Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HELMIPÖLLÖT syys-lokakuulla ***

01.09.2007 |

Nimimerkki: Siiri72

La: 5.2.2008

Asuinpaikka: Helsinki

Siviilisääty: Naimisissa

Synnytyssairaala: Kätilöopisto

Muut lapset: -

Ikä:34

Hoidot: 11/03 eka IVF, Felicitas, ei tulosta. 04/04 ICSI (Felicitas) ja 06/05 ICSI (NKL) näistä keskeytyneet keskenmenot. 11/06 ICSI ¿ nega (NKL). Hoitojakso 05/07 ICSI (Felicitas) toi kolmannen plussan ja vielä tuplana.

Nimimerkki: Nonna-80

La: 20.02.2008.

Asuinpaikka: Helsinki

Siviilisääty: Naimisissa vuodesta 2005, mies-78

Synnytyssairaala: Kätilöopisto

Ikä:27

Hoidot: Yritys alkoi 10/2003, eka raskaus 10/2004, josta keskeytynyt km 12/2004 rv 14. 3/2006 ensikäynnille KOS:iin, tutkimusten jälkeen PCOS -diagnoosi ja Clomit 9 kk:ksi. Yksi kemiallinen raskaus tuloksena. Vuoden 2007 alussa siirtyminen Väestöliittoon, eka inssi 1.5.2007 (negaa), toinen 30.5.2007 ja plussaa

Nimimerkki: -Auris-

La: 26.2.2008

Asuinpaikka: Etelä-Pohjanmaa

Synnytyssairaala: SEKS

Muut lapset: Tyttö -02

Ikä: 32

Hoidot: Kakkosprojekti alkoi n. 06/04 Clomifenilla. AVA:lla eka IUI 08/06 (nega), 1.IVF 11/06 (tuores.nega). 1.PAS 02/07 (km rv6) 2.PAS 06/07 josta siis PLUSSA! Kaiken taustalla siis PCO.

Nimimerkki: miikuli

La: 13.02.2008

Asuinpaikka: häme

Synnytyssairaala:tays

Ikä:30

Hoidot: terot ja clomit 2005->, eka iui (clomit ja pregnyl) syksyllä -06 negaa, toka hormoniavusteinen (clomit, menopur, pregnyl) iui 1/07, josta + ja keskeytynyt km rvko 11+4, 3. hormoniavusteinen iui 5/07, josta plussa ja kaksosraskaus. Toinen pienistä luovutti rvkolla 6+. Tähän raskauteen tueksi luget ja asa.

Nimimerkki: Nasuliinu

La: 8.2.2008

Asuinpaikka: Pirkanmaa

Synnytyssairaala:Tays

Muut lapset: poika -04

Ikä:28

Hoidot: 1 pas-yritys, alkio ei selvinnyt sulatuksesta. 2 tuloksetonta ivf:ää, kolmannessa ivf:ssä kahden alkion siirto joista yksi onnellisesti mukana:)

Nimimerkki: Huiskuttaja

Asuinpaikka: Uusimaa

Ikä: 29

La: 9.2.2008

Siviilisääty: avoliitto

Synnytyssairaala: NKL

Muut lapset: esikoista odotellaan..

Hoidot: takana luomuilua, inssejä, IVF+ICSI PASseineen, lopulta plussa PASsista, blastokystiviljelyn jälkeen. Kaksi laitettiin, joista toinen kasvaa mahassa.

Nimimerkki: Naapanderi

La: 6.2.2008

Asuinpaikka: Kymenlaakso

Siviilisääty: naimisissa

Synnytyssairaala: Kymenlaakson keskussairaala

Ikä: 32

Hoidot: Yritystä vuodesta 2000. 4 x IUI v.2002, 1. IVF 09/2002, 2. IVF 05/2003, 3 x PAS syksyn 2003 ja kevään 2004 aikana, 3. IVF 09/2004, 4. IVF 05/2005, 4. PAS 12/2005, vuosi 2006 meni ilman hoitoja, 5. IVF 05/2007 ja siitä elämäni ensimmäinen plussa ja tuplat tulossa.

Nimimerkki: Jouluomppu

La: 6.2.2008

Asuinpaikka: Tampere

Synnytyssairaala: TAYS

Ikä:32

Hoidot: Diagnoosi PCOS. Takana lukuisia Clomi/Terolut kiertoja, joista yksi keskenmeno rv 8 vuonna 2003. Hoidot Tays:ssa, kolme inssiä ja nyt kolmannesta ivf-yrityksestä tulossa siis tuplat.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Eilen käytiin neuvolassa Pötikän kanssa. Tyypin syke oli 150, mut eipä tykännyt moisesta mittauksesta. Potkaisi napakasti doppleria et " meetkös siitä ja anna mun nukkua" Taitaa olla kaikin puolin aamu-uninen tyyppi.

Neuvolan täti muuten vihjaisi et se ennustaa sykkeestä kumpi sieltä on tulossa. Korkea syke kuulemma viittaisi poikaan. Mene ja tiedä.

Multa ei ole vieläkään mitattu kohdunpohjaa! Eilen täti sanoi et on niin pieni maha ettei tarvi mitata. On se nyt kumma! Tosin kaikki hokee koko ajan et on niin pieni maha. Aika iso se mulle kuitenkin on, ei ainakaan noin iso koskaan ennen oo ollut.

Taidan mitata itse, niin voin vertailla teidän mahoihin:))

Painoa mulle on tullut kokonaisuudessaan viitisen kiloa. Uhkaili viimeksi sokerimittauksilla kun oli liikaa paino noussut. Karmeeta toi jatkuva painosta huomautteleminen. Mullakin oli alkupaino liiallinen tätin mukaan (165, 66)

Onko muille väläytelty sokerirasituksia tässä vaiheessa? Melko samoilla viikoilla ollaan kaikki. ihan mielenkiinnosta vaan... ;)

Oon kans miettinyt tota äitiysloman aloittamista. Mulla kun loppuu työsopimus joulukuun loppuun ja äitiysloma alkais tammikuun puolivälissä. En tiedä kumpi ois kannattavampi hakea saikkua 2 vkoa vai ilmoittautua työttömäksi. Saisin kyl ansiosidonnaista, mut onha siinä karenssi.

