Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onkohan örinä ja mörina vatsavaivaa?

31.08.2007 |

Meidän 1kk vauveli örisee ja mörisee aamuyöstä jopa tunninkin ilman, että on kunnolla hereillä. Olenkin nyt alkanut epäillä, että on ehkä vatsavaivaa. Pulautteleekin tosi paljon, mutta ei itke eikä vääntelehdi kippurassa. Jonkun verra piereskelee ilman, että kakkaa tulee. Esikoisella ei ollut mitään vastaavaa, joten ei ole oikein tuttua vatsavaivat.

Milloin täytyy vatsavaivoihin hankkia lääkettä?

Monic ja vaavi 1kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

örinään ja ähellykseen liittyi myös jonkin verran vartalon vääntelehtiistä, mutta vauva ei herännyt itse ollenkaan. Vanhemmat sen sijaan kyllä. ;) Tällä viikolla tuli ensimmäiset vatsanvääänteisiin liittyvät itkut ja aloitimme cuplatonin. Muutos entiseen on valtava! Cuplatonia ruikkaamme neuvolan ohjeen mukaan vaan suoraan pullosta sopivan näököisen spruitan ja sitten tissiä päälle. Siihen loppui vatsanpurut. Tosin meidän äijä mörisee myös monesta muusta syystä, kuten tyytyväisyyttään, venytellessään, ja muuten vaan kommunikoidessaan, eli ei se ihan mörinättömäksi ole muuttunut. :)

Kirsu ja vonkale 4 vk

Vierailija
2/4 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meillä juuri sama tilanne. Tyttö pian 2kk ja yösyötöillä eka syöttö menee hienosti ja sen jälkeen nukahtaa suhteellisen levollisesti mutta aamuyöllä toinen syöttö on jo kippurointia tissillä, vaikka nälkä onkin ja syö jonkun verran " puoliunisena" . Mutta kun pitäisi jatkaa unia, niin alkaa örinä ja ähkintä ja vääntelehtiminen, ilmavaivojakin on ja päivällä välillä ihan itkua vääntää mahavaivojensa kanssa, mutta tuo örinä on kuvioissa vain aamuyöstä. Tyttö ilmeisesti nukkuu (??) mutta me vanhemmat kuuntelemme ähinää ja puhinaa valveilla. Väsyttävää... Cuplaton ei auta, relatippoja käytetään ja ne vähän helpottaa. Välillä tilanne paljon rauhallisempi, välillä pahempi. No, ehkä ei ihan ikuinen ongelma, hope so! Kun saisikin vaan itse nukuttua tuon örinän ohella... Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yösyötöt on hoidettu nyt muutamana yönä pullosta, eli lypsän aamulla yöksi maidot, jotka syötetään koliikkipulloista. Ero on aivan selvä tissistä syötön välillä.

Vierailija
4/4 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mörinät vatsavaivoja. Välillä, kun pitää omaa kättä vauvan mahalla oikein tuntee pulputusta. Meillä muristaan usein ja paljon. Nyt vaihdoin d-vitamiinimerkkiä. saa nähdä tuoko helpotusta, sillä edellinen merkki lisäsi mörinää. Selvästi meidän vauvaa helpottaa mahallaan oleminen, joten nukkuu joskus öisin minun rintani päällä mahallaan. En siis ole silloin enää jaksanut itse kuunnella mörinää ja arvailla, että onko vauva jo herännyt.