SYYS04 Alkuviikonpino!
Viikonlopunpino löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=11110318&p=2&tmo…
Öttis
Kommentit (42)
Ettei kukaan luule, että joka väsymykseen tai ärsytykseen latkin viiniä kotona:) Aika alkoholisti taitaisin olla jo sillä menolla:)
T: Ynis
Päiväkodista, miehen jäljiltä väärästä paikasta.
Sitten lisää murheita. Meidän auton moottori reistailee. Oli sammunut kesken matkan, kun mies lähti päiväkodista. Moottorivalo jälleen palaa. Aika varattu korjaamolle, saa nähdä mikä vikana ja kuinka kallis lysti tulee olemaan. Sähköt on reistailleet jo jonkin aikaa, vaikka akkukin vaihdettiin jo uuteen. Huomenna pitäisi viedä esikoinen sinne synttäreille, toivottavasti julkisilla pääsee jotenkin. Aika pettymys, jos ei pääsekään sinne.
kamal yö takana, syynä osittain se että syyspoju nukkui eilen 2h päikkärit. Ei ihan helpolla illalla nukahtanut, arvannette. Huusi, itki, raivosi klo 11 saakka yläkerrassa. Herätti pikkuveljenkin. Sekin huusi peloissaan kun ei käsittänyt mikä ihme meno siellä oli keskellä unia. Keski tunnin ennenkuin sain pikkuisen uudelleen nukahtamaan ja sitten se heräilikin koko yön useaan otteeseen. HUoh. Aamuherätys onneksi " vasta" puoli 7 pintaan...
Tänään ei mitään ohjelmassa pitkästä aikaa. mitähän sitä tekis? Siivoais pesuhuoneen? Silittäis ja pyykkäis? Ripustais ja lyhentäis verhot jotka olleet jo 2kk odottamassa sitä tarmonpuuskaa? Puistoon?
Haalariasiaan, meillä vielä haalari + lisänä kaks osanen (syys-kevät) ja talvella toppatakki kauppa- ja kyläreissuille. Haalari paras kun tuo ainakin heittelee välillä lähes kuperkeikkoja pihalla...
äk
Ensin vuosi siis eskarilaisen nenä,sitten syyslapsosen ja vauvan ja vauva parka sai korvatulehduksen.3 yötä valvottiin ja meinasin pitkittää lääkäriin menoa (asenteella: en jaksais aina lääkäriin joka " piikuvaivasta" juosta)Mutta onneksi kuitenkin kolmannen unettoman yön jälkeen vein pikkuneidin näytille.Molemmat korvat sameat,liikkuivat huonosti ja ärtyneet.Pöh!Tästäkö se taas sitten alkaa?Lääkärissä juoksut 1 krt kuussa tai useammin...Ajattelempa negatiivisesti!
Muutamaa päivää aiemmin olin iloinnut että päästiin 5kk ikään eikä yhtään tautia ollut vielä...
No ehkä(voi kumpa)se jäisi tähän yhteen tulehdukseen.
Haalarin ajattelin talveksi syyslapsoselle hankkia,isoveljelle,eskarilaiselle 2-osaisen.Tytöillä oli jo pieninä 2-osaiset puvut mutta tämä syysherra on kyllä sellainen sankari että haalarin luulis olevan oikea ratkaisu hälle!
3v neuvolakin ensiviikolla ja eka hammastarkastus!
Onko teillä muilla jos syyslapsosia jo mittailtu?Minkä kokoinen 3v taas olikaan?=)
Heissan mussut!
Kiitos onnitteluista ja henkisestä tuesta :)
Elmo syntyi rv 42+3, 4 päivän käynnistyksen jälkeen sektiolla (onneksi:). Pääsin taas kaikkiin laitteisiin ja synnytyksen jälkeen (tietenkin) sain vielä raskausmyrkytyksen. Olen ehkä maailman huonoin synnyttäjä, mutta hengissä selvittiin! Vuodenaikakin kerkesi vaihtua sairaalassaoloni aikana, heh.
Elmo lyhyesti:
paino 4960 g
pituus 55,5 cm
py 38 cm
Että sellainen pienokainen :)
Paan kuveja spostiin jahka ehdin, nyt täytyy taas singahtaa.
Vointeja Teillens!
m + e + h + isinen
Alakulon ja stressin keskellä ajattelin kirjoitella teille. Tosin päätin, että keskityn elämän iloisiin puoliin, josko omakin asenne ilostuisi ja hoksaisin, että kyllä ne asiat pyörii omalla painollaan.
Minä olen tällä hetkellä iloinen siitä, että Nöösä on kasvanut huimasti pituutta kesän aikana. Yhtäkkiä vaatekaapissa kaikki on liian pientä ja kaupoista saa etsiä kokoa 92. Neiti kasvaa allergiaongelmista huolimatta kohinalla. Iloitsen myös siitä, että Nöösä on jättänyt kesän aikana hyvästit vaipoille, ei enää vaippoja öisin eikä ikuna. Olen onnellinen, kun Nöösän kanssa voi touhuta ihan uudenlaisia juttuja hänen kasvaessaan. Kaupassa voidaan käydä koko perhe kävellen ilman rattaita ja matkalla pysähtyä pallokentälle juoksentelemaan ja nauramaan. Olen innostunut, kun Nöösä intoilee uudesta leikkimökistään ja hartaudella sijoittelee tavaroita sinne ja maalaa seiniä kanssamme. Tuntuu mukavalta seurata neidin ajatuksen juoksua maailmaan mahtuvista monista ihmeellisistä asioista, mm. ihmetytti eräänä päivänä leikkimökkiä siirrettäessä kaverilta meille, että missä on Puuha Peten Nossen silmät ja suu (jep, lamput oli silmät ja suu löytyi niistä ritilöistä) ja missä oli Puuha Pete, kun Nosse kuitenkin oli meillä.
Pieni haikeus mielessä ja liikutuksen tunne sydämessä lastasin työkaverin autoon pinnasängyn ja yhdistelmävaunut. Sinne menivät uuteen kotiin. Miten helpottavaa saada tilaa ja ajatella, että näin on hyvä nyt, tulevaisuus olkoon mitä tahansa suuntaan tai toiseen. Iloitsen tästäkin tunteesta.
Olen iloinen, että töitä riittää tässä paikassa vuoden 2008 elokuuhun ja kaiketi pitempäänkin. Tykkään tästä työstä, vaikka kaihoisuutta välillä opiskeltuun ammattiin tunnenkin, mutta kaikki aikanaan. Näin on hyvä nyt.
Olen iloinen miehestäni, joka on mitä parhain. Hyvin sujuu asiat yksiin, vaikka purnaus päiviä ja kohtia on joskus. Rakkaus helmeilee sydämessä.
Nyt olen päässyt iloitsemisen alkuun, josko olo lähtisi tästä oikeasti nousuun. Nyt ainakin on hymyhuulilla.
Jatu: Muutama idetus meidän Nöösän ruokavalion pohjalta maitoasiaan. (Nöösähän ei voi syödä mitään puuroa/leipää, joten maidon variaatiot on ainut vaihtoehto pikkupaloilla.) Löytyiskö teiltä pakkasesta tai tuoreeltaan vielä torilta marjoja, joita voisi sekoittaa maustamattomaan jogurttiin. Ei olisi niin sokerista. Viilikin voisi olla verraton vaihtoehto. Raejuustoa sekoitettuna vaikka marjoihin tai banaaniviipaleisiin voisi koklata. En tiedä miten maistuu muille, mutta Nöösä tykkää näistä. Tosin hän saa melko paljon tavisjogurttejakin, kun piiri on niin pieni.
Talvipuku: Nöösällä oli viime talvena kaksiosainen Jonathanin puku. Housu osassa oli henkselit ja yläosa tuli korkealle. Oli tosi lämmin ja kätevä. Varapukua ei juuri käytetty, kun koin tämän niin helpoksi sekä normaaliulkoilussa että kauppareissuilla. Kaupassa oli helppo riisua takki pois eikä ollut ongelmaa sen sijoittamispaikasta Nöösän kävellessä ja pihalla toimi hyvin, kun housujen yläosa oli niin korkealle menevä eikä lunta päässyt puvun alle.