Onko kellään samanlaista tilannetta? Mitä aiotte tehdä? En tiedä kuka ois puolueeton taho kertoon mikä ois mulle rahallisesti kannattavampi. Voi olla et Kela tai liitto ei kumpikaan halua maksaa jos ei oo pakko.

Täällä oli puhetta väsymyksestä. Liityn samaan kerhoon, ei tahtois enää jaksaa. Onneksi on enää vain reilu kaksi kuukautta. Alan välillä käymään ihan kärttyisäksi, ei kivaa. Mut kyllä se tästä!

Nyt lähden mökille anopin ruokittavaksi. Ihanaa että on perjantai!

Ihanaista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille teille mahakkaille

Sondras ja Pötsky Kepponen 22+6

Vierailija
22/83 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuntuu rientävän...

Tänään siis rv 24+2. Olen ollut parisen viikkoa saikulla ja nyt vuosilomalla ja loman jälkeen taas saikulle. Onnistuin hankkimaan itselleni nivustyrän!!!! Ja se osaa olla kivulias. Lepo auttaa kyllä, mutta ei sitä jaksa sohvalla kölliä ihan koko ajan. Tyrää ei kuulemma raskauden aikana leikata kuin hätätilanteessa, joten lääkärin määräys oli lepoa ja tarkkailua. Toivottavasti selvitään raskauden loppuun asti kunnialla. Pari viikkoa ois vielä vuosilomaa ja sitten kaksosodottajat laitetaan muutenkin sairaslomalle. Eli töihin en enää palaa enkä varhennettuna aloita äitiyslomaa vaan aloitan sen normaalisti 30 pv ennen laskettua aikaa. Kelan laskurin mukaan 2.1.2008.

Äitiyspäivärahapaperit lähti Kelaan ja odottelen pakkauksia jossain vaiheessa. Meillä työnantaja maksaa myös palkkaa 3 ekaa kuukautta. Ja kaksosten äidille on 60 pv pidennetty vanhempainrahakausi.

Suurimmat uutiset tuli keskiviikkona 4D-ultrasta. Tyttöset oli painoiltaan 727 gr ja 686 gr eli n. 40 gr painoeroa. Siis sukupuoletkin selvisivät ja lääkäri vielä tarkisti toiseen kertaan, ettei jalkovälissä mitään näkynyt! Olin todella yllättynyt, jostain syystä mietin aina poikia.... Mutta nyt meni ajatukset uusiksi ja kaikki mahdolliset mietityt nimetkin... :-) Sykkeet oli 144 ja 147 tällä kertaa. Neuvolassa on aina olleet vähintään 140. Ota siitä sitten selvää mitä se enteili...

Kyllä siinä itku ja nauru vuorottelivat kun katseltiin niiden touhuja näytöltä. Aivan ihana tunne! Ultra oli todella perusteellinen ja lääkäri mahtava. Kertoi ihan koko ajan mitä tutki ja mitä näkyi. Suosittelen menemään jos mahdollista vaikka maksaakin jonkun verran, meillä n. 200 e.

Tytöillä oli kaikki hyvin! B-vauvakin oli kääntynyt pää alaspäin (1 kk sitten rakenneultrassa oli perätilassa) ja siellä ne kumpikin olivat rt:ssä. Niin liki kiinni toisiaan, että posket oliat ihan vastakkain! Lapsivettä oli normaalit määrät ja kumpikin kasvaa keskikäyrällä. Ultran mukaan viikot vastasivat muutamaa päivää yli kyseisen ultrapäivän ajankohtaa, joka on hyvä asia. Kaksosten kasvu kuulemma on samanlaista kuin yksösillä jonkin matkaa yli 30 vk, sen jälkeen tilanpuutteen vuoksi kasvu hidastuu. Näin lääkäri kertoi.

Suuri uutinen oli myös se, että tytöt saattavat hyvinkin olla identtiset. Kalvo heidän välissään oli ohut, vain 1 mm luokkaa ja siksipä lääkäri arvioi, että olisi vain vesikalvo, ei suonikalvo, joka olisi paksumpi. Eli omat ovat vesipussit, mutta istukka olisi yhteinen. Napanuoratkin olivat melko lähellä toisiaan. Mutta tästähän ei saa varmuutta ennen kuin ovat syntyneet. Luojan kiitos että omat vesikalvot kuitenkin on, silloin alussa rv 7 niitä ei vielä näkynyt ja luultiin että on monokoriaalinen sekä monoamniaalinen raskaus. Nyt siis monokoriaalinen ja diamniaalinen. Mullahan tuli rv 7 vuotoa ja klöntti sen mukana ja se olisi hyvinkin voinut olla se kolmas pariton alkio kuten hoitavan klinikan lääkäri aluksi epäilikin. Eli kaksi alkiota kun siirrettiin, toinen jakautui vielä kahtia ja kolme kiinnittyi. Ja tämä yksi tuli siis ulos. Mikäköhän on todennäköisyys että näin tapahtuu...

Lääkäri oli hyvillä mielin, kaikki on mennyt hyvin tähän asti ja hänen mielestään, on varsin epätodennäköistä että jotain vakavampaa enää tapahtuisi. Pahin fetofetaalitransfuusioriskikin on ohi. Huojenti tietysti omaakin mieltä, mutta kyllähän jonkinasteinen huoli on varmasti ihan loppuun asti. Tämä lääkäri suositteli nyt jo viikon välein seurantaa äitipolilla ja sehän passaa mulle. Oman keskussairaalan lääkäri oli aluksi 2 vk kannalla, mutta vien tuon lausunnon sinne mukanani kun ensi viikolla menen. Toivottavasti ottavat myös kunnallisella puolella asian tosissaan, ettei yhden istukan kanssa ole leikkimistä. Täytyy seurata tarkoin lapsiveden määrää ja vauvojen koon kehittymistä.

