Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma ääni kuulostaa niin typerältä kun kuuntelee ääniviestejään. Onks kellään samanlainen fiilis?

Vierailija
08.05.2025 |

Niin noloa kuunnella itseään. Kuulostan lapsellista tai jotenkin todella oudolta. Muiden mielestä ääneni on rauhoittava mutta tiedä onko se joku heitto vain.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitko sen vasta ääniviestien aikakaudella? Johan tuota kaikki murehti silloin kun videokamerat yleistyi kotikäytössä. 

Vierailija
2/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kuulostan lähinnä nenäänhonottajalta. Kääk. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Oma ääni kuulostaa oudolta.

Vierailija
4/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitko sen vasta ääniviestien aikakaudella? Johan tuota kaikki murehti silloin kun videokamerat yleistyi kotikäytössä. 

Jo paljon aiemmin c-kasettiaikaan.

Vierailija
5/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama juttu. Oma ääni kai kuulostaa omaan korvaan erilaiselta kuin muille.

Muistan jo peruskoulusta vuosikymmenten takaa, miten kamalalta oma ääneni kuulosti kasetilta. Se tosin oli vain oma mielikuvani, koska opettaja pakotti minut lukemaan keskusradiossa aamunavauksia, koska minulla kuulemma oli niin miellyttävä ääni. Aikoinaan myös anoppini ja nykyisin laulunopettajani sanovat samaa. 

Vierailija
6/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Inhoan omaa ääntäni.

Vierailija
7/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on matala ääni ja omaan korvaan kuulostaa sellaiselta vanhalta, mouvaavalta c-kasetilta.

Vierailija
8/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. Kun puhut, äänesi tuulee kuuloaistillesi eri suunnasta kuin kehosi ulkopuolelta tuleva ääni.

Omaa ääniviestiäsi kuunnellessa kuulet oman äänesi sellaisena kuin muut ihmiset sen kuulevat.

Vierailija
9/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kuin C-kasetti radionauhurit yleistyivät -60 -70 luvun taitteessa entiset nuoret jo ihmettelivät ääntänsä.

Vierailija
10/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo paljon aiemmin c-kasettiaikaan.

En tunnistanut silloin omaa ääntäni, ihmettelin vain kenen ääni tuo on. Vieläkin kuulostan oudolta ihmiseltä, jos kuulen omaa ääntä, niin jotenkin olen pitkään hiljaa kun en kehtaa puhua enää 

Vierailija
11/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan hirveältä kuulostan. Ja myös näytän kamalalta kuvissa ja varsinkin videolla.

Vierailija
12/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein oma kuvakin näyttää oudolta koska ihminen katselee sitä usein peilin kautta ja silloin ne kasvon puoliskot ovat toisinpäin kuin valokuvissa tai kuinka muut ne näkevät 

Vierailija
13/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhel Kaitsul oli ennen mut ei enää nykyää.

Vierailija
14/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karseeta on jos vaikka puhelimessa ääni kiertää pienellä viiveellä omaan korvaan. Ihan hävettää miten hönökiltä kuulostan. Tekis mieli lopettaa puhelu siihen. 

Vierailija
15/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih kuinka usein olen kuullutkin lausahduksen tyyliin "Pyydätkö äitisi puhelimeen". Puhelin ääneni kuulostaa joltain 5 vuotiaalta. Live-elämän ääni ihan normaali ja kivan oloinen. Inhoan puhua puhelimessa tai jättää ääniviestejä juuri sen vuoksi että ääneni puhelimessa on todella kummallinen. 

Vierailija
16/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan hirveältä kuulostan. Ja myös näytän kamalalta kuvissa ja varsinkin videolla.

Tuskinpa kuitenkaan. Toisten mielestä näytät ja kuulostat todennäköisesti ihan kivalta, koska olet sinä.

Vierailija
17/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko vain näin, että mulle tuo oman ääneni kuuleminen selvitti kerrasta sen miksi kukaan ei halua kuunnella mua tai olla muutenkaan missään tekemisissä.

Ikävä sanoa, mutta en mä haluaisi itsekään sitä kuunnella.

Vierailija
18/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mies ja aina ollut sitä mieltä miten ääneni on vakuuttava matala rauhallinen tosimiehen ääni. Mutta kun kuuntelee sitä niin hirveetä vinkumista. :(

Vierailija
19/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Oma ääni kuulostaa oudolta.

Eikä tosiaan hyvällä tavalla oudolta vaikka kai sekin olisi mahdollista.

Vierailija
20/24 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oih kuinka usein olen kuullutkin lausahduksen tyyliin "Pyydätkö äitisi puhelimeen". Puhelin ääneni kuulostaa joltain 5 vuotiaalta. Live-elämän ääni ihan normaali ja kivan oloinen. Inhoan puhua puhelimessa tai jättää ääniviestejä juuri sen vuoksi että ääneni puhelimessa on todella kummallinen. 

Minun äidillä oli sama. Hän tuumasi vaan äidin kyselijöille että äiti on kuollut jo kauan sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi