Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhkaako kukaan jättää lapsensa jonnekin kurinpitotarkoituksena? ov

Vierailija
27.08.2007 |

Eli oletko koskaan sanonut lapsellesi jossain muualla siis kuin kotona ollessa että jos nyt et tee niin tai näin niin äiti jättää sinut tänne. Kamalaltahan se kuulostaa ja ajattelin itsekin aikaisemmin etten koskaan sano noin, mutta kun on niin tehokas keino saada lapsi tottelemaan, niin huomaan että olen muutaman kerran tehnyt noin. Ja morkkis on päällä sen jälkeen...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaus pitää pystyä aina toteuttamaan, mutta kyllä se vauhdilla tulee kun esim. kaupan leikkipaikkaan uhkaa jättää ja lähteä itse autolla kotiin. Milläs noistakaan vempaimista saat muuten lapsen pois, koska en mä ainakaan lähde sinne kipuamaan jonnekin korkealle putkia pitkin... jos ei puheella tule ja muilla uhkauksilla (et pääse ensi kerralla jne.)

Vierailija
2/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti jätä häntä, mutta hänen on nyt tultava heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hylkäämisellä en ole vielä uhkaillut, äläkä sinäkään.

Sinänsä uhkaukset, kiristys ja lahjonta ovat aika yleisiä lapsenohjailukeinoja. Mutta lasta voi uhata muunlaisillakin rankaisuilla.

Tässä vaihtoehtoja (kovuusjärjestyksessä):

- jos nyt ei lähdetä, ei ehditä leikkiä sitä ja sitä kivaa leikkiä tms.

- jos nyt et tottele, et katso illalla lastenohjelmia tv:stä

- jos nyt et lopeta leikkiä, et saa karkkia karkkipäivänä

Jos lapsi on niin pieni, ettei ymmärrä noita, ei häntä kannata ylipäänsä uhkailla millään - senkun koppaat kainaloon ja menette, sen kummemmin neuvottelematta (jos siis lapsi ei parista lähtökehotuksesta tottele)!

Ja nyt siis ei ole tarkoitus ketään syyllistää tai leikkiä täydellistä äitiä. Kuten jo sanoin, itsellänikin voi pinna mennä ja huudan aina välillä. Mutta kiukussakin kannattaa säilyttää hiukan sitä kontrollia, että valikoi sitä, millä uhkaa ja mitä sanoo.

Vierailija
4/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän mielikuvitus riitä johonkin turvallisempaan.

Sääntö menee näin: seuraava kiva asia jää välistä! Iltasatu, jälkiruoka, leikkikylä, kiva mekko jne.

Mä kuulin vähän aika sitten kun äiti uhkaili, että jättää lapsen metsään. Kaikki lapset oli sen jälkeen ihan sekaisin ja kyseli monta päivää, että voiko niin tehdä, miks se sitte sano niin jos ei aikonut?

Ei lapset ymmärrä, että se on vain uhkaus. Jossain alitajunnassa se vaivaa niitä.

Nyt harjoittelemaan!

Vierailija
5/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei muuten tokene. tehosi.

Vierailija
6/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksella en sitä tee koskaan, mutta joskus oikein tiukassa paikassa on suusta päässyt sammakko.

Teille jotka arvostelette meitä langenneita haluan sanoa, että kyse on ollut " työtapaturmasta" , ei mistään harkitusta kasvatusmetodista. Veikkaan, että teilläkin on joskus harkintakyky sumentunut lasten kanssa. Tai jos ei vielä ole, niin tulee sumentumaan.

Vierailija
7/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan antakaa hyviä neuvoja, miten uhkailla järkyttämättä perusturvallisuutta!

Meillä toimii sinisillä verkkareilla uhkailu (tyttö joka pitää hameista)!

Vierailija
8/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotiasta varten mukana on kauppakeskuksessa & puistossa rattaat, niihin joutuu (ja se on lapsen mielestä todella joutumista) jos ei tule kun sanotaan. Nelivuotias viedään vaikka kädestä kiinnipitäen. Jotain toteutettavissa olevaa uhkausta voidaan käyttää, esimerkiksi jos on sovittu että ulko-ovelta ostetaan jätskit, niitä ei osteta. Tai puiston jälkeen ei jäädä kotipihaan leikkimään vaan mennään suoraan sisälle.

Vierailija
9/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:

Vierailija
10/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarkoituksella en sitä tee koskaan, mutta joskus oikein tiukassa paikassa on suusta päässyt sammakko.

Teille jotka arvostelette meitä langenneita haluan sanoa, että kyse on ollut " työtapaturmasta" , ei mistään harkitusta kasvatusmetodista. Veikkaan, että teilläkin on joskus harkintakyky sumentunut lasten kanssa. Tai jos ei vielä ole, niin tulee sumentumaan.

Olen esim. uhannut kaksivuotiasta tukkapöllyllä kun autossa potkii aina vain isosiskoaan vaikka kielletään (istuimet vierekkäin, pikkusisko selkä menosuuntaan ja saa jalan isosiskon rintaan). En ikipäivänä antaisi tukkapöllyä, mutta olin vain niin kypsä ja vihainen :o/

Vierailija
11/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei tahdo lähteä, sanon että no ei sitten, jää tänne vaan, minä menen nyt. Kyllä ne osaa tulla perästä, en ole kertaakaan minnekään jättänyt. Oma valintahan se on lapselle, en minä kiellä tulemasta mukaan, sanon vaan että ÄITI MENEE, tule mukaan jos nyt olet tulossa. Pahempi minusta olisi opettaa lapsi siihen, että äiti aina juoksee perässä joka paikkaan ja että on oikein hauska leikki mennä karkuun. Siinä voi oikeasti käydä pahasti, kun penskat karkaakin auton alle.

Vierailija
12/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos lapsi ei tahdo lähteä, sanon että no ei sitten, jää tänne vaan, minä menen nyt. Kyllä ne osaa tulla perästä, en ole kertaakaan minnekään jättänyt. Oma valintahan se on lapselle, en minä kiellä tulemasta mukaan, sanon vaan että ÄITI MENEE, tule mukaan jos nyt olet tulossa. Pahempi minusta olisi opettaa lapsi siihen, että äiti aina juoksee perässä joka paikkaan ja että on oikein hauska leikki mennä karkuun. Siinä voi oikeasti käydä pahasti, kun penskat karkaakin auton alle.

Vierailija
13/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olen itse ottanut ääritilanteessa voimat käyttöön. Luja ote lasta vyötäisiltä ja menoksi.

Totta kai se on nöyryyttävää ja noloa, mutta vielä nolompaa on minusta opettaa lapselle, että hän saa ja JOUTUU päättämään, koska asiat tehdään ja koska on lähdön aika. Tai että äiti voi jättää hänet jonnekin, jos hän ei heti tottele.

Vierailija:

Ei mitään tehoa noilla. ;-) 4½-vuotias on tiukka tapaus. Toisinaan.

Xandris:

Vierailija
14/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos lapsi ei tahdo lähteä, sanon että no ei sitten, jää tänne vaan, minä menen nyt. Kyllä ne osaa tulla perästä, en ole kertaakaan minnekään jättänyt. Oma valintahan se on lapselle, en minä kiellä tulemasta mukaan, sanon vaan että ÄITI MENEE, tule mukaan jos nyt olet tulossa.

Kuinka uhkaus sitten toteutettaisiin, menisitkö? Ja missä kaikessa lapsi saa käyttää " omaa valintaansa" ? Jos illalla ei tahdo pysyä sängyssä, ajatteletko että on lapsen oma valinta jasanot että äiti menee nyt telkkaria katsomaan, tee mitä teet täällä huoneessasi? Antaisitko lapsen kukkua vaikka puoleenyöhön, ja luottaa siihen että lapsi kyllä oppii menemään aiemmin nukkumaan kun huomaa miten väsynyt on seuraavana päivänä?

Lapsi saa liikaa vastuuta jos saa itse valita jääkö jonnekin vai ei, vaikka vanhempien pitäisi jo lähteä.

Vierailija
15/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:

Totta kai se on nöyryyttävää ja noloa, mutta vielä nolompaa on minusta opettaa lapselle, että hän saa ja JOUTUU päättämään, koska asiat tehdään ja koska on lähdön aika. Tai että äiti voi jättää hänet jonnekin, jos hän ei heti tottele.

Vierailija
16/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: se yksi luuseriäiti joka on joskus sortunut siihen, mutta tiedän kyllä että on keinoista alhaisin ja koitan sitä välttää jatkossa

Vierailija
17/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiukku kasvaisi molemmissa exponentiaalisesti.

Vierailija
18/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän uhkaus muuten tehoa ellei lapsi siihen usko.

Vierailija
19/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsi kyllä, etten ollut tosissani.

Vierailija
20/42 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei tule perässä jos ei luule äidin jättävän. Miettikää mielikuvituksettomat sitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän