Mitä mä teen ton tarhapaikan kanssa???
Sain likalle 2v tarhapaikan syyskuun alusta, työvoimatoimisto lupasi minulle alustavasti että pääsen syyskuussa alkavaan koulutukseen ja NYT EN PÄÄSEKKÄÄN, voi p....Sain tarhapaikan muutettua siksi aikaa 12pv/kk kun saan työpaikan, en haluaisi menettää koko tarhapaikkaa, tuskin saisin enään tätä tarhapaikkaa uudestaan koska läheltämme lopettaa yksi tarha väliaaikaisesti remontin takia, eli jos nyt menetän tämän paikan ja sit kun pääsen töihin haen uutta tarhapaikkaa voi paikka olla kuinka kaukana vain....
Nyt tunnen syyllisyyttä siitä että likka on tahassa ja minä täällä kotona etsimässä töitä...Tosin likka vaatii itsekkeen jo seuraa kun kotona eikä lähitaloissa ole kavereita mutta teenkö väärin kun vien likan kolmena päivänä hoitoon ja itse täällä kotona etsin töitä sillä välin....
Kävin tarhassa johtajan juttusilla ja tuntui että hän ainakin vähän syyllisti......
Kommentit (7)
ÄLÄ välitä! Tämä on ikuisuusaihe....
En ole koskaan ollut 3 kk pidempään kotona lasten kanssa, joten oma mielipiteeni on hyvin väärään suuntaan kallellaan.
Voisitko kokeilla miten päiväkotielämä lähtee sujumaan? Kolmena päivänä viikossa lyhyehkö päivä päikkärissä ei kai lasta vahingoita.... Ja jos lapsi ei viihdy ja äidin sydäntä kivistää, voithan perua paikan myöhemmin.
Jos löydätkin yllättäen työn jossa pitää aloittaa pian, voi olla hankalaa saada tarhapaikka etenkin kesken kauden. Etkä ehdi välttämättä totuttaa lasta hoitoon sitten jne..
Minusta 2-3pv/ viikko on ihan ok, ja vähän lyhyempiä päiviä ettei nyt ihan kymmentä tuntia kerralla..
Ikuisuusaihehan tämä, mutta minua ärsyttää juuri tuo että vielä päiväkodin henkilökunta syyllistää ihmisiä. Eihän se heille kuulu oikeasti! HE ovat palvelualalla, ME olemme ASIAKKAITA, ja niitä lapsia heidän kuuluu hoitaa tasapuolisesti oli lapsen tarhassaoloon mikä syy hyvänsä. Ja ihan lain puitteissa toimitaan kuitenkin ;)
(ja eri asia nyt se jos vaikka 1-vuotias on koko viikon kymmentuntisia päiviä tms...näitä tuskin oikeasti kuitenkaan on niin paljon kuin annetaan ymmärtää..)
Hui, saan varmaan sodan aikaiseksi, mutta niin jo sapettaa tämä toisten asioiden ja elämäntilanteiden kyttäily. Murr.
Jos kerran olet lähitulevaisuudessa lähdössä töihin (?), niin samalla lapsesi saisi nyt pehmeän laskun päiväkotiin kun päivät ovat lyhyitä.
Tosiaan, mielipiteitä asiasta tulet saamaan varmaan erinäisiä (!), mutta itse samassa tilanteessa pitäisin paikan ehdottomasti! Työn/koulutuksen löytyminen tuskin edes tulee kestämään niin kovin kauaa, kun kerran aktiivisesti haet...
Sekin näkökohta asiassa on, että pikkuisesi tulee väistämättä myös saamaan niitä päiväkotipöpöjä, ja voit nyt rauhassa sitten hoidella niitä kotona... Okei, joku sanoo tähän, että miksi ihmeessä sitten mennä hakemaan niitä tauteja, mutta jos niitä tauteja ollaan joka tapauksessa hakemassa seuraavan, vaikkapa, puolen vuoden sisään, eikö ole lapsenkin etu, että niitä voidaan potea suht rauhassa kotona eikä niin, että uuden työpaikan paineissa lasta yksinkertaisesti jouduttaisiin viemään puolikuntoisena päiväkotiin? Joskus kun niinkin on pakko tehdä...
Tsemppiä puolensapitämiselle ja työnhakuun! :-)
Minun mielestäni sinun kannattaa pitää päivähoitopaikka: saatat saada työpaikan, jonne täytyy olla valmis menemään melkein samantien ja se taas on mahdotonta, jos lapsellasi ei ole hoitopaikkaa. Saatat myös päästä jollekin kurssille, joka alkaa pian, silloin tulee myös kiire saada uusi päivähoitopaikka.
Ja nyt lapsesi päivähoito alkaisi pehmeästi, voit pitää häntä hoidossa lyhyttä päivää. Mukavampi lapselle kuin se, että hoidossa pitäisi olla yhtäkkiä monta tuntia päiväsä.
kannustavista ja asiallisista vastauksista, pidän tarhapaikan ja itse keskityn tässä työnhakuun...Saapa Likka siinä samalla pehmeän laskun päiväkodissa....
Eri asia olisi, jos paikka olisi kokoaikainen. Tekee todellakin hyvää myös lapselle saada seuraa, eikä se työnhakukaan ihan vasemmalla kädellä suju, vaivaa pitää nähdä. Minä ainakin vien pojan hoitoon jos osuu viikolle vapaapäivä, kun siitä kerran maksan ja poika viihtyy.