/" 7_/" 7_/" 7 MARRASmasut pe-su /" 7_/" 7_/" 7
Kommentit (26)
Tulin just lääkäristä, hain lisää sairaslomaa kun näiden supistelujen kanssa pärjää vain ottamalla rauhallisesti ja ens viikon ainakin olen lepäilemässä kotona vaikka aikas tylsää tämäkin on :-(
Vauvalle olen saanut haalarin neulottua toista hihaa vaille valmiiksi ja mietinkin tässä mitä sitten alkais väsäämään...
Siivoamaankin pitäisi apujoukot patistaa kunhan kotiutuvat ja vähän olen lupaillut että illalla voitais mennä katsomaan Hesaan sitä ilotulitusta mutta katsotaan nyt millanen sää ym on illalla.
Mukavaa viikonloppua kaikille !!
Isotikru
Viikonlopussa taas mennään. Huomenna olis turussa ne babyboom-messut...ajateltiin sinne lähteä ajalemaan.
Pitäisi alkaa siivoamaan täälläkin, mut ei millään viitsisi. Vatsassa on yksi sellanen kipeä paikka. Tavallaan nipistelee kun siihen vähän painaa. Mikäköhän sekin on?? Voikohan vauva painaa siihen jotenkin??
Eilen kotiuduttiin reissusta taas. Lähdimme tiistai-illalla laivalla tukholmaan ja oltiin siellä keskiviikko päivä miehen serkun luona ja sitten taas iltalaivalla takaisin. Eilinen menikin sitten toipuessa ja nukkuessa. Kiva reissu kuitenkin ja aika hyvin jaksoin kaupungilla kävellä, mutta illalla huomas, että selkä oli aivan jumissa ja sängyssä ei meinannut onnistua kääntyminen ollenkaan.
Maanantaina olenkin menossa neuvolaan ja lupasivat kirjoittaa sairaslomaa siihen asti, että pääsee lääkärille. Totta puhuen, mä en oikeastaan edes uskaltais enää mennä töihin. Jotenkin tuo masu tuntuu niin painavan ja supistuksia tulee vaikka eivät niin kipeitäkään aina. Selkä menee aivan jumiin, joten ei tuo hoitotyö ainakaan sitä paremmaksi enää tee. Toivottavasti lääkäri on samaa mieltä.
Muuten täällä kaikki on ihan hyvin....vauva potkii ja eilenkin tuntui olevan koko päivän liikkeellä. Ihmettelin, että eikö se ollenkaan nuku?
No, jospa sais siivottua vähäsen...mukavaa viikonloppua kaikille!!!
Dragondream ja kirppu 31+2
Vastauksia ekaks:
Satelliitti77: mun sokerit on olleet kanssa korkeimmillaan yleensä vähän kahdeksan päälle. Mulla ne nousee erityisesti aamupalan jälkeen, riippumatta siitä mitä syö. Paitsi jos syö pelkkää ruisleipää yhen palan ilman mitään..... Toivottavasti sä saat kuriin omas.
Sit sä joka tänään kyselit kipeestä paikasta mahassa (sorry mä oon kertakaikkisen huono muistaan nikkejä). Sellanen voi tulla vaikka kun vauvan kantapää painaa pidempään samaa kohtaa. Kipeet paikat siellä sun täällä lisääntyy loppua kohti.
Ja vielä kuulumista täältäpäin pikaisesti: Vointi ja mieli on hyvät. Lonkat särkee öisin. Pissalla saa nyt juosta koko ajan kun toissapäivän supistusmaratoni painoi vissiin vauvan niin alas, että koko ajan sais käydä vessassa. Ihana tulee olemaan tämä loppuaika... tenoja saa kai kohta alkaa ostaa. Ällö ajatus, ennen en oo tarvinnu, mutta kaipa nyt on jo kaikki niin venynyttä että.
Huonetta siivotaan vauvalle ja pienelle isosiskolle. Isojen lasten huone vaihdettiin eilen toiseen ja ne nukkuivat siellä viime yön onnellisena, kun on oma " isojen paikka" . Pienten huone on vaiheessa, kun en oo osannu vielä päättää mihin järjestykseen kamat laitetaan - ja jaksanu seuloa leluvuoria. Huh. Tänään jatkuu.
Hyviä viikonloppuja kaikille, jos sattuu, etten täällä käväise.
A-K ja 29+6
Rv 29+5, kaikki ok. Sf-mitta oli 25, sykkeet noin 140 ja vauva edelleen raivotarjonnassa. Kolmen sormen verran on tilaa rintalastaan että aika ylhäällä on kohtu jo ja olo on sen mukaisesti välillä aika tukala.
Muutoin ei kummempia, hyviä vointeja teille kaikille!
... viel 5 vkoa töitä aamukamman mukaan ;-) Alkaa paniikki pukata, kun ei sijaista tahdo löytyä. Minkäs teet, jos en ehdi perehdyttää. Ei vaan viitsis jättää työasioita ihan rempalleen, kun en tiedä joudunko tulemaan vielä tänne takaisin. Tarkoitus olisi yrittää kovasti opiskella mammaloman aikanakin, mutta saas nähdä. Onneksi miehellä on hyvin lomia jemmassa isyysvapaan lisäksi. Pari tenttiä on suunnitteilla lokakuun loppupuolella... mut varmaan viedään sieltä salista suoraan synnyttämään.
Onko monilla muuten jonkinasteista " tietoa" ultran perusteella sukupuolesta? Näyttäisi, että muutamilla ainakin on poikavauva tulossa... kuten meillä myös. Aika selvältä tapaus näytti 4D:ssä ja sen perusteella on tullut vähän vaatteitakin ostettua. Tyttö olisi kyllä aikamoinen yllätys!
Maanantaina neuvolaan...
t. Mammamiina 28+5
Mammamiina: Mulla sama tilanne kuin sulla. 5 viikkoa töitä ja sijaista ei näy, ei kuulu. Itseäkin huolettaa, että jos ei ehdi opettaa kunnolla niin minkälaiseen työhön palaa takaisin myöhemmin. Ja sekin harmittaa, että sitten tulee varmaan paljon puheluita kotiin äitiyslomalla, jos ei etukäteen pääse kunnolla opettamaan. Toisaalta ei pitäisi ottaa stressiä, mutta minkä sitä itselleen voi.
Illalla olisi tarkoitus juhlia miehen synttäreitä. Silleen hillitysti tosi, kun mulla on huomenna työpäivä ja mies lähtee iltasella viikoksi Lappiin vaellusreissulle, joten tämäkin ilta periaatteessa menee rinkkaa pakatessa. Olisiko teillä hyviä ruokaehdotuksia? Itse ajattelin jotain perinteistä kermaperunat ja pihvi.
T: Rila ja Hippu 29
Kylmä on ainakin täällä Pirkanmaalla!!! Eilen käytiin päiväseltään mökillä ja melkeen olis toppatakki saanut olla päällä kun niin palelsi.
Omaan napaan ei ihmeempiä. Yöt on aivan ihmeellisiä- sitä kun joutuu veskissä ravaamaan ja muutenkin on uni katkonaista. Mun on ainakin tosi vaikea aina herättyäni saada uudestaan unen päästä kiinni ja tuntuu että useempi tunti yöstä on yhtä pyörimistä ja hyvän asennon etsimistä. Aamulla heräsin selältäni ja se oli ihan outoa se =O Yleensä kun en ole selälläni pystynyt nukkumaan! Nyt vauveli oli kai sellasessa asennossa, ettei se painanut pahasti mihinkään ja oli helpompi hengittää =) Ihanaa kun löytyi ainakin väliaikaisesti yksi nukkuma-asento lisää! ..niiden kahden lisäksi =DD
Noita öitä ja siitä johtuvaa väsymystä lukuunottamatta olo on ihan ok. Hb mulla oli edelleen 115, että varmaan sekin tota väsymystä tekee, mutta kun ei se siitä ota noustakseenkaan =/ Hö!
