Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSsissien tiistai!!

28.08.2007 |

Huomenta kaikille!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki luuraa?? Nukuttaa vissii hyvin :)

Joo olis tänä aamun itselläkin nukuttanut makeasti, mutta ei auttanut ylös vaan!!

Yö meni tosiaan hyvin, yhdellä herätyksellä.

Onhan meitä sitten täällä loppukuun kukkujoita, kiva tietää ;)

Mitenköhän Haikaranpolska ja tyttö voi? Olisi kiva kuulla heistä :)

Entä Rakkausvauva, oletkohan päässyt jo tositoimiin?

EI muita tainnut tällä hetkellä olla lähdössä synnyttämään..

Kylläpäs näyttää harmaalta tuo ilma, ei onneksi sada!!

Nimistä oli eilen puhetta. MEillä ei ole kummallekaan valmiina, sitten kun nähdään vauva niin voi alkaa miettimään kun huomaa millainen persoona hän on =) ELi meillä kutsutaan vauvaksi sinne ristiäisiin saakka ;)

Imetyksestäkin oli jotain.. EN ota stressiä siitä hommasta, onnistuu jos onnistuu ja niin kauan kuin sit maitoa riittää!! Molempia aiempia sen 4-6kk olen imettänyt.

Pitäisiköhän käydä sieltä Hobbarin sivuilta se kantoliina tilaamassa?? Eihän se nyt mikään huono sininen väri ollut. Kuitenkin saa edullisesti, ne maksaa uutena niin paljon..

Se Rakkausvauvan hommaama puku vauvalle oli aivan ihana!! =) Pitää varmaan sellainen Beige käydä hakemassa, jos on kokoja vielä jäljellä.

No mutta, nyt tyttöjä herätteleen ja sit aamupalalle ne laittaa. Siinä hommassa aina kestää aikansa..

Mukavaa päivää!! :)

outs@ ja masu rv 35+2

Vierailija
2/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoipa aamu hyvin.. Tietokone temppuilee. Kaksi viestiä hävinnyt jo johonkin taivaisiin. Toivotaan että kolmas kerta jo onnistuisi.. 8)

Eli en nähnyt uutta pinoa niin tässä on uusi aloitus. En osannut linkittää eilisiä keskuteluja tähän..

Kiitos rauta vinkeistä. Yöllä kun olin hereillä, otin tuoremehun kera rautaa. Joskos se nyt alkaisi nostamaan hbtä.

Jännityksellä odotetaan uusia vauva uutisia. Jokohan niitä tänään tulisi..

Ja Kaylightille paljon onnea vielä vauvasta.

Mutta nyt, lapset ylös ja aamupalalle. Tarkoitus olisi leipoa munkkeja tänään jos vain suinkin jaksan.. 8)

Aurinkoista päivää kaikille Sisseille!!!

Fiia 35+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvansa saaneille!

Haikarapolskalta tuli eilen illalla viesti, tyttö syntyi 27.8 klo 16.57. Paino 3630 g ja pituutta neidolla on 52 cm. Onnea!

Taustailen edelleen.. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
5/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni jotenkin jännittäessä uutisia Haikarapolskalta, joten tuntui, ettei oikein saanut mitään aikaiseksi. Illalla sitten tulikin Haikarapolskalta viestiä ja kyynel tuli silmään. Ihania uutisia! Piiu jo onneksi ehti niitä tänne laittaakin. Oikein paljon onnea koko Haikarapolskan perheelle!!!

Yö meni sitten yllättävän hyvin ja nyt on aamusta pirteä olo. Tuolla vielä odottaa lista, mitä kaikkea olen ajatellut tehdä ennen vauvan tuloa, joten taidan yrittää saada asioita tänään hieman eteenpäin. On se kumma, että jotenkin sitä ajattelee aikaa ennen vauvaa ja sen jälkeen, vaikka eiväthän nuo hommat lopu tekemällä, aina tulee uusia ;)

Energistä tiistai päivää kaikille,

Unikko rv.36 tasan

Vierailija
6/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimistä puhetta. Meillä on tytölle mietitty nimi valmiiksi. (tyttö pitäis siis tulla). Meillä kutsutaan vauvaksi ristiäisiin asti, mutta nimi ei ole salaisuus!

Pimeä, raikas ja sateinen aamu. Jotenkin tykkään nyt tästä ilmasta. On helppo olla kun ei oo kuuma. Mitäs keksis tälle päivälle puuhaa...eilen siivosin koko huushollin, joten jotain muuta pitää keksiä. Esikois-pojalle pitää käydä ostaan uudet lenkkarit kun vanhoista varpaat pilkistää. (iso jalka pian 9v. pojalla kun pitää ostaa numeroa 37. Oma jalkani on 38-39, mutta miehellä kyllä 45...)

Risella rv 37+4 ja suppareista ei tietoakaan

Vierailija
7/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, oli tullut [b]Kaylightilta[/b] ja [b]Haikarapolskalta[/b] vauva-uutisia :D Onnea molemmille!!

[b]Imetyksestä[/b] en ole minäkään ottanut minkään näköisiä paineita – ennemminkin pitäisi valmistautua myös siihen vaihtoehtoon ettei imetys mene oppikirjan mukaan, koska esikoisen kanssa se sujui niin hyvin. No mieltä rauhottaa se että maitoa on tullut jo lähes koko raskausajan ihan kiitettävissä määrin ja neuvolassakin sanoi että sehän vain kertoo että maito ainakin nousee..! Mutta nuo imetystuki-sivut on varmasti ihan hyvät, etenkin ensikertalaisille vois kuvitella että jotain hyötyä on jo etukäteen lukasta niitä :)

[b]Nimiä[/b] ollaan jonkin verran makusteltu. Mutta todennäköisesti väännetään niistä kättä vielä vauvan syntymän jälkeen ;) Ja meillä on tapana pitää nimi salaisuutena ristiäisiin asti.

Noista [b]miesten kommenteista[/b] tuli mieleen kun minä menin (tyhmänä) kysymään miehen mielipidettä rinnoistani, että mahtaakohan ne roikkua jo pahastikin – Niin mies tyynesti tuumasi että, joo, onhan ne vähän niin kun verkkokassit, joissa on kiviä..!! Joopa joo, mitäs menin kysymään ;D (tosiaan vaatii vähän huumoria parisuhteelta, että tälläisiä edes toisille sanotaan..)

[b]Vm78[/b] – Oli menossa synnyttämään yksin :) Mikä minusta ainakin on myös ihan normaalia. Itsekin joskus sitä vaihtoehtoa mietin.. Ja jos mieskin olisi halunnut toimia sillä tavalla, asia olisi ihan sillä selvä. Esikoisen synnytin siskoni kanssa. (kun olin yh)

[b]Kewa[/b] – Onko sun masu tosiaan noin pieni?! Vai näyttääkö vaan kuvassa niin erilaiselta? :) Minäkin keittelin tutit ja tuttipullot eilen :)

Kiva kuulla myöskin [b]Kirahviinasta[/b]! Sinulle toivotaan siis supistusten vähenemistä ;)

Täällä on aamu sujunut pirteästi ja sairaalakassin sisältöä pohtimalla. Myönnän, en ole vielä suuria ajatuksia sille uhrannut.. Mutta illalla sain kellotella supistuksia, niin päätin että heti tänään teen sen hemmetin listan :P Supistuksia tuli suht säännöllisesti 10-15 min välein ja kestokin oli minuutin luokkaa. Mutta loppuivat kuitenkin aika nopeasti tai nukahdin :)

Tekemistä pitäis taas keksiä tälle sateiselle päivälle - ehkä mä vaan totuttelen nyt tähän rauhaisaan kotona olemiseen. Eilenkään en muuta tekemistä keksinyt, niin pyyhin pölyjä ja leivoin. Ja illan paijasin marsujani :D Tuntuu että ne on ollut nyt raskausajan aika huonolla huomiolla :/ Vietin sitten niiden kanssa useamman tunnin pesuhuoneessa; häkki puhtaaksi ja marsutkin pesin. On ne vaan mun vauvoja vielä, vaikka välillä ei aika tunnu riittävänkään..

Taidan ottaa vielä kahvikupposen ja mietin hetken tuota sairaalakassia vielä.

Dumle rv 37

Vierailija
8/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikaranpolskalle onnittelut tytöstä:)

Jännityksellä odotan uusia vauva uutisia.Pääsiköhän rakkausvauva tosi toimiin?

Outs@ suosittelen sitä liinaa,eikä sinisessä mitään vikaa ole;) mainitsin vaan että siellä on vain sinistä jäljellä ku vähä aikaa sitte oli vielä beigeä.

Täällä ei ole pahemmin supistellu.Eilen sain muutaman mojovan mutta loppui siihen.Toivottavasti kaikki supparit tulee sitte vasta käynnistyksessä.

Mä jo luulin että mun flunssa alkaa helpottaa,niin olenki nyt aamulla enemmän tukossa ku tähän mennessä.Selkä vaivas eilen tosi pahasti.Nukkumaan mennessä sanoin miehelle,että mua huolestuttaa että olen niin romuna etten pysty synnyttää.Mies vaan siihen,että kyllä se sieltä tulee;) helppohan sen on sanoa!

mut nyt haisee pojan vaippa aika lailla.

AuringonTytär v 38+2

Vierailija
9/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa saada näitä vauvauutisia. Ja ettei mitään katastrofeja ole sattunut kellekkään. :)

Hehe, nauratti ku luin Auringontyttären kommentin pojan haisevasta vaipasta - sama täällä! Kohta on pakko lähteä taas tuonne lavuaarille taiteilemaan niin ettei selkä kovin kärsisi. Ja vettä tuppaa aina roiskumaan masulle vaikka miten yrittäisin. Esikoisen hoidossa fyysisesti raskainta tuntuu olevan just nuo pyllynpesut, siinä on vaikea ergonomisesti lasta kannatella. No, onneks ei kestä kauaa kerrallaan! :)

Mä nukuin viime yön ku tukki enkä aamulla heränny ees miehen herätyskelloon. Vautsi, hyvä minä. Illalla olinkin niin sippi koko päivän suppareiden jälkeen että oksat pois. Kyllä se vaan uuvuttaa olla lähes koko ajan kipeä. Ja samalla vähän huolissaan. Muutaman viikon päästä nää olot ois oikein tervetulleita, mutta nyt ei! Mä oon nyt vähän huolissaan siitäkin että tiputtelenkohan mä lapsivettä. Koko ajanhan mä oon vuotanu reilusti valkovuotoo, mutta ku nyt menee monta pikkarisuojaa päivässä. Pah. Tälle aamulle ei oo tullu vielä ainuttakaan supistusta, hurraa! Jospa ne pysyiskin poissa. Semmonen tulipallo oli kyllä illalla mahassa että pisti oikein läähättämään, ja naapurissa ku kävin ni piti matkalla pysähdellä ku sattu niin törkeesti.

Ihanan kylmä päivä tänään! Jos vaikka rauhalliseen tahtiin jotain hyvää (ja helppoa) leipoisin pakkaseen lopulta. Ois aika kiva saada vähän maustekakun tms tuoksuja tähän kämppään! Mun päivä alkoi kyllä hyvin ku sain piiiiitkästä aikaa juoda rauhassa aamuteen siinä sivussa ku pistelin puuroa pojan suuhun. Kertaakaan ei lentäny ruokaa mun päälle eikä kertaakaan tarvinu nostaa poikaa takasin istumaan. Onko mun esikoisesta kasvamassa kunnon kansalainen??

Mukavaa oloa teille muillekin.

Vierailija
10/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikarapolskalle ja Kaylightille onnittelut:))))

Lopahti sitten taas ne supistelut ja itkukin tuli oikeasti eilen.Harmittaa etten mennyt silloin silloin sunnuntai yöllä sinne jorviin kun synnytys oli jo oikeasti käynnissä,olisivat ihan varmasti auttaneet kalvojen puhkaisulla ja/tai oksitosiini tipalla.Jos synnytys katsotaan käynnistyneeksi kun supistelujen väli on alle 10min tunnin ajan niin mulla oli yli 4h supistelujen väli 3-6min ja kestivät ainakin sen minuutin.

Eilen kävin 2 kertaa saunassa ja seksiä harrastettiin kolmesti ja makoilin sitten vaan että kunnolla pääsee kypsymään paikat.Yöllä vihloi kipeästi useaan otteeseen kohdunsuuta mutta ei muuta.

Ei tässä muuten mitään hätää ja kiirettä sinne synnyttämään olisi mutta tänään tulee tasan viikko siitä kun noi säännölliset ja kipeät supparit rantatui mulle ja olo on tosiaan TUKALA kun vauva on jo melkein pää ulkona ja melkein koko ajan sattuu;(

IMETYKSESTÄ Mä oo imettänyt molempia puolivuotta ja tarkoitus olisi yrittää nytkin samaa.En ota paineita jos ei onnistu mutta myönnän kyllä että jos ei tule maitoa niin harmittaisi valtavasti.Jokunen kk sitten ostin luontaistuote kaupasta MAMMA teetä ja sitä olen välillä nyt juonut.Esikoisen kanssa alku oli hankalaa kun nännit meni heti jo sairaalassa ruville ja vesikelloille ja sattui tosi paljon imetys,sainkin sieltä sitten rintakumin avuksi ja sillä onnisti ja se lasinol?keltainen paksu tökötti auttoi myös.

Eniten jännään nyt niitä ekoja imetyksiä jolloin alkaa ne KOHTUA SUPISTELEVAT KIVUT ne sattuu tosi paljon!!!!

NIMISTÄ me ollaan jotakin nimiä mietitty mutta aletaan miettimään sitten kunnolla kun vauva on syntynyt.Pidetään se muilta salassa näillä näkymin ristiäisiin saakka.

AURINGONTYTÄR kurjaa että flunssasi ei vaan hellitä;(Kannattaa vaan juoda paljon kuumaa mehua,itse tekemässä herukka mehussa on vaan taikaa,mulle puree ainakin se.Selkäkin vihottelee varmasti vielä enemmän kun on flunssa niin paikkoja kolottaa.Toivottavasti saat itsesi pian kuntoon!

Mä ajattelin mennä nyt keittämään sitä mammateetä kun tuli se taas mieleen.Palailen sitten vähän myöhemmin uudestaan-

Mukavaa päivänjatkoa kaikille.

Nyt onkin ihan syksyinen ilma.

Rakkausvauva 38+4

Vierailija
11/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun uusia vauvoja syntyy koko ajan! Voikun itekin pian sais.

Viime yönä sit taas valvoin pari tuntia supistusten kanssa. Ne tuli parin tunnin ajan 3-10 minuutin välein ja olivat pääsäännöllisesti menkkamaisia kipuja. Kahen tunnin kellottamisen jälkeen olin niin väsynyt et päätin koittaa mennä nukkumaan takas. Ja sainhan mä lopulta unen, joten supistelut rauhottu. Nyt niitä tulee harvakseltaan. Nyt mietinkin sitä kivun kovuutta. Kun mulla nuo supistelut on kipeitä,mut ei sellasia et ei pystys olla niiden kanssa. Nukkumaan ei pystyny sen parin tunnin aikana, mut mut. Nyt mietinkin sitä et kuinka kipeitä niitten suppareiden tulee olla et kehtaan mennä synnärille näytille? Ens kertalaisena kun en tiedä synnytyksestä mitään. No lopultahan ne supistelut rauhottu, joten eipä tarvinnu lähteä...

Meillä on pojalle nimi valmiina. Siitä milloin se ilmoitetaan muille ei ole vielä varmuutta. Puhetta ollut et laitettas se ilmotusviestiin jossa kerromme pojan syntymästä. Eli meidän pojastahan tulee Vesli Nuutti Mikael.

Pakko kai se on lähettävä laittaan ittensä kuntoon, jotta pääse kaupungille. Viime yön valvominen taas vaan vahvisti sen et haen meille jonku kanavapaketin. Ajattelin ottaa sen mtv3 paketin. Ei ois kallis ja kaapeliin saa kaupanpäälle BB:n 24/7 katselut. :) se himottas aikalailla. Viime kausi kun oli niin jännä kun tuttu oli mukana. Mutta nyt kyllä pakkeloimaan ja kokeileen jotain muita kenkiä kuin sandaaleja. (taas sataa...)

Uma81 + Vesli 37+4

Vierailija
12/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkausvauva: voi hitsi, kurjaa tuollainen jojoilu! Mutta kyllä kieltämättä kuullostaa, että aika lähellä h-hetkeä jo olet! Tsemppiä!

Imetyksestä. Minulle ei tullut esikoisen syntymän jälkeen mieleenkään, että imetys ei jostain syystä onnistuisi. Vasta jälkeenpäin luin kaikista mahdollisista hankaluuksista, joihin siis itse en ole koskaan törmännyt. Esikoista imetin 1v2kk ja toista lasta 1v9kk. Esikoisen imetyksen lopetin, kun aloin taas odottaaa. Toisen lapsen imetyksen olisin lopettanut muutamaa kuukautta aikaisemmin lapsen ollessa 1,5 vuotias, jos olisin pystynyt. En kuitenkaan viitsinyt lopettaa imetystä ennen kesää, koska lapsella oli tosi pahat atooppiset ihottumat ja hän nukkui ihan hirveän huonosti. Tissi oli hänelle tosi tärkeä rauhoittumiskeino, sen avulla sain itsekin edes hetken levättyä. Kesällä lapsen iho on aina paljon parempi, jolloin tissistä vierottaminenkin sujui helposti, kun öisin ei tarvinnut enää hakea lohdutusta hankalaan oloon ja kutinaan.

Meillähän on ollut niin, että esikoinen on aina ollut tosi hyvä nukkuja, ihan vastasyntyneenäkin nukkui aina sellaisia 4-5 tunnin pätkiä päivin ja öin, sitten otti hieman maitoa ja nukkui taas. Tuntui, että hereillä ei ollut juuri koskaan. Anoppi sanoikin, että onkohan tuo enää ihan normaalia. Mutta joo, isäänsä on tyttö tullut, edelleenkin uni maistuu, etenkin aamuisin, tyttö ei varmaan ikinä ole herännyt oma-aloitteisesti ennen klo 8, ja mielellään nukkuisi joka aamu klo 9-9.30 asti, jos vain saisi. Nyt jo pelkään, miten kouluunlähtö parin vuoden kuluttua oikein sujuu...:/

Tämä toinen tyttö taas on ollut tosi huono nukkuja. 2 kk iässä alkoivat vatsakivut ja ihottumat ja tunnin välin heräily, joka kesti sinne melkein pariin vuoteen. Kaikki allergiat tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt, tyttö on " vain" atoopikko. Ensimmäinen vuosi oli todella raskasta aikaa, josta en muista paljon mitään, iso-siskokin sairasteli samaan aikaa jatkuvasti, aina siihen asti, kun leikattiin ylisuuret kitarisat. Parin vuoden jälkeen alkoi elämä helpottaa, ja nyt kun on nuorempi 3 v, niin yöt sujuvat jo yleensä ihan mukavasti.

Ja juuri kun alkaa elämä helpottaa, niin tulee tämä kolmonen. Jännä nähdä, onko hän enemmän esikoisen vai tosikon kaltainen nukkuja... Toivon hartaasti, että esikoisen, pystyisi nauttimaan vauva-ajasta enemmän, kun ei olisi koko ajan ihan horroksessa!

Eilen pyykkäsin vauvalakanat ja sideharsot ja babysitterin päällisen. Vaikka en tiedä, tarvitsenko lakanoita mihinkään, kun ei meillä ole vauvalle edes sänkyä. Mun vieressä nuo kaksi edellistäkin ovat nukkuneet koko imetysajan, joten eiköhän tämäkin. Itse asiassa en voisi enää edes kuvitella, että laittaisin vauvan pinnikseen. Kun kaksi edellistäkään eivät ole siellä viihtyneet, niin miksi tämä sitten. Mutta ajattelin, että ehkä lakanoita voi laittaa vaikka vauvan kantokoppaan, jos se vaikka aluksi nukkuisi välillä siellä, joten pesin ne varmuuden vuoksi.

Tuttipulloja en ole keitellyt, koska en usko, että niille tulee olemaan tarvetta, korvikkeita en myöskään ole ostanut. Keitellään ja ostellaan sitten, jos tarvetta ilmenee. Kumpikaan meidän edellisistä lapsista ei huolinut ikinä pulloa eli ihan perinteisiä tissitakiaisia ovat olleet. Esikoinen huoli myöhemmin " univelliä" pullosta, maitoa ei koskaan, toinen ei ole koskaan suostunut edes laittamaan pulloa suuhunsa, vaikka kuinka houkuteltiin. Kerran 6 kk iässä hän sai sellaiset raivarit, että heitti pullon seinään, kun anoppi yritti hänelle maitoa siitä tarjota. (Siinä vaiheessa anoppikin vasta lopullisesti uskoi, että lapsi ei todellakaan huoli tuttipulloa...;))

Hassua, miten esikoista odottassa luulin, että vauvan tärkeimmät varusteet ovat vaunujen lisäksi pinnasänky ja tuttipullo, joista kahta jälkimmäistä meillä ei ole koskaan tarvittu. Nyt ajattelen, että vaunujen lisäksi tärkeää on vain kantoliina ja tissit.:-)

Vierailija
13/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessahan se ohje menee tuollain että ensisynnyttäjällä kun on ollut säännöllisiä 5-10min välein, n. 1min kestäviä, n. pari tuntia - on synnytys käynnistynyt. Mutta toisaalta usein painotetaan että supistuksia voi hyvinkin olla useita tunteja! Mulla esim. oli esikoisesta sen 3vrk 5-10min välein 1min kestäviä supistuksia - siis oikeesti lähes tulkoon putkeen tuon 3vrk. Lähdin näytille sairaalaan, kun en enää kotona jaksanut olla! Ja silloinkin tilanne oli vasta 1cm auki..

Nää on niin yksilöllisiä :) Suosittelisin enimmäkseen miettimään omaa olotilaa supistusten kanssa. Kun tuntuu ettei kotona kykene olemaan tai haluaa jo tilanteesta selvyyttä. Soitto synnärillekkin antaa varmasti lisää tietoa!

Mulla supistukset, mitä esim. illalla tuli - On kipeitä, pistää pysähtymään, välillä inahdan ja irvistän. Saattaa hengästyttää. Mutta en koe niitä vielä synnytyssupistuksiksi, eli harjoitus -sellaisia ainakin mulla :) Vaikeaa selittää..

Vierailija
14/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on takana hyvin nukuttu yö, vessassa piti käydä vain kaksi kertaa. Parina iltana onkin ollut tosi erikoinen olo, jotain selvästi tapahtuu mutta kuka kertoisi tälle pölhölle että mitä :) Eivät ole kipeitä supistuksia muttei olo kyllä tunnu mukavaltakaan. Sellainen levoton, puristava ja pakottava tunne. Kieltämättä täälläkin on hiukan alkanut vaivata huoli vauvasta. Tilat on selvästi ahtaat ja esikoisen kanssa oli istukka ehtinyt aika pahasti jo kalkkeutua, eli samaa saattaa olla jo nyt tekeillä. Tänään onneksi on se lääkäri niin saa taas uutta tietoa voinnista.

Nimistä on näköjään ollut puhetta, meillä on esikoisella aika erikoinen, " vanha" nimi. Samaan kastiin nytkin varmaan menee, ihan kivoja on makusteltu muttei mitään syvällistä näistä vielä ole keskusteltu. Nimestä päätetään joka tapauksessa vasta kun vauva on ulkona ja se kerrotaan taas kaiketi vasta ristiäisissä.

Tänään tiedossa olisi esikoisen huoneen lattian pesua ja vahausta. Aamulla jo hurautin kauppaan ja tulipa nyt ostettua sitten sairaalaa varten ajatellen hammastahnaa, shampoota, huulirasvaa ja sen sellaista. Ja nyt taidan laittaa ne pienet vaatteetkin pesuun, kun ei muuta pesua tälle päivälle ole. Näillä ilmoilla kun kuivuvat kuitenkin vaikka kuinka pitkään. Espoossa on nytkin vain 13 astetta ja ilma siis kylmää ja kosteaa. Sieltä se syksy vaan tuli ja meille alkaa pian syyskuu. HUI!

t: Typykkä ja Hermis 36+

Vierailija
15/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uma81:

Nyt mietinkin sitä kivun kovuutta. Kun mulla nuo supistelut on kipeitä,mut ei sellasia et ei pystys olla niiden kanssa. Nukkumaan ei pystyny sen parin tunnin aikana, mut mut. Nyt mietinkin sitä et kuinka kipeitä niitten suppareiden tulee olla et kehtaan mennä synnärille näytille? Ens kertalaisena kun en tiedä synnytyksestä mitään.

Uma81 + Vesli 37+4

Minä lähdin esikoisen kanssa sairaalaan, kun supistuksia oli tullut 2 tuntia 3-5 minuutin välein ja ne kestivät minuutin kerrallan. Supistukset olivat niin kipeitä, että en pystynyt olemaan paikoillaan ja tuntui, että nyt on vaan pakko lähteä.

Jos supistukset ovat sellaisia, että tuntuu, että niiden kanssa vielä ihan hyvin pärjää, niin sitten voi varmaan aika rauhassa vielä odotella. Toisen ja kolmannen kanssa kannattaa ehkä lähteä vähän nopeammin sairaalaan, etenkin, jos on nopeita synnytyksiä takana...

Vierailija
16/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAKKAUSVAUVA muistutti niistä ihanan kamalista jäkisupistuksista ku imettää vauvaa.Mitä useampi lapsi on sitä enemmän ne sattuu.Ekan lapsen jälkeen ei sellaisia ollutkaan.Kyllä viimeksi sattu niin paljon ku imetti,mutta kohtu supistu pineksi ihan päivässä parissa.Sitkeänä sissinä sitä vaan imetti ja huokaili.

Meillä imetykset on sujunu tosi hyvin ja helposti.Tyttöä täysimetin ½ v ja viikkoja päälle.Imetyksen lopetin ku tyttö täytti 1 v kun olin jo odotin poikaa.4 kk taukoa imetyksessä kunnes oli uusi vauva imetettävänä.Ajattelin rauhottaa tisun uudelle vauvalle ja muutenkin 1 v oli helppo siirtyä suoraan lehmän maitoon.

Poikaa täysimetin smaan½ v ja viikkoja päälle.Imetyksen lopetin pikku hiljaa pojan ollessa 1v3 kk ja taas olin raskaana.

Tavoitteena olisi tälläkin kertaa ½ v täysimetys ja mielellään siihen 1 v asti.

Umako se eilen valitteli ettei jalkaan mahdu muut kuin sandaalit.No ihan sama vika.Kaikki varmaan jo muistaa että mulla on elefantin jalat ja sandaalitkin saan survomalla jalkaan.Eilen olikin tosi kivaa kävellä sandaaleilla vesisateessa iltasella ku oli jo aika viileetä.

joo toi kakka pepun pesu ja muutenki 1v 8 kk kantaminen ei ole herkkua tässä vaiheessa enää;)

Mäkin nykyään törmäilen mahani kanssa ihan kaikkeen.Se alkaa olla todella tiellä.muutenki kumartelu vaikeaa,pitäis mennä kerää sen sata pikku autoa pojan huoneen lattialta pois että siellä mahtuis taas kävelemään.

Meillä imetys on sujunu ilman ongelmia ja mielestäni ollu tosi helppo ja nopea vaihtoehto.Kukaan lapsista ei ole ollu mikään maraton imuttelija 5-10 min ni on täynnä ja tyytyväisiä sen 3-5 h vielä puolen vuoden iässäkin.Tottakai välillä on ollu päivän tai pari tiheän imun kausia jolloin vauva tilaa lisää maitoa kasvaneeseen tarpeeseen.

Vauva aikana imetystä on vielä helpottanut se että ollaan nukuttu perhepedissä.Jos imetyksiä on paljon yössä ei tartte nousta ylöäs sängystä vaan saa heittää tisun vauvan suuhun ja pian taas jatkaa unia.

Vierailija
17/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni ihan ihme järjestykseen mun kirjotus...imetyksen väliin oli pompannu mun selostus kakka pepun pesusta:D

Meillä pinnasänky on tullut käyttöön lapsille vasta imetyksen loputtua.Monet siirtyy jo sillo pinnasängystä isompien sänkyyn.Meillä vasta yli 1 v on menny pinnikseen.Mulla ei ole vieläkään mitään aikomuksia siirtää poikaa pinniksestä pois.Nukkuu siellä niin hyvin unipussissaan;)

tuttipullot meilläkin on tullu kuvioon vasta vellin myötä eli joskus 8 kk.

Vierailija
18/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ihania vauvauutisia!! Onnea oikein paljon Kaylight ja Haikarapolska!!! <3<3<3

Meillä oli eilen synnytysvalmennus ja siellä oli imettämisestä puhetta. Kysynnän ja tarjonnan laki siinä kuulemma pitkälti pätee ja terkka piti noita imetystee (voi luoja miten tuon sanan taivutus on vaikeaa) asiaa ihan hyvänä.

Pojan nimi meillä melko varmaksi on päätettynä eli siis se Luka Markus josta joskus aikaisemminkin mainitsin. Voi olla että tulee joku kolmaskin nimi tai että nimi muuttuu kokonaan jos pikkuinen ei olekaan yhtään Lukan näköinen.

Tytön nimiä ei olla juuri mietitty kun Kihlis kuitenkin ultran mukaan on poika. Tosin on alkanut vähän epäilyttää kun niin paljon on ollut niitä juttuja että ultran selvät pojat tai tytöt onkin " vaihtuneet" .. Kolme nupulia siellä jalkojen välissä näkyi silloin aikaa sitten, mutta tosiaan asia varmistuu kunhan Kihlis siirtyy tälle puolelle!

Jos hän onkin tyttö niin mä toivon että saisin mieheni suostumaan nimeen Nikita. Mä olen vuosia sitten päättänyt että jos ikinä saisin tyttären hänen etunimensä olisi Nikita. Ei mies kieltänytkään ole, muttei myöskään ihan hirveästi lämmennyt.

Mä olen myös sitä liina asiaa miettinyt.. Se vois olla kyl aika kätevä kun on esim koiran kans ulkona.. Meillä on tuossa ihan vieressä sellaiset upeat kalliometsät jossa melkein päivittäin käyn koiran kanssa ja jossa se saa juosta vapaana.. Vaunujen kanssa sinne ei kyllä ole mitään asiaa.

Miten te joilla on kokemusta, onko se liina hyvä ulkoillessakin? Ja jos on kylmä niin tungetaanko se liinakin sit takin alle vai mites sit toimitaan? Ja TOSI tärkeä juttu siinä mulle on kyllä sekin että MÄ EN silitä mitään (ellei sit oo pakko esim vauvan herkän ihon takia tms) joten onkohan niitä liinoja sellaisia jotka ei silleen rypisty? Mulla on yksi siskolta saatu, kaiketi vauvalehden tilaaja lahja tai jotain ja se on kyl niin rypyssä kun olin unohtanu sen pussin pohjalle että en varmasti ikimaailmassa sitä käyttäisi!!

Auringontytär, kiitti! Heh joo, kyllä siinä itiksen vieressä on kanssa Cittari!! On se hyvä että muut tietää, mä olisin oikeesti blondina ajellut ihan suosiolla Jumboon!! En oo kyl vielä käynyt siellä katsomassa, mutta se beige puku kutsuu ja huutaa.. Toivottavasti flunssa kaikkoaa pian!! Ei oo kiva kun muutenkin on tukalaa!

Voi rakkausvauva, toivotaan että sä nyt sitten tänään pääset lähtemään!!

Mulla myös tuntuu että pää on suunnilleen reisien välissä.. No, ei kai ihan, mutta kyllä se tosiaan alkaa tuntumaan ja onhan se ollut jo pari viikkoa tiukasti kiinnittyneenäkin. Voi että mä toivoisin että ensi maanantaina sovittais sit se käynnistäminen. Siis siinä tapauksessa tietty vaan että Kihlis olis tosiaan jo 4 kiloinen.. Tai yli, iik!! 39 oli sf viime viikolla, saa nähdä mitä se on tänään..

Nyt taidan mennä laittaan vähän paikkoja kondikseen ja sitten pakkelia naamaan ja sinne neuvolaan ja illalla kaffeille kaupungille. Ihanaa kun taas on ohjelmaa!! Mä kyl tylsistyn muuten ihan kokonaan!!

Ja huomenna haen kummipojan päiväkodista, saas nähdä suostuuko se epeli lähtemään mun mukaani kun oon ollu vähän pelottava viimeiset pari kertaa kai.. Ei tainnu mimmu täti näyttää tutulta prinsessalta kun olin ilman meikkiä ja ison mahan kanssa =D. Oon siis koittanu pojalle opettaa lausetta mimmu-täti on prinsessa.. Huomenna tarvii taas mennä rinsessana niin saan ehkä kavaljeerin matkaani!

Kivaa tiistaita kaikille!

Colis ja Kihlis 36+6

Vierailija
19/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, kyselit liinasta.

Mulla on ollut pieni vauva aina ulkoillessa takin alla liinassa, myöhemmin sitten takin päälläkin. Eniten olen käyttänyt pitkää liinaa, josta olen kovasti tykännyt. Mun liina ei ole kaikista joustavinta trikoota, mutta ei ole sellainen kaikista jäykinkään kudottu versio. Olen tykännyt liinastani tosi paljon - ja kyllä sitä on käytettykin!

Ergo-reppu on ollut meillä käytössä myös, erityisesti sitten myöhemmin, kun olen alkanut kantaa lasta selässä ja pitkään liinaan on ollut vähän hankala lasta selkäpuoleelle sitoa.

Vierailija
20/32 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuri-Mammalle, Kaylight:tille sekä Haikarapolskalle. Olikohan niitä vielä muita? Jos, niin kaikille ONNITTELUT OMISTA IHANISTA NYYTEISTÄ!!

En muista mitä silloin väsyksissäni kirjoitin, mutta ilmeisesti tärkeimmät. Eli poju syntyi perjantaina ja kaikki oli vähän aikaa hyvin..Kunnes vaavi joutui lauantaina lasten teho-osastolle tiheään hengittämisen sekä lämpöilyn vuoksi. Vauvalla epäiltiin infektiota...

Kokeita otettiin, joissa ei kuitenkaan ilmennyt mitään. Antibioottihoito aloitettiin.. Vauvan ekg-käyrää ajettiin kokoajan, jossa näkyi kahden tyyppisiä rytmihäiriöitä.. Sydämen ultraäänitutkimus ja keuhkokuva tehtiin, jossa kaikki normaalit.

Huoli vauvasta oli suuri...tunteet olivat pinnassa...oli kauhee ikävä sitä pientä, kun en ollut hänen luona...oli vähän tyhjä olo... Mietin jopa syyllisyydentunnetta potien, että mitä minä tein raskausaikana väärin...

Maanantaina sitten kokenut kardiologi tutki ekg-käyriä ja sanoi kyseisten rytmihäiriöiden olevan hyvin yleisiä vastasyntyneillä ja täysin vaarattomia. Sydän siis terve. Infektioepäilyäkään ei enää ollut, antibioottihoito lopetettiin eilen ja me saimme luvan vauvan kotiuttamiseen!

OLEMME NYT NIIN ONNELLISIA JA HELPOTTUNEITA! Mutta erittäin väsyneitä..ainakin minä. Sain levättyä vain synnytyspäivän ja seuraavana päivänä pääsin jo kotiin. Uni ei tahtonut tulla...huoli ja ikävä painoi mieltä... Univelkaa on. Synnytystä ennen meni jo kaksi yötä huonosti... Nyt sitten päivät ollut yhtä juoksemista paikasta toiseen...ja stressi purkautuu... Keholla kova koetus synnytyksessä. Olo on todella väsynyt...

Tänään kävimme päivystyspolilla vielä tarkistuttamassa bilirubiiniarvon, joka olikin noussut, mutta ei niin paljoa, että sinivaloon vielä joutuisi.. Huomenna taas kontrollikäynti sairaalaan, jonne matkaa kertyy viitisenkymmentä kilometriä. Emme siis vieläkään pääse rauhoittumaan ja lepäämään.. Mutta tämä on pientä enää!

Nyt siis tuhiseva terve nyytti sylissä tässä onnellisena istun:).

Voi sitä oloa, kuinka kevyeltä se tuntui, kun eilen sain kuulla, että sydän onkin terve... Iso kivi vierähti hartiolta ja sydämestä... Mieskin sanoi, että niin kuin ilmassa olisi kävellyt..

Aika rankkaa oli hormonihöyryiselle tuollainen... Mutta ehkä jo torstaina saamme olla kotona ja nauttia vauvasta ihan rauhassa.:)

KIITOS teille ihanat mammat onnitteluista!!:)

Äiskäliini ja poikavauva jolla ikää 4 vrk