**** ISOT Enskat To-Su ****
Kommentit (35)
Mä luin ton burden tekstin ja rupesin jo paniikissa miettimään että mihinkä hiton pinoon mä oikein oon kirjoittanut tänään kun burde on menossa nukkumaan :D
Siitä tulikin mieleeni että kävin vasta kuukausi sitten lukemassa sen pinon loppuun kun olin lähdössä synnyttämään. Kukas muukaan kuin Poppis siellä jo hätyytteli et lähde nyt jo synnärille (siinä vaiheessa kun supistuksia tuli kotona 2-5minsan välein ja konttasin lattialla) :)
Mullon ollut ikävä sua ja iitukkaa! Nyt ette sit enää mitään palstailutaukoja pidä!
Vähän Iida osaa jo paljon sanoja, meillä osataan edelleenkin vaan äiti ja ishi/iti, mamamamamammamammamamaaa kun halutaan maitoa ja siinäpä ne olikin. Typy on ilmeisesti niitä tyttöjä, joiden mielestä teot kertoo enemmän ku puhe. Eli kaikki mieliteot maitoa lukuunottamatta ilmaistaan itkulla ja konttaamisella kohti äitiä tai isää. :) en tiedä onko toi vaan neitin kehitystahti vai pitäiskö mun jotenkin yrittää aktivoida kielellistä kehitystä, kun mä en hirveesti uhraa päivästä aikaa mihinkään puheen opettamiseen. Sen verran typy on jo oppinut, et kun sanoo lamppu, tosiaan katsoo kohti kattoa, myös kaupassa osasi kohdistaa katseen sinne lamppukäytävälle vähän kauempaakin. :D
Mä olen - yllättäen - vieläkin töissä... yritän saada yhtä paperia valmiiksi, mutta en tiedä tuleeko siitä mitään. No, tän päivän jälkeen en kyllä enää tule toimistolle, mutta voi olla, et teen vielä vähän kotona hommia. Toi kun on vähän niinku oman uran edistämistä enemmän ku rahan eteen töiden tekemistä.
Juups, mut mä taidan nyt jatkaa, niin pääsen sit parin tunnin päästä hakeen typyä ja miestä junalta! Tänä aamuna tanssin ja lauleskelin kotona et typykkä tulee typykkä tulee... Mullon ollut karsee ikävä, vaikka en mä vieläkään pahakseni laita noita kahta erittäin hyvin nukuttua yötä, joiden jälkeen oon saanut herätä ihan omasta tahdosta siihen aikaan ku ei oo enää nukuttanut!
-Osse ja reissutypy 9,5kk+
Hih..oonko suakin hätyytellyt? =D Mähän en sit itse meinannut millään haluta kans lähteä synnärille ja mesessä pikku-milli ja burde (jos en muista väärin) kannustivat lähteen kun itkua vääntelin kotona..=) Mutta kun en halunnut OLLA VAIVAKSI sairaalassa jos ois ollut väärä hälytys! (ei ollut) =D
Aamulla oli lääkri-neuvola ja neiti kasvanu hienosti! Nyt 9280g ja 73,5cm. :) Paino 0 käyrällä ja pituus +1 käyrällä. Eipä siellä mitään muuta erikoista, saatiin päättää mennäänkö 10kk neuvolaan vai vasta 1v, ja totta kai haluan aikaisemmin.
Samalla sain pilleri reseptin, nyt vaan odotellaan et menkat alkais..
Neuvolan jälkeen lähdettiin ajelemaan tännä Pieksämäelle, ja tietysti Mikkelissa neiti teki sellaisen hajupommin vaippaan kuin voi olla! Ja matkaa oli jäljellä vielä vajaa tunti..
No, nyt tuo leikkii miehen vanhempien ja veljen kanssa tuolla olohuoneessa. :)
Huomenna onkin sit perhetutun hautajaiset. 77v mies jäi skootterin alle suojatiellä. Ja kuski oli 75v pappa.. Eli voi olla ettei minusta kuulu huomenna mitään, katotaan mitkä on fiilikset...
Mut nyt ettii kasvupinoa..
Bejpi ja Eveliina 8kk
Äsken päästiin ultrasta kotiin ja siellä semmonen vähän yli 5 senttinen lapsonen pyöri. Lasketuksi ajaksi tuli 14.3 eli nyt on viikkoja 12. Erittäin kuninkaallisia vilkutuksia pieni antoi, kätilökin sanoi että ihan on prinsessa ainesta ;) Kaikki oli hyvin, molemmissa käsissä 5 sormea ja molemmissa jaloissa 5 varvasta. Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin eikä verenpaine tämän raskauden aikana nouse.
Eipä tässä muuta, täytyy varmaan taas vähän käydä syömässä.
Henna, Joel 6kk1vko ja Ninni 12vko
Ihania ultrakuulumisia oli hennalla, vautsi oli varmaan super mukavaa nähdä pikkuinen.
Mä oon täällä hekotellut poppiksen jutuille, kiitos että sua saa syyttää kaikista maailman vääryyksistä.
Juttelin ukkelin kanssa tänään uudesta vauvasta, eikä se kamalasti hanttiin laittanut, lupasin että saa pari päivää miettiä, mutta eiköhän tuo luvan anna että voidaan koittaa toista alulle IHANAA!!!!!
Mä en nyt sitten enää ota pillereitä menkkojen loputtua jospa saataisiin nyyti ensikesänä maailmaan, jännää !
Ai hitsi BB extra menee on mentävä katsomaan
AA ja todella aurinkoinen AE
Onpas täällä ollut v.loppu hiljaista¿
Paraskin puhumaan, kun en ainakaan itse ole ollut pinoa kasvattamassa :o)
Meillä on melkoinen myllerrys ollut täällä kotona loppuviikon, kun tota lattiaa on laitettu.. no nyt on olkkari ja osa eteisestä valmiina, vielä puuttuu keittiöstä ja lopusta osaa eteistä uusi lattia, ne laitetaan ensi viikon aikana¿ kyllä tulee koti kivemman näköiseksi ja vaihdettiin vielä olkkarissa järjestytä, kyllä vaihtelu todellakin virkistää :o)
Mies on vielä nukkumassa, kun oli yön taas portsarihommissa ja eemelikin on jo ekoilla päivyillä..
Eemeli nukkui taas yön tosi mukavasti, nukahti kymmenen jälkeen ja ekan kerran laitoin tutin kuuden jälkeen ja kasilta heräsi.. on ollut viime aikoina taas yöt hulinaa, mutta onneksi taas viime yönä sai nukkua¿
Eilen oltiin mun mammaa onnittelemassa kun täytti 80 v. ja on onneksi vielä oikein hyvässä kunnossa¿ oli myös mukavaa nähdä omaa kummitätiä kun viimeksi ollaan nähty nelisen vuotta sitten¿
Siinä varmaan meidän viimeiset kuulumiset, ai niin, eemeli sai perjantaina kävelytuolin ja onkin poitsun mielestä mukava peli :o) ei kuitenkaan eemeli vielä ole kunnolla hoksannut miten mennään eteenpäin vaan oikeastaan yrittää pomppimalla päästä liikkeelle :o) se ei oikein tuota tulosta, mutta on kyllä melko mukavan näköistä :o) ja mun elohiiri on yhä silmäkulmassa, mrrrr! miten sen sais pois ja mistä se johtuu? alkaa huolestuttamaan, että kohta on koko pää oikosulussa :o)
HENNALLA oli ollut mukavia uutisia ultrassa, paljon onnea odotukseen :o)
Myös AA suunnittelee perheenlisäystä ja mieskin oli ollut melko suostuvainen, paljon plussatuulia teille!
Kaipa sitä tarttis mennä laittamaan olkkarin hyllylle tavaroita paikoilleen tai sitten vaan laiskottelemaan, kun mieskin kerran vielä nukkuu :o)
Ja kohta jännäämään miesten keihäsfinaalia :o)
rentouttavaa sunnuntaita kaikille!
[color=blue]Onpa tosiaan ollut hiljanen viikonloppu enskapinossa...
PAJUSKA, vai notta kävelytuoli :) Jokos Eemeli yrittää kävelyä, kun teillä on tuo tuoli? :)
POPPIKSEN Emiliinalle 7kk onnittelut! ;)
Sampo on tänään 7kk. Eilen Sampo söi ekan kerran puuroa suorastaan hyvin! Monta lusikallista veteli menemään aivan valittamatta :) Tää varmaan nostaa monen niskavillat pystyyn, mutta meillä puuro menee parhaiten alas, kun pistän sekaan ripauksen sokeria. Korkeintaan jonkun puoli teelusikallista annosta kohti. Ei oikein soseiden kanssa tahdo maistua, vaikka on kokeiltu monia eri soseita. Eikä myöskään ilman mitään (kokeilkaapa itse syödä veteen keitettyä kaurapuuroa suolattomana ja ilman mitään lisukkeita, ei kyllä maistu). Ripaus sokeria ja avot! En kyllä mielellään tekis näin, mutta pakko, kunnes löydän jonkun soseen (tai vastaavan), minkä kanssa puuro menee alas. Ja myöskään riisipuuro ei maistu oikein mitenkään päin.
Voi tuota meidän pikkuvauvaa. Uskomattomalta tuntuu, että nyt Sampo on siinä vaiheessa ensimmäistä elinvuottaan, että on lyhempi aika siihen, kun täyttää vuoden kuin syntymään. Tuntuu uskomattomalta!
Ainiin, on meidän perheessä vähän harmejakin tällä hetkellä... Mies jäi työttömäksi. Hän teki puolipäiväisenä hommia kesäkuusta elokuun loppuun ja hänelle sanottiin, että syyskuusta eteenpäin tehdään uus soppari ja hän alkaa tehdä kokopäiväisenä hommia. Mies sitten joku viikko sitten alkoi puhua, että pitäis tehdä se uus soppari, niin sanoivat vain, että ei oo töitä. Kiitti. Eikä voida syyttää ketään muuta kuin itseämme, kun uskottiin, että uus soppari tehdään. Vähän ahdistaa.
Mutta eiköhän tämä tästä, joskus. :/
Nyt pitää mennä syömään jotain, nälkä. Kohta ollaan varmaan kaurapuurodieetillä useita viikkoa, jos töitä ei löydy. Voi v*ttu. :(
Han ja Sampo 7kk <3[/color]
Miulla taas jäi tää palstailu alun jälkeen pariksi viikoksi. Ei vaan jotenkin ehdi koneelle, tai ainakaan niin että kerkeis tehdä mitään muuta kun välttämättömimmät sähköpostit tms. Lueskelin tässä pari viime pinoa. No parin viikon päästä on töihin lähtö esissä, joten eiköhän siellä töissä tule oltua vähän aktiivisempi palstailija :-D
Pottailusta oli ollut puhetta. Meille hankittiin potti kun Valo oli 6.5kk. Monet kakat tuli lattialle sitä ennen (eli kakkiminen tuntui olevan helpompaa ilman vaippaa), niin ajattelin, että ehkä ne tulis siihen potillekin. Ihan mielellään Valo siinä istuu ja yleensä isot kakat tuleekin aina potille, pieniä kikkareita saattaa tulla sillon tällöin vaippaankin. Kiva sinänsä, kun käytetään pääasiassa kestovaippoja, niin ei tarvia pestä kakkavaippoja.
Täällä Big Brother loppui just perjantaina! Sinänsä kivaa, kun kolme kuukautta meni illat aina sitä katsoessa. Tää oli eka kausi kun seurasin koko ohjelmaa ja tietty jäin heti koukkuun. Kiva että loppui, niin ehtii tekemään muutakin :-)
Päivähoidosta oli myös ollut puhetta. Valo menee perhepäivähoitajalle ihan tässä lähellä. Ei onneksi tarvitse mennä ennenkun lokakuun alussa, kun pari ekaa viikkoa miehen työvuorot sopii niin, että kun olen töissä niin mies on kotona. Tosin lokakuun puolessa välissä mies menee kurssille, joten Valo joutuu 8 viikoksi kokopäivähoitoon. Toivottavasti sopeutuu, kun ainakin tällä hetkellä on sellanen vaihe, että roikkuu vaan koko ajan miun jaloissa. Sen jälkeen taas vaan keskimäärin 10pv kuukaudessa, kun miehen kurssi loppuu ja menee takaisin vuorotyöhön.