Vauvan hankinnoista täällä oli puhetta jo aiemminkin, mutta multa tais jäädä kommentoimatta. Meillehän on nyt siis kolmas tulossa suht lyhyen ajan sisään ja siksi isompia hankintoja ei tarvitse tehdä koska melkeen kaikki on meillä vielä tallella. Paitsi vaatteet. Turvakaukalona meillä on Britaxin Rock a tot ja siihen ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Yhdistelmävaunuina meillä on Hartanin Racerit. Mietin uusia renkaita niihin, mutten tiedä sitten onko välttämätöntä.. ilmakennorenkaat kun niissä on kuitenkin ja vielä suht hyväkuntoiset. Pehmusteet pitää kaikki pestä ja jarrut ja jouset rasvata, mutta sitten varmaan ovatkin taas ihan " huippukunnossa" ! Ne on meillä kahdella lapsella olleet ja tosi paljon ollaan niitä käytetty! Niin hyvin ovat palvelleet, että suosittelen kyllä kaikille joilla vaunujen osto on vielä edellä!!!
Niin ja sitteri ja syöttötulikin löytyy, ainoastaan hoitopöytä jouduttiin hommaamaan. Senkin onneksi saan ilmaiseksi ystävältäni! Ihanaa sitten kun saadaan se hakea kotiin, niin pääsee järjestämään vauvan vaatteet ja tarvikkeet valmiiksi siihen =)
Kulkupeleistä täällä oli kans aiemmin puhetta.. Kuinka siis kuljetaan sitten kun vauva on syntynyt. Auto (joka muuten juuri vaihdettiin isompaan) meillä on käytössä, ettei bussilla juurikaan kuljeta. Esikoinen on meillä sitten muutamaa kuukautta vajaa neljavuotias , eikä enää tarvitse edes seisomalautaa. Kuopus on silloin 2,5 vuotias ja hänelle aiotaan hankkia mahdollisesti Brion Ponyt.. Hihkaskaahan siis joku jos joltain löytyy ylimääräiset =)
Vauvalle en ole ostanut vielä mitään. Meillä kun ei ole sukupuolikaan vielä tiedossa ja haluan vauvan kuitenkin pukea joko " tyttö- tai poikavaatteisiin." Ajattelin sitten joulun jälkeisistä alennusmyynneistä katsoa jos sieltä jotain tarvittavaa löytyisi. Sitä vaatetta kun tulee sitten vauvan synnyttyä sukulaisilta ja tuttavilta jne..
Jopas tuli taas tekstiä! Täytys varmaan useemmin käydä kirjottamassa, niin ei tulis näin kauheeta puheripulia =)
Koitetaanhan jaksella kylmän ja jo niin pimeänkin keskellä. Onneksi ei ole enää pitkä.. Kröhöm, 3 kuukautta =DDD Paitsi teillä joillakinhan jo loppu häämöttää!!! Ihanaa!
Viikonloppuja, Yazmin 28+1 kera vilkkaan beibin
Maanataina alkaa sitten teoriaopetus ja muksulla hoito. Päästään taas arkeen. Mukavaa kun ilmakin on viilennyt jaksaa paremmin. Käytiin " tutustumassa" loman jälkeen hoitopaikkaan ja tekemässä sopimukset. Poika olisi halunnut jäädä jo leikkimään kavereiden kanssa.
Kävin tänään rv 30+5 neuvolassa. Ajatelkaa sf. mitta oli jo 35 cm, joka vastaa lähes viikkoja 40. Ihmekös tuo että kyljet on aika kovilla. Toinen ongelma" on lantion löystyminen. Terkkari kysyi jo tarviinko sairaslomaa. Turhaa sitä opiskelijalle on kirjoittaa. Siis.. häpyliitos on iltaa kohti kipeä ja kävellessä. Eilen en meinannu saada esikoista nostettua omaan sänkyyn joka on aivan parisängyssä kiinni, kun kävi niin kipeää. Meinas poika pudota laidan päälle. Sitten terkkari kokeili kohtua ja sanoi, ettei vauva ole raivotarjonnassa. MAHTAVAA! Mitä se elämä on sitten kun vauvan pää asettuu lantioon... Terkkari uhkaili petiin joutumisella, jos kivut kasvaa, varsinkin jos vauva asettuu aloilleen? Vauva, jota povataan tytöksi ultrien perusteella, on pää vas lonkan kohdalla ja peppu oik kylkikaaren alla. Eli viistosti poikittain.
Hb vain 115 joten rautaa joutunee syömään loppuun asti. paineet hyvät 119/76. muuten hengissä ollaan.
kysyisin teiltä joilla kokemusta liitoskivuista ja synnytyksestä, että onko odotettavissa, että lapsi syntyisi ennen rv 40 kun jo nyt on lantio löystynyt. Onko kokemuksia? Jos tämä tästä pahenee ja vauva laskeutuu täytynee käydä lääkärissä tarkistuttamassa alakerta, että onko jo lähtenyt aukeamaan...
Ei kai kummempaa tänään.
germit+perhonen rv 30+5
GERMIT: oletpa tosiaan huikeisiin lukemiin päässy sf mittasi kanssa. Mulla vasta 26cm ja viikot 29+. Osasko ne sanoo mitään syytä isoihin lukemiin vai oonko missannut jotain aikasempia juttuja?
Keskiviikkona kävin Tervolasta ostamassa miehelleni sisu kuorma-auton. Pari kaveria oli mukana, jotka sitten ajoivat auton kotiin. n. 800 km tuli matkaa yhteensä. Mies on innoissaan kun sain mitä halusi ja on halunnut sitä pitkään.
Torstaina kävin neuvolassa. Pissa oli puhdas, sf-mitta 27 cm, raivotarjonta, hemppa noussut 126:een ja verenpaine pysynyt ennallaan.
Eipä tässä nyt ihmeempiä. Pitää rueta disco-iltaa virittämään ja laskemaan kassoja. Kirjoittelen huomenna enemmän.
rv 30+2, aika menee todella nopeaa!!!!!!!!!!!!!!
Nostetaaanpa pinoa ylemmäs.
Tänään mies tulee käymään kotona ainakin yhden yön. Ei ehditä kuin vilaukselta nähdä, mut ihana tietää että nukkuu vieressä yön:)
Vettä sataa ja on tosi pimeää :(
-tulppa ja hiplaaja-
rv 30+3
soittelin tossa eilen niitä labra tuloksia ja kaikki oli muuten hyvin mutta pissanäytteessä oli sokerit koholla joten täytyy maanantaina mennä taas neuvolaan kattoon et onko ne viä koholla vai joudunko sokerirasitus testiin. Hoitaja sano et jos nyt yhtään tulee viikonlopun aikana huono olo tai muuten jotain niin täytyy lähtee heti TAYS:iin tutkimuksiin ettei vaan oo alkava raskausmyrkytys. Kyl tos eilen pisti mietityttään et johtuisko tää kaikki (supistelut, arvojen nuosut ym...) stressistä töissä kun on kokoajan saanu miettiä et mitä siä pystyy enään tekeen ja jos nyt haen (niinku hainki) saikkua niin mitä ne sit sanoo, oon kyl koittanu hokee ittelleni et työpaikalla ei oo mitään väliä kuhan lapsi voi hyvin eikä rupee tuleen lian aikasin pihalle. Supistukset ei meinaa loppua, tänäänki tullu jo neljä supistusta täs puolentoista tunnin sisään. Täytyy nyt vaa makoilla ja toivoo et ne menis ohi, ei onneks oo ollu hirveen kivuliaita mut ne kivuttomatkin voi ruveta pehmentään paikkoja.
Joo taas tuli vaan omaa napaa mut miehelle tuntuu olevan huono selittää kun toinen hokee vaan kokoajan et ota rennosti älä stressaa ja sen jälkeen lähtee huiteleen johki.
no mutta toivottavasti muilla menee hyvin eikä tarvi kärsiä suppareista tai muista ikävistä vaivoista
möhö ja tuleva potkupalloilija 29+2
sanle: Mahani on niin iso, koska vauva on viistosti poikittain ja ylhäällä, eli ei ole laskeutunut lantioon vaan piskee päätä lonkkaan. Ja toiseksi istukka on ylhäällä takaseinässä, joka kasvattaa myös mahaa. Tottahan on, ettei tuita tavaraa paljoo tonne häpyluun ja kylkikaaren alle enää mahdu, jos vauvan asento ei muutu. Henki kulkee vielä. Mutta mitä se on kuukauden päästä?
Väsyttää! Mies nousi jo kuuden jälkeen ja minä yritin sitten vielä jatkaa uniani, mutta eipä siitä kunnolla mitään tullut. Tuo meidän hormoonihirviökoira vikisi koko aamun, että hänen pitäs päästä toisen koiran luo pihalle, kun sillä on juoksuaika. Vähän aikaa oli aina hiljaa että kerkesin just torkahtaa kun taas hyppäs sänkyyn tai sohvalle ja alkoi itkemään tai matalaa ulvontaa pitämään. Kasiin asti sinnittelin sängyssä, mikä oli kyllä huono päätös. Ois varmaan paljon virkeämpi olo, jos ois heti herättyään noussu ylös.
