Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ERCP ja sen jälkeiset kivut?

Vierailija
08.09.2007 |

mikä on vielä " normaalia" ?? Kiitos jos kokemuksia riittäisi!! Mulle ercp tehtiin tiistaina ja olen edelleen helv* kipeä??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin ko toimenpide vuosi sitten, koska sappileikkaus (avo) oli tavallaan epäonnistunut ja sappinestettä jäänyt tihkumaan. En muista kyllä olleeni lainkaan kipeä toimenpiteen jälkeen, illalla pääsin silloin kotiinkin. Millä tavoin sinä olet kipeä? Oletko ollut yhteydessä sairaalaasi?

Vierailija
2/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi oli ilmaa sairaan paljon mahassa (mulla siis poistettiin samalla sappikiviä) ja maha todella kosketusarka,nyt alkaa olla maha ok,mut kyljet meni kipeeksi.

Mut mulla kyllä varoiteltiin et saattaa olla kipuja? Eivät vain osanneet sanoa millaisia...

Luin myös että ennen ERCP:tä juotaisiin joku mahahappoja hillitsevä neste,ei mulle vaan juotettu??

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jopa vuoto. Jos ei tilanne ala rauhottumaan, niin käy näytillä. Jos seerumin amylaasit kovasti koholla, niin kyseessä haimatulehdus. Hoito vaatii runsasta suonensisäistä nesteytystä ja antibioottia suoneen.

Sh

Vierailija
4/4 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen tähystyksen jälkeen. ilmeisesti tökkivät letkulla haimaan, joka sitten hiukan ärtyi jne. mulla kylki oli kipee reilun viikon, sitten kipu loppui yhtäkkiä. otin kyllä viikolla muutaman kerran ulostuslääkettä kun tuntui että maha on sen takia kipee, tiä sitten...