Nyt on jatkettava töitä. Mersun kuulumisia odottelen. Smuik kaikille ja aurinkoa sateisiin syksynaluspäiviin.
-Mimmuli
näköjään mersulin kanssa linjoilla.
Kuulostaapa hurjalta synnytyskokemukselta. Onneksi kaikki päättyi kuitenkin hyvin. Hyviä vointeja!
Komean kokoinen poika. Maidontuoksuisia hetkiä, hyvää unta, hyvää vointia ja lämpöistä syliä poikaselle!
-Mimmuli
Kesä menny liian nopsaan, en tykkää.
Merssulle perheineen hurrjasti onnea vaavilaisesta :) Komiat on pojan mitat :)
Ilouutinen: Pääsin kouluun Stadiaan joka oli mulla vika vaihtis, vissiin peruutuspaikalle. Maanantaina alkaa 3 1/2 vuoden urakka, hui.
Kirje tuli eilen ja olen lähinnä paniikissa, kun olin jo asennoitunut etten päässyt opiskelemaan.
Hilu
Tuhti kaveri... ;D
Ja Mersulle Jaksuja!
Sataa,sataa, ropisee ja Mimmu viettää kesälomaa... virkistävää?
Minä olen kaksiosaisen puvun kannattaja. Kauppareissuja varten takki + housut hässäkkä on parempi.
Penskat kitisee. Äitiä ottaa päähän....
Palaan paremmalla aikaa.
Mimmu ja kitisevä kaksikko
Kiva kuulla Mersusta. Elmolla komeat mitat. Onnea vielä.
Hilulle onnea kouluun pääsyn johdosta.
Kohta pitäis itikseen suunnatta. Lapsille pitää mennä vaatteita ostamaan. Veeti tarvii huppareita, muutamat huosut ja pitkähihaisia paitoja. Venla tarvii housuja. En vaan tiedä ostaakko 80 vai 86cm. 86cm tuntuu vielä hukkuvan ja en taas tiedä kaunko 80cm mahtuu vielä. Oon ostanut Venlalle välikausihaalarit ihan väärän kokoisena. Kevään 74cm reiman haalari menee vielä jotenkin. Nyt syksyksi olin ostanut 86cm ja se on aivan liian iso, se ehkä keväällä oikean kokoinen. En tiedä löytyykö oikein mistään noita välikausihaalareita. No pitää mennä etsimään.
Nyt antamaan Venlalle ruokaa ja sitten itikseen päin. Ja sit kiireellä hakemaan Veeti.
Öttis ja lapsukaiset
Toivottavasti ongelmat jäi sairaalaan ja toivutte vaavilaisen kanssa nopeasti! Miten tuore isosisko suhtautuu?
Hilulle paljon onnea kouluun pääsystä! Tsemppiä urakkaan!
Ulkoiluvaatteista vielä, että meilläkin toki syysneidillä on olkainhousut jotka peittää mun mielestä hyvin selän ja vatsankin. Ovat kyllä hieman kuumemmatkin takin kanssa kuin pelkkä haalari ja se on täällä etelän loskassa vähän huonompi juttu. Esikoiselle ei enää olkainhousuja löydy ja siitä olen katkera. Vyötäröhousut roikkuu lantiolla!
Hurja kokemus varmasti Mersu, mutta poijaalla on kunnon poikamitat!
Hilulle onnea ja tsemppiä opiskeluun ja opiskelijaelämään :-)
Minä elän vielä tämän viikon minuuttiaikataulua, toivottavasti sitten helpottaa. Oman navan iloja on se, että aloitan ensi viikolla pilateksen. Edes kerran viikossa jotain jolloin ei tarvitse kirjaimellisesti ajatella kuin omaa napaa. On vielä ihan lähellä kotia, joten ei tarvitse matkaamiseen tuhrata aikaa.
Hääreissu meni mukavasti ja juuri sopiva asukin oli päällä. Morsiot ovat aina kauniita ja sulhot komeita, joten älä Alli anna paniikin päästä niskan päälle :-)
Typyläisellä on pari huonoa päivää takana, niin uhmakas ja kiukkuileva ei ole ollut koskaan. Päiväkodissa on kuitenkin itse enkeli.