Germit: Kuulostaa aika tuskaiselta. Toivottavasti vauva kääntyis oikein päin ja laskeutus hieman alemmas, niin ois eläminen ja oleminen helpompaa ainakin loppuajasta.
Meijän veijari on melkonen hyrrä. Pyörii jatkuvasti ympyrää ja kääntää kylkeään. Pyllyä pönkkää vähän väliä molempien kylkien alle. Selkä oli illalla vasemmalla kyljellä, mutta nyt tuntuu taas oikealla. No mutta kohtahan se tila alkaa jo niin ahtaaksi käymään ettei sitten enää paljon pyöritä.
Ihanaa oli kuulla, että meidän tuttavapiirissä on taas kaksi pariskuntaa raskaana. Toinen heistä on, tai toisen pariskunnan mies oli minun miehelle puhunut keväällä, kun saivat tietää että meille tulee vauva. että hekin ovat yrittäneet jo kauan, mutta vauvaa ei vain kuulu. No nyt on vauva kasvamassa ja syntyy alkuvuodesta. Toinen odottajapari on minun serkku ja hänen tyttökaverinsa. Kiva saada lisää pikkuserkkuja meidänkin vauvalle ja vielä niin pienellä ikäerolla, heillä maaliskuussa laskettuaika, eli taitaa olla juhannushedelmä ;)
Muutenkin huvittavaa kun asutaan näin pienellä kylällä ja vuodessa syntyy ehkä 5 lasta koko kylälle. Tämän vuoden saldo on just se 5 ja todennäköisesti 2 perhettä muuttaa pois lähitulevaisuudessa, mikä tarkoittaa että jäljelle jää tästä vuosikerrasta 3 lasta ja he kaikki sattuvat olemaan pikkuserkkuja keskenään. Eli meidän vauva syntyy ja kaksi minun serkkuani on jo synnyttänyt tälle vuodelle. Hieman pieneksi menee piirit, mutta toisaalta se on yksi piirre mistä tykkään näin pienessä paikkakunnassa.
Tänäänkin pitäisi sitä kouluhommaa ruveta tekemään. Niin piti eilenkin mutta yllättäen se jäi :( Jospa tänään oisin ahkerampi, enkä jumittuis tänne nettiin...
Sanle ja Dj 29+4
On taas ollut niin paljon kaikenlaista muuta etten oo ehtinyt kirjoittelemaan, mutta lukemaan sentään aina välillä. Muutettiin eilen takaisin tänne Jyväskylään, kesä on näköjään sitten ohi. Kyllä olikin niin ihanaa kun työt loppuivat ja nyt saa elää normaali-ihmisten rytmissä. :) Muuttohan on kyllä vielä ihan kesken, siis tavaroiden purkaminen ja järjesteleminen, mutta sitä ehtii vielä ensi viikollakin tehdä. On vain niin mukava olla taas kotona! Meillä oli onneks reipasta apua muutossa, joten mun ei tarvinut kanniskella tavaroita juurikaan. Pakkasin ja siivosin vain, ja nyt tietysti saan vielä purkaa kaikki. ;)
Mulla oli se sokerirasituskin tuossa muutama viikko sitten, ja onneksi oli kaikki arvot reilusti rajojen alla. Ei pitäisi ainakaan sokereista olla kiinni kun sf-mitta huitelee käyrien yläpuolella... En kyllä tiiä sitten mistä se mahtaa johtua, kun en itse eikä mieskään niin kovin isona ole syntynyt. Maanantaina neuvolassa viikolla 28+3 oli sf 29cm, ja terkkari vain käski olla syömättä herkkuja. Enhän minä niitä yleensä muutenkaan syö! Saa nähdä ylitänkö Germitin mitan vielä. ;)
Täälläkin on välillä tosi kipeitä kohtia mahassa. Sellaisia joihin ei voi melkein edes hellästi koskea kun jo sattuu. Varmaan juuri niin että vauva painaa johonkin kohtaan erityisesti niin sit se kohta kipeytyy. Sit mulla on ollut kuukautiskipumaista jomotusta aina välillä, osaisko joku sanoa mitä se tarkoittaa? Suppareita on päivittäin, erityisesti kun pitää kumarrella ja taipua kaksinkerroin (mikä alkaa olla AIKA hankalaa), mut ehkä tässä kohta ehtii paremmin lepäämäänkin. Ipana tuntuu vilkkaalta kaverilta joka myllertää melkein koko ajan. Milloinkahan se nukkuu?
Ai niin, äitiysavustus- ja rahapäätöskin tuli. Nyt vain odottelemaan sitä pakkausta... Ja vauva-lehden tilaajalahja-kantoliinan hain juuri postista. Opettelis käyttämään.
Nyt mies tuli, ollaan lähdössä mummolaan. Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
-Ama-riia ja Kakara (rv 29+1)
Mulla on ihan sama tarjonta kuin Germtilläkin ja aivan tajuttoman suuri maha. Taisi viikotkin olla samanlaiset. Kohdunpohjan korkeutta en tiedä kun sitä ei meillä mitata, mutta kuten aiemmin kirjoitin, viimeviikolla vauvan painoarvio oli 2300 g mikä on huomattavasti yli normaalin keskiarvon näillä viikoilla eli 1500 g.
Iltaisin on todella hankala kävellä kun lonkkiin sattuu tosi paljon, supistelee välillä niin ettei pysty puhumaan ja kipeitä kohtiakin löytyy varsinkin tuosta navan oikealta puolelta. Oksettaa ja etoo taas melkeinpä koko ajan. VAlivali vali...
Viime yö oli ok, joten nyt on virtaa maksaa laskut. Muutapa ei sitten paljon jaksakaan tehdä.
Vointeja ja jaksua kaikille!
Sasusasu vko 31
Voi että olen nauttinut lähipäivinä syyssäistä. En koskaan ole ollut mikään auringonpalvoja ja näin raskaana ollessa ne elokuun helteet olivat jo hieman rankkoja. Eihän se elohopea niin kovin korkealle noussut, muttä töissä luokkahuoneet olivat kuin saunat. Nyt tuntuu paljon paremmalta!
Olin tänään vaippaostoksilla ja mukaan tarttui paketillinen harsoja sekä Ruskovillan villavaippahousut. Olen jo muutamat hahtuvahousut neulonutkin, mutta halusin tuollaiset koneneulotut ohuet päiväkäyttöön. Saa nähdä, onko kestovaippailu lopulta aivan kamalan hankalaa. Yrittää ainakin aiomme. Kovin paljoa en vaippoihin viitsi etukäteen sijoittaa, jos se ei sitten olekaan meidän juttu. Lähinnä olen ommellut tarrakiinnitteisiä sisävaippoja vanhoista flanellikankaista ja neulonut niitä hahtuvia. Marrasmasuissahan oli muitakin, jotka aikoivat kokeilla kestoilua?
[b]Isotikrulla[/b] vaikuttaa olevan sama ongelma kuin minulla: mitä sitä seuraavaksi tekisi pikkuista varten. Ihanalta kuulostaa tuo sinun neulehaalarisi. Itsekin voisin näin syksyn viileydessä tarttua pitkästä aikaa puikkoihin ja neuloa jotain ihanan pehmoista, vaikkapa juuri haalarin. Kesän aikana mieluummin kaivoin ompelukoneen esille ja tein niitä tilkkupeitteitä ja muita.
[b]Yasmin[/b] kirjoitti katkonaisista öistään sekä unensaantiongelmista. Itselläni on samaa vaivaa. Illalla saattaa olla hankala saada unta, koska kaikki asennot tuntuvat huonoilta. Yöllä sitten herään moneen kertaan ja joka kerralla unensaanti tuntuu olevan yhtä hankalaa. Sen huomaa virkeydessäni päiväsaikaan!
RvaRuljanssi ja Nuu rv 27+4
Saunoin tuossa pitkän kaavan mukaan ja söin tukevan iltapalan ja kello vasta noin vähän. Oisin jo ihan valmis nukkumaan, mutta ehkä sinnittelen vielä pari tuntia.
