Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kenellä muulla tämäntasoiset tulot ja miten pärjäätte?

Vierailija
29.08.2007 |

eli meillä mies opiskelee, saa 212euroa/kk opintotukea, minä saan kotihoidontukea, lapsilisän ja asumiestuen yhteensä 570euroa/kk. vuokra on 460euroa, ja siitä vielä pois kaikki puhelinlaskut, sähkölaskut, ruoka, pojan lääkärissä käynnit, auton tankkaus, ei joka kuukausi tulevat vakuutukset, tv-lupa ym. eli on kyllä siinä ja siinä pärjätäänkö.. sain kritiikkiä kun kerroin eräälle tuttavalle että lähden syksyllä töihin, kunhan lapsi on noin. vuoden ikäinen.. että pitäähän sitä nyt vara olla lapsen kanssa kotona, kun vaan vähän tinkii. mistähän sitä vielä tinkisi enemmän? ei voisi kuvitellakaan että joskus itselle jotain ostaisi.. miten te muut pärjäätte tuonsuuntaisilla tuloilla? sossusta siis ei olla koskaan mitään saatu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestä harmittaa muutenkin kun on niin vähän aikaa olla pojan kanssa.. ja toisekseen, kysyin kelalta tuota että miten paljon vois tehdä esim. osa-aikatöitä. niin vastaus on että jos toinen tekis osa-aikatöitä esim. viikonloppuisin, niin sitä mukaa laskis muut tuet, eli tulos olis +-0. tottahan se on että kyllä noille juopoille työttömille rahaa riittää.. mutta eiköhän tämäkin tilanne vielä joskus kohene. jaksan edelleen uskoa parempaan huomiseen, ja kun muuten ollaan niin onnellisia niin jaksaa huomattavasti paremmin=)

Vierailija
2/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten tehdään kaikki mahdollisimman vaikeaksi meille, jotka mielellään töitä tehtäis.. eli jos teen osa-aika/viikonlopputöitä niin sitten putoo muut tuet pois.. kyllähän minäkin hyvin voisin tehdä viikonlopputöitä jos vaan olis mahdollisuus..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jokin mättää. Teidän pitäisi kaiken järjen mukaan saada asumistukea 80% vuokrasta (n360¿) + lapsilisä 100¿+ minimiäippäraha 360¿(brutto). Tästä ei voi olla veroa kuin reilu 70¿ äippärahasta. Eli sinun tulot pitäisi kaiken järjen mukaan olla n 750¿ yht. (jos nyt asumistuki/lapsilisä tuloksi lasketaan).

Ilmeisesti asumistukenne ei ole ajantasalla. Kannattaisi ehkä laskeskella olisiko jopa halvempaa muuttaa isompaan/uudempaan asuntoon, jos saamanne tuki nyt kovin pieni.

Mitä tulee pärjäämiseen. Kun kuulin olevani raskaana ensimmäinen asia mielessäni oli se että minun täytyy saada työtuloihin perustuvaa äitiyspäivärahaa, koska mieskin oli opiskelija. Piilotin mahani ja hankin työpaikan, jossa olin sitten äitiysloman alkuun saakka.

Sain äippärahaa n 700¿/kk ei paljon, mutta sillä jo pärjäsikin. Lisäksi luovutin maitoa ja sain siitä pari sataa/kk lisää verotonta tuloa. Töihin menin kun lapsi oli 1,5v ja mies jäi silloin kotiin puoleksi vuodeksi.

Vierailija:

eli meillä mies opiskelee, saa 212euroa/kk opintotukea, minä saan kotihoidontukea, lapsilisän ja asumiestuen yhteensä 570euroa/kk. vuokra on 460euroa, ja siitä vielä pois kaikki puhelinlaskut, sähkölaskut, ruoka, pojan lääkärissä käynnit, auton tankkaus, ei joka kuukausi tulevat vakuutukset, tv-lupa ym. eli on kyllä siinä ja siinä pärjätäänkö.. sain kritiikkiä kun kerroin eräälle tuttavalle että lähden syksyllä töihin, kunhan lapsi on noin. vuoden ikäinen.. että pitäähän sitä nyt vara olla lapsen kanssa kotona, kun vaan vähän tinkii. mistähän sitä vielä tinkisi enemmän? ei voisi kuvitellakaan että joskus itselle jotain ostaisi.. miten te muut pärjäätte tuonsuuntaisilla tuloilla? sossusta siis ei olla koskaan mitään saatu.