Joku kyseli Valon nimestä jossain vanhemmassa pinossa (sorry en muista kuka, kun äkkiä lueskelin vaan vanhoja pinoja). Mies huomasi sen suomen almanakasta, kun piti saada sellainen nimi joka lausuttaisiin suht samalla tavalla suomeksi ja englanniksi ja joka on helppo tavata (miun nimi on AINA kirjoitettu väärin vaikka kuinka tavaisi, eli ei kaksoisvokaaleja tai konsonantteja lapsen nimeen...). Ja miusta se on tosi ihana vanha nimi eikä liian tavallinen.
Ehkäisystäkin oli ollut jotain puhetta. Täytyy hehkuttaa hormoonikierukan ihanuutta! Ei menkkoja eikä mielialanvaihteluita! Tosin Suomessa se taitaa olla vähän kalliinpuoleinen (ja tietty jos suunnittelee perheenlisäystä pikapuolin niin ei kannata), mutta täällä onneksi ehkäisyvälineet on ilmaisia, ja miulle ainakin sopii tosi hyvin. Ja koska hormonit on paikallisesti kohdun limakalvolla kaikki pillereiden oireet jää pois. Eli jos ei perheenlisäystä suunnitteilla pariin kolmeen vuoteen niin kannattaa ehdottomasti ottaa tuo.
Jotenkin omat mielialat on vähän ristiriitaiset tän äitiyden suhteen. Tottakai rakastan Valoa ihan mielettömästi, mutta ei kyllä ole yhtään vauvakuume tai tunnu siltä että haluaisi lisää lapsia. Säälittää kyllä Valo siinä mielessä jos hän ei saa sisaruksia, mutta tällä hetkellä kyllä itsekkyys voittaa. Ja täällä sitten sekin, että nyt menee jo puolet palkasta päivähoitomaksuihin, joten kahden lapsen kanssa ei jäisi mitään käteen ja kotona oloa yhteiskunta ei tue mitenkään, ja siitä täysin ilman rahaa olemisesta on kokemusta viimeiset kuukaudet, niin ei sekään kivaa ole. Vaikka tietty on ihana ollut kotona, kun Valo on vielä niin pieni, että kyllä siitä ilosta nyt kituutteleekin rahatta, kun onneksi miehen tulot riittää nipin napin meidän menoihin, jos ei tehdä mitään ylimääräistä.
Nyt Valo kuuluu heräilevän, joten pitää mennä. Mies tietty taas töissä. Hyvää sunnuntainta kaikille!
Retu ja Valo 8kk
Tulin ajankulukseni pikavisiitille tänne vauvapuolelle kun mies ja tyttö ovat päikkäreillä ja mulla on sitä ah niin ihanaa omaa aikaa;)
Han: meillä menee puuro alas vain ja ainoastaan piltin päärynäsoseen kanssa, se kun on makeaa ja kuitenkin tavallaan mautonta niin puurosta tulee sellaista sokerisen tuntuista, välillä uppoaa vielä puolikas oikein kypsä banaanikin sinne edellämainittujen sekaan soseutettuna..makeaahan sekin on maultaan. Mikään muu hedelmäsose ei puuron kanssa maistu, aiemmin laitoin puuron sekaan vauvajugurttia makeutta tuomaan.