Tuosta ultrakäynnistä vähän rohkaistuneena tehtiin ekat hankinnat - kaksi punaista bodya KappAhlista... Ehkä vähitellen aletaan tässä hankkimaan enemmänkin.

Tosissaan myös minä olen menossa sokerirasitukseen kun bmi oli raskauden alussa yli 25. Se ihanalta kuulostava testi on 27. viikolla.

Että näissä tunnelmissa täällä elellään ja toivotaan, että typyt jaksaisivat kasvaa vaikkapa tammikuulle asti ja että tyrä pysyy aisoissa... :-/

Lämpöistä syksyn jatkoa kaikille!

Naapanderi ja tyttöset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uuden ketjun syys-lokakuulle. Ajattelin laittaa 2 kk pinon, kun melko rauhallista tämä meidän viestittely täällä on. Ei varmaan kasva liian pitkäksi kahden kuukaudenkaan pino. Mitä mieltä? Lisäsin Jouluompun tuohon meidän listaan. Tervetuloa Jouluompulle mukaan!

ON: Flunssa meinaa tulla päälle... Isäntä niistää, samoin tyttö. Taitaa alkaa näin ilmojen viiletessä nämä iänikuiset flunssat. Kovin hyvää tälle alkavalle taudille ei varmaan tee se, että ens ja seuraava yö pitäis valvoa töissä. No, jos ekayön jälkeen menee olo heikoksi, niin täytyy sit olla saikulla toinen yö.

Tän odotuksen suhteen on olo ihan ok. Sokeritonta diettiä oon pystynyt noudattaa, ja tänään on taas verensokerimittaukset menossa.

Mutta, eipä ihmeempiä, kirjoitelkaahan " siskot" kuulumisia!

T: Auris 14+4

Vierailija
24/83 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sellainen nostoviesti.. : )

Hyvää tuntuu kaikille kuuluvan, hyvä niin! Olis kyllä ihan hauska kokeilla olla esim siirin tai naapiksen nahoissa, koska ei voi kuvitella miltä kahden kantaminen tuntuu! On sellainen olo, että tämän yhdenkin velmun kanssa on välillä tekemistä! Ainakin näin illalla, kun pitäis alkaa rauhottuun, niin tyyppi aktivoituu ihan hassuksi. No, se kai enteilee vauvan rytmiä sitten syntymän jälkeen, joten hyviä öitä sitten jatkossakin vaan! Nyt siis se kaksi vessakäyntiä yössä on muuttunut vakituiseen kolmeen käyntiin. Ja joka kerta kun haluaa vaihtaa kylkeä, niin herää siihen, että ei se luonnostaan enää onnistukaan. Ja sitten onkin vessahätä...

Maha painaa, ja sota raskausarpia vastaan on käynnissä. Tänään juuri eräs viime kesänä synnyttänyt tuttu kehui olleensa töissä vielä 4pvää ennen synnytystään... No en viitsinyt sanoa, mutta näin hänet silloin, eikä hän todellakaan ollut mikään jättimaha. Itse olen jo nyt isompi, kuin hän tuolloin loppuvaiheessa. Tyyppi on muutenkin siro ja minua myös päätä lyhyempi, että ei sitten kovin isoa vauvaa edes synnyttänyt. Ärsytti vaan tuo vertailu, kun en viitsinyt alkaa kaikkia sydänvikaisuuksiani ym. selittelemään puolitutulle. Minkäs sille voi, toiset on sitten kuulemma luotuja synnyttämään ja olemaan raskaana, kuten hän itsensä ilmaisi...

ÄÄh kuinka sitä ottaa välillä helposti nokkiinsa kaikesta tommosesta hölmöstä... Ei sekään ihminen varmaan pahalla tarkoittanut, mutta jäi näköjään kuitenkin kaivelemaan.. No nyt täytyy kyllä yrittää kömpiä jo miehen viereen.. Hyvää yötä kaikille, ja rauhallisia unia!!

Miikuli ja verneri 24+1

Vierailija
25/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miikulin ajatus olla hetki Siirin tai Naapiksen nahoissa on mieletön. Sieluni silmin näen, kuinka nahkoja kaikkine kannettavineen vaihdetaan kuin kireää mäkihyppypukua. Heh!! ;) Olispa tosiaan kiva kokeilla. Yhdessäkin vauvassa kun tuntuu olevan jo nyt kannettavaa!

Auris mietiskeli varhennettua äitiyslomaa. Houkutteleva ajatus olis tosiaan. Mulle terkkari sanoi, että ennemmin kannattaa jäädä loppumetreillä sairauslomalle kun varhennetulle. Varhennettu kun on sitten sieltä loppupäästä pois. Sullakin on rankka työ ( riippuen tietty työpisteen laadusta ), josta s-lomaa saa ja pitää ottaa helposti. Mulla on kyllä ihan samaa ilmiötä havaittavissa, työmotivaationpuutosta. Taitaa olaa ajatukset niin tuolla navan korkeudella..

Mä olin jo saikullakin, viime loppuviikon supisteli kovasti. Levolla kyllä helpotti. Töihin palattuani jos/kun unohti edetä hitaasti, supisti. Työni on vaan sellainen, että on joko tehtävä koko panoksella tai sitten oltava pois kokonaan ja annettava ottaa sijainen itselleen. Ei onneksi kyllä eilen supistanut ihan niin paljoa kun viikonloppuna. Saa nyt sitten nähdä, kauanko lopulta on työkuntoinen.

Eilen laiton Kelan paperit eteenpäin ja virkavapaushakemukset menemään myös. Nyt sitten odotellaan päätöksiä ja äitiyspakkausta. Mitä tykkäätte äitiyspakkauksen sisällöstä? Joko olette saaneet pakkauksen?

Mukavaa viikonloppua kaikille pöllöille,

Huiskis 24+6

Vierailija
26/83 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on menossa rv 17+5. Ekaa kertaa mammahousut jalassa töissä! :-) Kerrassaan mukavaa kun ei kiristä eikä purista mistään. Kyllä tämä vaan on niin ihanaa seurata kasvavaa kumpua!

