Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhaudun ja ahdistun tästä "demokratiasta" (ov).

Vierailija
21.10.2008 |

Vaaleissa äänestämättä jättävät juuri ne, joiden kipeimmin täytyisi äänestää. Ehkä silloin voisin välttyä lukemasta lehdestä sen kaltaisia juttuja, kun nyt pari päivää sitten Hesarista Matti Vanhasen vaalitentisä. Leif Salmén tiedusteli arvon pääministeriltä, eikö valtion miljoonien ylijäämästä olisi voinut laittaa edes osaa sosiaaliseen hyvinvointiin ja köyhistymisen jarruttamiseen. Vanhanen totesi että ehkä olisi joo, mutta sitten olisi tullut paljon huonompi tulos. Sama mies valitti joskus, että köyhiin kiinnitetään liikaa huomiota.

Yhteiskuntamme ja keskusta-kokoomus johtomme suosii vain menestyjiä, ja Vanhanen ja Katainen johtavat maatamme yrityksenä, jonka täytyy tuottaa hyvää tulosta. Epäkelvot ja tuottamattomat ihmiset ovat vain ikävä rasite. Ja juuri heidän pitäisi äänestää. Jotain muuta kuin kokoomusta tai keskustaa. Vanhasen omahyväisyydellä ja itseriittoisuudella ei ole mitään määrää. Näpäytystä egolle on tuskin tulossa näissäkään vaaleissa. Koska ne tärkeät (vanhasille turhat) ihmiset jäävät koteihinsa ensi sunnuntaina.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on kuntien vastuulle siirretyt tehtävä / niiden kustannukset kehittyneet ja miten on kehittynyt valtion kunnille maksamat valtionosuudet yms.

Valtio mm. lainasi omavaltaisesti kunnallisverorahoja omaan käyttöönsä, on toki nyt maksanut niitä myöhässä takaisin. Sai tempullaan monen kunnan talouden kuralle. Kunnalla on niin paljon lakisääteisiä tehtäviä että ei todella voi puhua yritysmaailman oppien soveltamisesta.

Lomautetaanko tai irtisanotaanko opettajat, lääkärit, vanhainkodin työntekijät kun budjetissa pitää pysyä?

Vastaappa toivo(ton) talkoolainen

Vierailija
22/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo ajatellut äänestäväni kokoomusta mutta tämä toivo-talkoolainen järkytti minua. Asiat ei todella olen noin yksinkertaisia, tosin ei ne ole kommarin punaisen yksinkertaisiakaan.

jospa se oikea löytyy sieltä välistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä näitä halveksimiasi vapaamatkustajia seisoi satamäärin.

Ja sitä paitsi jos olet hoitovapaalla niin vapaamatkustajahan olet itsekin. Yhteiskunta ja veronmaksajat elättää. Mikä oikeus sinulla on nostaa tukia, mene töihin.

Kuka tahansa voi tarpeeksi onnettomien olosuhteiden sattuessa pudota. Siksi pitää olla riittävä turvaverkko, jonka avulla ihminen pääsee jaloilleen.

Minä olen aikoinani käynyt sossussa ja elänyt toimeentulotuella. Nykyään minulla on 50 000 euron vuositulot ja verojakin maksan ihan kiitettävästi.

Kokoomusta ja keskustaa en silti äänestä.

Jos kaikki olisivat näitä vapaamatkustajia, niin miten tämä yhteiskunta pyörisi? Kuka tekisi töitä, kuka ostaisi palveluja, kuka maksaisi verot, kuka kouluttautuisi psykiatriksi näille syrjäytyneille, kuka maksaa päivähoidon jne?

Tuota "porvari"-huutelua olen saanut kuulla ihan riittämiin. Mikä ihmeen porvari minä olen, jos kannatan yritteliäisyyttä ja työntekoa elämisen eteen. Kun ilmaisia lounaita ei kuitenkaan ole, ei edes kotiäideille. Ne kotihoidon tuet ja lapsilisät joku on omasta palkkapussistaan maksanut. Ei ole olemassa sellaista yleistä lompakkoa, josta ne rahat vain tulee.

