paljonko on U S gallona litroina?
Hei, tarvisin vähän apuja. Olen aina luullut että gallona on n. 3,8 litraa, mutta nyt kun ryhdyin asiaa tarkistamaan törmäsin taulukkoon jossa us gallona ol 0, 2... litraa? En voi mobiililla linkittää, mutta muuten sivusto vaikutti ihan asialliselta.. Miten siis on, jos puhutaan esim bensatankin tilavuudesta?
Kommentit (19)
Lähimpänä 0,2 litraa on US cup, joka on vähän yli kaksi desiä. Jos kykenet lukemaan AV:ta kykenet myös googlaamaan.
Mitä jos vaikka kirjoitat Googleen "US gallon":
Ok, kyllähän mä googletin ja just siellä tuli vastaan tällainen laskurini.fi, jossa tilavuusmuunnin ja sen alla taulukoita jossa usan nestemittoja ja gallona 0,2 ja risat litraa. Eli kyselen selitystä tälle. Yleensä täälltä saa aina oikean vastauksen. Tosin tietenkin v***uilua myös. t. ap
Vierailija kirjoitti:
Ok, kyllähän mä googletin ja just siellä tuli vastaan tällainen laskurini.fi, jossa tilavuusmuunnin ja sen alla taulukoita jossa usan nestemittoja ja gallona 0,2 ja risat litraa. Eli kyselen selitystä tälle. Yleensä täälltä saa aina oikean vastauksen. Tosin tietenkin v***uilua myös. t. ap
Muuntotaulukosta näet kuinka paljon yksi litra (l) on eri yksiköissä.
USA:ssa muutaman vuoden asuneena voin kertoa, että US gallon ei ole 0,2 litraa. Autoni bensatankin tilavuus oli 16 gallonaa, ja Suomessa menee se 60 litraa.
1/4gallonaa on vartti eli vähän vajaa litra.
Nestegallona on hippusen vaille 3,8 litraa ja kuivagallona 4,4 litraa.
US cup on hieman alle 2,4 desilitraa.
3.78541178 litres, eli noin 3.8 litraa.
Englannissa eri kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa muutaman vuoden asuneena voin kertoa, että US gallon ei ole 0,2 litraa. Autoni bensatankin tilavuus oli 16 gallonaa, ja Suomessa menee se 60 litraa.
Ok, kiitos tästä. Tämän varmistuksen halusinkin ja voin jättää tuon taulukon huomiotta. t. ap
Us gal = 3,7854 L
1 L = 0.26417 Us gal
Mitä jengi oikee sekoilee ja arvailee... taulukot esiin saakeli.
Gb gal on 4,2 L
US gallona on tarkalleen 11"x7"x3" (tuumaa) = 231cid = 3,785411784 lit.
Loogisuuden vuoksi nesteille ja kuiville ainelle gallona on vielä tietysti eri kokoa. Nestegallona on 3,8 litraa ja kuiva-ainegallona 4.4 lirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoit taulukko väärinpäin, ota tuosta luvusta käänteisluku niin saat oikean.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaikka kirjoitat Googleen "US gallon":
Parempi taitaisi olla "convert US gallon to liters". Pitaisi asian selvita.
Kyllä se on liki neljä