Kuinka moni täältä on käyttänyt tätä lääkettä??
Lääke määrätty minulle masennukseen:
Efexor Depot.
Kommentit (20)
Onnittelut ap. Efexor tuskin nostaa painoasi.
No ei oo kyl maanisuuden puolelle menyt, koska voin lopettaa ja nukun yöni. Kyllähän sitä normaalissa kunnossakin siivosin koko kodin päivässä!!
Jos touhuisin läpi yön ja vielä huomisen perään niin sitten olisin jo huolissani.
Tosin huomenna pitää jatkaa siivousurakkaa!! =D
ap
lähinnä tällä hetkellä on masis menossa
kaksisuuntaista masennusta!Psykiatri teki kokeen ja sanoi etten ole maanis-depressiivinen.
ap
Haluatko kysyä jotain?
En osaa tietystikään antaa muita vastauksia kuin omaan kokemukseen pohjautuvia, en ole alan ammattilanen.
miten lääke on toiminut muilla ja onko paino laskenut tai noussut?
Siksi tämä lääke minulle vaihdettiin, koska Oprtipar nosti painoa.
ap
Ja painon nousun olen kokenut toisen lääkkeen toimesta (+20kg), Efexorin aikana pysynyt paikoillaan.
Vaikuttaa jos käyttää (vain otettu lääke auttaa jne... Itse olin huono ottamaan säännöllisesti alussa). Siitä tulee aika rankkoja vieroitusoireita jos lopettaa kuin seinään. Ota aina ruuan kanssa, koska se voi aiheuttaa pahoinvointia. Mulla ei ole ollut väliä olenko ottanut sen aamulla vai illalla, koska muhun sillä ei ollut piristävää vaikutusta.
nro 2
Jos haluat tietää lisää, kysy tarkemmin. :) Tuossa kaikki yleinen mikä tuli mieleen.
Vierailija:
sitten toi on annostus on oikeesti todella pieni. mulla on tämä 150mg määrätty nimenomaan masennukseen.
Aloititko heti noin suurella määrällä lääkkeiden oton??
Mä vasta aloitin noi lääkkeet perjantaina (viime viikolla) ja se alku määrä on 37,5mg ja siitä nousee 75mg:hen.
ap
Annos nostettiin sit 150mg päivässä ja se romahdutti mut ihan täysin. Taas meni lääke vaihtoon. Ja voi luoja, mitä vierotusoireet Efeistä tuli!!! Sellasta en halua enää ikinä kokea :-(
Nyt oon käyttänyt melk. vuoden Cipralexia ja sopii hyvin.
Vierailija:
Annos nostettiin sit 150mg päivässä ja se romahdutti mut ihan täysin. Taas meni lääke vaihtoon. Ja voi luoja, mitä vierotusoireet Efeistä tuli!!! Sellasta en halua enää ikinä kokea :-(Nyt oon käyttänyt melk. vuoden Cipralexia ja sopii hyvin.
Millasia sivuvaikutuksia sulle tuli siitä?
Ja millasia vierotusoireita sulle tuli?
Mulla tosiaan nyt vielä 8kpl niitä 37,5mg ja samalla otan puolikkaa optiparin, jota lopettelen. Ja ku noi loppuu alkaa se vahvempi.
Saa nähä kuinka mulle sopii.
Optipar oli ihan ok, mut se nostaa painoa tai nosti mulla!
Ja mulla on huonoitsetunto ,asiksen lisäksi, joten siksi vaihettiin tohon toiseen.
Sit on masentunut, jollei jaksa tehdä mitään, mut jos vaan siivoominen vituttaa, niin sehän on normaalia!
Ensimmäiset pari viikkoa tuntui, ettei siitä lääkkeestä ole mitään hyötyä, mutta sitten kun se alkoi tehoamaan, olen voinut huomattavasti paremmin. Sairastan psykoottista masennusta, johon liittyy voimakas itsetuhoisuus, mutta nykyään olen taas nähnyt elämän elämisen arvoisena. Jaksan lasten kanssa, jaksan hoitaa kodin, ulkoilla jne.
Olenkin tässä miettinyt, jos pikkuhiljaa lääkärin valvonnassa yrittäisi jo lopettaa lääkitystä.
Vierailija:
Mut onko edes normaalia puhkua intoa koko päivä? Ei siivoamisen kuulu olla kivaa ja ihanaa...
Sit on masentunut, jollei jaksa tehdä mitään, mut jos vaan siivoominen vituttaa, niin sehän on normaalia!
Ja miten niin EI KUULU olla mukavaa?
Kyllä minusta siivoaminen on mukavaa, koska saa kodin puhtaaksi. Ja se on tavallaan rentouttavaakin ja hyvää hyötyliikuntaa! =)
Joten miksi siitä ei muka saisi nauttia? Ei kaikki ole masentuneita jos nauttivat siivoamisesta. Toiset vaan ei yksinkertaisesti tykkää siivota. Tai ovat laiskoja edes ottamaan imurin kaapista, jne.
Onko kukaan lääkettä käyttänyt huomannut, että jos on herkutellut niin on tullut TOSI kamala olo lääkkeen vuoksi?
Itse söin muutaman suklaakarkin ja irtokarkkeja ja tuli sitten kamalan huono olo, oksetti ja hiki nousi pintaa. Piti hetken päästä ottaa banaani, et olo tasaantuisi ja helpottais.
Jos jättää kuurin yhtäkkiä kesken, tulee helvetillinen päänsärky ja sellainen olo, että kohta kouristaa kuin epilepsiassa.
että nyt 225 mg päivässä. Toistaiseksi sopinut varsin hyvin. Kiihdyttää kyllä sydämen sykettä ja välillä kunnon hikoilukohtauksia. Toisaalta en ole lihonut yhtään (3kk käyttänyt), olo on pikku hiljaa parantunut ja väsymys enimmäkseen hävinnyt!
Niin ja sosiaaliseen jännittämiseen lääke auttoi melkein heti. Sellainen " hermojännitys" poistui, eikä ole tullut takaisin.
Hyvin kallishan lääke on, tällä annostuksella yli 40 euroa kuussa.
t. tyytyväinen
päässä tulee niinkuin sähköiskuja, ikäväntuntuisia.
Vierailija:
Mulla ei mitään masiksia tai maanisuutta oo mut nautin siivoomisesta ihan kybällä :)
Aloitin tuon lääkkeen perjantaina. Otan siis yhden 37,5 mg aamuisin ja puolikkaan Optiparin. Kunnes noi " kevyemmät" loppuu ja siirryn siihen 75 mg lääkkeeseen, samaa merkkiä.
Nyt huomaan sen itsestäni, et olen täynnä energiaa ja olen kohta siivonnut koko talon!! Ja millä energialla!!! =D
Paraneminen alkakoon!! Jihuu.... =)
ap