Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintövero 50 prosenttiin, se on tasa-arvoa!

Vierailija
21.10.2008 |

Miksi kenenkään pitäisi saada ilmaiseksi isoja perintöjä, joiden eteen ei ole tehnyt muuta kuin sattunut syntymään oikeille vanhemmille? Lisääntyneet verotulot voisi käyttää lapsilisän korotukseen, joka jaettaisiin tasapauolisesti kaikille. Näin kaikki lapset hyötyisivät, kun joku rikas kuolla kupsahtaa!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itse hankittu ja maksettu velaton asunto, ja veroprosentti palkasta on ihan sopivat 30 prosenttia :-)

Vierailija
22/31 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei useimmilla olisi varaa pitää suvun omaisuutta, vaan pesä olisi pakko realisoida. Siinä menisivät useimmat perheyritykset, sukutilat ja muut esi-isien useimmiten kovalla työllä hankkimat omaisuudet realisoitavaksi, vain sen vuoksi että perinnön saaja pystyisi maksamaan perintöveron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

I"tse asiassa tuolla perusteella voisi aika monta muutakin veroa lopettaa, kuten arvonlisävero, polttoainevero... :)"

Et maksa arvonlisäveron kuin kerran samasta tuotteesta, et maksa polttoaineveron kuin kerran, kukaan ei siitä samasta alvia tai polttoaineveroa uudestaan sinulta pyydä, vaikka myisit bensat tankista, tai saisit bensaa lahjaksi.

Vierailija
24/31 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintövero kokonaan pois, se on oikeutta? Miksi kerran verotettua omaisuutta pitäisi uudelleen verottaa?

Vierailija
25/31 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin ahne paska kommari, aina toisten kukkarolla.

Vierailija
26/31 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jotain saan työlläni säästöön niin haluan lasteni saavan sen ilman perintöveroa itselleen.

Vierailija
27/31 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintövero kokonaan pois, se on oikeutta? Miksi kerran verotettua omaisuutta pitäisi uudelleen verottaa?

Vierailija
28/31 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä rahoista ja omaisuuksista on jo aikoinaan maksettu verot. Miksi yhteiskunnan pitäisi vielä kuoleman jälkeenkin päästä hyötymään ihmisen varallisuudesta?

Vierailija
29/31 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikkien etu, että Suomessa yritykset jatkavat toimintaansa ja tarjoavat työpaikkoja ja toimeentuloa suurelle osalle suomalaisista.

Vierailija
30/31 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti mun mielestä toi ei ois yhtään tasa-arvoista! Kyllähän niistä omaisuuksista on verot maksettu jo moneen kertaan.

Vierailija
31/31 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä paitsi, jotkut sikarikkaat ei paljon kärsi veroista, koska on pääomaa. Tämä perintöveron alennus on hyödyksi esimerkiksi pientilojen sukupolven vaihdoksessa. Muuten menis tilat alta, jos joutuis karseita veroja vielä maksamaan.

Lisäksi, itse tulen perimään suhteellisen paljon mutta mun mielestä en ole velvollinen maksamaan siitä kenellekään, koska mun vanhemmat on itse kovalla työllä kaiken ansainnut ja siitä verot maksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme