G: Minkä ikäisenä olette velattomia?
Kommentit (39)
Mutta tilanne voi tietysti muuttua korkotason heilahtelujen myötä sekä silloin, kun lähden takaisin töihin, jolloin kuukausierää on mahdollista nostaa. Tai sitten ostamme siinä vaiheessa tilavamman asunnon tai rakennamme talon..... Mistä sen tietää.
Me olemme olleet pariin otteeseen ulkomaankomennuksella tienaamassa lisäansiota.
Jos näitä ei olisi ollut, niin ehkä velkaa olisi vielä parikymmentä tuhatta ja autot vanhoja. Sen verran siis ulkomailla on tullut tienattua.
5
Tällähetkellä ollaan velattomia, talo hankittiin kaksi vuotta sitten, ja ollaan nyt 38-vuotiaita miehen kanssa. Perintöjä eikä jättimäisiä arpajaisvoittoja ole tullut.
Me ollaan nyt velattomia, mä 35 ja mies 34. Ei olla peritty mitään eikä olla arpajaisissa voitettu - eikun kerran saatiin ässäarvaasta 200 e.
Mutta todennäköisesti ostetaan isompi asunto perheenlisäyksen myötä. Ollaan nyt 36-vuotiaita.
Lainan otin, kun olin 28 v. Mutta tämä ei luultavasti ole meidän lopullinen koti, joten jossakin vaiheessa joudumme ehkä ottamaan lisää lainaa.
Meillä ei ole elämässä tärkein asia olla velattomia vaan asua erittäin hyvin. Jos asuisimme puolta pienemmässä ja vaatimattomammassa asunnossa, niin saattaisimme olla velattomia jo nyt (hyvillä asuntokaupoilla ja sijoituksilla meillä on n. 200 teur omaa rahaa). Mutta kun päätettiin rakentaa ökytalo ja sijoittaa siihen omat rahat, niin maksamme velkaa aika pitkään.
Täysin velattomia tullaan tuskin ikinä olemaan, ja tämä ihan vaan verotuksen takia.
Saan paremman tuoton rahasta kuin on tuo korko.
Eli ei kannata olla velaton :)
Tämän vuoden puolella ollaan maksettu ensiasunto kokonaan, mutta tarkoitus toki ottaa lisää velkaa isompaan asuntoon myöhemmin.
Omakotitalo ja kerrostaloasunto kahdessa isossa kaupungissa. Lainaa alunperin yhteensä 470 000 e.
omakotitalo (80-luvun) kaksi 2000-luvun autoa. opintolainoja ei ole tarvinnut ottaa.
Olen nyt 25-v. Mutta lisää lainaa on tulossa. Tarkoitus remontoida vähän taloa ja investoida yritykseen. Täysin velatonhan ei kannata ollakaan verotuksellisista syistä :)
nyt otimme uutta velkaa 2. asunnon ostoon - velattomana 60 vuotiaana
tällä lyhennysohjelmalla, mutta eiköhän laina kuitenkin makseta nopeampaa pois
me olleen velattomia varmaan siinä 60 huituvilla, vähän molemmin puolin jos hyvin menee.
Mä pääsen opintolainoistakin eroon vasta lähemmän 50 ikävuotta eli tarkemin sanottuna 46 vuotiaana. Sen jälkeen voi hyvin mennä 20 vuotta asunnon maksamiseen.
ensi kesänä ollaan velattomia, mies 39 ja minä 35. Emme ole perineet/voittaneet mitään. Pihassa oma auto ja purjevene ensi kesänä. Neljäs lapsi syntyi alkuvuodesta, joten tilantarve suuri, todennäköisesti kohta taas kovat lainat päällä.
äiti aikoo antaa ennakkoperinnön, että saan velat maksettua. Minusta ihan typerää.
silloin ostimme uuden kodin ja jouduin ottamaan lainaa. Sain aikanaan, heti kun aloitin opiskelut, vanhemmiltani lahjoituksena asunnon. Sen turvin pääsin velattomana yli kolmekymppiseksi, mutta nyt tilan tarve 3 lapsen kanssa oli niin suuri että oli pakko lainaa ottaa isomman asunnon hankintaan.
Tällä hetkellä maksusuunnitelma on 20 vuodeksi, mutta se tulee lyhenemään (ellei korot pompsahda pitkäksi aikaa hirmu ylös) koska tämä on nyt mitoitettu 1 ihmisen tuloille ja voimme tuplata summan kun menen töihin. Nyt äitiyslomalla.