Neuvokaapas nyt tyhmää näissä digi-asiossa, lähinnä kyse tallentavista laitteista!
Elikkäs, meillä on ihan toimiva digiboxi, mutta jonkinlainen tallentava vekotin ois kiva. Mä käytän nyt esimerkkinä tota hobbarin elektroniikkaliitettä, että mä saan termit oikein=)
Mietin tässä kumpi ois käytännöllisempi, tallentava boxi vai tallentava dvd. Hinta, joka oltais valmiita maksamaan, ois max. 250¿.
Tässä lehdessä on tällanen tallentava dvd/vhs- yhdistelmä. Miten sitten tallennus käytännössä, voiko tallentaa eri ohjemaa kun katsoo, vai eikö?
Sitten toinen vaihtoehto, mikä hintansa puolesta ois ok, on tallentava digiboxi, jossa on 1 viritin. Tässä sanotaan, että tallennuksen aikana voit katsoa vain saman kanavanipun kanavia. Tiedän, että nää niput on noin karkeesti yle, plussa jne.. Kahden virittimen boxit on kuitenkin vielä ainakin liian kalliita.
Jotenkin toi dvd/vhs kiinnostas sen puoleen, että ois monikäyttösempi, noita vhs-nauhojakin kuitenkin vielä nurkissa pyörii ja niitäkin ois joskus hauska varmaan katsella. Mutta jos se on tallennuksen suhteen ihan mahottoman hankala, päädytään varmaan sitten tohon boxiin. Kertokaa nyt fiksummat!
Kommentit (6)
käytännössä niin paljon helppokäyttöisempi, että valinta meille oli selvä. Ei viitsi kaivaa tyhjiä DVD:itä tallentaakseen jonkun lähetyksen, jonka sitten katsoo vain kerran. Mutta valitse sellainen, josta saat datan siirretyksi tietokoneeseen. Sillon voit polttaa pidempään säästöön haluamasi ohjelmat DVD:lle tietokoneessa.
Käsittääkseni dvd/vhs-laitteella ei voi nauhoittaa yhtä kanavaa ja katsoa toista, vaan on katsottava, eli pidettävä digiboksi kokoajan sillä kanavalla mitä haluaa nauhoittaa. Näin ainakin meillä toimii pelkkä vhs-laite ja digiboksi (ei tallentava).
Eikös yhden virittimen boksilla voi tallentaa vain sitä ohjelmaa, mitä " katsoo" ?
Tallentaminen on niin helppoa: painaa vaan napista. Ei tarvitse etsiä tyhjää levyä/kasettia. Tulee tallennettua kaikkia hyviä ohjelmia ihan liikaakin!
Mutta paras asia meidän boksissa on TOISTONSIIRTO! Se tallentaa katsottavaa ohjelmaa väliaikaiseen muistiin. Ohjelman voi laittaa " odottamaan" siksi aikaa kun vaikka käy antamassa yöunilla olevalle vauvalle pudonneen tutin. Sitten kun palaa tv:n ääreen, niin painaa vain play:tä ja ohjelma jatkuu siitä, mihin jäi. On pelastanut monta iltahetkeä. Tai jos vaik haluaa vähän lykätä suosikkisarjan alkamista että saa pyykit ensin ripustettua, niin ohjelma toistonsiirtoon vain odottamaan. Loistava keksintö!
Mä olen telkkarin suurkuluttaja kun tykkään neuloa siinä samalla...
Kyllä niissä kaikissa kai on toistonsiirto, uskoisin. On loistava keksintö! Ja tallennusta voi alkaa katsomaan missä kohtaa vaan ohjelmaa.
En oo mikään haka tekniikassa... Mut joka tapauksessa, en tulis enää toimeen ilman sitä. =)
Maksaa karkeasti sanottuna 100e enemmän.