Paljon sulla on S-tilillä rahaa?
Käytätkö sitä maksamiseen vai kerrytätkö sinne koko ajan lisää?
Meillä on nyt jotain 180¿ ja ihan vaan kerrytetään.
Kommentit (54)
ei tule enää niitä seteleitä vaan muutettiin automaattisesti tiliksi. Olisin tykännyt niistä seteleistä enemmän. En oikeastaan edes tiedä mistä ne rahat sieltä tililtä voi lunastaa.
Vierailija:
Klikkaat s-tilin ja siellä ihan ylimmäisenä lukee: s-tilisi saldo on...
Sen se näytti että pitää ostaa vielä n. 20 eurolla tänään, jotta saa seuraavan pykälän bonarit....
Mulla siis rinnakkaiskortti ilman s-tiliä.
Kerran otettiin reissua varten 100 e
Vierailija:
ei tule enää niitä seteleitä vaan muutettiin automaattisesti tiliksi. Olisin tykännyt niistä seteleistä enemmän. En oikeastaan edes tiedä mistä ne rahat sieltä tililtä voi lunastaa.
Tällä hetkellä ne saa vain kaupan (esim prisman) neuvonnasta tai jostain kassoilta.
Lokakuussa ne tekevät oikean pankin ja siihen tulee samanlainen korttisysteemi kuin muissakin pankeissa. Eli joko Visa Electron tai sitten ne samat luottokortit, mitä on muillakin pankeilla.
Vierailija:
Rahaa voi nostaa käteiseksi kaupan kassalta. Tililtä voi maksaa suoraan kaupassa asioidessa, tai sitten tilille voi kerryttää ihan huvin vuoksi rahaa. Korko on tällä hetkellä 2%.
Kesällä jouduin käyttämään S-tiliä.
Tosi hyvä hätävara on kyllä. Jouluna sitten ostetaan sinne kertyneillä rahoilla jouluruoat.
Tänään on kuukauden viimeinen päivä. Tässä kuussa en ole muista kaupoista ostanut ruokaa eli tuon verran meidän viisihenkinen perhe on käyttänyt rahaa ruokaan.
Autoa ei ole, eikä vakuutuksia. Puhelinlinja on Kolumbus, joten siitä ei kerry bonusta. Sähkötkin menevät sellaiseen yhtiöön, että ei kerrytä bonusta.
tv. 15 (tai siis se, joka ihmetteli, mistä te noita bonuksia oikein saatte)
Äiti ja lapsi, bonusta kertyy 1-2 e/kk, koska lähellä ei ole s-kauppoja - harmi. Bensaa ostan about kerran kuussa ja sitäkin siitä mikä vastaan tulee ja sattuu halvalta näyttämään. Vakuutuksista, puheluista ja netistä varmaan tulee tuo 1-2 e. Harmittaa, mutta minkäs teet. En kyllä lähe pyöräileen kilsojen päähän ruokakauppaan bonusten takia.
Onko teillä kaikille perheenjäsenille omat kortit ja muistatteko käyttää niitä? Muistattehan käyttää myös S-ryhmän sähkölaitosta, vakuutusyhtiötä, silmälasikauppoja, bensaa jne.
Vierailija:
Minä olen melkein kaikki viisihenkisen perheeni ruokaostokset tehnyt s-marketista, mutta silti sinne menee vain 1-2 euroa kuukaudessa.tv. se jolla oli 5 euroa parhaimmillaan.
Vierailija:
Kerro niksisi:)
Eipä siinä paljon pystytä mitään kustannuksia alhaisena pystytä pitämään, kun päinvastoin ostetaan ruokaa silloin, kun on rahaa.
Esimerkiksi tällä viikolla ei ole ollut rahaa. Olen pariin kertaan tehnyt leipää itse. No, sen verran täytyy sanoa, että taisin liioitella, että saimme viime viikolla jugurttia eräältä tutulta monta litraa. Hänellä on suhteita kauppaan ja hän sitten joskus jakelee näitä tuotteita. Ne ovat sellaisia, että menisivät seuraavana päivänä vanhaksi. Eli kun me saimme keskiviikkona, niin torstaina olisi ollut viimeinen myyntipäivä.
Maitoa en ole ostanut koko viikolla. Meillä on välillä maitojauhetta, joten sitä voi tarvittaessa laittaa kaakaoon. Minä itse en käytä teessä maitoa tai sokeria.
Vanhin lapsi on koulussa ja nuoremmat ovat päiväkodissa, joten hyvää ruokaa he saavat siellä.
Yleensä ostamme pakkaseen ruokaa, kun on rahaa. Esimerkiksi kanankoipia, ranskalaisia perunoita ja sen sellaista. Niinpä kun ei ole rahaa, niin avaamme vain pakkasen ja sieltä löytyy jotain.
Tämän lisäksi ostamme varastoon purkkitomaatteja, tonnikalaa, makaronia, riisiä ja sen sellaista. Eli kun ei ole rahaa, niin avaamme vain kaapit ja sieltä löytyy jotain, mistä tehdä ruokaa.
Siis 5 henkisellä perheellä menee 125¿ kuussa ruokaan?! Ette siis syö mitään vai? Tuota en kyllä usko.
Ettekö tee lämmintä ruokaa illalla ja viikonloppuisin?
Missä hedelmät ja vihannekset?
Ranskalaisia ja broilerinkoipia. Ei vaikuta oikein terveelliseltä.
heillä ei ole ollut paljon rahaa ja on käytetty hyväksi varalle ostettuja ruokia. Meillä menee siis 4-henkisellä perhellä normaalisti joka kuukausi noin 250 euroa ruokaan ja ruokakaappi on aina täynnä. Jos pitäisi ensi kuussa ostaa vain 125 eurolla se onnisyuisi hyvin, koska kaapit ovat täynnä ruokaa. Ostaisin sitten vain lähinnä jääkaappituotteita.
Agrimarketista S-tilikortilla. Bonusostot heinäkuulta 1221,66e, joista tässä kuussa vakuutuksiin vain 320e.
maksetaan aika-ajoin eipä paljoa kerkeä kertymään. Nyt ajattelin antaa kertyä jouluun niin voi vaikka muutaman lahjan ostaa niillä sitten. Ens vuonna ajateltiin antaa kertyä, katotaan onnistuuko.
kk rahaa kertyy 10-20¿ tilille.
koska olen juuri nostanut sieltä 35¿ kauppaan, hyvä hätävara ja sitä kertyy kaupasta ja sähkölaskusta+bensasta.
mies yritti tankata sillä mutta ei tiennyt tunnuslukua, sanoin että sama kun se kun käydään netissä kattoo paljo siellä on rahaa mut ei se käyny siihen :/mikäs se sit on?
Ärsyttää tämä saamattomuus, nytkin on lompakossa yli 130e arvoinen bonus-seteli joka menee kohta vanhaksi. Ja eilen tuli taas 55e seteli. Pitäis kai käydä ostamassa jotain isompaa. Niistä kun ei saa rahaa takasin, niin ei ole tullut tuota isoa seteliä käytettyä.