkejä ja värikarttoja listan tekemiseen. Sieltä ainakin aikanani sain oivat neuvot ryhmän väreihin.

[color=orange] Olen hieman tässä taustaillut, en aina muista tulla lukemaan juttuja tänne vauva-sivuille. Jotenkin tuntuu niin kamalan väärältä tulla sivuille joissa hehkutetaan raskautta ja vauvoja. Onhan meillä jo yksi lapsi mutta toista on yritetty jo kauan.. Viikonloppuna viisi ihmistä kyseli " koskas poika saa kaverin" . Olen oppinut välttämään keskusteluja tai sitten sanon suoraan " sitten kun niitä suodaan" . Onneksi ihmiset ymmärtävät ko. kommentista olla hiljaa.

Heh, tämä on nyt varsinainen valivali-viesti mutta tuntuu että tällä hetkellä kaikki potkii päähän!

Hyvä ystäväpariskunta on juuri aloittanut lapsen yrityksen. Ystäväni on tietenkin innoissaan asiasta ja sen hänelle suon mutta.. Hän tietää meidän tilanteen ja olen yksityiskohtaisesti selittänyt asioitani hänelle. Mielestäni näiden jälkeen on KAIKEN HUIPPU se että hän valitti minulle " Ottaa kyllä päähän, jos ei lapsi saa alkuaan heti ekalla kerralla. Mä en jaksa kivuliaita menkkoja" En edes jaksanut kommentoida asiaan.. Mielestäni on kohtuutonta (ja ajattelemattomuutta) tulla minulle purkautumaan, noilla sanoilla! Olen pari viikkoa ennen kertonut että meillä alkaa hoidot ja sitten.. tuntuu kuin hän ei osaisi asettua meidän asemaan (ehkei osaakaan koska sanoi tämän legendaarisen " teillä on jo yksi, meillä ei vielä yhtään.." ) Ja heillä ei siis mitään lapsettomuusjuttuja ole (onneksi ei olekaan ainakaan vielä tiedossa ja toivon että selviävät helpolla).

Äääh, jotenkin vaan tuntuu niin väärältä.. eihän heillä vielä ole tietoa mistään että miten käy. Tunteet on ystävän sanojen osalta aika sekasin.

Onneksi jotain positiivista tässäkin rytökasassa. Tänään tuli aika gynekoligille ja se on JO 8.10. Yllätys oli suuri, luulin ajan menevän ensivuodelle.

Ultra siellä tehdään, hormonikokeet on jo otettu onneksi. Jos vaikka alkuun saisi apua laihduttamiseen.

Onko täällä muuten muita jotka laihduttavat päästäkseen toivottuun tulokseen? Ensimmäisen kohdalla luulisin laihdutuksen auttaneen. En laihtunut kuin 5kg mutta jo tärppäsi. Nyt vain tuntuu ettei kilot lähde vaikka mitä tekisi. Aijonkin kysyä voisiko insuliineissa olla häikkää.

[color=blue] Joku muukin oli saanut positiivisia uutisia lääkäriltä! Tsempitykset ja raha on se kakkonen näissä asioissa, eikös vain :)

Kuinka monella muuten on vauva, jos tehtäisiin gallupia miten vauvat ovat saaneet alkunsa?

Toivon tosiaan että mahdun joukkoon vaikka meillä jo yksi on..? En muista olenko asiasta aiemmin jo sanonut mutta kertaus on opintojen äiti.

Kirjoittelemisiin (toivottavasti joku jaksoi valitustani lukea)

10kaks

Vierailija
77/102 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonnai ei ole vielä ottanut minuun yhteyttä. Muuten voisin itse tehdä tuon pinon, mutta en nyt ehdi tutustua noihin ohjeisiin ym. Me aloitetaan viikonloppuna muutto, jeeeee! Muutetaan rivarista ihanaan 130m2 omakotitaloon. Siinä tulee minulle myöskin nettikatko ennen kuin saadaan liittymä siirrettyä.

Vierailija
78/102 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] VÄRIT

[ color = green ] [color=green] =vihreä väri

Värikarttojen linkkejä

http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/colorhuge.htm

http://www.computerhope.com/htmcolor.htm

[color=red] KUVIOT &#10047

Esim sydän:

[ color=red ][ size=X ] & hearts ; [ /size ][ /color ]

[color=red][size=6]♥[/size][/color]

x= koko esim 6

Pikakomentoja

♠ = Alt + 6

¿ = Alt + 7

♣ = Alt + 5

☻= Alt + 2

☺ = Alt + 1

♦ = Alt + 4

◘ = Alt + 8

○ = Alt +9

♥ = Alt + 3

Saa myös väreissä ja eri kokoisina, silloin tehdään perus koko-ja/tai värikomento esim. [ color = red ] Alt+3 [ / color ] ja tulee punainen sydän [colo=red]♥

Numerot täytyy painaa näppiksen REUNASSA olevista numeroista, muuten ei toimi

(eli ei toimi läppärillä jostain syystä, en ole itse kokeillut)

-------------------

Kaikki koodit toimii samalla periaatteelle. Noi pysty viivat saa AltGr+8 AltGr+9. Koodit toimii ilman yhtään välilyöntiä.

Vierailija
79/102 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläkin tuli muutama virhe ja siksi koko teksti punaisella. Kannattaa käydä tuolla saitista sanottua-palstalla kokeilemassa, jos haluaa ennen kokeilla ettei tule virheitä.

Jatketaan!

Vierailija
80/102 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä hyvänen aika ole ehtiny vielä miettiäkään pinoa!!! On tässä ollu kaikenlaista... Päällimmäisenä nyt se, että meille pääsi käymään pikkiriikkinen vahinko ja kumi unohtu... Tai no unohtu ja unohtu, kumpikaan ei varmaan vaan jaksanu vaivautua sen vertaa että olis vähän kurottanu. Mutta kun asiasta sitten puhuttiin, mies ilmotti ettei halua enää kumeja käyttää enkä mä sit taas halua enää alottaa pillereitä... Joten kun oltiin aikamme asiaa vatvottu, päätettiin jättää ehkäsy pois. Suunnitelmanahan meillä oli odottaa yrittämisen kanssa vielä vähän aikaa, että saatais meidän kahden asiat vielä enemmän reilaan, mutta mutta... Tässä sitä nyt ollaan. Hienoltahan tää tuntuu! JEE! Tietysti mua mietityttää kun ei olla välttämättä ihan jokaista meidän kriisiin liittyvää asiaa puhuttu kokonaan selväksi, että jos tuunkin nyt raskaaksi ja meillä alkaakin mennä taas huonosti... Mutta onpahan nyt toisaalta syy tehdä kahta kauheemmin töitä suhteen eteen. Ja toisaalta, mikä on todennäkösyys siihen että nyt tässä heti välittömästi tärppäis? Aika pieni oman kokemuksen mukaan. No, ehkä mä mietiskelen niitä ihan turhaan, molemmat ollaan toisiimme joka tapauksessa sitouduttu, oli ongelmia tai ei eikä noita nyt oon näkyny, ja häät on kovasti suunnitteilla... ;)

Oonpa mä sekava nyt. :D Onnesta sekaisin? Tai sitten ihan muuten vaan...

Nyt sen pinon kimppuun!

-S-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan