/" 7_/" 7_/" 7 MARRASmasut pe-su /" 7_/" 7_/" 7
Kommentit (26)
Esikoinen yritti tänään mukamas herätä jo ennen puolta seitsemää, sai uudelleen unen päästä kiinni mutta minä en. Voipi olla että tulee otettua päivällä pienet nokoset...
Tarald, oletko allerginen ravuille? Minä olen, tosin en onneksi saa pahoja oireita, ainoastaan kädet kutiavat jos joudun käsittelemään rapuja. Sama juttu raa' an kalan kanssa. Nyt kun Hb on ollut alhainen olen koettanut rautatablettien lisäksi syödä rautaa sisältäviä ruoka-aineita -eilen katkarapuja, joskus maksamakkaraa. Parsakaali on herkkua. Pari viikkoa sitten lämmitin maksalaatikkoa, jota esikoinen maistoi ensimmäistä kertaa. Ei oikein uponnut, minusta se oli kyllä hyvää (mutta ehdottomasti se rusinaton vaihtoehto...) :P.
Eilen illalla sain selkäni tosi kipeäksi, en tiedä mistä hyvästä. Epäilin että johtui suppareista ja aavistuksen huolestutti, koska synnytyssupparit mulla tuntuivat vain ja ainoastaan selässä. Tarttee seurata tilannetta...
KL.
Aamupala syöty, hesari luettu ja hetkeks tänne koneelle...
Isukki ja isommat muksut nukkuvat vielä mutta kuopukset tuossa leikivät nukeillaan ja katsovat lastenohjelmia.
Kävin eilen heti aamusta kirpparilla ja löysinkin sieltä muutamia ihan sieviä pieniä potkareita ja bodyja ja nyt annoin luvan että pimut saavat ottaa ne leikkeihinsä hetkeks ennenkluin laitan ne koneeseen.
Onpas meillä nyt kaks sievästi puettua baby bornia...
Eilen olikin äksöniä kun oli kirpparilla ja kaupassa käyntiä, siivousta, iltapäivästä kävi vieraita ja illanpäälle piipahdettiin vielä itse kyläilemässä kamujen luona.
Tänään jos ottais ihan iisisti ja vähän pesis pyykkiä ja kuopusten huone odottais perusteellista lelujen läpikäymistä ja siivousta.
Aamulla kun heräsin oli nenä ihan tukossa ja aivastutti, toivottavasti ei mikään syysflunssa ole meille rantautumassa.
Tulppa ei samarin auta mitään närästykseen, hae apteekista Rennietä niin se auttaa !
Itsekkin napsin rennietä pitkin päivää ja illalla kun olen ottanut niin en ole ainakaan vielä yöllä tuohon vaivaan herännyt..
Jaahas nyt pitää mennä erotuomariksi kun tuntuu pikkupimuilla olevan sisällissota menossa...
Isotikru+tikrunpentu 28+3
Kiitos Tikru tiedosta. Pitää käydä katsomassa että onko täällä tuppu kylässä apteekki auki, kun lähden töistä. Olen juonut piimää ja mustikkakeittoa aamupala päydästä :)
Koira taas herätti ennen seitsemää vinkumalla ja kiipeilemällä päällä. kävin miehen viemässä talkoo työmaalle ja itse leivoin satsin riisipiirakoita. Tulipas hyviä ja onnistuivat ihmeen hyvin, vaikka ensimmäistä kertaa elämässäni kokeilin. Oon aina luullu että riisipiirakoiden leipominen vaatii suurta taitoa ja kokemusta, mutta ei näköjään. Tosin paljon kätevämpi ois ku olisi se leivinuuni. Mut sitten joskus kun se oma talo saadaan...
Talosta puheen ollen löysin taas yksi päivä ihanan talomallin. Minua ärsyttää kun kaikkien talovalmistajien mallit on niin samanlaisia. Huoneet aina samanlaisessa järjestyksessä, eli makkarit toisessa päässä, olohuone ja keittiö keskellä ja mahd takkahuone, kkh ja kylpytilat toisessa. Ei mitään persoonallisuutta. Mut tuossa oli hieman erilainen huonejärjestys, mutta silti looginen. Ja mä en tykkää yhtään noista tupakeittiöistä. mä haluun että keittiö on vähän erillään ja ei aina tarvii olla niin tiptop siisti jos sattuu yllätysvieraita tulemaan.
Tulppa: Minäkin oon jostain ollut kuulevinani että samarinia ei erityisesti edes suositella raskaana oleville. Oisko suolojen takia tai jotain. Mäkin oon tuota rennietä vetänyt, mutta nyt alkaa tuntua ettei auta enää yhtä tehokkaasti kuin ennen. Mut onneks ei sentään öitä tarvii närästyksen takia valvoa.
Mä ihan ihmettelen miten mä vieläkin saan nukuttua näin hyvin yöni. Ei tarvii edes vessassa enää käydä, kaippa se lapsi on sit noussu ylemmäs tai jotain. Edelleen pystyn nukkumaan sekä molemmilla kyljillä että selällään, eikä mitään lihaskremppoja oo ollu. No mut eiköhän ne huonotkin yöt oo vielä edessäpäin...
Sanle ja Veikka (päätin muuttaa tuon Dj:n Veikaksi kun se ei jotenkin vaan istu suuhun) 29+5
Menoa on tosiaan riittäny koko viikonlopun. Tänään herkuteltiin ja juhlittiin serkun pojan 2v synttäreitä. Kamalaa miten paljon suolasta ja kakkua mä söin: oikeen tankkasin. Tuli jo mieleen se ku pari päivää esikoisen syntymää mulla oli kauhee nälkä ja söin ku hevonen. Kai se oli sitä tankkausta synnytystä varten. Onks muilla ollu vastaavaa? Kuopuksesta en tällästä kokenu koska suunniteltu sektio oli 6pv ennen laskettuu aikaa eikä synnytys siis käynnistyny itestään. Tosin sektiota edeltävänä yönä mua supisteli kipakasti pari tuntii mut loppu sit kuitenki. Jos nyt menee suunniteltuun sektioon ni täytyy muistaa mainita asiasta.
Tänään sain vähän siivottua ja pesin monta koneellista pyykkiä. Sain pestyä myös kestovaippoja ni on valmiina jo vauvaa varten.
Kaalilaatikko: En oo allerginen ravuille mut mulle on ainaki sanottu ettei niitä (tarjolla oli suoraan pakasteesta sulatettuja) saa raskaana ollessa syödä. Oonkohan saanu väärää tietota? Mulla on kolmet rapujuhlat menny ilman rapuja ku oon ollu raskaana...tykkään kyl ravuista. Kuopukselle tuli eilen ravuista punanen rengas suun ympärille eli on allerginen. Kuopus on muutenki joilleki ruoka-aineille sekä mausteille ja iho on välillä aika pahassa kunnossa ku on atooppinen.
Täällä kurkku edelleen kipee (alko perjantai-iltana) joten nyt vähän teetä juomaan.
Tarald ja tiitiäinen 29+1
Viime yö meni taas ihan harakoille ja nyt sitä yritetään paiskia töitä. Närästi tosi paljon viime yönä ja tuntuu vieläkin närästävän. Ei tuo samariini näytä helpottavan. Nyt sitten tiedän, mitä närästys on. Ei mulla ennen ole närästänyt.
Muksu tuntuu taas liikkuvan massussa, ihanan tuntosta. Yöt on kans meno aikaa :)
Pitää käydä keittiöstä hakemassa piimää, polttelee kurkkua..
-tulppa ja hiplaaja-
rv 30+4