Koulukiusattu: mitä kiusaajilllesi kuuluu tänä päivänä?
Mä olen muutamaan törmännyt ja täytyy sanoa, että vaikka elämä silloin kouluvuosina potki päähän niin nyt osat ovat toisin päin. Moni kiusaaja on sossun holhouksesta riippuvainen, alkoholisoitunut yh. Masentunut ja katkera. Minä sentään olen onnellinen, 2 ihanan lapsen äiti ja mulla on maailman ihanin aviomies ja ihana oma koti :) Joskus se aurinko paistaa risukasaankin :)
Kommentit (13)
nyt kahden lapsen yh, kun miehensä rakastui entiseen luokkakaveriinsa luokkakokouksessa !! HAH HAA !!! Ai että nautin, kun kiusaaja siitä katkerana tilitti :) :) :) SIITÄS SAI MOKOMA PASKA
Heitä oli niin monta, melkein kaikki luokkalaiseni yhdessä vaiheessa ja luokan ulkopuolisiakin oli. Olin yleinen sylkykuppi, jota kuului pilkata ja mollata. Arka ja hiljainen kun olin, niin en uskaltanut edes puolustaa itseäni.
Mutta mitä heille nyt kuuluu. Siitä en tiedä. Toivottavasti ovat saaneet vastata teoistaan jollakin tavalla.
Yhdellä menee perinteisen huonosti, viina ja huono seura maistuvat mutta työt eivät tunnu maistuvan.
Toinen haluaisi perheen, mutta ei ole sitä vielä saanut ja on siksi onneton. Ja näistä kahdesta en kyllä tiedä mitään muuta kuin että koulunkäynnin eteen on tehty vain se pakollinen. Kaipa mä sitten useammalla " menestyksen" mittarilla olen pärjännyt pisimmälle.
Äh, ja eihän se mitään jäytävää vuosien pituista kiusaamista ollut, sellaista yläasteikäisen tyttöporukan " me ei leikitä sun kaa" - tyyppistä toimintaa. Mutta ketuttihan tuo kun toisen olivat keskenkasvuisuudessaan niin todella älyttömän keskenkasvuisia...ja minä kai sitten sellainen pikku besserwisser jo silloin? ;)
lihava, huonosti pukeutunut, yh-äiti, jolla aina punakka, pönäkkä naama. Tiuskii ainokaiselle tytölleen. On kuulemma hurjassa maineessa paikallisissa baareissa. Heh heh! Ihan oikein mokomalle kusipäälle.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2007 klo 22:47"]
Mä olen muutamaan törmännyt ja täytyy sanoa, että vaikka elämä silloin kouluvuosina potki päähän niin nyt osat ovat toisin päin. Moni kiusaaja on sossun holhouksesta riippuvainen, alkoholisoitunut yh. Masentunut ja katkera. Minä sentään olen onnellinen, 2 ihanan lapsen äiti ja mulla on maailman ihanin aviomies ja ihana oma koti :) Joskus se aurinko paistaa risukasaankin :)
[/quote]
Molemmilla ahkerimmilla kiusaajillani menee erittäin hyvin. Kiusaaminen oli sekä henkistä että fyysistä. Kiusaajani tuhosivat elämääni järjestelmällisesti vielä parin vuoden ajan lukion jälkeenkin. Nykyisin molemmilla heistä on akateeminen loppututkinto, toinen on maisteri, toinen tohtori. Toisen yritys on menestynyt myös kansainvälisesti.
Minulla jäi yliopisto kesken paniikkihäiriön ja sosiaalisten pelkojen vuoksi. Olen käynyt terapiassa 18-vuotiaasta saakka, eli jo 12 vuoden ajan. Myös parisuhteeni epäonnistui. Olen sossun holhouksesta riippuvainen yh, saat nauraa myös minulle.
Ihanaa, että sinulla on ihanaa.
[/quote]
Sä taidatkin olla ihan aito luuseri :D
[/quote] ja sä taidatki olla kans vitun paha koulukiusaaja ja lapsellinen gangsta :D
Pojilla menee pääasiassa aika epämääräisesti. Työttömyyttä, alkoholinkäyttöä jne. Yksi positiivinen poikkeus on, hän oli myös nokkelin näistä kaikista ja jo ennen koulun päättymistä hän päätti itse "tehdä parannuksen": alkoi käymään tukiopetuksessa, käyttäytyä paremmin ja lopulta muutti eri paikkakunnalle toisen vanhempansa luokse, jotta pääsi eroon epämääräisistä porukoista, joissa aiemmin pyöri. Hänelle oli lopulta helppo antaa anteeksi kiusaaminen, kun oli selvää, että se johtui keskenkasvuisuudesta, eikä ollut mitään pitkäjänteistä elämän tuhoamiseen tähtäävää.
Tytöillä taas menee todella hyvin, ovat hyvissä ammateissa ja kaikki muukin sujuu yhtä hyvin kuin kouluaikoinakin.
Poikien tekemä kiusaaminen oli sellaista huutelua ja tönimistä, kun taas tyttöjen oli harkittua ja pitkäaikaista manipulointia, jossa käännettiin muita ihmisiä kiusaajiksi ja tarvittaessa esitettiin itse viatonta. Uskon, että nuo tytöt ovat samoilla taidoilla pärjänneet elämässäkin.
Hyvin näyttää menevän. Painaa kaunista muijaa.
Olen mä kirjoittanut ennenkin, mutta laitetaan taas. Näitä oli paljon, kun yksi aloitti se laajeni.
Laidasta laitaan menee: Pojat: Kaksi itsemurhaa, yksi linnakundi, muutama duunari. Tytöt: sairaanhoitaja, maalaistalon emäntä, kirjanpitäjä. Nämä tiedän. Tytöillä siis menee ok, pojista osalla hyvin, osalla ei. En tiedä miten yleisesti menee, mutta omalla kohdallani hyvin menestyneistä pojista ei kukaan kiusannut, mutta tytöistä ei kellään mene huonosti, joskaan mitään "huippuakaan" ei heistä ole tullut, vaan aika tavallisia naisvaltaisia ammatteja, kuten edellä näkee. Minua kiusattiin enimmäkseen pienen kokoni vuoksi ja siksi, että olin kiltti ja hiljainen, mutta varsinainen syy oli kotioloissani. Vanhempani tunnettiin hyvin paikkakunnalla ja se lähti siitä, lisäksi olimme vähän omalaatuinen perhe. Veljiäni ei tietääkseni ole kuitenkaan kiusattu.
Oikeastaan en tiedä. Viimeksi olen kuullut heistä vuonna 2006 tai 2007... Silloin osa oli luokalle jääneitä, amiksen kesken jättäneitä, laitostapauksia.
[/quote]
Molemmilla ahkerimmilla kiusaajillani menee erittäin hyvin. Kiusaaminen oli sekä henkistä että fyysistä. Kiusaajani tuhosivat elämääni järjestelmällisesti vielä parin vuoden ajan lukion jälkeenkin. Nykyisin molemmilla heistä on akateeminen loppututkinto, toinen on maisteri, toinen tohtori. Toisen yritys on menestynyt myös kansainvälisesti.
Minulla jäi yliopisto kesken paniikkihäiriön ja sosiaalisten pelkojen vuoksi. Olen käynyt terapiassa 18-vuotiaasta saakka, eli jo 12 vuoden ajan. Myös parisuhteeni epäonnistui. Olen sossun holhouksesta riippuvainen yh, saat nauraa myös minulle.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:58"]
[/quote]
[/quote]
Sä taidatkin olla ihan aito luuseri :D
Olen huomannut, että monet ikäluokastani yläasteella koviksia olleet, ovat huonossa jamassa. Huonot ammatit, elämä pyörii viikonloppujen tuessa. Viikonloppuisin juodaan ja " biletetään" , örvelletään ym. Yksi on tappanut itsensä, yksi on yrittänyt tappaa raskaana olevan tyttöystävän, mutta on niitäkin, jotka elävät kunnollista elämää amistöissään ja pukeutuvat samalla tavalla kuin yläasteaikaan.