Niin moni alemmin koulutettu ja kotona oleva kaverini on kertonut kuinka kamalassa porvaripuolueessa olen ja mitään muuta kuin pahaa saada aikaan. He istuvat kotona ja itkevät kun eivät saa enemmän tukia. Mutta äänestämäänhän ei voi mennä, koska "se on ihan turhaa ja tyhmää".

Tuija Braxkin ilmaisi huolensa siitä, kuinka tietämättömiä suomalaiset naiset ovat politiikasta. No joo, kohta te kysytte että kuka se on...

-Porvari = kokoomuslainen (hoitovapaalla, aivan persaukinen)

Vierailija
24/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut oikein selvää noiden puolueiden linjauksista..oikeisto/vasemmisto. Meillä kotona ei puhuttu politiikasta. Nyt täytyy taas rientää..ei ole edes aikaa netistä tutkia asiaa. Jos joku täällä tekis pika valaistuksen..voisin äänestääkkiin. Nyt selkäkuntoutukseen..

Vierailija
25/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi vaan julistamassa puolueen isojen poikien puheet ilman omia aivoja

Vierailija
26/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa. Onhan ne käsitelty, mutta on täysin järjetöntä ajatella, että sittenhän kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet ymmärtää, miten hommat toimivat, kun nämä on käsitelty peruskoulussa.

Kyllä minusta kilpailukykyiseen hyvinvointivaltioon (olkoon tuo määritelmä, joka miellyttää sekä oikeaa että vasenta puolta) kuuluu, että kansalaiset tietävät perusasiat siitä, miten parlamentaarinen vaikuttaminen toimii ja mitä vaihtoehtoja on. Näin ei taida nyt olla.

Vierailija
27/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen heti äänestämään JOS oikeasti löytyisi ehdokas ketä äänestää!!Miksei muuten kotiin jaeta lehtisiä joissa kerrottaisiin mitä asioita eri puolueet ajavat?Nyt pitäisi mennä kaupungille ja huomata vaali julisteet jossa pari sataa naamaa kera nimen..pöh...todella vaikea valita neulaa heinäsuovasta!!

t.Tyhmä

Vierailija
28/37 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun kynästäni, paitsi että ei ole miestä elättämässä vaan omillani tulen toimeen.

että kokoomusta en äänestäisi millään, vaikka kannatankin työntekoa, yritteliäisyyttä ja sitä, että tarttuu toimeen parantaakseen omaa tilannettaan! Kataisen puheenvuorot siitä, miten "ihmiset ei saisi valittaa ja vaatia, vaan pitää olla hiljaa ja tehdä töitä," saavat minut raivon valtaan. On paljon ihmisiä, jotka tekevät sata kertaa enemmän töitä kuin nämä suu vaahdossa puhuvat poliitikot,mutta saavat kymmenesosan siitä tilistä mitä näille turhanjauhajille meidän pussista maksetaan... ja he eivät siis saisi valittaa eivätkä vaatia, vaikka epäkohta on olemassa... Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, näin se on. Enkä nyt siis puhu omasta puolestani, kun kohta taas joku innostuu varmaan minuakin loiseksi nimittelemään. Itse olen ehtinyt tehdä töitä, nyt olen kotona ja elän lasten kanssa miehen tuloilla ja kunhan lapset kasvavat, niin ehdin vielä tekemään lisääkin töitä. Tällä hetkellä kuitenkin lapset ovat ykkössijalla elämässä. Mielestäni äänestäminen on kansalaisvelvollisuus ja niinpä olenkin jo ääneni antanut, ja kyllä: ohi kokoomuksesta meni että vilahti!

Vierailija
29/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka haluaa olla vapaamatkustajana yhteiskunnassa. Se ei äänestä eikä tee työtä. Haluaa mennä toisten vetämänä. Valittavat kyllä kun "porvarit" kyykyttää eikä maksa tarpeeks kotiin. Eivät kuitenkaan tee mitään asioiden eteen; eivät äänestä, eikä mene töihin

Vierailija
30/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki olisivat näitä vapaamatkustajia, niin miten tämä yhteiskunta pyörisi? Kuka tekisi töitä, kuka ostaisi palveluja, kuka maksaisi verot, kuka kouluttautuisi psykiatriksi näille syrjäytyneille, kuka maksaa päivähoidon jne?

