***Maalismussukat vko 35***
Kommentit (55)
Minäkin ilmoittaudun tänne taas pitkän tauon jälkeen. Meillä oli kesällä muutto, ja sitten kone ei toiminut pitkään aikaan ja vaikka mitä, mutta nyt siis taas täällä :)
Pahoinvointi (joka oli todella runsasta) alkaa minulla jo hieman väistyä, ja mielikin parantua sen myötä. Np-ultra on reilu viikon päästä, kovasti jännittää onko siellä mitään.
Suuret pahoittelut kaikille vauvansa menettäneille! Toivottavasti näitä uutisia ei tässä pinossa enää tule. Nyt perhedyn vähän teidän kuulumisiin, ja palaan sitten.
Iloista viikonlopun jatkoa!
Liisuliini 10+?
Ihan ensiksi Naksulle ihan hirveän suuret pahoittelut. Ei tuollaista tulisi kenenkään joutua kokemaan. Voimia suuren surun läpikäymiseen ja iso halaus. Toivottavasti teille se pikkuinen vielä suodaan.
Minäkin sain kutsun Predo-tutkimukseen, tosin verrokkiryhmään. En ole vielä päättänyt osallistunko, mutta luulisin. verrokkiryhmään osallstuneet ymmärtääkseni täyttävät vain niitä kyselylomakkeita. Ja voihan sen osallistumisen sitten koska tahansa keskeyttää, jos ei jaksakaan lomakkeita täytellä.
Vitamiinilisistä; minä oeln syönyt foolihappoa (vaikka sen syöminen ei kai enää olisi mitenkään tarpeen?), D-vitamiinia ja satunnaisesti kalaöljyä. Olisi varmasti hyvä hankkia joku tällainen raskausmonivitamiini, ja syödä niitä aina silloin tällöin.
Ultrasta; meillä mies tulee ilman muuta ultraan mukaan. En minä osaa oikein mitään nolostella mieheeni liittyen. ja tosiaan mies yleensä istutetaan sinne äidin pään lähelle - ei haaarojen väliin :)
meillä odotetaan siis nyt toista lasta, ja jotenkin minäkin kyllä unohdan usein olevani raskaana, etenkin nyt kun pahoinvointi on hieman hellittänyt. Ensimmäistä odottaessa asia oli mielessä koko ajan. Innolla odotan liikkeiden tuntemista, niin asia alkaa sitten varmasti tuntua konkreettisemmalta. Maha on kyllä pullahtanut jo aika tavalla, joten kiristävät ja liian pienet vaatteet kyllä muistuttavat raskaudesta..
Nyt siivoamaan ja ruokaa laittamaan!
Liisuliini 10+?
Naksu. :' ( voi itku sentään, tuota ei toivoisi kenenkään joutuvan kokemaan. Kovasti halauksia ja voimia sinulle ja perheellesi.
Listasta sen verran kaikille, että mä en yleensä päivitä sitä ennenkuin siellä on useampi asia kerralla. Mutta ihan suotavaa ois, että sitä muutkin välillä nostelis ylöspäin niin ei tipahda.
Enkä mä poista kenenkään nimeä ainakaan kovin nopeasti, jos sitä tietoa ei ole ko henkilö itse listaan ilmoittanut. Sekin on ikävää, jos poistaa jonkun vahingossa ja viikkopinoissa ne vaikka tulisi huomattua eivät silti välttämättä pysy muistissa seuraavaan päivitykseen asti.
Meillä juhlittiin eilen esikoisen 4v synttäreitä vähän etukäteen joten taas on kiireitä riittäny eikä koneellakaan ole kerinnyt kuin kipaista.
Lapsivesipunktiosta joku kysyi, mä oon menossa siihen 19.9. ja pelottaa etukäteen..
Mut nyt pitää mennä raivaamaan juhlan jälkiä..
piipaa ja VilleVee 12+5
Naksulle lämmin halaus ja pahoittelut suuressa surussanne. Koettakaa tukea toinen toistanne ja surra oma aikanne. Voimia!
Täällä ei mitään uutta. Vähän levottomana jo odottelen liikkeiden tuntemista. Miten teillä useamman lapsen saaneilla on liikkeet tuntuneet toisesta, muistatteko?
