Vaunujen tekstiilien pesu????
Hei,
Nyt tarvitsisin vähän viisaampien apua :) Eli sain oikein hyväkuntoisen, yhdellä lapsella olleet Brion Kombit vm03, mutta kankaat olisi tietysti kiva pestä ennen kuin otan vaunut käyttöön.
Osaako joku sanoa, missä asteessa nuo irrotettavat vaununpäälliset pitäisi pestä? En nimittäin löytänyt tietoa mistään, enkä viitsisi hyviä vaunuja pilata pesemällä niitä koneessa väärin.
Kiitos jo etukäteen :)
Kommentit (9)
samat sanat, kuin edellisellä vastaajalla. Mä myös pesin käsin vaunujen kankaat vaikka niissäkin olisi ollut konepesu sallittu. Olisi ottanut aika kovasti pattiin, jos kankaat olisivatkin venyneet tai vanuneet koneessa. Hyvin tuli puhtaaksi harjapesullakin ja kuivuivatkin yhdessä yössä, kun ei ollut läpimäriksi pesukoneessa liotettu.
Olisko ideoita, miten vaunun kuomun (Brio Kombi myöskin) saisi pestyä. Siitä kun ei kankaat irtoa pesuun. Samaa kangastahan se on kuin muuallakin vaunussa eli kestää sen 40 asteisen pesun, mut mikä olis hyvä " tekniikka" . Jollain sienellä/harjalla + pesuainevedellä hankailemalla ja suihkutus päälle? Vai?
soittaa jälleenmyyjälle ja kysyä neuvoa. Itse tuskailin teutonian kuomun kanssa ja soitin (tosin maahantuojan palvelunumeroon) ja vastaus tuli viidessä sekunnissa.
Tosi outoa, jos brion kuomukangas ei irtoa pesuun. Kun me olimme ratasostoksilla, niin ihmettelen, että en kiinnittänyt tuohon huomiota (koska brio oli ehdolla).
oli emmaljungat aiemmin, ja nyt on Briot. mutta ei niistä kummistakaan saa kuomun kankaita pesuun, siis koneeseen. kyllähän se kuomu irti lähtee, mutta on pestävä käsin..
käytetyt vaunut ostaa, kyllä pesisin pesukoneessa ekan kerran-että aivan varmasti tulisi puhdasta.. mutta muuten riittänee sieni/harja ja haalea saippuavesi ja suihkuttelu jos tahraa tulee. yleensä jos tuoreeltaan tahran kun tahran pyyhkii kostealla rievulla pois, se lähtee helposti. eillä tuskin uusien vaunujen kankaiden materiaali on enää sellasista mikä imaisee lian ja kosteuden
Minä olen pessyt kankaat 30 asteessa hienopesulla. Hienopesu ei kuluta kankaita niin paljon kuin tavallinen kangas ja puhdasta on tullut silti. Linkouskierrokset olen laittanut ihan minimille, päälliset kuivuu melko nopeasti muutenkin. Kuomu täytyy tosiaan pestä käsin.
Eli sankoon pesuainevettä, ja sienellä pesen kankaat. Karkealla puolella on hyvä varovasti hinkata pinttyneet kohdat. Aina on tullut puhdasta!
ja pesuohje löytyy kankaan kulmasta, esim. istuinosan kankaasta sieltä istumaosan alta, mistä poistat sen levynkin ennen pesua, siinä saumassa on pesulappu ommeltuna kiinni.
40 c hienopesulla olen pessyt, ja välillä käsinkin, eli vatiin vettä ja pesuainetta, ja harjalla varovaisesti jynssäten.
Kuomun olen irrottanut paikaltaan, laittanut ne " kiristysjutut" " päälle" , niin että kuomun kangas on piukkana, ja harjalla ja pesuaineella jynssännyt, ja suihkun alla huuhdellut.
Puhdasta on tullut! :)
Kuivumaan olen tuon kuomun laittanut samalla tavalla, eli kiristysjutut päälle, ja saunan lauteille laitoin kuomun istumaan ;)
Muut kangasosat ripustin tavalliseen pyykkitelineeseen, ilmavasti.
meillä on emmaljungan yhdistelmät joissa pesuohje 40 astetta joten luulisin et brion kankaatkin sen kestää.itse en kyllä koskaan ole pessyt vaunujen tai rattaiden kankaita koneessa vaan teen pesuaine vettä sankkoon ja pesen kankaat pehmeällä harjalla pesuhuoneen lattialla ja sit kuivumaan,ei rasita kangasta niin paljon kuin konepesu vaikka eihän niitä kankaita tosiaankaan tarvitse usein pestä.