Oletko sellainen nainen, joka käyttää
" El Naturalista" tai Camper-tyylisiä matalia paksupohjaisia kenkiä?
kertoisitko, miksi et välitä ns. naisellisista kengistä? ovatko edellä mainitut kengät mielestäsi kauniita? mitä haluat viestittää kengilläsi?
Kommentit (48)
maiharin tyyppisiä monoja aika paljon. Asutaan maalla missä ei juuri ketään näe kun ulkoilee lasten kanssa. Lisäksi jalkani tosi leveä eikä mahdu siroon kenkään. Juhliin ja töihin on tietty kauniimmat sisäengät.
Eikä se vaadi mitään sairautta, että korolliset ja sirommat kengät tekevät huonoa jaloille.
Nimimerkillä reuma 15-vuotiaasta
Tuollaisia olen ihaillut monilla naisilla että ovat varmaan hyvät jalassa.
Nyt tiedän nimikkeet ja kauppoja mistä niitä saa. :)
PS: Käytän korkokenkiä tarvittaessa, mutta en todella pue niitä esim. lasten kanssa leikkipuistoon tai jos kävelyä tulee paljon. Vain ja ainoastaan esim. baariin lähtiessä tai juhliin, tai kenties töissä pidän varakenkinä jos tulee asiakkaita tai jotain yllättäviä hienompia tilaisuuksia.
Vierailija:
, mutta miksi normaali, terve ja nuori nainen käyttää niitä ihme latuskoja jotka näyttävät ihan hobitin kengiltä, en pysty ymmärtämään.
Olen niin pitkä, että en halua näyttää hujopilta ja olla miestäni pidempi.
Sitäpaitsi korkeilla kengillä on hankala kävellä.
Niissähän on hyvin siroja versioita.
Turha keskustelu tämäkin.
Korkokengissäkin on korkoa vain n. 3cm, sen korkeammat eivät ole mukavia.
pitkä. En sitä halua korostaa, joten en käytä korkoa kengissä.
Pidän myös mukavista kengistä (Camper, Clarks).
Vierailija:
Mäkin käytän ennenkaikkea mukavia kenkiä.
Inhoan sitä, jos kävely/seisominen on millään tavalla hankalaa. Omat päkiäni esim. tulevat tosi kipeiksi aina kun käytän korkokenkiä. Kai siihen tottuisi, mutta totutteluprosessi ei kiinnosta. Lisäksi mulla on varsin leveä jalka, ja naisellisia kenkiä ei oikein löydy sellaisia, jotka ei alkuun puristaisi hitosti, ja käytössä levähtäisi rumasti.
Ja minua ei erityisemmin edes kiinnosta pitää korkokenkiä, ne eivät edes ole erityisen kauniita mielestäni. En näe niihin mitään syytä, olen mielestäni ihan tarpeeksi naisellinen ja viehättävä tällaisenaankin. En minä pukeudu ketään muuta kuin itseäni varten, ja juuri sellaisiin vaatteisiin tai kenkiin, jotka minusta tuntuvat hyviltä. Juhlissa pidän kyllä kenkiä, joissa on muutama sentti korkoa, mutta eivät ne mukavilta tunnu. Minä haluan, että kävely ja seisominen tuntuvat mukavalta, ja minulle on ihan sama, mitä joku muu kengistäni ajattelee.
Sitäpaitsi El Naturalistani ovat MINUN mielestäni tosi kivan näköiset.
Vähintään 5 senttiä on aina töissä ja kaupungilla korkoa. Ei vaikuta kuin siihen, että jalat väsyy helpommin.... Täytyis varmaan panostaa ja ostaa edes laadukkaita kenkiä, mutta kun ei vaan luonto anna perää maksaa 100 Euroa kengistä. Luultavasti pilaan itseni huonoilla kengillä.
minulla on niin leveä jalka, että kauniit ja kapeat kengät ei yksinkertaisesti mahdu jalkaani :(
käytätä kenkiä vain itseäsi varten ja et välitä muiden mielipiteistä, silti laitat ne vihaamasi korot teatteriin ja tuohdut noin paljon kun kenkiäsi arvostellaan. Hmm...
Mukavat kengät voivat olla aivan tyylikkäät, myös jakkupuvun ja juhlakoltun seuraksi löytyy oikein sopivia.
En viesti mitään kengilläni vaan kävelen niillä. Naurettava ajatuskin. En myöskään tarkkaile, millaisia kenkiä muut käyttävät, evvk.
Käytän kaikenlaisia kenkiä: matalia, korkeita, mukavia, vähemmän mukavia. Tilanteen mukaan. Ihan niin kuin vaatteitakin. Mulla on vaatteita ja kenkiä helteiseen säähän ja pakkaselle, märkään keliin ja aurinkorannalle, teatteriin ja hiekkalaatikolle. Ja kun harrastan kävelyä, minulla on tietenkin jalassa kävelykengät tai -sandaalit, mukavat clarksit, eccot tai rohdet. Asun ydinkeskustassa, joten jos minut näkee kadulla niin en aina ole matkalla teatteriin tai baariin, vaan saatan olla ihan vain lenkillä. Kuka idiootti laittaisi naisellisimmat korkkarinsa lenkille? Ap varmaan.
Esim. Vagabondilla on paljon hyviä, hyvälestisiä korkeissakin koroissa ja viimeksi Ziosta ostamani kengät olivat erittäin hyvät jalassa, n. 4cm korolla.
Jos haluat näyttää raksatyöläiseltä tai " naisten naiselta" ecco-kengissäsi, se on sinun häviösi:)
en halua olla kaikkia miehiä pidempi, olen jo suurta osaa pidempi ilman korkojakin.
Sitä paitsi mukavilla kengillä on mukava kävellä, kuka sanoo että 10 cm korot on mukavat.
Ei ole kyse tyylitajuttomuudesta, vaan joidenkin ihmisten ajattelemattomuudesta, kun tällaisia aloituksia tekevät.