Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopiston arvosanoilla merkitystä?

Vierailija
28.08.2007 |

Tentit taas vähän mönkään :((( Läpi, mutta silti... Arvosanani huitelevat kakkosen tienoilla.

Tuleeko minusta ikinä mitään?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksittäisen tentin arvosana ei kiinnosta ketään.

Vierailija
2/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaihtoedes käy mielessä. Hiukan kyllä ihmettelen, mitä varten opiskella ainetta, joka kiinnostaa noin vähän tai johon on noin vähän kykyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

M on minimi.

Vierailija
4/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihekin kiinnostaa. Tai sitten vastaustekniikka on vielä hakusessa. Olen vasta toisen vuoden opiskelija.

Vain yhdestä kurssista olen saanut vitosen.

ap :(((

Vierailija
5/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aihekin kiinnostaa. Tai sitten vastaustekniikka on vielä hakusessa. Olen vasta toisen vuoden opiskelija.

Vain yhdestä kurssista olen saanut vitosen.

ap :(((

Vierailija
6/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun gradussa ei ainakaan ole mitään mitä olisi peruskursseilla käsitelty... Oikeastaan peruskursseita ei jäänyt mitään päähän eikä käteen :/ Missä lie vika. Hyviä arvosanoja sain, kunnianhimoa oli, halusin kokonaisarvosanat hyviksi (en tiedä miksi). Vasta loppuvuosian sain kursseista jotakin " irti" .

Gradu lähtee ensi viikolla tarkastajalle, joten en kyllä tiedä miten lopulta käy....

Vierailija
7/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka taitaa olla yleisin asteikko tenteissä? Jos on, niin kakkonenhan on ihan ok; Vastaa hyviä tietoja.

Jos valmistut ja hakeudut suoraan työelämään, ei arvosanoilla yleensä ole niin suurta merkitystä. Jatko-opiskelijaksi tarvitaan yleisimmin vähintään hyvät tiedot pääaineen opinnoista sekä cum laude gradusta. Poikkeuksiakin on, ja toisinaan huonommallakin gradulla voi korjaamisen / lisäperehtymisen jälkeen päästä suorittamaan lisensiaatin tai tohtorin tutkintoa.

Vierailija
8/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko-opiskeluaikomuksia minulla ei ole.

ap

Vierailija
9/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikea työelämä on siis yliopistojen ja muiden valtion laitosten ulkopuolella.

Vierailija
10/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö esimerkiksi Stakes, Ilmatieteenlaitos, CSC (osittain) ja monet muut tutkimusinstituutit ole valtion omistuksessa? Kyllä niissä tehdään hyvää työtä ja ihan kohtalaisella palkallakin (ainakin jos vertaa yliopistojen surkeaan palkkaan).

Vierailija
11/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opiskelen kauppakorkeassa, eikä koskaan ole katsottu numeroita. Tai siis on katsottu paperit, mutta huonot numerot eivät ole olleet este työnsaannille :)

Vierailija
12/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun gradussa ei ainakaan ole mitään mitä olisi peruskursseilla käsitelty... Oikeastaan peruskursseita ei jäänyt mitään päähän eikä käteen :/ Missä lie vika. Hyviä arvosanoja sain, kunnianhimoa oli, halusin kokonaisarvosanat hyviksi (en tiedä miksi). Vasta loppuvuosian sain kursseista jotakin " irti" .

Gradu lähtee ensi viikolla tarkastajalle, joten en kyllä tiedä miten lopulta käy....

Siis täytyyhä nsun gradulla olla metodi ja sen täytyy olla yleisten tieteenalan kriteerien mukainen ja sen täytyy liittyä johonkin kontekstiin ja tutkimusperinteeseen. Kyllä meillä ainakin noita jauhetaan jo peruskursseista lähtien, ensin yleisemmin ja sitten erityisemmin, mutta täytyy kaikista tasoista olla tietoinen gradussaan.

Vierailija
13/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ekan vuoden kirjatenteistä vain 2-3 (arvostelu 1-5). Yritin aina parhaani, mutta en vain osannut valmistua tenttiin oikein. Lopulta opin hyödyntämään tenttikirjan sisällysluettelon tosi tarkkaan: sehän on avainsanalista siihen, joka sinun edellytetään oppivan. Lisäksi minä en koskaan menestynyt tentissä selailemalla kirjoja edellisenä iltana, kuten moni kertoi tekevänsä, vaan luin kirjat kirjastossa aina huolella kertaalleen läpi, muistiinpanoja tehden ja lopulta kertaillen. Vaikempia kirjoja piti lukea ensin selaillen ja sitten opetellen ja lopuksi vielä varmistaa että asia on hallussa.

Pyydä apua tutorilta, opintoneuvonnasta tai avuliaan oloiselta opettajalta.

Vierailija
14/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itse opiskelen kauppakorkeassa, eikä koskaan ole katsottu numeroita. Tai siis on katsottu paperit, mutta huonot numerot eivät ole olleet este työnsaannille :)

t.

24.8.07 valmistunut KTM

Vierailija
15/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten katsotaan mahdollisesti arvosanoja ja hakijaa itseään. tuttavani jätti palkkaamatta hepun jolla oli mielettömän hyvät arvosanat. Hänellä ei kuitenkään ollut asenne paikallaan. Oli liian pollea arvosanoistaan ja lähes kättelyssä jysyi palkkaa. Tuttavaa ottikupoliin ,koska nuori mies ei esittänyt mitä hänellä olisi ollut tarjota työyhteissölle, miestä kiinnosti vain omat nettoansiot.

Joten ne parhaat paperit eivät ole tae mistään.

Tämän paikan sai huonommin opinniossaan menestynyt, joka halusi tehdä kaikkensa työn eteen.

Vierailija
16/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Siis täytyyhä nsun gradulla olla metodi ja sen täytyy olla yleisten tieteenalan kriteerien mukainen ja sen täytyy liittyä johonkin kontekstiin ja tutkimusperinteeseen. Kyllä meillä ainakin noita jauhetaan jo peruskursseista lähtien, ensin yleisemmin ja sitten erityisemmin, mutta täytyy kaikista tasoista olla tietoinen gradussaan.

Mutta opiskelin ja luin asiat vasta nyt kun tein gradun. MITÄÄN kun ei jäänyt ekoilta kursseilta mieleen... Myös graduni on teoreettinen, siis teoria-painotteinen, joten varsinaista metodia siinä ei ole (meidän ala on tosi metodi-keskeinen, se ketutti alusta asti, joten tein toisenlaisen gradun). Oikeastaan vääntelen gradussa eri teorioita ja yhdistelen eri tietenaloja. Ja totean, että meidän ala on junnannut paikallaan viim. 20 vuotta.

Tarkoitin ap:lle, että peruskurssien sisältö pitää ymmärtää, mutta edes loppuopintojen kannalta ei ole välttämättä niiiin tärkeää, että saa niistä hyvä arvosanat. Jos syventävissä opinnoissa on hyvät arvosanat, se kertoo jo jostakin.

Vierailija
17/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siis huonot numerot ollut mulle mikään este. Tosin työkokemus mulla onkin sitten hyvä.

t. 16

Vierailija
18/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oman kokemuksen mukaan työhaastattelussa on katsottu enemmän tutkinnon sisältöä siis suoritettuja kursseja ei sitä mitä niistä on saanut arvosanaksi.

Vierailija
19/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Pankkiiriliikkeessä työskentelevä VTM

Vierailija
20/28 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen. Usein nämä eivät ole missään tekemisissä keskenään. Aika harva lienee lisäksi niin onnekas, että olisi saanut yliopistossa opiskella juuri niitä asioita, joita työelämässä tarvitsee. Taidot karttuu töitä tehdessä, ei siihen vaikuta tenttiarvosanat mitenkään. Useimmat isommat firmat testaavat kyllä hakijoiden kognitiiviset kyvyt niin tarkkaan, että älyllä saattaa joskus mennä jopa muodollisesti pätevämpien ohi.