Nykyään puuro maistuu myös voi(margariini)silmän kanssa:)
Hennalle onnittelut ihanista ultranäkymistä:)
Mun kaveri sai juuri toisen lapsen ja ikäeroa esikoiseen tuli lähes tarkalleen saman verran kuin teillä tulee:)
Hauska tuo poppiksen " paksusormikohtaus" :D
MiaMik oli palaillut linjoille:) Meillä maitoa alettiin maistelemaan pari viikkoa ennen 1vee synttäreitä ja synttäreiden aikaan sitä meni jo ihan hyvin. Imetyksestä:mähän imetän nyt sen 3xpv, kun aloin vähentelemään niin lopetin kans ne ylimääräset päiväimetykset, meillä illan viimeinen " unitisu" on tytölle se tärkein joten sitä on turha yrittääkään jättää pois, nyt tissitellään aamulla herättyämme ja unitisut ennen päikkyjä ja yöunia.Tästä jos vielä vähentäisin niin varmaan pois jäisi aamutissi..onko sulla maidontulo tasaantunut imetyksen vähettyä..mulla maitoa vaan tulee ja tulee yli tarpeiden vaikken edes pumppaa..kokoajan vaan rinnat on aikas pakkautuneet, olo tietenkin tukala ja tyttökään ei niitä jaksa tyhjentää kerralla, tällä imetysmäärällä on kuitenkin menty jo liki kuukausi niin luulis helpottavan jo:/ Rintatulehdustakin pukkas taas varmaan juuri tuon takia.
Mitenkäs Viiperon ja aleksin yöt? Meillä jäi ne yötissittelyt pois tosi helposti vuoden kieppeillä, tyttö oli siihen valmis ja mitään sen kummempia tahtojen taistoja ei käyty, pari kuukautta sitten ei ois tullut kuuloonkaan moinen, tyttö olis nostanut kamalan metelin, niin ne asiat vaan järjestyy ajallaan:) Vielä kyllä heräilee muutaman kerran yössä mutta nukahtaa hetkessä tassutteluun.
AA:lle plussaonnea,täällä toinen kuumeilija..:)
Taidan poistua tätä pinoa täyttämästä ja kammeta itseni sohvalle lepäämään vielä hetkeksi, mulla on " mukava" viikko takana kun maanantaina hartiat jysähti totaalisesti jumiin, tiistaina iski rintatulehdus ja keskiviikkona tultiin Liian kanssa kipeiksi, rintatulehduksen sain taltutettua alkumetreille, hartiat laukes perjantaina mutta viikonloppu on menny vielä kuumeessa kärvistellessä..Liialla onneksi enään nenä tukossa..mutta nyt ihan oikeesti pois!:D
Queen ja Liia 1vee
ps. Kiva kun kohta saadaan taas lisää porukkaa tonne taaperoihin!!
Emiliinalle ja Sampolle 7kk-onnittelut. En olisi ikinä uskonut että teidän vauvat kasvaa näinkin isoiksi ;) Tai siis joo, en osaa paremmin selittää, mutta mä luulin että teitin vauvat jää ihan vauvoiksi :D
Han, meillähän on kans ollut välillä muutama kausi kun pelätty miehen työttömyyttä (ja mies jäikin heti Idan synnyttyä työttömäksi) ja kyllä se vain stressaa!!! Ymmärrän kyllä miltä teistä tuntuu, mutta toivotaan että miehesi saa piakkoin töitä :)
no nyt mä jo unohdin muun... Höh...
Ai niin joo, Liiallekin 1-vuotisonnittelut! Löysitkö muuten niitä Hello Kitty-kertakäyttöastioita mistään Liian synttäreille? Mä löysin niitä meidän Tiimarista, mutta en tajua miksi en vielä ostanut, ne on kuitenkin kuukauden päästä loppuneet! Ja ihanaa kuulla että minulla on kohtalotoveri räjähtävien tissien kanssa :D Mun rinnat ei ole missään vaiheessa tottuneet sellaiseen ettäkö muka maidontulo voisi vähentyä sitä mukaan kun imetyskerrat vähenevät!!! Oikeastaan luulin jo että rinnat tottuivat siihen kolmeen kertaan, mutta se johtuikin hetkellisesti siitä etten voinut muutamaan päivään syödä viisaudenhampaiden poiston myötä. Nyt taas kun ruoka maistuu niin tissit on täpösen täynnä, aina valmiina :) Eikä Idakaan juo edes sitä yhtä tissiä per ateria tyhjäksi! Ei ole ikinä jaksanut, aina sinne jää vielä. Luulin aina ennen Idan syntymistä että kaikki vauvat juo molemmat rinnat tyhjäksi... Mutta kiitos kuitenkin kun kommentoit maitoasiaa (millille kans kiitos taaperopuolelta) ja ehkä minäkin vielä taidan odottaa sen pari viikkoa ennen kuin annan tavismaitoa :) Olen nyt lätrännyt piimää ruuan sekaan ja eiköhän kolmesta imetyskerrasta vielä tule ihan hyvin kalsiumia :)
Omia kuulumisia sen verran että oltiin eilen koko päivä Ideaparkissa ja sieltä löytyi vaikka mitä ihanuuksia Idalle, mm. välikausihaalari, talvihaalari, taaperokärry ja ihania Bamse- ja Hello kitty-vaatteita :) Ja kuinka ollakkaan Ida on todella innoissaan taaperokärrystä. Eilen ja tänään on huppistaheijakkaa vahingossa ottanut muutamaan askeleenkin ilman tukea. Silleen kun on siirtynyt sohvapöydän luota sohvalle :) Ja on kuulkaat hauskan näköistä kun neiti yrittää jo itse kääntää taaperokärryä kun törmää seinään! Yleensä kyllä mennään silloin jo mukkelis makkelis!
MiaMik ja Ida tasan 11kk
Makkara & Nakki ilmoittautuvat Isojen Enskojen vahvuuteen! Tosin taidetaan kyllä jatkossakin olla enemmän tuolla reservin puolella - tuntuu, että koko ajan on kiire ja tämä netissä pyöriminen vähenee vähenemistään... Muuttokiireitä, harrastuksia, rakennusprojektia, treffejä ym. ym.!
No mutta vähän meidän kuulumisia. Nakki on nyt siis n. 6,5kk. Syö 5 krt päivässä kunnon sapuskaa, rintamaitoa huolii äidin harmiksi enää vain aamulla. Yöt nukkuu edelleen heräilemättä; iltakasilta menee unille ja aamukasilta syö. Persoonallisuutta on alkanut tulemaan esiin; kuvailisin Nakkia sopeutuvaiseksi, sosiaaliseksi ja iloiseksi. Omaa tahtoakin kyllä löytyy, siitä on tullu parin viime vkon aikana osoituksia esim. pukemistilanteissa... :) Pytyllä käydään kakkimassa, pissattamisessa äiti on ollut varsin laiska. Jollain tavalla Nakki osaa liikuskella eteenpäin, mutta ryömimiseksi en tuota vielä sanoisi.
Tuntuu siltä, että tämä puolen vuoden ikä on kerrassaan suloinen vaihe - täynnä uteliasta maailmaan tutustumista, iloisia havaintoja ja kikatusta. Vai onko se vain niin, että luonto hoitaa asian siten, että äidin mielestä lapsella on aina se ihanin vaihe menossa..?!
Minä oon viihtynyt kotona ihan hyvin, tosin töihinkin tekee mieli. Ideaali olis tehdä töitä 1pv/vko, mutta siihen ei liene mahdollisuutta... Työpaikkaahan mulla ei oo odottamassa, enkä osaa vielä sanoa, koska palaan työelämään...todnäk ens keväänä/kesänä.
Jahas nyt se Nakki tuolta heräileekin päikkäreiltä... Huiskutuksia kaikille, haluaisin todella olla aktiivisempi Enskailija - pitää koittaa löytää se aika jostain...
Makkara & Nakki 6,5kk
melko omanapaisesti ilmoittaudun:)
mutta ensiksi:
miamik: tervetuloa takaisin:) meilläkin saa taaperokärry jo kyytiä;) välikausipuku pitää meidänkin vielä metsästää, ei pärjätäkkään tolla " tuulipuvulla" kuten oletin.
makkara, henna... olikohan muitakin, tervetuloa tänne puolelle
aalle plussatuulia;)
hennalle onnittelut vilkutuksista
ja osselle onnea perheen kotiin saamisesta:)
mut sit rn (ronjan napaa)
pe oli neuvola. pituus menee -1 käyrällä, käydään kahden kuukauden päästä kontrolli-mitassa. painoa tulee ok. mut sit se liikkuminen! lääkäri totesi nauruaan pidellen että juu, liikkuu enemmän kuin 8kk keskimäärin, heijastuksia taaksepäin ei voinut katsoa kun neiti ei suostunut kellahtaan selälleen:) löysi kyniä lääkärin taskusta jne joten tarttumiset ja muut tuli testattua siinä tohinan seassa. hyvä mieli jäi neuvolasta, vaikka se terkkari tosta pituudesta puhukin suunnilleen siihen tyyliin että tytöstä tulee lyhytkasvuinen tms, tai ainakin äitistä se kuulosti siltä (ollaankos teidän suvuissa normaalipituisia, kyllä tätä täytyy nyt kontrolloida, voi olla että tayssissa tutkitaan) mut sit taas lääkäri ei kommentoinut mitenkään. ja jos äitin on nippanappa yli 160 cm niin ei tytöstäkään vissiin metriheikkiä tuu:)
juu, nyt ei ehdi muuta. keskiviikon treen treffejä ootellessa;) olikos amy tulossa?
tikru ja rontti (eilen 8kk)
Siis piti sanoa et ilmoittaudun myös läsnäolevaksi :)
Oltiin viikko Italiassa, ja oli kyllä kivaa. Noelkin tykkäsi kaikesta muusta, paitsi siitä kun isi ja äiti yritti syödä iltaisin ravintolassa. Mulla jäi aina vähintään puolet syömättä, kun piti raivoavaa poikaa kanniskella ympäriinsä.
Lennot meni tosi hienosti, poika nukahti ennen kuin kone oli ilmassa. Raivokohtauksen aiheutti vaan turvavöihin kiinnittäminen ennen lentoa. Poika ei todellakaan halunnut istua paikallaan naama menosuuntaan! Mut heti kun kone lähti rullaamaan, silmät painui kiinni :)
Käytiin myös Venetsiassa - en suosittele lapsiperheille! Me oltiin siellä pelkän kantoliinan kanssa, kun eihän niissä portaissa voi rattailla mennä. Mutta koko keskustassa ei ollut mitään paikkoja, joissa olisi voinut laskea konttausikäisen vauvan maahan! Hermot meni sekä vanhemmilla että lapsella, kun +30 asteen helteessä kanneltiin hikistä poikaa liinassa... Mutta olihan Venetsia upea paikka. Ja oli Pyhän Markuksen aukion pulut oli Noelin mielestä tosi hauskoja!
Noel harjoitteli reissussa oikein urakalla seisomista ilman tukea. Ja oppi siinä sivussa myös pomppimaan. Sormien syömisen syyksi paljastui pian puhkeava yläetuhammas - kohta se puree mua entistä kovempaa... Mutta kaiken kaikkiaan, iloinen poika oli reissussa. Noel on nyt meidän suussa " bimbo piccolo tai " bombolito" :)
Pikaisesti vielä huiskutuksen Hennalle, teillehän tulee jo pian toinen pikkuinen taloon! Toivotaan tosiaan että se verenpaine pysyy aisoissa. Muistat ottaa rauhallisesti Joelin kanssa!
Ja AA:lle tsemppiä vauvantekoon! Kiva jos mies lämpeni idealle. Ei se toinen niin kalliiksi tule, varsinkin jos saatte taas tutuilta vaatteita ja tarvikkeita (ja tietty jos tulisi toinen tyttö niin Ainon vanhat). Ei saa olla noin rationaalinen! ;)
Karssuli, mä katselen vähän meidän aikatauluja, ja laitan vaikka mailia sulle. Me voitaisiin tulla käymään teillä tällä tai ensi viikolla, siten kun se teille vaan sopii.
Kandi & Noel 8kk+
Mä muistan sen kans hyvin elävästi!! Meinasin mennä herättään miestä kun niin jännitin, että lähdettekö te IKINÄ sinne synnyttään..=) Heilutin epätoivoisesti käsiä enkä tienny mitä tehdä XD Voih! =D