Ystäväni ei koskaan puistele petivaatteita ulkona, eikä mattoja, tulee kuulema siitepölyä ja lapset allergisia?
Siis eikö tosiaan voi muka edes pöllyttää? Ihan puistattaa pölymäärä kun ei ikinä ravistella niitä. Petivaatteet vaihtavat parin viikon välein ja kerran vuodessa pesevät peitot ja tyynyt. Ihmekös lapset ovat tukossa aina.
Kommentit (31)
Siitä huolimatta imuroinnin jälkeen pölyä irtoaa tampatessa huomattavasti.
Tästä syystä en viitsi käyttää koo mattomoottoria enää, imuroin matot kevyesti ettei niistä tule roskaa lattioille kun kannan niitä ulos tamppaustelineelle.
Mutta jos vanhimmat mattoni täyttää 40 v ja edelleen kestää tamppausta, niin voivoi. Toiseksi, olen varmaan uuden maton tarpeessakin jos vanha siitä hajoaa.
38, nykyaikana laiskistutaan, onneksi vielä toisenlaista osaamista vaalitaan.
Siksi tamppaan mattoni edelleen. Ja ihan hyvin ovat matot kestäneet, vaikka osa niistä on vanhoja mummolta perittyjä laatumattoja.
ei ole kyllä tullut allergioitakaan tai mitään liikoja nuhasairauksia. Juuri tuollaisille ylihygieenisille hysteerikoille niitä kaikenmaailman tauteja tulee jos nyt petivaatteitakin pitää alvariinsa tuulettaa!
Nyt voinkin perustella tuulettamattomuutta ihan järkisyin :D
Petivaatteet kylläkin pestään suht usein, ainakin 4x vuodessa.
En minä kyllä mitään patjoja lähde tuulettamaan! Siis oikeastiko joku tekee niin? Kyllä pussilakanoiden yms vaihto pitäisi riittää... Minä ainakin mieluummin vaihdan uudet, kun vien vanhat ulos tuultumaan.
42
Kuivauskaappi sen sijaan on ajan tuomaa kehitystä.
Jos siis vertaat näitä kahta asiaa, niin sehän tarkoittaisi, että et voisi käyttää kuivauskaappia, koska se on tehotonta. Yhtä tehotonta, kuin imurointi.
Jatka siis tamppaamista ja palaa pyykkejen käsin pesuun ja kuivata kaikki ulkona.
että tuuletus ja tamppaaminen ovat eri asioita :)
Tuuletus tekee hyvää (itse kullekin...) ja mm. tuulettamalla petivaatteet kunnon pakkasessa saa pölypunkit kuolemaan. Toisaalta siitepölyaikaan ei kannata liikoja tuuletella petivaatteita.
Ja mattoihin saa sen hyvän tuoksun tuulettamalla, ulkona voi myös harjailla, esim. jos matoissa on paljon kissan- tai koirankarvoja tms. Mutta tamppaus on turhaa, jos on hyvä imuri. Etenkin paksut villamatot ottaa sen tampatun pölyn sisäänsä " ikiajoiksi" .
Hyviä siivoushetkiä kaikille!!!
Vierailija:
En minä kyllä mitään patjoja lähde tuulettamaan! Siis oikeastiko joku tekee niin? Kyllä pussilakanoiden yms vaihto pitäisi riittää... Minä ainakin mieluummin vaihdan uudet, kun vien vanhat ulos tuultumaan.42
Mm. kuivauskaapit, mattojen pesut (vai onko sekin turhaa)...
Kyllä se vaan on niin että vanhat konstit on parempia kuin pussilliset uusia.