Joku kysyi joko maha näkyy. Illalla kyllä näkyy tosi selvästi kenelle vain. Aamuisin näytän vain lihoneelta. Tunnen kyllä mahan pönköttävän erittäin selvästi ja pientä supisteluakin on jos kovasti nostelen.
Nyt imuroimaan.
Hyvää viikonlopun jatkoa
Trappa 13+1
pitkän tauon jälkeen. Oon aika laiska nykyään avaamaan konetta, ikäänkuin se veis jotenkin voimia.
Mun ultrasta on jo kohta 2 viikkoa, oli suuri helpotus kun vauvalla oli kaikki hyvin. Laskettu aikakin siirtyi helmikuun puolelle eli 27.2. Haluan silti kirjoitella tänne tuttuun porukkaan jos nyt joskus innostun enemmän kirjoittelemaan. Pientä huolta kuitenkin aiheutti kohdussa näkyvät myoomat. En tiennytkään niistä ennen ultraa. Ne saattavat kuulemma kasvaa raskauden aikana ja myöhemmin voivat aiheuttaa lapsettomuutta, mutta tuskin tässä raskaudessa aiheuttavat sen kummempaa huolta.
Nyt on maha alkanut hurjasti pullistumaan, pitänee kohta siirtyä mammahousuihin. Väsymys ei ole helpottanut yhtään vaikka oon jo toisella kolmanneksella. Missä viipyy se ihana energinen olo?
Pahoittelut vauvansa menettäneille. Itsekin olen kokenut saman ja tiedän sen suuren surun.
cry-baby ja masukki 14+5
Onpahan taas ollu viikonloppu...eilen piti jälleen kerran lähtee verenvuodon takia Naistenklinikalle... vauveli oli kunnossa, mut nyt löyty suht. iso hematooma kohdusta... eivät osanneet sanoo et miten tulee käymään...se on nyt sitten joko tai...
Onko kellään kokemuksia vastaavasta...? pelottaa niin hemmetisti että menee kesken...
Nyt sit pitäs vaan ottaa rennosti...sauna, siivous ja kaikki nostelu kiellettiin... Tosi helppoo varmaan toteuttaa villin 2v esikoisen kans...
Tulipa taas valitukset...mut jos joku osais kommentoida tota hematooma juttua...
Sippu& tirri 10+4
Naksulle halaus :( Myös muille, ainakin sanelma ja A.. voi kun en muista nimimerkkejä.
Hematoomasta juuri itsekin olin kiinnostunut, kun minultakin sellainen löytyi istukasta. Tosin kai vielä aika pieni, koska en sen suhteen saanut mitään ohjeita. Netistä olen googlettanut ja lepoa on suositeltu juuri siksi, että jos hematooma alkaa vuotaa rajusti, se saattaa irrottaa istukan. siis jos on istukan takana tms.
Minulta otettiin to istukkanäyte ja ultratessa näkyi hematooma mustana kohtana istukassa. Ensin lääkäri yritti kiertää kohdan, mutta koska hänellä tuntui olevan kiire eikä muuta reittiä näytteenottoputkelle oikein löytynyt, hän pisti putken suoraan hematooman läpi istukkaan... Nyt mietityttääkin, mitä hematoomalle kuuluu tuon jälkeen. Täytyy ottaa neuvolassa puheeksi. Ja jotenkin itse ajattelin ilman määräystäkin vältellä nostelua ja ponnistelua. Pientä vuotoa on alkuraskaudessa ollut tosiaan itselläkin, liekö tuo hematooma vuotanut.
Kannattaa tosiaan yrittää välttää repäiseviä ponnisteluja, jotta hematooma saa vuotaa rauhalliseen tahtiin tai sitten se saattaa vähitellen imeytyä kudoksiin ja sitä myöden kadota.
Olen niin pahoillani puolestanne.
Itku tuli täälläkin heti silmään kun viestisi luin!!
Paljon voima haleja!!!!!!
...teille Vasculi,Sanelma ja Naksu.Teitä on kohdannut se suurin pelko,joka varmasti meillä jokaisella on tuolla sydänalassa...Kuitenkaan en voi muuta kuin kuvitella sitä surun määrää,ja siksi otan mielessäni osaa....
Naksu:sinut tunnen jo vuosien takaa,ja osan siitä ajasta taivalsimme ' yhdessä' .Siksi viestisi kosketti minua erityisesti.Sait tuskaisen itkun kumpuamaan sisältäni...olen niin pahoillani teidän puolesta...
valtava möykky tuli kurkkuuni luettuani kirjoituksesi. Olen pahoillani. Voimia.
Itselläni ollut hektinen viikonloppu, yövieraita ja mummoja kylässä. siis toki mukavaa ja kaksosille seuraa, mutta ruokaa saa kyllä laittaa kasapäin! Niin, vielä oli yksi koirakin hoidossa. Mutta tämä on täyttä elämää aamusta iltaan!
Hematoomasta: kirjoittelin siitä aikaisemminkin jo, mutta itselläni sellainen siis näkyi rv 6 ultrassa, se oli alkion yläpuolella kohdussa, ei vuotanut ja oli jo kokoknaan hävinnyt rv 9+4 mennessä. Ne kuulema usein valuvat pois tai paikasta riippuen häviävät imeytymällä kudoksiin. Muuta en osaa sanoa, näin se lääkäri kiohdallani kertoi.
Ja niin vain alkoi virallisesti syksy! Ja sateisena tämä syyskuu alkaa....
Marjainka ja Sisu rv 12+6
Entistä enemmän itseä pelottaa tuo ensi tiistainen ultra, mitäs jos kaikki ei olekaan hyvin... Tuntuu, että kovin moni on meistä saanut ikäviä uutisia. Ilman näitä viestejä en itse olisi ollenkaan näin " peloissani" . Niin suurelta ihmeeltä kaiken onnistuminen ja hyvin sujuminen tuntuu.
Aatuska 12+
Tuntuu prosentuaalisesti aika paljolta, että joukossamme on kolme kohdannut keskenmenon. Surullista ja ikävää.
Täällä peruspahoinvointia edelleen. Ei mitään uutta. Huomenna alkaa 12. raskausviikko ja vielä 1 viikko ultraan...
kyyneleet tulvahtivat silmiin :( Tuska on varmasti suuri, sitä on vaikea muiden täysin ymmärtää.
Keskiviikkona oli lääkärineuvola (viikkoja tuolloin vasta 10+6) eikä sydänääniä vielä kuulunut. Välillä laite näytti onneksi vauvan pulssin 125, joten kai siellä joku on? Ultra on vasta kahden viikon päästä 17.9. Keskenmeno ja sen pelko on varmasti pahimpia pelkoja raskausaikana. Nyt kun kolmatta odottaa, on alkanut jotenkin pelätä asioita eri tavalla (keskenmeno, lapsen terveys yms. asiat).
t. maalis08 rv 11+3
Naksu: Saman kokeneena tiedän tuskanne määrän... Syvät pahoittelut. Kaikilla meillä on omat keinomme selviytyä, toivottavasti saatte tukea toinen toisestanne. Ja toivottavasti jaksatte uskoa tulevaisuuteen. Voimia teille!
Trappa: Kyselit, koska liikkeet on alkanut tuntua toisessa raskaudessa. Mulla molemmilla kerroilla liikkeet tuntui viikolla 16 niin selvästi, että samalla hoksasin, että samoja tuntemuksia oli ollut jo viikolla 15. En vaan vielä silloin uskonut, mistä oli kysymys. Ekassa raskaudessa istukka oli etuseinämässä ja toisessa takana, eli mulla ei ollut istukan sijainnilla vaikutusta liikkeiden tuntemiseen. Olen aika hoikka, joten liikeet voi sen takia tuntua aika aikaisin. Mies on käsi mun vatsan päällä tuntenut liikkeet viikolla 19. Toki sille ensin piti aina sanoa, että nyt liikkuu, huomaatko.
Mulla on varmaankin väsymys aikalailla väistynyt. Toki oon nyt toista viikkoa kesäloman jälkeen töissäkin, joten ei tässä ehdi paljon miettimään, miltä tuntuu. Murehtiminenkin onneksi jää vähemmälle nyt töissä. Viikon kuluttua on niskaturvotusultra. En tiedä vielä, menenkö sinne yksin, kun aika on niin varhain aamulla ja matkaankin menee aikaa, eikä viitsisi viedä lapsia niin valtavan varhain hoitoon. Jospa mies sitten vie lapset normaaliin aikaan, ja minä menen yksin...
Pirteää syyskuun alkua kaikille!
popz rv 11 + 6
Naksulle perheineen suunnattomasti voimia kestää menetys!!