Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HELMIPÖLLÖT syys-lokakuulla ***

01.09.2007 |

Nimimerkki: Siiri72

La: 5.2.2008

Asuinpaikka: Helsinki

Siviilisääty: Naimisissa

Synnytyssairaala: Kätilöopisto

Muut lapset: -

Ikä:34

Hoidot: 11/03 eka IVF, Felicitas, ei tulosta. 04/04 ICSI (Felicitas) ja 06/05 ICSI (NKL) näistä keskeytyneet keskenmenot. 11/06 ICSI ¿ nega (NKL). Hoitojakso 05/07 ICSI (Felicitas) toi kolmannen plussan ja vielä tuplana.

Nimimerkki: Nonna-80

La: 20.02.2008.

Asuinpaikka: Helsinki

Siviilisääty: Naimisissa vuodesta 2005, mies-78

Synnytyssairaala: Kätilöopisto

Ikä:27

Hoidot: Yritys alkoi 10/2003, eka raskaus 10/2004, josta keskeytynyt km 12/2004 rv 14. 3/2006 ensikäynnille KOS:iin, tutkimusten jälkeen PCOS -diagnoosi ja Clomit 9 kk:ksi. Yksi kemiallinen raskaus tuloksena. Vuoden 2007 alussa siirtyminen Väestöliittoon, eka inssi 1.5.2007 (negaa), toinen 30.5.2007 ja plussaa

Nimimerkki: -Auris-

La: 26.2.2008

Asuinpaikka: Etelä-Pohjanmaa

Synnytyssairaala: SEKS

Muut lapset: Tyttö -02

Ikä: 32

Hoidot: Kakkosprojekti alkoi n. 06/04 Clomifenilla. AVA:lla eka IUI 08/06 (nega), 1.IVF 11/06 (tuores.nega). 1.PAS 02/07 (km rv6) 2.PAS 06/07 josta siis PLUSSA! Kaiken taustalla siis PCO.

Nimimerkki: miikuli

La: 13.02.2008

Asuinpaikka: häme

Synnytyssairaala:tays

Ikä:30

Hoidot: terot ja clomit 2005->, eka iui (clomit ja pregnyl) syksyllä -06 negaa, toka hormoniavusteinen (clomit, menopur, pregnyl) iui 1/07, josta + ja keskeytynyt km rvko 11+4, 3. hormoniavusteinen iui 5/07, josta plussa ja kaksosraskaus. Toinen pienistä luovutti rvkolla 6+. Tähän raskauteen tueksi luget ja asa.

Nimimerkki: Nasuliinu

La: 8.2.2008

Asuinpaikka: Pirkanmaa

Synnytyssairaala:Tays

Muut lapset: poika -04

Ikä:28

Hoidot: 1 pas-yritys, alkio ei selvinnyt sulatuksesta. 2 tuloksetonta ivf:ää, kolmannessa ivf:ssä kahden alkion siirto joista yksi onnellisesti mukana:)

Nimimerkki: Huiskuttaja

Asuinpaikka: Uusimaa

Ikä: 29

La: 9.2.2008

Siviilisääty: avoliitto

Synnytyssairaala: NKL

Muut lapset: esikoista odotellaan..

Hoidot: takana luomuilua, inssejä, IVF+ICSI PASseineen, lopulta plussa PASsista, blastokystiviljelyn jälkeen. Kaksi laitettiin, joista toinen kasvaa mahassa.

Nimimerkki: Naapanderi

La: 6.2.2008

Asuinpaikka: Kymenlaakso

Siviilisääty: naimisissa

Synnytyssairaala: Kymenlaakson keskussairaala

Ikä: 32

Hoidot: Yritystä vuodesta 2000. 4 x IUI v.2002, 1. IVF 09/2002, 2. IVF 05/2003, 3 x PAS syksyn 2003 ja kevään 2004 aikana, 3. IVF 09/2004, 4. IVF 05/2005, 4. PAS 12/2005, vuosi 2006 meni ilman hoitoja, 5. IVF 05/2007 ja siitä elämäni ensimmäinen plussa ja tuplat tulossa.