RVARULJANSSI: Täällä toinen kestoilijaksi aikova. Mulla on tullut tehtyä noita vaippahankintoja vähän liiankin kanssa. Mut ehkä parempi niin ku ainakin noi sisävaipat ja hahatuvat on aika hitaita kuivumaan, niin eivät ainakaan kesken lopu. Huuto.netistä lähinnä olen ostanut erilaisia systeemejä sekä uusina että vähän käytettyinä, niin pääsee kokeilemaan mikä toimii parhaiten ja jos joku ei itsellä toimi niin ne saa taatusti myytyä samaisessa kauppapaikassa hyvällä jälleenmyyntihinnalla. Kaverilta ostin sitten isomman erän (7kpl) fuzzi bunz taskuvaippaja, koska niin moni on niitä kehunut helpoimmaksi, toimivimmaksi ja nopea kuivuisemmaksi systeemiksi. Yökäyttöön oon sit hommannut paksumpia hamppu ja frotee vaippoja ja hahtuvia, mut päiväkäyttöön haluan jotain ohuempaa. j akyllä ainakin kaverilla oli noi fuzzit toiminu tosi hyvin yölläkin, kertaakaan eivät oo falskanneet. Tietysti ihan pienellä menis hyvin just pelkkä harso ja ruskovillan hahtuvat. Mutta moni on sanonut että hahtuviin jää aika äkkiä ikävä haju jota ei saa pesemälläkään pois, niin en tiedä tulisko sit jatkuvasti käytettyä. Imuja olen ommellut vanhasta frotee pyyhkeestä ja lisäksi ostellut harsoja ja flanelli-imuja. Näillä pitäs olla katettu ainakin ensimmäiset 4-5kk, kunnes pitää isompiin kokoihin siirtyä.
pitäs varmaan lähtee koiraa käyttämään ulkona, vaikkei millään jaksais, mut pakko kai se on.
Oltiin yötä mun vanhemmilla ja vietettiin siellä rapujuhlia. Mähän en rapuja tietenkään voinu syödä mut muille maistu, tytöilleki. Kummatki osas jopa kuorii ite katkarapuja mut isot ravut maistu kans esikoiselle. Onneks oli ihanaa mousakaa pääruokana ni mäki sain vatsani täyteen.
Mun äiti oli ostanu vauvalle ihanan Bamse- talvihaalarin (sinisen ni sopii pojalle sekä tytölle). Ihanaa aatella et parin kuukauden päästä pääsee pukemaan vauvaa siihen.
Viime yö meni vaan niin huonosti nukkuen et pakko kohta lähtee sänkyyn. Jouduin vaihtaa asentoo varmaan 20 kertaa ku tuntu et jalat puutuu ihan koko ajan. Jospa omassa sängyssä sais nyt nukuttuu vähän paremmin.
RvaRuljanssi: Me käytettiin kuopuksella kestoja kotosalla puolentoista vuoden iän jälkeen ku löysin nipun halvalla kirppikseltä. Nyt aateltiin käyttää vauvalla ja oon ostanu mm. popolinon kestoja uutena sekä sekalaisia käytettyinä. Nyt on sen verran kestoja et eiköhän nillä alkuun pärjää...tuntuu vaan et pesukone rullaa muutenki jatkuvasti et kestovaippaillessa se tahti tihenee.
Nyt uni kutsuu eli hyvää yötä kaikille!
Tarald ja tiitiäinen 29+0
Tänään pitäisi siivota, istun kuitenkin vielä hetken ja kerään voimia :). Onneksi tuli jo kesällä soitettua siivoojafirmalle ja ensi viikolla tulevat pesemään ikkunat -meillä on pelkästään päärakennuksessa 144 erillistä ikkunapintaa. Näin syksyisin on kaikki ikkunat avattava ja sisäpinnat ja -puitteet puhdistettava. Valitettavasti mies ei siivoamisesta välitä (kuten ei äitinsäkään), joten toisinaan käytän tuttua siivousfirmaa apuna. Helpottaa kummasti.
Yritän saada mahdollisimman paljon tehtyä alkupäivästä, iltaisin supistelee jo sen verran ettei silloin tee mieli tehdä mitään rankempaa.
Onko joku muuten BB-koukussa? Meillä on mies :). Aikaisempina vuosina meillä jopa oli makuuhuoneessa kaksi telkkaria, koska mies halusi aina katsoa BB:ia ja minä en ;).
Hyvää viikonlopun alkua,
KL.