Paljon sulla on S-tilillä rahaa?
Käytätkö sitä maksamiseen vai kerrytätkö sinne koko ajan lisää?
Meillä on nyt jotain 180¿ ja ihan vaan kerrytetään.
Kommentit (54)
Vierailija:
Ettekö tee lämmintä ruokaa illalla ja viikonloppuisin?
Missä hedelmät ja vihannekset?
Ranskalaisia ja broilerinkoipia. Ei vaikuta oikein terveelliseltä.
Listasin pakastinlistaan ranskalaiset ja kaappilistaan makaronin ja riisit. Eli vaihtoehtoja löytyy. Hedelmiä ja vihanneksia löytyy meiltä harvoin. Sille ei voi mitään, kun ei ole rahaa. Ostan kuitenkin rahapäivänä siten, että saavat ainakin pari päivää sellaisiakin syödä.
Joku tuolla myöhemmin kirjoittikin, että ruoan varaaminen on täysin mahdollista. Hän oli ymmärtänyt pointin.
Totta muuten, että paljon muuta lihaa ei meillä kotona ole kuin broileria tai tonnikalaa. Mutta sille ei nyt voi mitään. Liha on kallista. Ai niin kananmunat voi myös laskea lihatuotteisiin.
Ostetaan sillä sitten jotain isompaa tai joululahjoja, tai käytetään elämiseen jos tarve vaatii.
Meillä kertyy n. 30 kuussa, parhaimpina on tullut n. 80 ¿. Ruuat, tankkaukset, vaatteita ja kosmetiikkaa Sokokselta, huonekaluja iskusta, sähkö, matkat yhteistyökumppanitoimistosta, kotimaan hotelliyöpymiset jne. Kyllähän sitä saa tosi monesta sitä bonusta, kun vähän katsoo. Lisäksi minä kyllä seuraan tuolta nettipalvelusta, että tulee aina ylitettyä se seuraava raja jos on lähellä :)
Kerrytetään aina jouluksi ja ostetaan joululahjoja/ruokaa siltä tililtä.
Keväällä ostettiin Prismasta ruohonleikkuri s-tilin rahoilla eli tuo 100 euroakin on kertynyt ihan kesän aikana. Kyllä sinne yleensä hyvin kertyy, kun asuu omakotitalossa:) Meillä on vaan 2 hengen talous, mutta esim. sähköstä tulee kerran kuussa jo aika paljon bonusta. Lisäksi bensa, ruoka jne. Kyllä aina joka kuukausi ainakin muutama euro tulee.
Kerätään seuraavaa hoitovapaata varten. Saa sitten ottaa sieltä apua, jos kotihoidontuki ei meinaa riittää. Tuo summa on kertynyt kahdessa ja puolessa vuodessa. Ruokaan meillä menee rahaa vähän (tosin enemmän nyt, kun olen perhepäivähoitajana), mutta bensa on iso menoerä. Miehen työmatka on yhteen suuntaan 60 kilometriä, joten menovettä palaa...
ja -lahjoihin tai sitten lomailuun. Nelihenkinen perhe ollaan.
Käytän sitä ruokaostostilinä ja siirrän sinne kuukaudessa 300-600¿. En juurikaan seuraa paljon tulee bonuksia, mutta käsittääkseni 40-60¿/kk (3 henkinen perhe).
viikonloppuostokset teen Prismassa. Bonuksia en ole vielä käyttänyt mihinkään. S-tilillä on parempi korko kuin pankissa, joten sieltä käytän vasta siiten kun /jos joskus on pakko.
Meillä 6-henkinen perhe bonusta 20 euroa/kk. Kaksi autoa bensat ja kaikki ruoat.
Pari kertaa on käytetty ruokaostoksiin, muuten on tarkoitus pitää pahanpäivän varana. Lähes kaikki ruokaostokset tehdään prismasta, samoin kahden auton bensoista tulee bonusta. Ja Tapiolan vakuutuksista. Ruokaan meillä nelihenkisellä perheellä menee aika törkeästi rahaa, n.700e kuussa joskus olen laskenut. Mutta ollaan päätetty, että siinä asiassa ei pihistellä. Mitään sisäfilettä ei tosin syödä kuin todella harvoin, mutta paljon hedelmiä ja vihanneksia kyllä menee ja nehän maksaa. Kesän aikana on päästy halvemmalla, kun on luonnosta saatu marjat ym. vitamiininlähteet.
Käytän aktiivisesti. Mulla on suoraveloitus omalta tililtä jokakuun eka päivä menee ruokarahat s-tilille. Kätevämpää käyttää kaupan kassalla vain yhtä korttia ja samalla saa bonukset.
Joskus harvoin olen jotain maksanut, muuten annetaan kertyä " pahan päivän varalle." 20-30e tulee kuussa bonusta, vanhemmat ja 1 lapsi.
Jos haluat tankatessa maksaa S-tililtä, siihen pitää erikseen hakea se tunnusluku.