Tuota "porvari"-huutelua olen saanut kuulla ihan riittämiin. Mikä ihmeen porvari minä olen, jos kannatan yritteliäisyyttä ja työntekoa elämisen eteen. Kun ilmaisia lounaita ei kuitenkaan ole, ei edes kotiäideille. Ne kotihoidon tuet ja lapsilisät joku on omasta palkkapussistaan maksanut. Ei ole olemassa sellaista yleistä lompakkoa, josta ne rahat vain tulee.

Niin moni alemmin koulutettu ja kotona oleva kaverini on kertonut kuinka kamalassa porvaripuolueessa olen ja mitään muuta kuin pahaa saada aikaan. He istuvat kotona ja itkevät kun eivät saa enemmän tukia. Mutta äänestämäänhän ei voi mennä, koska "se on ihan turhaa ja tyhmää".

Tuija Braxkin ilmaisi huolensa siitä, kuinka tietämättömiä suomalaiset naiset ovat politiikasta. No joo, kohta te kysytte että kuka se on...

Vierailija
31/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka haluaa olla vapaamatkustajana yhteiskunnassa. Se ei äänestä eikä tee työtä. Haluaa mennä toisten vetämänä. Valittavat kyllä kun "porvarit" kyykyttää eikä maksa tarpeeks kotiin. Eivät kuitenkaan tee mitään asioiden eteen; eivät äänestä, eikä mene töihin

Entäs ne, jotka tekevät työtä, mutta joidenka palkalla ei elä, sairaat, omaishoitajat, työttämät AKTIIVISET työnhakijat, suurperheet, "väärälle alalle" kouluttautuneet, eläkeläiset, sairaseläkeläiset, maahanmuuttajat, kuntoutujat, yksinhuoltajat, opiskelijat, työkyvyttömät jne jne... turhia ihmisiä vaan? Ansaitsevatkin olla köyhiä ja kärsiviä? Jos et ole it-insinööri, et ole mitään?

Vierailija
32/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei ole sitä rikasta sukua niin se on voivoi, mitäs synnyit.

Entäs ne, jotka tekevät työtä, mutta joidenka palkalla ei elä, sairaat, omaishoitajat, työttämät AKTIIVISET työnhakijat, suurperheet, "väärälle alalle" kouluttautuneet, eläkeläiset, sairaseläkeläiset, maahanmuuttajat, kuntoutujat, yksinhuoltajat, opiskelijat, työkyvyttömät jne jne... turhia ihmisiä vaan? Ansaitsevatkin olla köyhiä ja kärsiviä? Jos et ole it-insinööri, et ole mitään?

Vierailija
34/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

NÄMÄ yllä mainitut harvoinvalittaa... ei edes surkeella korvauksella omaishoitoa tekevät, harvoin opiskelijat. yms.

Eläkeläiset äänestää yleensä, eivät juuri valita (ovat sitä sukupolvea missä ei sosiaalitukia nostettu)

Suurperheelliset ei jouda valittaamaan, niillä menee aika perheen arjessa.

En ole sanonut että täytyy olla insinööri jokaisen. Kaikki jotka oikeesti yrittää, ei yleensä valita ja he myös jossain vaiheessa onnistuu korjaamaan tilannettaan.

Suurimpia valittajia on ne jotka ei tee yhtään mitään että ois paremmin asiat

Vierailija
35/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on iso ryhmä ihmisiä, jotka eivät oikeasti tunnu TIETÄVÄN, mikä merkitys äänestämisellä on esim. kuntavaaleissa.

Mutta tietyllä tasolla ymmärrän, että moni kokee, ettei puolueella ole väliä, kaikki poliitikot puhuvat ja tekevät sitä samaa. Kun on valveutunut ja seuraa melko innokkaasti politiikkaa, niin tietää, että näin ei tosiaan ole. Mutta tämä vaatii melkein vuosien seuraamista tai poliittisesti valveutunutta kotia (että kotona on puhuttu politiikasta, ei välttämättä osallistuttu siihen).