Olo on ollut edelleen hyvä. Nyt öisin on ollut vähän univaikeuksia kun lonkkia on ruvennut kolottamaan. Nukun vaan jommalla kummalla kyljellä kun selällään eikä mahallaan oikein pysty olemaan.

Tuplien odottajille kysymys: millaisia ovat olleet vauvojen sykkeet? Viimeksi kun kuunneltiin niin toisella oli 140 ja toisella 130 pintaan. Aiemmin ovat olleet melko samoissa, kumpikin 140. Siitä heti vähän huolestuin, että miksi toisella on alhaisempi?! Kätilö ei tästä kuitenkaan tuntunut olevan yhtään huolissaan kun normaalit sykkeet on 120-160, mutta minähän nyt stressaan joka asiasta muutenkin... :-)

Rakenneultraa odotellaan jännittyneinä, sinne on vielä 2 vk aikaa. Myös 4D-ultraan ollaan menossa Helsinkiin Felicitakselle, aikaa en ole vielä varannut. Täytyy kysellä millä viikolla se ois paras tehdä tuplien kanssa. Oletteko muut menossa?

Naapanderi 17+5

Vierailija
27/83 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki pöllösille!

Aletaan oleen aika raskaana kaikki! Musta kyllä tuntuu teidän juttuja lukiessa et oon ainakin kaksi kuukautta teitä jäljessä vaikka samoilla viikoilla mennään. Hassua miten yksilöllisistä tää raskauden eteneminen kaikilla on.

Miikkulille: aika ymmärrettävää vetää tuollaisista kommenteista palkokasvit nenään. Nää kun ei mee kellään täysin kirjan mukaan. Ja vertailu on kyllä turhaa ajanhaaskausta kun samalla ihmiselläkään ei eri raskaudet oo samanlaisia. Välillä muuten tuntuu et nää raskaushormonit tekee oman osansa ja tyhmiin kommentteihin suhtautuu vielä henkilökohtaisemmin:)

Kuinka Naapanderi on pärjäillyt tyrän kanssa? Onpa kurjaa tollainen vielä tähän lisälastiksi. Hyvä et tyttelit kuitenkin voi hyvin

On kyllä mielenkiintoinen ajatus et miltähän kaksi möyrijää mahassa mahtaa tuntua. Tää yksikin osaa olla aika huomiota vaativa. Voikohan tästä ennustaa jotain tulevista luonteenpiirteistä? Tuleva mummo pohti et kumpikohan sieltä tulee kun tuntuu olevan niin äkäinen (huomauttelee siis potkuilla liian kireistä vaatteista tai painosta mahan päällä sekä potkii neuvolassa doppleria) Mutta ei se ole äkäinen, sillä on vaan asennetta. Pitää olla asennetta, vähän naisenergiaa.

Olen siis vakuuttunut että tyttö on tulossa! Vanhat kunnon tieteelliset perusteet kuten se et mä leviän leveyssuuntaan kauheesti ja tekee usein mieli hedelmiä. Ei oo siis sellaista täsmämahaa tossa edessä vaan koko lantion levyinen maha.

Onko teillä mitään tunteita kumpi tulee vai tiedättekö jo ultran perusteella?

Vielä muuten Auriksen äitiysloma-pohdintoihin niin meilläpäin neuvola tarjosi jo nyt saikkumahdollisuutta sit jos siltä tuntuu ettei kulu turhaan lomapäivät.

Huiskis kyseli äitiyspakkauksesta. Mun mielestä se on aivan mielettömän ihana! Ihania värejä, odotan sitä aivan intoa piukassa.

En kylläkään ole vielä laittanut Kelan papereita eteenpäin, kun mulla on niin omituinen työkuvio. Tulot vaihtelee tosi paljon ja tähän 6 kk:n jaksolle osuu kaksi täysin palkatonta kuukautta. En tiedä kuinka Kelan tätit tähän suhtautuu.

Raha-asiat on niin vaikeita. oispa iso ja säännöllinen palkka!

kuinka nopeasti pakkaus muuten tulee? Ois ihana saada se jo hypisteltäväksi.

Lajittelin eilen vauvelin vaatteita ja yritin pähkiä mitä sitä voisi vielä tarvita. Poloisella ei oo kun parit uudet vaatteet, muuten ollaan kirppari ja lainakuteissa.

Mites te ootte varautuneet vaatepuolella? Onko isot kasat kuteita hommattuna?

Kauhee kyselyikä taas täällä :)

Paksuja, mutta mukavia vointeja kaikille toivoo

Sondras

Vierailija
28/83 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kova pelko, että limatulppa meni tänä aamuna. Kirjoitin äsken pitkän tekstin asian tiimoilta ja onnistuin sen hävittämään..Käsikin on jo ihan puuduksissa. Auris, sinulla ainakin on lapsi ennestään, voisitko auttaa minua? Millainen se limatulppa oikein on? Olen etsinyt netistä tietoa, mutta se on niin kovin sekavaa..

Soitin th, jonka mielestä olisi limatulppa kuvaukseni perusteella ja käski soittaa sairaalaan syn. vo:oon. Sieltä pompotettiin " pikkuviikkojen" vuoksi gynen polille. Sen lääkäri oli puhelimessa sitä mieltä, että kyseessä saattoi olla vain eilisen yhdynnän jälkeinen " turhien siittiöiden aggregaatio" , eli voi olla kuulemma kirkaskin limaisa klöntti. Ikinä ei ole mitään tulehdusta tai hiivaa ollut, eikä edes mielestäni mitään runsasta valkovuotoa. Ei myöskään tuhautuneiden siittiöiden moista klimppiytymistä..

Gynen lääkäri käski mennä th:n pakeille kuunteluttamaan sydänäänet, mutta nehän voi kuulua silti vaikka limatulppa olisi mennyt mutta vesi esim. ei? Th:jaa en saanut enää kiinni. Aiemmin th käski mennä jonnekin yksityiselle lääkäriin. Ei olisi kuitenkaan varaa. Viikon päästä on rakenneultra, jos nyt ei vedet mene tai ala verinen vuoto. Tuosta aamuisesta liman tulosta asti on ollut menkkamaisia kipuja ja kovaa pistävää kipua häpyluun yläpuolella. Ehkä tässä sitten pitää synnyttää kotiin, kun kenellekään ei oikein tässä vaiheessa tilanne kuulu.. Kun 20 rvkoa tulee täyteen, niin asia kuuluu syn.vo:oon.

Pelottaa ihan kauheasti.

Vierailija
29/83 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä möllötellään samaan vahaan tahtiin. Tyrä voi välillä paremmin ja välillä huonommin, ei kahta samanlaista päivää oikein ole eikä edellisestä voi mitään ennustaa. Tyrän puoleinen jalkakin on ihan suonikohjuissa ja hiussuonia on pinnassa. Mutta yleensä istuessa ja maatessa ei tunnu juuri lainkaan. Seisoskelu ja liikkuminen on pahinta. Ei tässä mikään muu auta kun ottaa iisisti vaikka välillä potuttaa ihan sikana moinen harmi.

Mulla ainakin on tuplista tuplahuoli :-)! Tai siis kun toisella puolella tuntuu liikkeitä, rupee heti miettimään, että mitäs kaveri toisella puolella, kun ei mitään tunnu. Harvemmin potkivat täysin samaan aikaan. Nyt kävin taas ultrassa viikko 4D:n jälkeen ja viikon välein on siis jatkotkin. B-vauva oli 4D:ssä pää alaspäin kuten A:kin, mutta nyt tässä ultrassa B oli taas pyörähtänyt perätilaan. Tuntuu heittävän enempi volttia kuin siskonsa...! Potkut tuntuu kyllä ihan erilaisilta ja eri kohdassa jos vauva on perätilassa, paria päivää ennen tätä ultraa sitä ihmettelinkin, että liikkeet tuntuu paljon alempana kuin yleensä. Mutta on tää vaan niin ihmeellistä kuulostella niiden liikkeitä....!!!

Laitoin itse Kelaan paperit viikko sitten perjantaina ja sähköisestä asiointipalvelusta katsoin, että keskiviikkona oli jo tehty päätös! Pakkaukset on noudettavissa postista parin viikon sisällä! Eli nopeesti tuli se päätös. Äitiysrahapäätös kestää kauemmin kun heiltä puuttuu mun verotus- ja palkkatiedot vielä. Ja lomakin alkaa vasta ens vuoden puolella. Katselin itsekin pakkausta, että on nättejä värejä. Todella mahtava juttu tuo pakkaus on kyllä suomalaisille. Tuplista saa 3 pakkausta, otin 2 ja yhden rahana.

Muutoin olen uskaltautunut peräti ostamaan itsekin vaatteita vihdoin ja viimein... en paljon mutta jotain pientä kun on tullut vastaan. Täältä paikalliselta lastenvaatekirppikseltä löytyy tosi hyviä ja edullisia! Viimeksi ostin 13 eurolla 5 bodya, 3 potkuhousut ja 2 sukkahousut. Täytyy käydä vielä useammankin kerran. Vaatetta kyllä varmasti tarvitaan jonkinmoiset määrät. Onneksi myös siskoillani on vanhoja peruja aika lailla, vaatteista sideharsoihin ja syöttötuoleihin. Ei tarvi ihan jokaista ostaa.

Joululahjojakin olen tässä jo ruvennut miettimään kun en tiedä missä kunnossa tässä ollaan lähempänä ajankohtaa. Tuntuu ihan hullulta kyllä vielä ostaa mitään näin aikaisin. Mutta eiköhän tuo aika tästä sujahda jouluun pikemmin kuin uskookaan...

Kohtahan saadaankin jo marraskuun pino. Hyvää vointia taas kaikille!

Naapanderi

Vierailija
30/83 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaako tää, mutta mulla oli muutama viikko sitten ihan sama juttu. Ja nimenomaan siittiöiden klimpiytymisestä oli kyse. Ikinä mullakaan ei ole ollut vastaavaa ja kun seuraavana päivänä ei pöllytelty peittoja, klimpit katos.

Toivottavasti sulla sama homma. Tiedän kyllä enemmän kuin hyvin huolen.

Mulla on nyt parina päivänä ollut selviä liiketuntemuksia. Ensiodottajana en odottanut niitä vielä, mutta on ne niin erilaisia pörähdyksiä kun mahan muut elämöinnit, et kyllä sen huomaa. Oikein vetään polvet veteliksi.

Ja yksi mikä ihmetyttää on laktoosi-intoleranssin paheneminen. Vähänkin jos syön jotain maidollista, kamala mahakipu. Flunssakin iski viime yönä, joten olo on nyt sen ja tänään syödyn suklaapatukat takia kamala.

Vielä viikko neuvolaan. Sit onkin 4 viikkoa siitä kun ollaan viimeksi kuultu Nallekarkista jotain. Paino on edelleen samoissa lukemissa, eli 1,5 kg tullut lähtöpainoon lisää.

Näin muuten viime yönä unta, et imetin pientä tyttövauvaa, jota kutsuin Nupuksi. Ainakin on sitten tytölle " lempinimi" valmiina. Nyt salkkareiden pariin.

Nonna ja Nallekarkki rv 15+5

Vierailija
31/83 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa kyllä tuntua isolta ja vielä melkein 14 vkoa jäljellä...

Huomenna taas Kättärin äitiyspolin ultraan, edellisestä kerrasta onkin jo 4 viikko ja keskiviikkona " pääsen" sokerirasitukseen kun BMI on ollut 34 ennen raskautta. Potkut tuntuu molemmin puolin mahaa ja aina eri aikoihin. Mutta hauskaa niitä on kuulostella, toivottavasti huomenna saisi tietää sukupuoletkin ;-)

Täällä on kirppikseltä homattu vaatteita, kahdet babysitterit jne. Äitiyspakkaushakemus toivottavasti on Kelassa kun meni palkkatoimiston kautta, mutta en todella tiedä, että koska se tulee... Tuplarattaat varatttiin viikko sitten lauantaina ja nyt pitäisi hommata patjat pinnasänkyihin + pussilakanoita, vaippoja, rasvoja...