Nimimerkki: Jouluomppu

La: 6.2.2008

Asuinpaikka: Tampere

Synnytyssairaala: TAYS

Ikä:32

Hoidot: Diagnoosi PCOS. Takana lukuisia Clomi/Terolut kiertoja, joista yksi keskenmeno rv 8 vuonna 2003. Hoidot Tays:ssa, kolme inssiä ja nyt kolmannesta ivf-yrityksestä tulossa siis tuplat.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että menee kivasti. Miikulille kanssa! Ja tietty kaikille muille!

Siiri: mullakin on ylipainoa, ja hoidojen aikan sitä on tullut lisää ja keskenmenon jälkeen vielä lisää. Ei tee mieli laihduttaa, vaikkakin sekin saattaisi auttaa hedelmällisyyteen.. ei vain jaksa.

Aika kökkö lääkäri, kun tollaista huomauttelee. Mutta kuten sanoit: pääasia, että masuasukit voi hyvin!

Itse olen " haaveillut" seuraavast IVF:stä jo tämän vuoden puolella, mutta luulen että tuo hoitajien lakko sotkee suunnitelmia. Olen kuullut huhua, että keskenolleet hoidot hoidetaan, mutta uusia ei aloiteta. Eli se siitä sitten.. Pitää kai selvittää, onko yksityisellä sama tilanne ja sitten laskea, voiskos sinne mennä. Ei vain paljoa euroja kasva, kun kela sairaspäivärahalla tässä olen ja määräaikainen työkin loppuu siis vuoden lopussa. Mutta soitan huomenna Hämeenlinnaan, katsotaan sitten mitä tehdään.

Mulla ei ole käytetty mitään noista lääkkeistä, joita mainitsitte. Käytetyt lääkkeet on olleet: pitkä kaava procren, Synarel ja Gonal F+ Pregnyl. Tulos kaksi siirrettävää, ei pakkaseen.

Tokalla, lyhyt kaava: Gonal F+ Orgalutran ja Pregnyl: yksi siirrettävä, kaksi pakkaseen.

Pitänee keskustella eri lääkevaihtoehdoistakin vielä lekurin kanssa.

Nyt lähden hoitaa itseäni: eli olemaan ja kattomaan telkkaa ja syömään suklaata. Mies on työmatkalla ja saan olla ihan rauhassa ja se tuntuu nyt hyvältä. Olen nimittäin tosi kireä ja kiukkuinen ja mua on varmaan vaikee sietää. Parempi siis, että saan olla yksin ja tehdä mitä haluan. Vaikkain mulla on ihan hyvä mies ;o)

Vehnis

siiri72:

Tervetuloa Sondras! Ja vielä haleja Vehnikselle! Kyllä täällä ainakin tuo epäonnistuminen tunnetaan liiankin hyvin. Jännää kun olette puhuneet tuosta Menopurista. Meilläkin kävi niin että viimeinen hoito johon keväällä päätimme lähteä tehiin Menopurilla ja nyt sitten tuplia odotetaan. Aikaisemmat tehty Puregonilla... Eli vanha lääke ilmeisesti on parempi kuin pussillinen uusia.

Tänään alkoi viikko 22. Eilen oli taasen Kättärillä ultrassa. Tsekattiin uudestaan vielä rakenteita ja kaikki näytti Toivolla ja Unelmalla olevan ok. Lääkäri oli eri kuin viimeksi eikä kertonut mitään että kuinka paljon olivat kasvaneet tai mitään. Parjasi vaan että näkyvyys on huono kun ylipainoa on niin paljon. Yritin kysellä sukupuolesta niin totesi että ei näe varmasti kun ylipaino estää näkyvyyden. HIEMAN kyllä sieppasi!!!