Vierailija
4/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miestä harmittaa muutenkin kun on niin vähän aikaa olla pojan kanssa.. ja toisekseen, kysyin kelalta tuota että miten paljon vois tehdä esim. osa-aikatöitä. niin vastaus on että jos toinen tekis osa-aikatöitä esim. viikonloppuisin, niin sitä mukaa laskis muut tuet, eli tulos olis +-0. tottahan se on että kyllä noille juopoille työttömille rahaa riittää.. mutta eiköhän tämäkin tilanne vielä joskus kohene. jaksan edelleen uskoa parempaan huomiseen, ja kun muuten ollaan niin onnellisia niin jaksaa huomattavasti paremmin=)

Tekisi mieli välillä tehdä pieniä keikkahommia, mutta silloin tulot laskevat siltä ajalta. En siis tarkoita ainoastaan sitä, että palkan tulo viipyy, vaan ihan oikeasti tulot laskevat, jos teen pientä keikkaa. Harmittaa, kun välillä näkee mukavia pikkuilmoituksia.

Vierailija
5/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kelpo lapsi tuosta on kuitenkin tullut. Ja arki helpottunut kovasti kun ei ole niin isot rahahuolet.

Vierailija
6/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin sanon minä! Mä ainakin menisin, jos sitä ei saa nätisti pyytämällä sossusta kun menee aina tulot yli, ni ei mene kun tulot tulee pimeenä ni loppuu se kitkuttelu;)

Vierailija
7/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä soskusta pitäisi jotain saada. Tuloihin muuten lasketaan opintolaina, vaikka sitä ei nostaisi. Ei kukaan voi pakottaa nostamaan sitä, mutta se kyllä lasketaan mukaan silti. Asumistukea saatte ilman muuta. Opiskelijan asumistuki on jotan parisataa euroa max. En tiedä, kuulutteko yleisen asumistuen piiriin, vai tuon opiskelijan asumistuen.

Vierailija
8/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vielä molemmat opiskeli ja perheessä oli lapset pieniä.

Usko vaan, että tarkan euron vuodet opettavat sinut järkeväksi rahankäyttäjäksi. Myöhemmin talouden kohentuessa tuntuu tavanomaiset arkiset asiat hyviltä; ei tee helpolla hölmön kalliita heräteostoksia silti perusasioista ei tarvi säästellä. Aika aikaansa kutakin.

Vierailija
9/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä miehesi opintolainan päälle, eivät tulonne silti ylitä normia.

Menkääpä uudelleen sinne sossuun ja pyytäkää heiltä selkeä laskelma ja päätös, miksette saa toimeentulotukea.

Vierailija
10/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mikään elinehto elämälle. Siinä säästää paljon, kun ei sellaista hanki.

Vierailija
11/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinään kotihoidontukea pitäisi tulla 450 euroa kuukaudessa (perusosa ja lisäosa) ja tämän lisäksi pitäisi olla 100 euroa lapsilisää. Eli yksin sinun tulosi ovat 550 euroa. Tähän päälle pitäisi tulla asumistuki. En tiedä, saatteko yleistä asumistukea, kun mies opiskelee. Jos saatte, niin se on jotain 80% 460 eurosta eli 368 euroa.

Tämän mukaan sinun tulosi pitäisi olla 820 euroa, jos sinun nimissäsi on asumistuki ja se tulee yleisen asumistuen perusteella.

Mutta miten tuo asumistuki? Minkä mukaan se teille tulee?

Vierailija
12/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on viisi. Yhteensä perheen tulot ovat:

550+340+680+220+852 = 2.642 euroa kuukaudessa.

Vierailija
13/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän pitäs hakea asumistukea

Vierailija
14/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yksinään kotihoidontukea pitäisi tulla 450 euroa kuukaudessa (perusosa ja lisäosa) ja tämän lisäksi pitäisi olla 100 euroa lapsilisää. Eli yksin sinun tulosi ovat 550 euroa. Tähän päälle pitäisi tulla asumistuki. En tiedä, saatteko yleistä asumistukea, kun mies opiskelee. Jos saatte, niin se on jotain 80% 460 eurosta eli 368 euroa.

Tämän mukaan sinun tulosi pitäisi olla 820 euroa, jos sinun nimissäsi on asumistuki ja se tulee yleisen asumistuen perusteella.

Mutta miten tuo asumistuki? Minkä mukaan se teille tulee?

Kotihoidontuki on verollista tuloa. Aikoinaan mieheltäni meni 11% kuukaudessa veroa. Mites nykyään. Eli tuo 820 euroa pienenee jonkin verran.

Vierailija
15/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikäs se minimi äitiyspäiväraha olikaan, pienempi kumminkin kuin kotihoidontuki...

Vierailija
16/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli kuukauden töissä nyt kesällä, ja sen takia laski asumistuki ja kotihoidontuki.. mutta itsestänikin tuntuu kyllä oudolta että katsovat meidän pärjäävän loistavasti näillä tuloilla=/ sen takia ei kuulema saada sossusta mitään, kun on mahdollisuus ottaa opintolainaa..ihme kyllä ollaan näilläkin tuloilla pärjätty.. ei siis tarvitse nälästä kuitenkaan kärsiä, kun perunoita saadaan vanhempien penkistä, ja sillä pärjää jo pitkälle=) -ap-

Vierailija
17/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä saan jo kotihoidontukea, vaihtui heinäkuussa. ja edelliseen verokysymykseen, veroa menee tuosta kotihoidontuesta 20% -ap-

Vierailija
18/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 80% ei lasketa mistä tahansa vuokrasta; eli maksimissaan se on muistaakseni 200 mitä sitä voi saada..

mutta sen lisäksi koska nainen ei opiskele vaan pitäisi vaan saada lisäksi asumistukea niin siitä en tiedä.. Miksei äijäs ole töissä? Kyllä sitä nyt voisi viikonlopputöitä tehdä? jos ei iltatöitä nyt sentäs mut vaikka vaan kaupankassaksi joka toinen sunnuntai niin tienaa suht hyvin.. tuplaliksa.. En mä ainakaan tulis noilla rahoilla IKINÄ toimeen mitä Ap sanoi rahaa tulevan/kk.. Itse tein opiskelujen ohella kolmea työtä. Vapaapäivä mulle oli se että oli VAAN koulua.. No jokinen tyylillään ja siis mulla ei ole lapsia ja se muuttaa kun niidenki kanssa varmaan miehes haluaa olla...

Vierailija
19/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mies oli kuukauden töissä nyt kesällä, ja sen takia laski asumistuki ja kotihoidontuki.. mutta itsestänikin tuntuu kyllä oudolta että katsovat meidän pärjäävän loistavasti näillä tuloilla=/ sen takia ei kuulema saada sossusta mitään, kun on mahdollisuus ottaa opintolainaa..ihme kyllä ollaan näilläkin tuloilla pärjätty.. ei siis tarvitse nälästä kuitenkaan kärsiä, kun perunoita saadaan vanhempien penkistä, ja sillä pärjää jo pitkälle=) -ap-

Sossu laski, että entisillä tuloilla olisi pitänyt elää pitkälle. Tuet alkoivat tulla vasta kaksi kuukautta työttömyyden alkamisen jälkeen ja esimerkiksi ensimmäinen tt-päiväraha oli kahdelta viikolta. Olin ottanut määräaikaisen työni loman rahana, joten siksi kela laski ensin pitkän kesäloman. Sossu taas laski, että niillä tuloilla olisi pitänyt elää, vaikka näkivät tiliotteelta, että olin maksanut kaikella laskuja ja mitään tuloja ei ollut. En ymmärtänyt ottaa tällaisista asioista etukäteen selvää - varsinkaan tuosta, että tt-päiväraha ei ala heti, vaan vasta parin kuukauden jälkeen. Miehelläkin sattui samaan aikaan tulojen muutos ja hänelläkin oli samaan aikaan täysin tuloton kausi. Hänelläkin tulot alkoivat vasta kahden kuukauden päästä (tämä oli täysin sattumaa, että näin kävi) minun työttömyyteni alkamisesta.

Elimme tosi pienillä ruoilla. Onneksi tästä on jo pari vuotta aikaa. Meni vain luotto siihen, että sossu auttaisi niitä, jotka tarvitsevat apua.

Toisaalta itse olen opiskellut opintolainan turvin. Se oli ennen normaalia ottaa. Nykyaikana on vielä helppoa, että saa ottaa vain kuukauden lainan, kun ennen oli pakko ottaa koko vuoden opintolainat tai ei sitten ollenkaan. Siinä mielessä voisitte pohtia, että mies ottaa sen kuukauden tai kahden opintolainan.

Vierailija
20/20 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi V***u mua sitte ottaa tää meijän hyvinvointivaltio päähän!! Lainaa pitäs sitte vai ottaa, ai s****na että sapettaa! Mä vihaan maksaa veroja kun ei siitä kukaan oikeasti apua tarvitseva hyödy. Dokut sun muut hörhöt sieltä sossusta sitä rahaa saa.. No nyt täytyy rauhoittua..pfiu----

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän