Miksi ette pue lapsianne kunnolla? Siis lämpimästi!
Tänäänkin joku isä toi kaksi lastaan tarhaan. Vanhempi oli noin 3v tyttö. Tytöllä oli kesähattu, fleece ja caprit. Ja jalassa sandaalit.
Isällä itsellään oli kyllä esim. kunnon takki päällä!
Kommentit (32)
siis ne tuli vastaan pihalla, kun olivat vasta menossa sisään
- ap
Vierailija:
siis ne tuli vastaan pihalla, kun olivat vasta menossa sisään- ap
Jospa perheellä on lämmin autotalli josta lähtivät matkaan, ei siinä ehdi tulla kylmä kun kävelee autolta tarhaan. Ja ulkoiluun toki ulkovaatteet päälle.
Kun nää ilmat viilenivät ihan yhtäkkiä. Tytöllä tänään pitkähihainen trikoopaita + trikoot, verkkaritakki ja -housut, lenkkarit, lippis. Palattiin vielä hakemaan hanskat, kun valitti, että sormia palelee. Mutta huomenna täytyy varmaan siirtyä jo haalariin ja pipoon. Sadevaatteet ja saappaat toki on mukana sateen varalta.
Mekin kyllä usein viedään sisävaatteissa tyttö tarhaan, kun autolla kuljetaan.
pk:sta eilen erikseen mainittiin että toivovat lapsille pipoja (ja kaulaan jotakin suojaa) ja lapasia. vihjattiin myös sukkahousuista jo. jotkut oli olleet kylmissään. onneksi meidän pojalla olikin jo maanantaista alkaen pipo päässä... lapasia en ollut tajunnut laittaa.
tänä aamuna sitten tädit kaivelivat varavaatekoria, kun yksi 2-v poika oli ilman päähinettä :( Sai punaisen talvimyssyn päähän. Asteita oli +6, pihassa tuuli ilkeästi. Ja siis Helsingissä ollaan, ei edes pohjoisessa.
kun ovat aamun viileydessä melkein 2 h ulkona, voipi tulla vilu.
on liian vähän. Pärjäisitkö itse sillä pari tuntia ulkona?? Tuolla on 10 astetta vaan... Nyt hopihopi viemään lapselle lisää vaatetta!
jos olivat menossa autosta suoraan sisälle päiväkotiin, niin ei silloin välttämättä tarvita ulkovaatteita.
(ja ties vaikka oli ulkotakki laukussa mukana, tai odottamassa sisällä tms.)
Meillä on liuta vaatteita jo odottamassa tarhassa. Monesti tarhaan jää edellispäivänä vaatetta ja sadekuteita on paikan päällä aina.
Jos lapsi menee tarhaan suoraan sisälle eikä ulkoiluun niin päällä saattaa olla vähempi vaatetta kuin normaalisti.
Lippis meillä on lapsella vielä hyvän tovin.. :(
Toiset kuskaa sitä kassia päivittäin mukanaan, toiset tuo vaatteet maanantaina koko viikoksi ja vievät perjantaina kotiin. Jos näit lapsen pihalla, et voi tietää, mitä vaatteita mahdollisesti oli tai ei ollut mukana.
Vierailija:
6: mutta kun niitä ulkovaatteita EI OLLUT!- ap
Nyt ovat varmaan aamupäiväulkoilun jo ulkoilleet ja iltapäivällä pitäisi olla lämpimämpi.
Vierailija:
on liian vähän. Pärjäisitkö itse sillä pari tuntia ulkona?? Tuolla on 10 astetta vaan... Nyt hopihopi viemään lapselle lisää vaatetta!
tiedän siitä, että ulkovaatteita ei ollut, kun tämän tytön " lokero" on siinä meidän tytön vieressä. Ja se siis oli ihan tyhjä, sattuipa se vain silmiini tyyliin, että eivätpä ole vielä saapuneet. En siis sen enempää sitä kytännyt.
Eikä tosiaankaan ollut mitään vaatereppua mukana!
- ap
Juoksee ja touhuaa koko ajan ja pipo on aina hiessä paukkupakkasillakin. En tosiaan vielä pistänyt mitään pipoa ja hanskoja mukaan...
Toinen palelee siinä kun toinen hikoilee. Eikä liika hikoilukaan ole hyvästä. Meidän neljävuotias otti mukaan haalarin (vein kevyemmissä vaatteissa) ja päähän pipon. Halusi itse sen pipon kun tarjosin kesähattua. Tosin ulkoilee vaan aamupäivällä kun haen jo kohta kotiin...
Siis sillon kun OIKEESTI pakkasta ja kylmää, maa roudassa -kun jo plussailmalla on TALVIPIPOT?
Kyllä mää ärähtäisin hoidossa jos talvipipo olis nyt jo päässä!
Esim. puuvillaisia. Ne tosin eivät pidä tuulta yhtään.
tarhassa odottaa pipoa, hanskaa, haalaria ja fleeceä. Jotkut ei pue matkalle vaan ovat vieneet jo kamat tarhaan. Eilen oli lämmin kun hain lapsen tarhasta, joten lämpimät vaatteet jäi sinne.
Meillä on ainakin kahdet kaikkea, joten ei niitä tarvitse aina mukana raahata.
Logistiikka on helppoa kun sen ymmärtää oikein.
Mä olin varmaan pukenu vauvan (9kk) liian hepposesti eilen, en tajunnut että ilma noin äkkiä kylmeni. Oli 12 astetta.
Oli sillä kyllä pitkähihanen paita, takki, pitkät housut, sukat, trikoopipo.
Ja välillä oltiin aina sisällä kun kaupoilla oltiin että kaippa se tarkeni.
Mutta mulle tuli kyllä tää kylmyys ihan puskan takaa.
ja ekaluokkalainen lähti ilman sukkiksia ja nyt poden huonoa omaatuntoa kun lapsi varmaan palelee, sormikkaat kyllä on kädessä ja päässä huivi ja kaks takkia päällekkäin, mut sukkikset jäi kun tyttö sanoi ettei halua, en viitsinyt tapella mut olisi kyl pitänyt, aamulla en tajunutkaan kuinka kylmä tuuli siellä on:(
pitkähihaisen paidan ja trikoovuorelliset housut. Päälle ulkoilutakki ja lenkkarit. Lippiksen laittoi päähän, mutta mukaan meni ohut pipo ja lapaset sekä vk-rukkaset, jos tulee tarvetta. Ulkona on +12 astetta, mutta tuulee.
Toivottavasti näin..
Mä panin omalle pojalle (2v) sukkahousut ulkohousujen alle ja en tiiä liiottelinko kun panin lippiksen sijaan pipon ja hanskatkin. Aattelin että saahan ne sit pois.