Kait nyt ylipainoinen ihminen tietää jo sen että on ylipainoa, ei kai sitä tartte koko ajan hokea...

No joo pääasia että kaikki oli masussa hyvin ja seuraava aika neljän viikon päästä ultraan, sitten aletaan elämään jo siinä vaiheessa että saattaa jo kotiolot kutsua...

Hyvää syksyistä viikkoa muille!

T:Siiri

Vierailija
82/83 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin Siirin tekstiä kirjoituksen ajaksi, jotta muistin edes jotain miitä siinä luki... mutta unohdin pyykiä sen pois eli se jäi mun tekstin perään..

Tsorge..

Vehnis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset rakenneultrasta...

Lokakuu??? Mihin katosi elokuu ja syyskuu? Vastahan me tultiin Italiasta ja aloitin työt loman jälkeen. Ei tunnu todelliselta, että kaksi kuukautta on jo tehty töitä. Kaikkien lastenkin asiat on vielä ihan aluillaan.....apuuuuuuaaa!!! Tuntuu, että kalenteri on jo nyt jouluun asti ihan täyteen buukattu ja siitähän ei ole kun pari viikkoa äitiysloman alkuun.

Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että tässä ollaan vielä äitiyslomalle jäämässä. Saatiin vielä kaupan päälle Helsingin terveydenhuollosta tosi ihana kokemus. Kätilö, joka teki tänään rakenneultran, oli kyllä aivan unelma.

Mentiin siis kättärille aamulla. Kätilö oli n. 10 min myöhässä ja pahoitteli, että aamun vauvat eivät oikein olleet olleet yhteistyökykyisiä. Meidän Nallekarkki sitten päätti paikata kaikki myöhästelyt. Tuntui nimittäin, että kun kätilö vasta suunnitteli esim. reisiluun mittaamista, vauva jo tunki reittään anturin alle.

Kaikki oli niin kuin pitikin (sydän ja aivot näkyi hyvin ja kaikki mittaukset piti päivälleen paikkaansa), mutta jalkoväliään ei suostunut tulokas esittelemään kuin kerran pikaisesti. Kätilö totesi silloin, et ei täällä mitään näy, että kai se on sitten tyttö...mutta eipä olis eka kerta kun tollainen lausahdus muuttuis vielä pojaksi. Meille on ihan sama kumpi tulee, kunhan on terve. En kuitenkaan vielä pakkaa sitten tytönvärisiä vaatteita ja mun vanhoja prinsessamekkoja kovinkaan syvälle kaapinpohjalle. Katsellaan rauhassa.

Kasvoprofiilista saatiin muutama kiva kuva, mutta mielessä kutkuttaa edelleen se 4D-ultra. Täytyy miettiä, josko mentäis vaikka vähän myöhemmin siihen...vaikka joulukuun alussa, kun tulee veronpalautukset. Olis kyllä kivaa saada sellainen dvd liitettäväksi pienen scrapbookiin...sellaista nimittäin olen alkanut valokuva-albumiksi väsätä. Äitiyslomalla sitten ehtii tehdä senkin kuntoon pientä odotellessa.

Mitään painoarvioita yms. ei saatu, mutta eipä ne kuulemma kätilön mukaan mitään kerrokaan esim. syntymäkoosta. Näillä tiedoilla kuitenkin mennään eteenpäin. Mieli oli tänään niin hyvä ja energinen, että kävin töiden jälkeen salillakin. Nyt tssä salkkareita seuraan ja ruokaa uunista odottelen närästyksestä kärsien...mut senkin kärsin suosiolla, jos vaan pienellä on kaikki hyvin.

Sondrakselle vielä tervetulotoivotukset! Mukaan vaan. Lähes samoissa mennään!

Nonna ja Nallekarkki (rv 19+6, huomenna puolivälissä)