ensikertalainen
minua mietityttää niin moni asia..ehkä saan apuja täältä! me yritetään mieheni kanssa esikoistamme :) minulla on ollut vauvakuume jo kauvan ja nyt en malta enään odottaa..miehenikin on nyt valmis! kuinka hyvin raskaustestit pitää paikkaan?? mul olis työporukanilta ja en viitsisi olla ihan ilman alkomahoolia(jos muutaman jois) ettei työkaverit viel arvais mitään, mut ku en tiedä olenko raskaana niin en halua juoda! ehkä parempi jäädä kotio..en tiedä mitä tekisin?? oletteko tuntenut olevanne raskaana?? ennen raskaustestiä?? ja kuinka nopesti alkaa aamupahoinvoinnit??
hyvää päivän jatkoa kaikille <3
Kommentit (8)
Jos siis menkat on alkamassa juuri kyseisenä päivänä tai on jo myöhässä, niin voit testata ja pitää tulosta melko varmana. Jos taas kierto ei ole lopussa, niin voit juoda rauhassa. Ei alkoholi pääse vaurioittamaan mahdollisesti tulevaa vauvaa jos kierto on siinä vaiheessa ettei äiti voi tietää olevansa raskaana.
Eikös vauva ole suojassa äidin nauttimilta myrkyiltä niin kauan kunnes istukka on kehittynyt ja vauva alkaa saamaan ravintonsa sen kautta.
Missä vaiheessa kiertosi siis on?
Itse en aikanaan tiennyt olevani raskaana ennen kuin menkat olivat jo selvästi myöhässä ja ehdin käydä parikin kertaa kavereiden kanssa ulkona. Vaikka en vielä tiennytkään olevani, ei alkoholi maistunut silloin lainkaan vaan tökki pahasti vastaan ja näin ollen en tullut juoneeksi kuin yhden molempina iltoina... Omalla kohdallani keho siis kertoi kun ei ollut enää hyväksi juoda. Muita oireita samaan aikaan olivat väsymys ja jatkuva vessassa ravaaminen, joita en vielä silloin osannut yhdistää raskauden ensioireiksi.
kierto on n. puolessa välissä! sit voin rauhallisin miellin nauttia muutaman ettei työkaverit saa vielä vihiä. Haluan sit vasta kertoa kaikille ku olen varmasti raskaana.
Noin puolessa välissä kiertoahan vauva vasta saa alkunsa, joten mitään vaaraa ei ole.
Hauskaa ja rentouttavaa iltaa! Niin ja onnea vauvan aluille saantiin =)
on se kai vähän yli puolen se kierto..mut välillä menee ihan sekaisn et ei meinaa pysyä perässä! ja onnea täs tarvitaan..koska minulle on tehty loop hoito ja se heikentää mahdollisuuksia tulla raskaaksi :(
mut toivottasti olisin pian raskaana :)
Menkkojen jälkeen on ovulaatio jolloin on siis mahdollista tulla edes raskaaksi. Toisekseen jouk tuolla jo kirjoittelikin siitä istukasta. Eli periaatteessa vasta silloin kun istukka on toiminnassa (n. 3kk) myrkyt menee äidistä SUORAAN lapseen. Samoin on lääkkeissä yms. en silti suosittele ottamaan raskauden aikana viinaa;) Mutta ennen vanhaa sääntö oli niin että voi juoda jos ei ole humalassa. Edelleen jotkut äidit raskaana ollessaan ottaa yhden sillointällöin. En kyllä kannata tätäkään, mutta siis sinun tapauksessasi olisin niin kauan normaalisti kunnes testi toisin sanoo. Ei sitä kannata elää kuin olisi raskaana ennen kuin on, sitten sitä ollaankin se 9kk selvinpäin ilman tuorejuustoja, maksaa, tupakkaa ymstms mitä vaan sattuu ikinä vahingossa silmään kuinka on epäterveellistä lapselle....
ilta meni mukavasti muutaman otin ja nyt kotana kuumeisena ja flunssaisena!! seuraavaa ovulaatiota odotelessa..jos vaik tärppäis =)
Kyl sä voit ihan hyvin ottaa... ite tunsin täs vähän aikaa sit et oon ihan varmaan raskaana ku oli pahoinvoinnit sun muut.. mut sit ku tein raskaustestin niin se näytti negaa... eli odotin niin paljon sitä et saisin vauvan mut sehän oli vaan pelkkä valeraskaus.. vaikka olisit raskaana siis ihan alkuvaiheessa niin kyl sä silti voit vähän juoda koska ei se kuitenka viä vaikuta siihen vauvaan.. (=