Mutta jos katsoo passiivisen äänestäjän näkökulmasta huippupoliitikkoja, niin ovathan he aika samanlaisista taustoista, keskimääräistä korkeammin koulutettuja, hyvätuloisempia ja toisensa myös politiikan ulkopuolella tuntevia (esim. opiskeluajoilta, lautakunnista, työelämästä...). Helposti sitä tekee sen johtopäätöksen, että kaikki ovat sitä samaa p***aa. Ja tämä helpommin, jos ei ole ihan selvillä edes perusasioista, kuten mitä eroa on vasemmistölla ja oikeistolla.

En tiedä, mietitäänkö tätä siellä puolueissa kun asetetaan ihmisiä vaaleissa ehdolle vai iloitaanko vain "julkkisehdokkaista", joita kansan syvien rivien arvellaan tuntevan.

Vierailija
36/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi me annamme rahaa kehitysmaille? Ei sekään raha ole ilmaista. Alkakoot kaikki yrittäjiksi.

Mitä hyötyä on siitä, että jos joku on vaikka työkyvytön (hei porvarit, sellaisia ihmisiä on oíkeasti olemassa), hänen on pakko olla siihen päälle vielä köyhä ja onneton, että kokoomuslaiset pääsisivät sanomaan että ilmaista rahaa ei ole?

Sivistysvaltion velvollisuus on pitää huolta myös huono-osaisista kansalaisista. Se on humanismia. Oikeisto-vasemmisto-ajattelu pätee edelleen eikä ole kadonnut mihinkään. Äärilaidoilta ampuminen on naurettavaa. Kyse on arvoista. Meillä on mahdollisuuksia huolehtia kaikista, mutta porvarit eivät sitä halua. Heille työtön on aina ja iankaikkisesti työtä vieroksuva loinen. Heidän maailmankuvaansa ei mahdu mitään muita vaihtoehtoja. Kukaan tässä maassa ei vastusta työllisyyttä ja yrittäjyyttä. Mutta kokoomus-keskustalaisen mielestä olet yhtä kuin työsi. Ja jos sitä ei ole, et ole mitään.

Samaan aikaan monista töistä maksetaan niin vähän, että olet työssäkäyvä köyhä. Kokoomusjohtoinen opetusministeriö kouluttaa ihmisiä suoraan kortistoon. Kokoomuslaiset eivät ymmärrä, että porkkana on parempi vaihtoehto työttömille kuin täysköyhyys ja kurjuus, joka olisi ilmeisesti kokoomuslaisten märkä uni parhaimmillaan. Jos sinulla on nälkä eikä ole kotia, et satavarmasti jaksa edes yrittää. Mutta jos olisi esim. vihreiden ajama minimitoimeentulo, se kannustaisi taatusti tekemään enemmän työtä ja yrittämään enemmän. Ja kyllä, varmasti aina on ollut ja aina tulee olemaan se häviävän pieni loisväestö. Ja marginaalisena ilmiönä se tulee ilmeisesti aina olemaan porvarien ykköskiinnostuksen kohde, vihollinen numero yksi. Kai se on niin, että kun menee liian hyvin, on aikaa saivartelulle ja epäolennaisuuksille. Suuri ihmisjoukko hakee silti vanhentuneet leipänsä leipäjonosta ja vapaahetoisjärjestöitlä samalla kun porvari myhäilee tyytyväisenä. Tulipahan taas kyykytetty.

Ugh, olen puhunut. ap

Vierailija
37/37 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekstini on sinusta ylimielistä, niin voisitko ystävällisesti vastata kysymyksiini:

- Jos kaikki olisivat näitä vapaamatkustajia, niin miten tämä yhteiskunta pyörisi? Kuka tekisi töitä, kuka ostaisi palveluja, kuka maksaisi verot, kuka kouluttautuisi psykiatriksi näille syrjäytyneille, kuka maksaa päivähoidon jne?

- Kuka maksaa ne ilmaiset lounaat? Kuka maksaa kotihoidon tuet ja lapsilisät?

- Kuka on Tuija Brax?

Ystävällisin terveisin, porvari 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi