Paha mieli
Mulla on ihan kauhean paha mieli...Mun lapsen takia, puolesta. Siitä kun se ei halua mennä tarhaan vaan olla mun kanssa kotona. Ja ennen kaikkea mulla on paha mieli kun mä...Mä löin ja tönäsin
maahan...väänsin jalasta ja läpsin kädelle...istuin jalkojen
päällä...puristin...Mä olen ihan kauhea! Mä tarviin hoitoa...
En mä voi tehdä niin mun rakkaalle lapselle! Ihan kauhea raivo valtaa
mut, enkä pysyt hillitsee itseäni. En pysty hallitsee tilannetta kun
puhe eikä kompromissien ehdottelut auta.
Tämä viesti mun piti laittaa mun miehelle mailina, mutta en uskallakaan. Jos se ei haluakaan mun kanssa enää lisää lapsia kun olen niin kamala!
Kommentit (54)
Suuren askeleen otit mutta erittäin tärkeän. Nyt minäkin voin lähteä hakemaan lapsiani. Kerro silti kuulumisiasi tähän jos haluat.
t: se joka jankkasi kokoajan soittamisesta
Kerro sitten klo 11 jälkeen, että miten psykologin kanssa meni. Toivottavasti saat keskusteluajan mahdollisimman nopeasti.
t: 26 jne.
sitä kautta sun on mahdollista päästä intensiiviseen terapiaan, useamman kerran viikossa, ja jos sulla on rankat taustat, se voi olla tarpeen. Myöntämisperusteena on opiskelu/työkyvyn säilyttäminen tai palauttaminen, ja sitä on helpompi saada nuorena henkilönä. Terapia vaatii paljon - ja sun täytyy oikeasti haluta sitä jotta siitä olisi apua - sun täytyy uskaltaa sukeltaa asioihin, mutta jos löydät oikeanlaisen ihmisen, siitä on sulle oikeasti apua, pysyvästi.
Mutta aloita nyt jostain, ja aloititkin jo kun kerroit täällä ja soitit. Hienoa!!!
t. se joka kertoi omasta kokemuksestaan.
pelottaa, että se nostaa jotain pintaan, jotain mitä oon saanu alitajuntaisesti piilotettua muistin kätköihin, pois muistista. On nimittäin ajanjaksoja, joita mä en muista ollenkaan!
Mutta en mä sen takia voi olla huono äiti!
Ap
Sen takia kai terapiaan meneekin pitkä aika - asioita puretaan siinä tahdissa kuin sinä kykenet sitä tekemään ja seurauksena on se, että saat ns. elämäsi takaisin. Ja lapsesi saa hyvän ja " kokonaisen" äidin. Mutta tosiaan, onneksi, vaikka terapiaan menisikin pitkä aika, niin saat heti apua lapsen kanssa toimimiseen. Ja lääkityskin voi tosiaan edesauttaa asioiden purkamista ja siihen liittyvää ahdistusta.
tosiasia vaan on, että ne jutut vaikuttavat elämääsi - ei ehkä niinkään mikään yksittäinen asia, vaan kokonaisuus. Niinkuin se yksi vanha psykiatri sanoi, että olennaista olisi kysyä: miten Sinua on kohdeltu lapsena.
Ap, varmasti pelottaa, mutta sukella silti. Se menneisyys pitää käsitellä että voi muuttua nyt. Psykologi on auttamassa sua siinä prosessissa. Se että sulla on elämässä ja asioissa sotkuja ei tee huonoa äitiä, säkin olet vaan ihminen ja voit korjata asioita lapsesi suhteen. Tosi hienoa että uskalsit ottaa yhteyttä avun taholle.
Kohta soitan sinne perheneuvolaan...
Tärisyttää...
Ap
Ja ap:n puolesta kiitän niitä jotka tuki häntä tähän ratkaisuun, varsinkin sitä " jankkaajaa" :)
En vain ole saanut vielä soitetuksi sinne perheasiain neuvottelukeskukseen.
En muuten ajatellut murhata lastani...te olette ihan kamalia!
Ap
Kiva kuulla, että tänään on jo aurinkoisempi päivä. Ja soitat sitten kun olet valmis, kunhan et lykkää liian myöhäiseksi, hoida asia jo tänään ;)
t: kerholasten äiti
Syön tässä ensin ja sitten soitan:)
Ap
Toisaalta et selvästikään kertonut hänelle viimeksi mikä oikeasti mättää.
Koko vyyhden purkamiseen menee ihan varmasti pitkä aika, mutta apua saat silti varmasti heti. Esim. keinoja lapsen kanssa toimimiseen - ihan varmasti helpottaa hyvin nopeasti. Vaikka kävisit asioita omassa päässäsi läpi niin kun saat apua niin sun ei tarvitse jatkossa purkaa niitä lapseesi - usko pois - vaikka se vaikuttaisi nyt uskomattomalta niin oikeasti se on niin helppoa ja mitään muuta ei tarvita kuin se että saat otettua yhteyttä johonkin. Ei ne sulta lasta pois vie - voi elämä, että täällä liikkuu ääliöitä.
sulla on kaksi vaihtoehtoa: kerrot miehellesi kaiken kaunistelematta tai soitat neuvolaan tai jollekin yksityiselle psykologille ja käyt kerran (vaikka jännittää ja kauhistuttaa, että mitä ne sinusta ajattelevat - silti menet sinne) sen jälkeen helpottaa - lupaan ja vannon. Jos soitat neuvolaan ja käyt kerran juttelemassa niin sulle voi olla helpompaa kertoa miehelle sen jälkeen. Ammattiauttaja auttaa sua ymmärtämään sun ongelmia niin, että löydät sanat joilla selittää asioita miehelle.