Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käyttäydyt/toimit kun lapsi 2v kirkuu ja heittäytyy lattialle

Vierailija
30.08.2007 |

tähden muotoiseen asentoon AINA sisälle tullessaan vaikka kuinka yrität selittää että ulos tullaan vielä uudestaankin, sitten myöhemmin...?!

argh, rasittavaa, joka hemmetin ulkoilun jälkeen sama homma. Tosi kiva riisua kirkuvaa ja rimpuilevaa vetelää makaroonijalkaa joka jää sitten huutamaan keskelle lattiaa piiiiiiiiitkäksi aikaa. Mitkään rauhoittelut ei auta. Jätän lapsen huutamaan, siinäpä rauhoittuu omia aikojaan. Miten tämmösestä pääsee eroon ettei joka kerta tule täyttä draamaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksipä lähdemmekin nykyään käsien pesulle, mikä on lapsista hauskaa. Kirkuvan lattialla makaavan lapsen annan huutaa rauhassa sen enempää huomiota antamatta, toki seuraan ettei ala teloa itseään.

Vierailija
2/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pyrin siihen. Kylmän rauhallisesti otan lapsen syliin ja riisun ne ulkovaatteet pois. Jos oikein on pinna kireellä ärsyttää en sano mitään. Siis yhtään mitään. Jos olen itse hyvällä tuulella niin sitten koitan jutella että riisutaan nyt, katsos kun on kiva sitten sitä ja tätä leikkiä sisällä yms. Mä olen todennut parhaaksi sen että jos oma olo on kiree ja tuntuu ettei millään jaksa/ jos avaa suunsa niin tulee sanottua rumasti niin olla ihan hiljaa.

Juttelee sit taas muutaman minuutin päästä lapselle kun on itseltä mennyt se vitutus ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menossa rv20 ja väsymys painaa päälle muutenkin..

Kaipa toi vaihe menee ohi jossain vaiheessa, täytyypä yrittää itekki olla puhumatta yhtään mitään kun tilanne on päällä.

-ap-

Vierailija
4/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan raivota ja riisun kun rauhoittuu.

Vierailija
5/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mä jättäisin sen siihen ja antaisin olla, saa riisua itse itsensä jos ei ole kunnolla!"

Se jäis sitten loppupäiväksi ulkovaatteisiin. Ei nimittäin osaa riisua itse itseään, vaikka on " jo" 2v2kk.

Vierailija
6/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutakoot siinä. Sanon sille, että huutaminen on ihan turhaa, sisään tullaan nyt joka tapauksessa, sillä meidän on alettava laittamaan ruokaa. Ja sitten vasta riisun, kun lapsi on vähän rauhoittunut. Se on paljon helpompaa silloin.

Vierailija
7/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama kuvio parivuotiaan kans aina kun tultiin tarhasta kotiin. Lapsen tapa purkaa pettymystä (tai ehkä meidän tapauksessa päivän aikana kertynyttä ikäväntunnetta). Annoin huutaa, jopa talvikamppeissa. Kuviota kesti muutaman viikon ja sitten jäi itsestään pois. Huusi kyllä tosissaan, joskus niin että oksensi karjuntansa päätteeksi. Aika rasittavaa, muttei mielestäni mitenkään vaarallista. Kun huuto päättyi, riisuttiin ja otin lapsen syliin ja istuskeltiin kaikessa rauhassa sohvalla jonkin aikaa.

Vierailija
8/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muitakin lapsia joten en ehdi pyöriä pelkän 2v:n ympärillä vaan jää sitten eteiseen huutamaan jos on jäädäkseen.

Esikoinen teki 2-vuotiaana hoidosta haettaessa sitä että meni pk:n käytävälle pitkälleen ja huusi ja sätki ja huusi ja sätki. Yritä siinä sitten pukea talvivaatetta päälle jotta tarkenee kotimatkan ajan.

Vierailija
9/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään kirkumaan ja huutamaan ei rupea! Saman tien sanon napakasti, että hiljaa, ei tarvi huutamaan alkaa!

Ja jos rupeaa sinnittelemään sanon, että nyt ei sinnitellä vaan mennään.. Selitän aina miksi mennään ja minne mennään ja jos vielä sinnittelee, nostan vaan sisälle ja rauhoittuu heti!

Napakasti sanon ja samalla kun nostan sisälle selitän, miksi sisälle on mentävä ja milloin taas mennään ulos ja että on oltu jo riittävästi!

Eli melko kiltti uhmis kai..

Vierailija
10/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa huutaa ja sitten riisutaan kun hiljenee. Ei se kauaa jaksa vaatteissaan räyhätä kun jo kuuma tulee. Ulkoa tullaan jokatapauksessa ja silloin kun on tultava.

Vierailija
11/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että menee ohi, sanoisin!

Silloin jätin sen hetkeks huutamaan ja laitoin vaikka sil aikaa ruokaa pöytään. Meillä huuti osin nälkäänsä ja väsymystä. Sitten menin auttamaan riisumisessa.

Ei ainakaan huutaminen ja vihastuminen paranna lapsen oloa.

Vierailija
12/12 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten saatan kiinnittää huomion muualle. Houkutella käsien pesulle tai tekemään jotain seuraavaa puuhaa. Saattaapi itsekin riisua sitten äkkiä itsensä, tai antaa sitten salamana auttaakin itseään.

Päiväkotitätien saattaa antaa pukea itsensä. Ja jos ei pue, niin mennään vähemmissä vaatteissa (lyhyt matka eikä vielä talvi...). Ylipäänsä sylittely ja nurkan taakse meno auttaa. Tai sitten vaan puetaan pakollisin vaikka syvässä hiljaisuudessa ja mennään.