Algeeriat ei ole täysin selvillä vieläkään, ja aivan varmasti saa liian vähän kalsiumia mm, mutta kuten Nöösä on Typy kasvanut kunnolla pituutta kesän aikana. Haluaa synttäriksi suklaakakun ja polkupyörän. Ja menee ISOON liukumäkeen koska on ISO tyttö (muistaa painottaa jokaikinen kerta sanaa iso ja kertoo tuon vähintään viisi kertaa päivässä, suloista). Kyseinen pelottavan vaarallinen liukumäki löytyy Saksanmaalta, joten ihan pikapuoliin ei sitä testaamaan pääse.
Terkulaisii,
Keilin
Jouduttiin keventämään viikon ohjelmaa. Ei menty eilen suunnistamaan, kun oli niin kovin kylmää ja sateista. Onneksi ei menty, koska Pekka oli pian synttäripaikasta jo lähdäösä kotiin ja yöllä sain kuuman pojan viereeni. Myös Iika on kovin räkäinen ja itellekin meinaa tautia väkisin pukata. Koitan tyrkkiä mokomaa pois, että pääsen reissuun.
Mun reissu jo vähän lyheni, kun meen kaverin kanssa samalla kyydillä. Ensin harmitti ja tuli lisätyötäkin asioitten sopimista, mutta aiemman väsyn ja päällepainavan taudin sekä lapsukaisten kunnon takia varmasti ihan hyvä näin. Ajattelen lasten nuhaisinakin pikkasen reilun vuorokauden pärjäävän isin kanssa ja varmasti mummakin tulee apuun tarvittaessa.
Mersulle vielä onnittelut! Kyllähän oli taas melkoinen rupeama ja potra poika! Pekka oli syntyessään kyllä iso, mutta jää ihan reilusti toiseksi Elmoon verrattuna. Pikaista toipumista ja ihania vauvantuoksuisia hetkiä!
Haalarin kannattaja olen yhä. Ulkoilussa ja lumileikeissä se on tosi hyvä. Mutta shoppailuun ei toki kovin kätevä. me tosin käydään yleensä vaan isoissa marketeissa ja riisutaan tarvittaessa yläosa tai koko haalari pois. Esikoinen ekaluokkalaisellekin laitan " ykkösasuksi" haalarin ja varalla on joku kaksiosainen. Tai hankitaan, jos ei kumpaakaan oo sopivan kokoisena. Pienemmille pitäisi kaapeista löytyä. Tuulipuku/välikausiasut kaksiosaisia, paitsi Iikalla haalari ja Pekallekin taitaa olla.
Mimmulille jaksamisia! Iloa ja valoa elämään! Muille myös!
T@hti
Ihanaa Elmo on kotona :-) Onnea vielä koko perheelle!Hurja kokemus Mersulla..Voimia toipumiseen ja vauva-arkeen.
Elo on ollut myllerrystä..Pojalla ottaa koville koulupäivät.Ne tuntuu pitkille ja keskittyä pitäs,sano et tahtos tarhaan takas.Ip kerhosta kyllä tykkää.
Enemmän ja enemmän liehuaa pihalla eli kaverit alkaa viedä voiton meistä..Nii,kai se kuuluu mennäkin.
Vkl oli vaikea.Lapset yritti tehä mut hulluks ja oman elämän jatkuva miettiminen on vieny unet ja reagointi lapsiin oli aika-ajoin kaikkea muuta mitä äidiltä odottaa!En ole ylpeä!
Tänään tuli uusi myllerrys,sain töitä.17.9.alkaa...En uskonu saavani paikkaa ja oli ainut mitä oon hakenukaa..Piti typyn tarhan alotuski aikastaa et saa tehä pari lyhyempää päivää!Migreeni tuli uutisen päälle :-/
Hilulle onnea ja tsemppiä opiskeluun!
Luin kyllä kaiken mut jotenki ajatus häviää....Menen kahville!
jatu
onnea työpaikan johdosta! Kerro lisää kun ehdit! Hieno homma!
Muakin vaivaa jo pikkuinen työkuume, vaikka olin ajatellut olla kotona kunnes pikkuinen 2v eli reilun vuoden vielä ainakin. Kävin jo mol.in sivuillakin muttei onneksi siellä mulle mitään ollut. Hyvä näin, ei tarvi hakea. Ä-loma mulla loppuu parin viikon päästä.
olen ollut ahkera vaikkei se missään näykään, olen pessyt (!) syyspojan sandaaleita ja pakannut kenkiä ja kesävaatteita ja pieniä vaatteita pois ja pessyt ja lajitellut kirppis tai säästetään pikkuveljelle pinoihin. Hyvä minä. Paljon on vielä hommaa mutta kyllä se tästä.
äk kahvitauolla
Näin se asiat alkaa järjestyä itse kullakin! Kiwaa!
sataa sataa ropisee tili tili tom... puistoon piti lähteä mutta viitsisköhän tuonne sateeseen...
ajatus ei kulje, tuijotin varmaan minuutin vaan tätä ruutua äsken. Ehkä kahvi auttais... tulkaahan piristämään mun sadepäivää!
äitikuu ja poijjaat
Kysyn silti vinkkiä, että mitä tehdä muutaman perheen voimin, kun tarkotus ois nähdä kaveria jolla ei omaa kämppää jonne kutsua kavereita? Asuu ulkomailla ja on kesän jälkeen taas palaamassa sinne, joten haluaisi nähdä meitä perheellisiä kavereita joita lapset jarruttaa tekemisen suhteen. Siis tän kaverin näkökulmasta varmaan jarruttaa:) Mutta kun sää ei salli välttämättä ulkotekemistä, niin mitähän ihmettä keksis? En ehdi/jaksa kotona järkätä mitään eikä muutkaan kaverit näytä siitä innostuneen.
Hiljaista on pinossa tosiaan.
Venla edelleenkin päikkäreillä. Neiti päätti yli kahden tunnin päikkärit nukkua. Kolmeks pitäis Veeti mennä hakemaan ja sit suunnata suoraan selloon.
Ei löytynyt Venlalle välikausi haalaria. No muutama reimatec köytyi, mut en viittis siitä ihan niin paljoa maksaa. Pitää katella huuto.netistä.
Veetille en itiksestä löytänyt mitään joten mentiin illalla jumboon. Veetillä hyvin voimakas mielipide mitä vaatteita haluaa. Välttämättä halusi mustan hupparin jossa eri värisiä pääkalloja. Sitä en olisi itse valinnut ja en sitä meinannutkaan ostaa, mutta mieskin alkoi valittaa että miksi en osta sitä mitä Veeti haluaa. Onneksi yleensä Veetin saa taivuteltua niihin valintoihin mitkä itse valitsen, mutta jos näkee jotain mistä tosiaan tykkää niin sen kanssa haluaa. Tänään sitten aamulla niin ylpeänä halusi hupparin laittaa päiväkotiin päällensä. Jumbon H&M.stä oli moni Veetin koko just loppu. Siksi nyt selloon.
Jaahas nyt tais neiti herätä. Meen kattomaan ja sit ruokkimaan pikku neidin.
Öttis, Veeti ja Venla
Meinasin laittaa hymiön perään, mutta kun ei paljoa naurata. Pile, minä mietin junassa apaattisena istuessani, että tekis mieli vaan jäädä kotiin vähän huilaamaan. Eihän tässä sinänsä mitään, normi päivät töissä, mutta väsyttää armottomasti eikä huvita tehdä mitään. Tällä viikolla joka ilta jotain ohjelmaakin, eli ei tietoakaan levosta.
Voitteko sitä paitsi kuvitella, että mies on hävittänyt lasten ulkoilupukujen housut molemmilta! Vei ne tarhaan viime viikolla ja nyt niitä ei ole missään. Tytöt on eri ryhmissä ja eri päissä taloa, joten jos molempien housut on kadonneet, niin täytyyhän ne olla jossain samassa paikassa. Ei voi sattumalta just molempien meidän lasten housut hävitä tarhassa. En jaksa tajuta, en. Mies haki lapset perjantaina, ei muista housuista mitään. ....kele, että ottaa päähän!
T: Ynis synkissä tunnelmissa