Oltiin perjantaina Eppu Normaalin konsertissa Hartwall Arenalla ja kyllä oli jytää tuolla mahassakin... eivät vissiin tykänneet melusta... mutta rauhottuivat kyllä jo puolessa välissä konserttia, luovuttivat varmaan, reppanat.

Joululahjoja olen kanssa alkanut miettimään kun ei tiedä kuinka kauan niitä pääsee hankkimaan...

Eli aika samanlaisia kuvioita taitaa olla muillakin Helmipöllöillä.

Tsemppiä tähän kaamokseen kaikille ja hyvää masunkasvattelua!

T:Siiri rv 25+5 & Toivo + Unelma

Vierailija
32/83 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oltu nyt viikko sairaslomalla, selkä ei vaan kestänyt 8 tunnin istumisia töissä. Vaikkakin tänään alkoi tuntumaan, etä helpomalla päsisin kun menisin töihin. Aamulla oli nimittäin keskusäitiysneuvolassa kasvu-ultra ja lääkäri oli sitä mieltä, että ehdottomasti loppuaika saikulla. Itse ei voinut kuitenkaan tätä kirjoittaa vaan käski neuvolan terkkarin kirjoittaa keskiviikkoon asti jolloin on oma neuvolalääkäri. Terkkari ei voinut kirjoittaa kun viime viikolla oli lääkärin kirjoittama saikku. Niinpä jouduin vielä menemään työterveyteen, josta sain 3 päivää. Eli selkäkipuisena + muut vaivat ollaan juostu ympäri kaupunkia vesisateessa. Toivotavasti nämä vaivat nyt ei kauheasti pahenisi. Tsemppiä teille muillekin vaivojenne kanssa, varsinkin Naapanderille (toivottavasti muistin oikein) sen tyrän kanssa.

Niin itse ultrasta sen verran, että pojat oli jo 880 ja 890 grammmaisia liki 30 cm pitkiä vauveleita. Kovasti potkiskelivat, eivät pidä dopplereista ym yhtään. Eli hyvältä näyttivät.

Vaatteita on jonkin verran tullut kirppareilta ostettua ja paljon on saatu, vaunut on varauksessa, turvakaukalot ostetaan tuttavapariskunnalta ja pinnasängytkin saadaan. Patjat ja hoitopöytä on etsinnässä. Äitiysakkaukset putisi tulla viikon sisällä. Vielä en uskaltaisi kamalasti kotiin tuoda tavaroita mutta pakkohan se jo on. Ja kun tietäisi mitä ja kuinka paljon tarvitsee?

Ja niin joululahjoistakin suurin osa on jo ostettu...

Mutta nyt lepäämään niiin jaksaa illalla katsoa big brotherin.

Jouluomppu ja pojat 25+5

Vierailija
33/83 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni esikosta limatulppa rv 40+1. Ja se irtosi äitipolilla gynen sisätutkimuksen jälkeen. Gyne vähän " ronskilla" kädellä teki tutkimuksen ja siinä tutkimuspöydällä sainkin ensimmäisen " kunnon supistuksen" . Tutkimuksen jälkeen piti mennä vessaan ennen kotiinlähtöä polilta, ja sinne se tulppa valahti pönttöön. En kyllä miikuli osaa sitä oikein hyvin kuvata, mutta sellainen tumma mäntti se oli, verta mukana, kokoa en osaa arvioida, kun se sinne pöntön pohjalle valahti... Mutta. Se tulpan irtoaminen selvästi avitti mun synnytyksen käynnistymistä. Tulpan menon jälkeen oli vointi hyvä koko päivän, ei erityisiä tuntemuksia. Mutta n.12h kuluttua meni lapsivesi kotona, ja veden menosta 6h kuluttua syntyi meidän tyttö rv 40+2.

Miikuli, en siis osaa sulle paljoa tietoa antaa tässä asiassa, oman kokemuksen vaan. Toivon todella, että se sun klimppi olis jotain muuta. Ihmettelin kyllä sun saamaa palvelua puhelimessa... Meillä täällä pääsee mun mielestä tosi helposti svo:lle tarkastukseen. Mitä jos sinäkin menisit vaan päivystykseen ja vaatisit tutkimusta... Ei ne voi sieltä kotiin käännyttää tekemättä mitään. Jaksamista miikuli sulle täs asian kanssa!!! Tulehan kertomaan kuulumisia!!!

ON: Onko muilla ummetusta? Mulla meinaa suoli mennä ihan tukkoon. Eilen oli ihan alavatsalla kipua. Piti laittaa Microlax - sillä sain jotain kovaa tulemaan. Se vähän helpotti. Sitten otin vielä Laxoberonia, jolla suoli sitten tyhjenikin illan mittaan. Pitää ilmeisesti vieläkin tarkemmin kattoa mitä suuhunsa laittaa tämän sokerittoman dietin lisäksi. Kokeilen nyt taas aloittaa päivät puurolla, jos siitä olis apua. Kertokaahan vinkkejä, jos teillä muilla on samaa ongelmaa.

Mutta, eipä nyt ihmeempiä. Vapaapäivää vieteään tänään esikon kanssa.

T: Auris 15+0

Vierailija
34/83 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tänä vuonna olen pitänyt enemmän näistä syksyn sateista kuin kesän kuumuudesta... Töissäkin on jotenkin helpompi olla taas, vaikka olenkin tosi väsynyt välillä. Ja tämä juorupiiri on uskomaton, saan onnitteluja sellaisilta tahoilta, joiden ei pitäisi edes tietää raskaudestani saatikka kaksosista. Ei sillä muuten mitään väliä, mutta edelleen pelkään asioiden menevän pieleen. Ja en kai itse sitten tajua, että mahakin on jo todella kasvanut.

Taas vaihtui uusi raskausviikko eli meillä on tänään viikkoa tasan 18+0. Rakenneultraan on aikaa vielä tasan kolme viikkoa, tuntuu ettei millään jaksettaisi odotella sinne saakka. Neuvolassa käytiin viime viikolla, olin viikon sokerimittauksilla, arvot oli alle tavotteiden, mutta siitä huolimatta kauheat so-so-so varoitukset. Nyt sitten mittaillaan verenpainetta kun ne on aina siellä neuvolassa niin korkeat. olen aivan järkyttävä verenpainemittausjännittäjä. Nyt sitten vielä isä on ollut toista viikkoa sairaalassa melko huonona, niin sekin nostaa noita paineita. Saas nähdä.

