Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenoko??? :(

Vierailija
30.08.2007 |

Tulin töistä kotiin ja huomasin alkkareissa ruskeaa paksua mönjää sen verran että housuihin oli jäänyt selkeä läntti.

Kertokaa kiltit kokemuksianne keskenmenosta! Koska kovempi vuoto on alkanut? Onko raskaus jatkunut normaalisti?

Olen todella huolissani :( :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis tänään np-ultrassa ja kaikki oli hyvin! Eli minulla tuo tuhruvuoto oli ainakin ollut aivan vaaratonta. Toivottavasti myös ap:llä :)

Vierailija
2/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos yhtään lohduttaa, niin seuraavalla kerralla holahti 2dl verran puoleen tuntiin rv 13+ ja terve poika syntyi rv 38+1.

terv. 2 tuhrun ja yhden holahduksen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 16 ja risat kun tuli ruskeaa vuotoa.. olin melko luottavainen kun menin ultraan, mutta vauva oli kuitenkin kuollut. oli ollut jo pari viikkoa eikä antanut mitään oiretta ennemmin.

raskausoireet tosin loppuivat just silloin, mutta alun öklötys on mulla loppunut muutenkin noilla viikoilla.

mene ultraan (jos et jo ole sitä tehnytkin). mikään ei ole niin kamalaa kuin epävarmuus. tsemppiä ja uskoa siihen, että kaikki menee ihan hyvin

Vierailija
4/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keskenmeno 10+ vk:lla alkoi vuodolla, jota tuli usean päivän ajan pikkuisen. Ruskeaa ja vähäistä, lääkäriin soittaessa minua rauhoiteltiin puhelimessa, ettei merkitse keskenmenoa. Muutaman päivän päästä vuoto muuttui runsaaksi ja tuli kivut, siinä vaiheessa tiesin kyllä mistä kyse ja lääkärissäkin asia sitten todettiin. Päädyin kaavintaan.

Toisessa raskaudessa oli ruskeaa vuotoa 1 päivänä valkovuodon mukana rv16. Niin paljon että jouduin siteen laittamaan. Samana päivänä pääsin neuvolalääkäriin ja ultrassa todettiin lapsen voivan hyvin.

Että näin. Sinun raskautesi on niin alussa, että luultavasti kyseessä on ns kemiallinen raskaus. Sinähän et edes tietäisi olevasi raskaana, ellet olisi testannut hyvin aikaisin.

Vierailija:

Raskaus vasta 5+3 joten ihan alussa mennään.

Normaalisti nyt ei olisi menkkojen aika :(

T:AP

Vierailija
5/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa raskaudessa aika ajoin ruskeaa tuhruttelua, joka johtui kohdunsuulla olleesta istukasta. Tokassa raskaudessa ruskeaa tuhrua tuli pari päivää ja se muuttui sitten verisemmäksi ja runsaammaksi ja raskaus menikin kesken.

Joskus pieni vuoto voi tietysti olla merkki keskenmenosta, joka jostain syystä jääkin " kesken" ja silloin yleensä päädytään sitten kaavintaan. Mutta pääsääntöisesti pieni vuoto ei ole hälyyttävä merkki - ja niin tunteettomalta kuin tämä kuulostaakin, et voi nyt tehdä muuta kuin odottaa ja yrittää luottaa siihen että kaikki on hyvin. Lääkäriin säntääminen ei muuta mitään, mutta jos et sure rahamnenetystä, voit tietysti käydä ultrassa sulkemassa pois tuon keskeytyneen keskenmenon mahdollisuuden. Vai oliko sulla vasta lle 6 vkoa kasassa? Silloin ei kyllä sydänkään välttämättä vielä syki, joten ultrakaan ei paljon kerro.

Vierailija
6/12 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla verinen vuoto on kaikilla kolmella kerralla ollut merkki keskenmenosta ( rv 11, 13 ja 10).

Vierailija
7/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tuhruvuoto on aivan tavallista raskaudessa. Sattuuko juuri olemaan se aika, jolloin normaalisti olisi kuukautiset? Jos vuoto on vähäistä, eikä veristä, ei tarvitse huolestua!

Vierailija
8/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt viikko 10, lauantaina alkaa 11. Eilen tuli ruskeaa vuotoa kerran. Viikolla 6 ja 8 sama juttu. Silloin kesti kolme päivää. Nyt siis tuli vain eilen. Mulla ekaan ultraan vielä reilu viikko.

Kuitenkin kaikki raskausoireet jatkuneet, joten en ole kamalasti osannut pelätä. Kuitenkaan ei ole ollut veristä vuotoa eikä kipuja. Netistä kaivoin tietoa tästä rusehtavasta vuodosta, ja sain sen kuvan, että on todella yleistä (pari kaveriakin lohdutti, että samanlaista ollut ja silti kaikki mennyt hyvin).

Koska sulla on seuraava ultra?

Vierailija
9/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus vasta 5+3 joten ihan alussa mennään.

Normaalisti nyt ei olisi menkkojen aika :(

T:AP

Vierailija
10/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseessä oli tuulimuna.

Vierailija
11/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin tuo merkitsi keskenmenoa n vkolla 9.

Vierailija
12/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko käynyt alkuraskauden ultrassa ennen keskenmenoa? Tuliko tuhrua paljon?

Mulla nyt viikot 11 ja risat, tuhrua tullut parina päivänä viikon sisään. Alkuraskauden ultrassa kävin vko 7+ ja siellä kaikki oli ok! No, huomenna on np-ultra, jolloin näkee mika tilanne tällä hetkellä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi