Lapsiveden tihkuminen???
Hei!
Voisiko joku, jolla mahdollisesti kokemusta lapsiveden tihkumisesta, vastata minulle. Eli joillakin kuulemma lapsivesi voi tihkuilla vähitellen eikä tulla äkillisesti kertalaakilla. Onko lapsiveden aina sitten oltava väriltään jotakin muuta kuin kirkasta? Itselläni on tilanne 38+0 ja eilen tuli noin 7-8 otteeseen pöksyihin runsahkosti " nestettä" ja tänäänkin jo tullut muutaman kerran. Neste on vain vetistä ja kirkasta. Vai onko tämä sitten vain valkovuotoa?? Ensimmäistäni kun odottelen, niin olen vähän ihmeissäni.
Kiitos vastauksesta jo etukäteen.
Kommentit (2)
tihkutteli ekassa raskaudessa lapsivettä, oli tihkutellut jo n. viikon ennen kuin tajusin lähteä äitiyspolille tarkistuttamaan tilannetta. Kävin kyllä aikaisemmin neuvolassa, mutta meidän neuvolassa ei ollut noita ns. sticksejä, joilla olisi voitu tarkistaa onko kyse lapsivedestä vai valkovuodosta ja terkkari ei myöskään osannut sanoa asiasta, käski vain soittaa äippäpolille jos asia minua kovasti huolestuttaa. Soitin äippäpolille, josta vastasi nyrpeä kätilö sanoen että on varmaankin vaan valkovuotoa, on normaalia näin kesähelteellä (silloin oli heinäkuun helteet juuri pahimmillaan). Pari päivää vielä kotona kärvistelin, ennen kuin sain itseäni niskasta kiinni ja lähdin äitiyspolille, siellä tarkistettiin tilanne ja lapsivettähän se oli!! Minut otettiin sisälle sairaalaan ja synnytys käynnistettiin parin päivän päästä kun ei lähteny itsestään käyntiin. Tuota lapsivettä voi tihkua pitkäänkin ennen synnytystä, jolloin infektioriski kasvaa eli ota vain yhteyttä äitiyspolille tai soita neuvolaan voisivatko tarkistaa asian!
Minulla ei onneksi infektiota päässyt tulemaan, vaikka pitkään sitä lapsivettä oli tihkunutkin. Lapsivesi, jota valui pikkuhousunsuojaan, oli minulla välillä ihan väritöntä, välillä hieman vaaleanpunertavaa, tuoksui imelälle.
mutta soitapa synnytysvastaanottoon tai neuvolaan. ottavat tikkutestin. ei ole hyvä olla kauan rikkinäisten kalvojen kanssa ettei tule tulehdusta.
ja parempi turha käynti kuin sitten synnytys tulehduksen kera..
kirkasta on, voi olla myös punertavaa. jos vihertävää niin välittömästi synnärille.