Joku kyseli täällä kaksosten sykkeitä. Meillä oli toisella 140 ja toisella 150. Vahvana th:n mielestä kuuluivat ja olivat vilkkaita liikkumaan pois dopplerin alta. Kohtukin oli jo pari-kolme senttiä yli navan. Mulla on vaan ollut tosi kovat kivut ihan häpyluussa, nivusissa ja alavatsalla. Ovat kuulemma ihan normaaleita liitoskipuja. Kävin sitten ostamassa tukivyön ja se on hieman auttanut.

Mitäs mieltä muuten olette: Brion uudet tuplarattaat kahdella kantokassilla oli " tarjouksessa" 550 e. Onko oikeasti halvat, kannattaako ostaa ?

Jouluomppu 18+0

Vierailija
35/83 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sattumaa, mennään Jouluompun kanssa ihan samoissa tuplinemme - tänään rv 18+0! Kiva vaihdella kuulumisia! Mullakin neuvolassa viimeksi terkka jo mittasi sf-mittaa kun kuulemma yleensä vasta joskus rv 20 jälkeen. Kohdunpohja on navan yläpuolella jo minullakin. Ihan parin viikon sisällä tämä pötsi on kyllä pullahtanut tosoi paljon, ei voi enää epäillä ettenkö raskaana olisi. Miehestäkin on ihana seurata kasvavaa mahaa! Rakenneultra pyörii mielessä. Vielä vajaat 2 vk, miten tämä aika tuntuu menevän niin hitaasti...

Vaunuasioita ollaan mekin jo vähän mietitty vaikkei todellakaan mitään vielä osteta. Anoppi lupasi vaunut maksaa, joten otetaan mikä on paras...! Katsottiin alustavasti Emmaljungan Twin City Crossareita. Ne maksoivat kyllä lähemmäs 1000 e kantopusseineen. Mutta tuntuivat ainakin ensituntumalta tosi kevyiltä ja hyviltä. Tuo Brion tarjous on kyllä todella edullinen! En osaa todellakaan sanoa näistä merkeistä mitään kun ei ole kokemusta yhtään. Tuskin noita nyt ihan huonoja onkaan. Toisessa Emmaljungan mallissa, olikohan se Twin Cerox, oli sellaiset pienet pyörät edessä ja ne tuntuivat vähän kikkuleilta, niitä tuskin ostetaan.

Miikuli, mikä on sun tilanne? Täällä ollaan huolissaan ja peukut pystyssä. Kallistun kuitenkin Nonna -80:n suuntaan, että jos olisi yhdynnän jäljiltä.

Naapanderi 18+0

Vierailija
36/83 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin Aurikselle vastata. Ummetusta on täälläkin :-(. Olen välillä käyttänyt Duphalacia/Levolacia, mutta en huomannut oikein vaikutusta. Yritän syödä kaura-lesepuuroa aina aamuisin ja muutenkin kuituja ja hedelmiä sekä juoda vettä minkä pystyn. Mutta välillä kyllä lipsuu herkkujenkin ja epäterveellisyyksien puolelle... Tuntuu olevan aika yleistä tuo kova vatsa/ummetus raskauden aikana.

Vierailija
37/83 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palattu maanantaina kesäloman jäljiltä työelämään ja aika haipakkaa on pitänyt pari päivää... Yritän kuitenkin olla stressaamatta.

Ummetus täälläkin vaivaa jos ei muista syödä tarpeeksi kuituja, esim. hedelmiä, vihanneksia, leipää jne. Sydänäänet kuuluivat silloin elokuussa ja toisella oli 144 ja toisella 154 eli aika samoissa meillä kaikilla kaksosten odottajilla. Hienoa. Maha on pullahtanut täälläkin ja nyt jalat on turvoksissa niin että mitkään kengät ei meinaa mennä jalkaan. Onko muilla samoja vaivoja? Vaikka ruokavalioni on tosi vähäsuolainen... verenpainetta ei pitäisi olla. Ihanaa rakenneultra ensi tiistain, joten sitten taas pääsee kurkkaamaan miten masussa jaksetaan.

Limasta vielä, että mulla tuli vessassa joskus rv 14 pyyhittäessä sellainen iso kirkas limaklöntti ja soitin heti Kättärin äitiyspolille ja siellä ne sanoivat, että se on ihan normaalia, että kohdun ja emättimen seinämistä tulee limaa. Kuulemma jos se on kirkasta niin ei tartte huolestua. Toivottavasti tämä rauhoittaa Aurista!?

Paksuja vointeja kaikille!

T:Siiri 18+1

Vierailija
38/83 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...soitin eilen vielä neuvolaan, saadakseni sieltä ohjeita tähän ummetusvaivaan. Ja kyllähän oli hyvä puhelu. Kannatti soittaa. Neuvolan täti suositteli ostamaan Aqiocur -rakeita, ja käyttämään niitä päivittäin. Purkin ohjeessa oli, että 2 teelusikallista päivässä (vaikka jugurttiin sekoitettuna) ja lasi vettä päälle. Ja sit täti kehotti hankkimaan myös Rela -tabletteja (maitohappobakteeria) vatsan toiminnan normalisoimiseksi.

Ja minähän reippaana tyttönä marssin lähes siltä istumalta apteekkiin. Eilen sit aloitin noiden popsimisen, eikä ainakaan vielä tunnu huonolta. Vatsa ei toki oo maanantain " laxoberon-tyhjennyksen" jälkeen toiminut, mutta toivossa on hyvä elää, että kyllä tämä tästä nyt helpottaa. Toivottavasti!!!

Mutta, eipä kait nyt ihmeempiä. Hyviä vointeja kaikille!

-Auris- 15+1

Vierailija
39/83 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille kovasti kannustuksesta, infosta ja rohkaisuista! Liman tulo loppui tai ainakin väheni sittemmin radikaalisti, ja sen jälkeen olen ollut tooodella hissukseen ja lepäillyt vain. Maha oli koko maanantain ja seuraavan yön tosi kipeä, meinasin jo ensimmäistä kertaa Panadolia kokeilla, mutta en sitten kokeillut. Sen jälkeen alavatsa on ollut lähinnä kovin arka. Yhtään jos yrittää jotain enempää touhuta tai edes käveleksiä, niin kipeytyy lisää. Olenkin tullut tulokseen, että joko siellä on ollut joku kova kasvu/muotoutumispyrähdys käynnissä, tai sitten se enteilee synnytyksen/km:n alkua. Yritin niiden " turhien" sairaalapuhelujen jälkeen yksityiselle, josko olisin päässyt ultraan, mutta heillä ei ollut kuulemma nyt mahdollista sitä ultraa ottaa. Ottavat tällä hetkellä vaan alkuraskauden ultria...

Voitte siis kuvitella, kuinka todellakin tuli sellainen olo, että ketään ei kiinnosta. No, olisihan noita yksityisiä vielä jossain toisessa kaupungissakin ollut, mutta luovutin yrittämästä. Onhan se rakenneultra ensi ma kuitenkin. Ja toisaalta vaikka pelko jyllääkin, niin eihän sille mahd.uhkaavalle km:lle kai ymmärtääkseni voi mitään enempää vielä tässä vaiheessa tehdä, kun yrittää lepäillä vain?

Mutta jospa ensi maanantai toisi iloisia uutisia.. Liikkeitä olen ollut tuntevinani 15+6 neuvolan jälkeen monenakin päivänä. Nyt en kuitenkaan uskalla luottaa niihinkään tuntemuksiin, josko ovatkin jotain ihan muuta.. Voi huh huh tätä raskaanaolon autuutta.. Mun terveydenhoitaja on aika nuori, varmaan samoja ikäluokkia ollaan. Kun kyselin häneltä siitä limatulpasta, vastasi hän, että " kyllä se kuulemma on sellainen" ... Kun sain ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa semmoisen rajumman huonovointisuuskohtauksen, hän neuvoi vain puhelimessa syömään kahden tunnin välein. Olin juuri kuvaillut kaikki rintakehän puristamiset, pyörrytykset ja kylmät hiet..

Tällöin oli viikkoja onneksi vielä niin vähän, että lapsettomuuspolin lääkäri otti minut soitettuani sinne heille ylimääräiseen ultraan ja määräsi kiireellisesti sydämen ultraan. Onneksi vanha sydänvikani ei ole pahentunut, mutta verenpaine oli huikeat 90/45 viime perjantaina.. Eli kardiologi diagnosoi ortostaattisen hypotonian ja ajoittain takykardisen rytmin. Siis sydän hakkaa hyvin voimakkaasti varsinkin selällään maatessa.

Kyllä Auris otan siis osaa tuon raskausdm:n johdosta. Toisaalta, kuten kirjoitit, voi se sokerin vähentäminen tehdä hyvää juuri tuon ummetuksenkin kanssa. Itse aloitin Duphalacin viikolla 11, mutta otan sitä max 1-2 kertaa viikossa. Juustoa en ole pystynyt syömään ummetuksen vuoksi kesäkuun jälkeen. Iso lasi vettä aamulla tyhjään mahaan auttaa, toki samoin myös pitkät kävelylenkit ulkona. Vaalea leipä jäi myös herkuttelupäivien iloksi, siis silloinkin vain pieninä annoksina kerrallaan. Lisää vihanneksia ja hedelmiä, vähemmän pastaa yms. Välttelen myös sokeroituja mehuja ja ylenmääräistä karkkien syömistä. Yksi kuppi cappucinoa päivässä melko tyhjään mahaan on myös auttanut. (Tosin siitä voi kyllä seurata sitä sydämen hakkaamista ja närästelyä).

viikko sitten neuvolassa vauvan sydän löi 148-152, ja kohdunpohjan mittaus toi tuloksen 16cm!! Tuli mieleen tällainen hassu ajatus, että ei kai se kroppa enää luule, että siellä on kaksi, koska toinenhan on poistunut jo aikoja sitten? Että kohtu vain jatkaisi kasvuaan luullen siellä olevan yhä kaksi? No ei kai.. Kai se vauva siellä vaan on sitten niin rontti, että ehkä on ihan hyväkin, että siellä ei kahta samanmoista ole.. Ei varmaan äitiparan sydän moista kuormitusta kestäisi!

Tässäpä nyt taas on syntymässä varsinainen romaani, mutta kiitos tosiaan vielä kerran teille tuesta! En todellakaan ollut mistään tai keneltäkään ikinä kuullut, että yhdyntä voisi mokomia klimppejä muodostaa.. Jos se nyt oli sitä.

Mukavaa odotuksen jatkumista toivon meille kaikille!

miikuli 17+0

Vierailija
40/83 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi sun mahakivut oli ihan kuin mun kertomustani. Toissailtana alkoi kauhea kipu vasemmalla puolella ja se jatkui inhottavana vihlontana eiliseen ja koko päivän oli vatsassa sellainen arka olo ja painontunnetta. Toiselle foorumille avauduin jo asiasta ja kokeneemmat mammat lohdutteli, et just näillä viikoilla pitäiskin olla tollaisia tuntemuksia kun viimeiset kohdun kannattimet venyilee. Mut kyllä säikäytti. Varsinkaan kun en ole liikkeitä pariin päivään tuntenut. Kohtu on kyllä kasvanut kovasti ja reuna on hivenen enää navan alla.

Ihanaa kuulla, et jollain muullakin on samanlaisia kipuja ja silti kaikki hyvin. Eilen illalla kaupassa tuntui, et pitää kannatella mahaa käsin, kun tuntui niin ontolta olo. Onneksi tänään paremmin.

Nyt kauppaan...unohdin juuston...onneksi on vaan 200m matka.

Nonna ja Nallekarkki tänään tasan rv 16